muskelvækst/protein/fedforbrændning


doctor
 Share

Recommended Posts

hej jeg ville høre om der er nogle der har prøvet denne måde at træne på eller har erfaring ang. det jeg prøver.

mit mål er at tage på i muskler og smide fedt.

jeg træner eks. hårdt skulder/ ryg i 45 _60 min med 6-8 rp. gentagelser. lige efter sidste øvelse tager jeg en halv banan og drikker en shake med 30 g protein. venter i 5-7 min og så cykler jeg i 20 min.  tager hjem venter 20 -30 min efter min fedtforbrændning og spiser så eks.  100 g kylling med 100g ris = 30 g protein.

spiser 6 gange om dagen.

hvad er ulæmpen ved denne træning..?

er det optimalt nok.? for jeg har ikke tid til at træne to gange om dagen osv.

jeg ville helst ikke tabe muskler men 2 fluer med et smæk.

Link to comment
Share on other sites

Hej Doc

De gange jeg har prøvet at deffe, har jeg brugt mere tid på cardio (ca 45 min) og kun indtaget protein efter træning. Hvis jeg skulle deffe nu, så ville jeg nok spise protein og en banan eller lign efter vægttræning, men lave cardio på tom mave, og vente lidt med at spise noget efter cardio.

Jeg kan kun anbefale at opdele træningen i henholdsvis vægttræning og fedtforbrænding, for at få det optimale ud af begge. Personligt har jeg gode erfaringer med at træne vægttræning og cardio hver anden dag, og holde hviledag om søndagen. Eksempel:

Vægttræning man-, ons- og fredag efterfulgt af protein og kulhydrat. Cardio tirs-, tors- og lørdag MORGEN på tom mave, herefter omklædning, barbering og hvad der ellers skal ordnes om morgenen, og så morgenmad.

Link to comment
Share on other sites

Generelt så er holdningen vel at det er umuligt at lave denne blanding.

de fleste siger, at man må koncentrere sig om en ting af gangen. Feks starte med at Træne ordentligt i gennem, træn feks et halvt år, så til sommer kan du træne som du gør nu, hvor du også sørger for lidt fedt forbrænding.

Du nævner ikke noget om din kost. det er jo også en væsentlig del af "fedtforbrænding". Men som du selv siger så er det en god ide med de 6 måltider om dagen.

jeg tror bare det er svært at klare to fluer med en smæk. når det er to så store fluer (08

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med Blackice. Du kan ikke forvente at blive stor, stærk og slank på samme tid. For at blive stor og stærk kræver mad, masser af mad. Det kræver også hvile, masser af hvile.

At blive slank kræver mindre kalorier end man forbrænder = mindre mad. Og cardio træning er ikke en god ide hvis man vil opnå en anabolsk tilstand.

Hvis du gerne vil have store muskler, skal du såvidt muligt fosøge at få din krop i anabolsk tilstand. Nogle mennesker har en kropstype som er ret anabolsk, disse kaldes endomorpher. De er ofte ikke særligt høje, rimeligt brede og ret stærke alt sammen en gave fra naturen. Det ser selvfølgelig ikke pænt ud, for de er ofte også ret fede. Men en ting som er kendetegnende for disse er deres lave stofskifte. Et lavt stofskifte er med til at du ikke bare forbrænder alt din mad på alt andet end hypertrophi. Jeg siger ikke at du skal sænke dit stofskifte for det er en dårlig ide, men at du skal forsøge at spise så meget mad så dit stofskifte ikke kan følge med. Med tiden vil dette faktisk øge dit stofskifte, hvilket vil gøre det meget nemmere at rippe når den tid kommer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share