Den hårde hud i håndfladerne....


FittSmoker
 Share

Recommended Posts

  • Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg vil også foreslå håndcreme. Specielt et par timer inden du træner. Så blir huden lige lidt mere smidig. Hvis den tørrer helt ud så kan du risikere at der ryger store stykker af så underhuden blir blottet. Og så kan der godt gå nogle dage hvor du ikke kan træne.

Link to comment
Share on other sites

Ligesom en stor kriger sætter pris på sine mange ar, så sætter en løfter stor pris på sin hårde hud. Den viser at han træner hårdt. Mere er der ikke i det. Hvis man piver over det, så kan man begynde at gå til skak eller noget andet mindre belastende. Men måske er det bare mig....

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Ligesom en stor kriger sætter pris på sine mange ar, så sætter en løfter stor pris på sin hårde hud. Den viser at han træner hårdt. Mere er der ikke i det. Hvis man piver over det, så kan man begynde at gå til skak eller noget andet mindre belastende. Men måske er det bare mig....

TJ du er sgu hulemand..... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også hård hud af h. til... og det er blevet rigtigt slemt efter jeg begyndte at bruge kridt!!! <_<

Så nu bruger jeg altså mine lapper igen og bruger kun kridt til tunge basisøvelser :bigsmile:

MEN her ud over vil jeg godt lige pointere at....

EN RIGTIG MAND SKAL HAVE GROVE LAPPER!!!! :angelgrin:

sådan vil jeg i hvert tilfælde gerne have det!!! :w00t:

Link to comment
Share on other sites

I er umulige....... :w00t:

Nej, det er nu ikke forfængelighed der driver værket - men når skidtet udvikler sig til "knolde" - som gør, at man eks. i træk får revet skidtet fra hinanden så der kommer flænger i hånden - så sætter jeg grænsen.

Og grove lapper....er det ikke temmelig groft hvis man får rifter i ansigtet hvis man lige laver Gilette-tricket ? :blink:

PS: WTF !! :blink: indlæg nr 2043 !!! hvor hulen blev indlæg nr 2000 af - har helt overset det :( .... tænk al den viden jeg har øst udaf efterhånden ;)

Edited by FittSmoker
Link to comment
Share on other sites

som gør, at man eks. i træk får revet skidtet fra hinanden så der kommer flænger i hånden - så sætter jeg grænsen.

Hmm, det har jeg da aldrig oplevet. :blink:

Men jeg ser frem til den dag det sker. :devil: :angelgrin:

De knolde af hård hud jeg har er næsten helt glatte, fordi jeg ikke gør noget ved dem, og derfor kommer jeg hellere ikke til skade selvom jeg laver Gilette-tricket. ;)

Link to comment
Share on other sites

Hmm, det har jeg da aldrig oplevet. 
Hmm..okay, det der sker er at der især under pege og ringfinger kommer hård hud - det starter som sådan nogle små vabler agtige i ved.....de bliver så større og større....fladen hvorpå der er hård hud dækker også et større og større område ("større" okay).

Den vokser så ud mod hvor man bøjer fingeren....

Se, det der så sker for mit vedkommende, er at jeg i tårnet trækker til nakken, der kommer eks. et træk i fingrene og "riiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiivvvvv" siger det så; og så trækker man en flænge op imellem det hårde hud, og det "nyhårde" hud - lige ved siden af det rigtig TYNDE hud ved knækket. Det kan også ske når man slipper håndvægtene i shrugs eller whatever.

Det tager monster lang tid at hele - og det svier ad h. til - og dybden er lig den tykkelse det "nyhårde" har fået, hvorfor jeg gerne vil reducere størrelsen af de der skide knolde.

Men jeg ser frem til den dag det sker. 

Dont - det er ikke jordens undergang altså; men det er irreterende fordi det tager så lang tid at hele.

De knolde af hård hud jeg har er næsten helt glatte, fordi jeg ikke gør noget ved dem, og derfor kommer jeg hellere ikke til skade selvom jeg laver Gilette-tricket. 

Hm det var mine så også før jeg begyndte at pille i dem, men de buler altså opad.

Link to comment
Share on other sites

Tja, som jeg ser det er det jo ikke MIG der har et problem. Og min lille kæreste ser på det på samme måde. Hun er faktisk urimeligt stolt af sine små forgrovede lapper. Hun véd ikke noget bedre end at rive mig med dem. Hvis ikke man skulle have hård hud ved den slags foretagender fik man dem vel ikke.

Link to comment
Share on other sites

Hvis man piver over det, så kan man begynde at gå til skak eller noget andet mindre belastende

Dårligt råd! :thumb_down: Jeg har spillet turneringsskak og det er ekstremt hårdt! Nej, ikke fordi man direkte belaster sig fysisk, men fordi hele organismen reagerer, som om den skulle spille en tenniskamp eller sætte pr i bench - mens man bare sidder og hænger på en aldeles uergonomisk stol. Mit blodtryk røg dengang gennem loftet pga. mangel på fysisk afreagering, og det er aldeles ikke rart for et aktivt væsen. Indrømmet, hård hud i hænderne fik jeg dog ikke!

Jeg vil til enhver tid attestere, at marathonløb er mindre belastende end seriøs skak.

Link to comment
Share on other sites

Dårligt råd!  Jeg har spillet turneringsskak og det er ekstremt hårdt! Nej, ikke fordi man direkte belaster sig fysisk, men fordi hele organismen reagerer, som om den skulle spille en tenniskamp eller sætte pr i bench - mens man bare sidder og hænger på en aldeles uergonomisk stol. Mit blodtryk røg dengang gennem loftet pga. mangel på fysisk afreagering, og det er aldeles ikke rart for et aktivt væsen. Indrømmet, hård hud i hænderne fik jeg dog ikke!
Jeg vil til enhver tid attestere, at marathonløb er mindre belastende end seriøs skak.

:lol: :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Nej, det er nu ikke forfængelighed der driver værket - men når skidtet udvikler sig til "knolde" - som gør, at man eks. i træk får revet skidtet fra hinanden så der kommer flænger i hånden - så sætter jeg grænsen.

Jeg kender det også. Har 2 af disse trælse flænger lige nu.

Magnesium/kridt udtørrer kraftigt og gør det faktisk værre end ellers. Så jeg undgår at bruge magnesium osse.

Link to comment
Share on other sites

En pige skulle en gang hive mig ud på dansegulvet, da hun udbrød "Addd du har jo vorter".

Lidt svært i en brannert at stå og snakke om hård hud og træning :-)

:lol: :lol: :lol: Hehe...den tråd har jeg vist læst igennem 7-8 gange nu... den bliver sjovere og sjovere får hver gang!

Jeg tror hellere jeg må til og løfte noget tungere vægte for jeg har nu aldrig døjet med hård hud overhovedet... men nu har jeg også altid brugt handsker <_<

Link to comment
Share on other sites

men nu har jeg også altid brugt handsker

Handsker :unsure: Hvad for en slags træning dyrker du ?? Havearbejde ??

Jeg har ALDRIG fattet hvorfor man skulle tage handsker på. Håndens hud er perfekt til at skabe et solidt greb omkring stangen. Hvorfor ødelægge det med femi-handsker ??

Thomas

Link to comment
Share on other sites

men nu har jeg også altid brugt handsker

Handsker :unsure: Hvad for en slags træning dyrker du ?? Havearbejde ??

Jeg har ALDRIG fattet hvorfor man skulle tage handsker på. Håndens hud er perfekt til at skabe et solidt greb omkring stangen. Hvorfor ødelægge det med femi-handsker ??

Thomas

:lol: :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share