Pinned tråd


TLunau
 Share

Recommended Posts

Er folk med på ideen med en pinned tråd hvor man kan linke til diverse artikler der beskriver hvordan forskellige løft skal udføres? jeg synes tit folk spørger om det ene og det andet i forbindelse med et givent løft og det ville da alt andet lige være noget nemmere at have en pinned tråd hvor man kunne finde svar på teknikspørgsmål? artikler vedrørende forbedring at den posteriore kæde kunne også være rar at have liggende et sådan sted plus diverse andre ting... jeg har i al fald 4-5 artikler jeg gerne vil smide ind hvis det skulle bliver aktuelt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes også, det er en god idé. Jeg har lige lagt en artikel ind i en anden tråd (om Rommels dødløft), som jeg engang fandt i sådan en pinned tråd. Det giver en glimrende mulighed for at finde rigtig gode artikler.

Alternativt kunne man oprette et artikelarkiv i stil med det link-arkiv, som findes her på MOL. Jeg har selv en række artikler liggende på harddisken, som jeg tror, andre vil kunne have glæde af. Og mon ikke andre kan sige det samme?

Det ville være dejligt, hvis man kunne slå op under eksempelvis "Dødløft" og så finde en hel række artikler, som MOLs deltagere har valgt ud som specielt gode. Ditto for alle mulige andre emner.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes også, det er en god idé. Jeg har lige lagt en artikel ind i en anden tråd (om Rommels dødløft), som jeg engang fandt i sådan en pinned tråd. Det giver en glimrende mulighed for at finde rigtig gode artikler.

Alternativt kunne man oprette et artikelarkiv i stil med det link-arkiv, som findes her på MOL. Jeg har selv en række artikler liggende på harddisken, som jeg tror, andre vil kunne have glæde af. Og mon ikke andre kan sige det samme?

Det ville være dejligt, hvis man kunne slå op under eksempelvis "Dødløft" og så finde en hel række artikler, som MOLs deltagere har valgt ud som specielt gode. Ditto for alle mulige andre emner.

<{POST_SNAPBACK}>

Det lyder som en rigtig god ide Bruno med et artikelarkiv hvor man så kan gå ind under et evt løft :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er imod teknik, styrkeløft handler om ren vikingepower :tongue:

Ifht copyright kan vi nok ikke copy-paste teksterne ind her. Men en debat af artiklerne kunne være interessant.

Mike Robertson har IMO lavet artikler omhandlende tekniken i de 3store der er noget mere anvendelige end WSB drengenes artikler.

Derudover har Ricky Dale Crain også ganske gode artikler om de 3 store.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er imod teknik, styrkeløft handler om ren vikingepower :tongue:

Ifht copyright kan vi nok ikke copy-paste teksterne ind her. Men en debat af artiklerne kunne være interessant.

Mike Robertson har IMO lavet artikler omhandlende tekniken i de 3store der er noget mere anvendelige end WSB drengenes artikler.

Derudover har Ricky Dale Crain også ganske gode artikler om de 3 store.

<{POST_SNAPBACK}>

Polle jeg snakker ikke om copy/paste her og det tror jeg hellere ikke Bruno gør men en artikelbase (hvis man kan kalde det det) hvor man linker til diverse artikler under et givent løft (eksempelvis squat) og som du så selv påpeger kan debatere det efterfølgende :wink:

Link to comment
Share on other sites

Når min hjerne virker (tror optimistisk på i aften) vil jeg komme med mit bidrag. Men det kunne være rart med bidrag fra dem der VIRKELIGT kan stoffet IRL.

JFK har f.eks. givet Anyone et gyldent bænktip som jeg også får en del udaf, da Anywårn fortalte mig om det..

Mange af de andre klasseløftere der findes herinde ville give tråden fantstiske perspektiver :smile:

Link to comment
Share on other sites

Når min hjerne virker (tror optimistisk på i aften) vil jeg komme med mit bidrag. Men det kunne være rart med bidrag fra dem der VIRKELIGT kan stoffet IRL.

JFK har f.eks. givet Anyone et gyldent bænktip som jeg også får en del udaf, da Anywårn fortalte mig om det..

Mange af de andre klasseløftere der findes herinde ville give tråden fantstiske perspektiver :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Har jeg det?

hvad sagde jeg

Link to comment
Share on other sites

Når min hjerne virker (tror optimistisk på i aften) vil jeg komme med mit bidrag. Men det kunne være rart med bidrag fra dem der VIRKELIGT kan stoffet IRL.

JFK har f.eks. givet Anyone et gyldent bænktip som jeg også får en del udaf, da Anywårn fortalte mig om det..

Mange af de andre klasseløftere der findes herinde ville give tråden fantstiske perspektiver :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Har jeg det?

hvad sagde jeg

<{POST_SNAPBACK}>

Det er en lille detalje ifht stangens placering i hånden. Stangen skal ligge på håndroden lateralt (på Os-pisiformis), så presset kommer i en lige linie op igennem albuebenet og op i stangen. Det er kun relevant for mig i trøje løft, men der sikrer det også at albuerne kommer ud på det rigtige tidspunkt og triceps tager over i toppen. Det gør kort sagt, tuck and flare teknikken til en no-brainer :smile:

Tror primært det er vigtigt for trøjebænkere.

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

virkelig en kvalitets-omgang du kom med der.. Man kan godt "høre" at du er ved at have RIGTIG godt styr på tingene efterhånden da!! :4thumbup: Kudos for det!!

Især squat-artiklerne skal jeg lige have kigget nærmere på her en af dagene.. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tak for kommentarerne, glemte at nævne at artiklen fra Cressey, Deadlift diagnosis er den bedste artikel om weakpointtræning nogen sinde. Det er ganske enkelt en gratis manual til at opbygge det ledeste dødløft ever! Det bedste nogensinde skrevet om et af de tre løft!

Lidt ekstra udråbstegn!!!! !!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ps. Cressey må være det illegitime barn fra en love session imellem Mell Siff og Louie Simmons (nasty :blink::laugh: ).

Link to comment
Share on other sites

Nå, men så vil jeg da tillade mig at bruge den pinned tråd :4smartass:

Skal bruge køre Reverse closegrip pulldowns men er lidt i tvivl om hvordan man skal holde..

har et link til øvelsen her http://www.exrx.net/WeightExercises/Latiss...ndPulldown.html

Men skal man holde som der er vist her eller omvendt?

<{POST_SNAPBACK}>

tror nu tanken var om de 3 store :laugh:

Reverse grip pulldowns? Spænd i ryggen og træk, ikke just kompliceret.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share