De higer og søger


jsc
 Share

Recommended Posts

Hvis der er nogen der ikke skulle have fundet ud af det (temmeligt usandsynligt, da jeg jo er verdens navle) synes jeg nogle folk er for dovne i deres søgen efter information omkring træning.

I stedet for at gå udenfor MOL, stiller de altid deres spørgsmål her. Udover at jeg synes det er for dovent, har jeg også et problem med, at på denne måde vokser MOLs samlede vidensbase ikke, den bliver bare genbrugt. Der bringes intet nyt til torvs.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor folk finder deres information? Er der nogen der fx KØBER :o bøger? Og i så fald hvor mange penge bruger I om året?

Link to comment
Share on other sites

Bare rolig, min gode jsc ;) . Det er skam flere der køber og læser bøger. På min hylde står der bøger af Fred Hatfield, Mell Siff, Arnold og nogle af wsb-videoerne. Desuden så skal jeg snart have bestilt nogle flere af b.la. Pavel og andre. Desuden så læser jeg alt hvad der bliver skrevet på eliteftns.com.

Men jeg vil give dig ret i at der er få personer der kommer med nye ting. Dermed ikke sagt af jeg er en af dem.

Link to comment
Share on other sites

Jeg læser skam også med andre steder på nettet. Læser både artikler og kigger med på andre fora.

Jeg er da også lidt(meget!) misundelig på dine nyeste bøger, som du har erhvervet dig, jsc! <_< ;)

Men du har ret i at mange ting bliver desværre gentaget her på MOL og at der desværre nogle gange er opstået situationer, hvor det var som om at meningen på mol, var den eneste rigtige ( fx. fullbody vs split tråden)

Edited by simondj
Link to comment
Share on other sites

Læser desværre kun fra nettet (når det drejer sig om træning mm.).

Det er faktisk det mest irriterende ved nettet. Før i tiden lånet jeg tonsvis af bøgen, hver gang der var et emne jeg skulle absobere i organismen. :D Men nu om dage står den i stedet ofte på google og ligende, når der skal findes nye informationer. <_<

Edited by jarvig13
Link to comment
Share on other sites

Personligt er jeg nok også lidt fanatisk.

I år har jeg hidtil købt:

"Winning the Arms Race" og "Modern Trends in Strenght Training" af Charles Poliquin,

"Get Buffed" af Ian King,

"Combat Conditioning" af Matt Furye,

"Of Stones and Strenght"

"Dinosaur Training" af Stanley Kubriks

"Ironmind" af Randall Strossen.

Plus jeg lige har bestilt to bøger om rygproblemer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg læser da også med på Getbig :lol: - ej jeg synes også det er et OK board (selvom det jo ikke er MOL).

Jeg har nogle bøger af Mell Siff som jeg bladre i fra tid til anden, men har ikke haft tid til at nærlæse dem.

jeg plejer også at kigge i workout & fitness - men nivauet er ikke altid i top.

Link to comment
Share on other sites

På nettet er det - foruden MOL - især Weightrainer.com (som lige er kommet på benene igen, skulle nogen ikke have opdaget det), Yahoo Supertraining Group hvor niveauet er højt og man kan finde mange gode informationer - at Mel Siff ikke længere er, kan naturligvis mærkes, men virkeligt godt stadigvæk.

Derudover læser jeg som regel også artiklerne på www.elitefts.com, t-mag.com (og som andre nævner, svinger kvaliteten meget), getbig.dk og diverse andre steder.

Af bøger er det Supertraining af Siff, Science and practice of strength training af Zatsiorsky, Power: A scientific approach af Hatfield.

JSC:

- Af ren interesse: Hvilke titler omhandlende rygproblemer er det du har bestilt?

- Claus J.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har bestilt "Low Back Disorders" af Stuart Mcgill + en bog om multifidis, som de smider oveni (og jeg sparer vist nok en hel dollar ved at købe den med).

I kan gå ind på http://www.amazon.com og se anmeldelserne af den. I kan også læse et interview med Stuart McGill i ´de to forrige numre af http://www.t-mag.com, ved navn "Mr. Spine" 1 og 2.

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

jsc: Hvis det er forebyggelse og behandling af rygproblemer du er interesseret i, så er der nok ingen vej uden om Robin McKenzie's bog: "treat your own back" ("Behandel din egen ryg" i dansk version)

Jeg mener helt klart at den burde indgå som fast pensum i alle behandler uddannelser. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share