skulder øvelser der IKKE træner "tyrenakke"


MKJ
 Share

Recommended Posts

Hej.

jeg er ikke den store fan af tyrenakke så jeg ville høre om man kunne lave en skulder øvelse der IKKE trænede tyrenakken

Hver gang jeg laver en skulder øvelse syns jeg jeg spænder i nakken :S ???

nogen der har en øvelse der ikk pumper nakken

gerne billeder pfh tak :) :superman:

Link to comment
Share on other sites

Jo det kan jeg da - men det var nu også bare pisss...

Nå det har sagt, så har jeg tit følt at jeg trak for meget med trapz, under fx laterals.

Brug 1-arm laterals, hold med venstre hånd om en stang, læn dig lidt til højre, så du hælder en smule.

Løft DB med højre hånd.

Derved ændres vinklen på kroppen så du aktiverer trapezius mindre end hvis du stod lodret.

Link to comment
Share on other sites

Brug 1-arm laterals, hold med venstre hånd om en stang, læn dig lidt til højre, så du hælder en smule.

Løft DB med højre hånd.

Derved ændres vinklen på kroppen så du aktiverer trapezius mindre end hvis du stod lodret.

Et rigtigt godt råd. Desuden kan det anbefales, at holde vægten moderat og fokusere på god form. Laterals er en øvelse, hvor man ofte ser folk bruge alt for tunge vægte. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Lige et hurtigt spørgsmål når vi er ved den geniale øvelse jeg engang nu synes laterals er, gør det noget at man bøjer (flekterer) armene en smule når der løftes, eller skal de helst holdes helt strakt (fordi det er mine ikk helt :tongue: )

Jeg gør som dig.. Det fik jeg vist af T herinde fra, på den måde at fjerne en del af belastningen fra albuerne.. Så fortsæt du bare med det.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

du kan også prøve sidepress eller en-arms hv stem.. De går også meget i skuldrene, men går mindre i traps end f.eks almindelig stem synes jeg. Plus at det giver, efter min mening, en del mere skulderarbejde end bare lean-away laterals.. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share