DSF. Ingen landsholdtræner ...igen


Frank Jørgensen
 Share

Recommended Posts

Så vidt jeg har forstået det så valgte Johan at stoppe grundet uoverensstemmelser med DSF's kasserer, men det er kun hvad jeg sådan lige har hørt. Men det er jo en tåbelig situation, det er sgu synd for de junioerer der ikke kom med til VM pga. sådan en gang sjusk fra forbundets side af :(

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes, at det er meget trist, da Johan en meget dygtigt og let omgængelig person, som helt sikkert vil blive savnet.

I Danmark er det mange gode bud på en ny træner.

Jeg kan nævne: Per Kyneb, Niels og Erik Rasmussen. Disse har stor international erfaring.

Jeg synes dog,at det er for dårligt, at jeg ikke har fået besked,om Johans afgang, af forbundet. Nu var jeg dog så heldig, at jeg fik det at vide af min træner.

Link to comment
Share on other sites

Nu er jeg ikke landsholdsløfter (endnu) ;) meen....

Det kan undre mig hvorfor vi løftere ikke er blevet orienteret om denne sag officielt? Jeg vidste det dog godt i forvejen da klaus havde fortalt mig om det for et par dage siden.

Danmark er det mange gode bud på en ny træner.

Jeg kan nævne: Per Kyneb, Niels og Erik Rasmussen. Disse har stor international erfaring.

Ja, det ville også være et god bud i mine øjne. Thomas J er ikke rigtigt involveret i sporten mere som sådan, så jeg tror hellere ikke at han gider. :)

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Thomas J har stor erfaring med styrketræning, men med bare et stævne på bagen, så må jeg sige, at han ikke har nok erfaring til at blive landstræner.

Søren Oldenborg og Frank Jørgensen vil også være gode bud, men af andre årsager er det vist heller ikke nogen god ide, men de har da erfaringen og har begge som aktiv været blandt de bedste i verden.

Vi har nok kandiater, men det store spørgsmål er nok, om der overhovedet er nogle, som har mod på at tage over?

Link to comment
Share on other sites

Det kan da godt være jeg ved nok rent træningsteori-mæssigt, men jeg har slet ikke været i sporten længe nok til overhovedet at kunne komme i betragtning til sådan noget. Jeg tænker på en person som Niels Stærkjær. Han har jo en erfaring som ingen anden. Eller hvad med træneren i AaSK. Efter det jeg har hørt om Jimmy Foldberg, så virker han som et oplagt bud. Men det kan jo også være der slet ikke bliver plads til en ny landstræner. Er der nogen som har tænkt på det ??

Thomas

Edited by Thomas J
Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig har du en pointe i det med erfaringen. Omvendt er der den teoretiske del af det, som kunne være meget nyttig. Et rygte som jeg har hørt, er at en af kandidaterne til stillingen skulle være en tidligere vægtløftningslandstræner, som ikke har nogen erfaring med styrkeløft som sådan. Det er dog kun et rygte, men det lyder da vildt alligevel. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Jeg håber, at der bliver plads til en ny træner. Men hvis der ikke er en træner, ja så bliver vi danskere sq aldrig blandt de bedste i verden.

Det tror jeg sgu ikke er så vigtigt. Dem som kommer længst, er dem som kan finde ud af at træne sig selv, og som kender sin egen krop. Ingen træner i hele verden vil kunne få den indsigt i din egen krop, som du selv kan. Jeg synes mere en landstræner er vigtig som repræsentant for sporten, og ikke mindst som træner for nye talenter. Når folk lærer noget om sporten, så er det nok bedst at de selv tager over. Jeg kunne slet ikke forestille mig at en mand som f.eks Niels Stærkjær skulle få en anden person til at stå for alt hans programplanlægning. Det tror jeg at Niels ved bedst selv. Ikke at råd ikke kan bruges. Men derfra og til at sige at en landstræner er essentielt for at kunne klare sig på internationalt plan er forkert efter min mening.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Mit bud er også Niels, Erik eller Per, måske med Peter Andersen som assistent, han har en masse viden omkring stykeløftens verden og dens udvikling m/m.

Og ja, hvis det ikke havde været på grund af det, så også Frank Jørgensen. ( stor erfaring )

Link to comment
Share on other sites

TJ-->

Det kan godt ske at niels som er en "gammel rotte" kan ordne programplanlægningen selv.

Jeg synes dog ikke, at jeg selv, har 100% styre på at time en form kurve op til et stævne. Der er sikkert mange andre juniorløftere, som heller ikke har overblik nok. Det er i mine øjne dem der taber, hvis ikke der er en landstræner til at varetage deres talent. Uden talentudvikling vil dansk styrkeløft, som faber siger, aldrig komme blandt de bedste

Link to comment
Share on other sites

Efter min mening er det helt oplagte bud Jimmi Foldberg fra AaSK.

Hans teoretiske grundlag er på et højt niveau, og han har en solid baggrund som både vægtløfter og styrkeløfter. Hans PR i bænkpres fra 1994 er stadig blandt de ti bedste bænkpres i AaSK nogensinde.

Teorien er i orden, erfaringen fra praksis er der, og han har gennem de senere år demonstreret, at han kan få tingene til at gå op i en højere enhed og skabe resultater. Hvad mere kan man forlange?

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes dog ikke, at jeg selv, har 100% styre på at time en form kurve op til et stævne. Der er sikkert mange andre juniorløftere, som heller ikke har overblik nok. Det er i mine øjne dem der taber, hvis ikke der er en landstræner til at varetage deres talent. Uden talentudvikling vil dansk styrkeløft, som faber siger, aldrig komme blandt de bedste
Jamen halløjsa, var det ikke også det jeg sagde :)
og ikke mindst som træner for nye talenter

Min pointe var bare at det bestemt ikke er et krav, at man skal have en træner, for at kunne nå et højt niveau. Når man har lært lidt om sporten, de tekniske aspekter, træningsteori osv., så mener jeg da det er bedre at man selv tager over, og i større og større grad planlægger sin egen træning.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share