Vaskebræt


Mr Møller
 Share

Recommended Posts

Hej!

Jeg er en dreng på 14 år som så mange andre vil jeg gerne ha' et vaskebræt/six pack,

men mit problem er at jeg ikke har forstået hvordan man kan træne det/få det, har prøvet mavebøjninger i meget lang tid uden resultat så jeg vil gerne vide hva man skal gøre? håber at i kan hjælpe mig

Møller

Edited by Mr Møller
Link to comment
Share on other sites

meget simpelt -træne mavemusklerne :tongue:

Du skal have et ordenligt træningsprogram og en lav fedtprocent. Der er oprette utrolig mange spørgsmål om hvordan man får den eftertragtede 6-pack, så prøv at bruge søge-funktionen her på MOL.

Lidt hurtigere at du bare søger end at en masse folk skal sidde og skrive noget de allerede har skrevet i 100 andre indlæg :innocent:

/Olsen

Link to comment
Share on other sites

Hva mener du med en lav fedtprocent? og hvordan finder man ud af om man har en lav?

Hvordan kan man misforstå udtrykket en lav fedtprocent :blink::tongue: Det vil sige at fedtmassen er lille i forhold til muskelmassen/anden kropsmasse. Overvægtige/fede mennesker vil have en høj fedtprocent mens eksempelvis professionelle cykelryttere og de der har synligt vaskebræt vil have en lav fedtprocent :smile:

Man kan f.eks. se sig selv i spejlet.

Edited by Keki
Link to comment
Share on other sites

Okay mange tak for hjælpen, men ang. at træne mavemusklerne/ få 6-pack har jeg søgt og søgt og søgt men jeg har altså stadig ikke rigtig fundet ud af hvordan jeg skal træne det. skal jeg bare lave alm. mavebøjninger? du har været en stor hjælp

Link to comment
Share on other sites

Proev at fortaelle lidt mere om dig selv. Hoejde vaegt og hvordan du selv mener din kropsbygning er -Kan kan vi gaette os lidt til hvordan du ca. er.. dog svaert naar vi ikke har set dig og ikke kender din konkrete fedtprocent. Hvilket niveau er du paa? Er du vant til at dyrke sport -hvis ja, hvilken/hvor lang tid har du gaaet til det/ hvor ofte/ hvilket niveau osv..

Hvad har du til raadighed af udstyr -kun egen kropsvaegt eller...? (Dog ikke ment som at man ikke kan lave god traening med kropsvaegt).

/Olsen

Link to comment
Share on other sites

Proev at fortaelle lidt mere om dig selv. Hoejde vaegt og hvordan du selv mener din kropsbygning er -Kan kan vi gaette os lidt til hvordan du ca. er.. dog svaert naar vi ikke har set dig og ikke kender din konkrete fedtprocent. Hvilket niveau er du paa? Er du vant til at dyrke sport -hvis ja, hvilken/hvor lang tid har du gaaet til det/ hvor ofte/ hvilket niveau osv..

Hvad har du til raadighed af udstyr -kun egen kropsvaegt eller...? (Dog ikke ment som at man ikke kan lave god traening med kropsvaegt).

/Olsen

Okay som sagt 14 år 168-170 høj vejer 50-51 kg. jeg vil sige at jeg er tynd. jeg er van til at dyrke sport har spillet fodbold i 7-8 år og Badminton i 4 år. ja har intet udstyr kun min egen kropsvægt

Edited by Mr Møller
Link to comment
Share on other sites

Lyder til der er gode forudsaetninger og du ikke skal tabe dig :smile:

Et 'begynder' program kunne vaere

http://www.motion-online.dk/images/cuecard...ram_fitness.pdf

Oevelserne: http://www.motion-online.dk/styrketraening...gen_kropsvaegt/

Proev at koere dette program en 3 gange om ugen og skriv hvordan det foelels. du kan oprette en log saa kan vi foelge med i hvordan det gaar og komme med kommentarer til dig. Skriv gerne om du foeler dig mere traet og 'oedelagt' end normalt -trappe ned hvis du er ved at ryge i overtraening.

Om et par maaneder skal du dog have et nyt program, hvor vi kan goere det lidt svaeere og proeve at faa lidt vaegt paa.

Husk at du skal spise ordenligt. Det hjaelper ikke at traene hvis du ikke faar nok indenbors :4mewantfood:

God traening

/Olsen

Link to comment
Share on other sites

Der er ingen grund til at introducere overtræning for knægten allerede nu, kroppen kan vænne sig til utroligt meget og han ryger IKKE ind i overtræning sådan uden videre. Slet ikke hvis han kører et simpelt fullbody kropsvægtsprogram 3 gange om ugen.

Link to comment
Share on other sites

Regnede jeg heller ikke med, ville bare vaere sikker :innocent:

Og ved ikke hvor ofte han traener. 7-8 aars fodbold og 4 aars badminton goer at han maaske er paa et niveau saa han traener en del. Han er jo ikke saa gammel endnu (intet ondt ment :smile: )

/Olsen

Link to comment
Share on other sites

Okay mange tak for hjælpen, men ang. at træne mavemusklerne/ få 6-pack har jeg søgt og søgt og søgt men jeg har altså stadig ikke rigtig fundet ud af hvordan jeg skal træne det. skal jeg bare lave alm. mavebøjninger? du har været en stor hjælp

Sæt dig ned og brug et par timer sammen med søgefunktionen! :smile: Groft sagt er det ikke indsatsen i træningslokalet men i køkkenet så afgør hvorvidt vaskebrættet bliver synligt eller ej - men det kan du læse meget mere om hvis du ellers gad bruge lidt tid på det.

Når det så er sagt så lyder du ikke som en gut der skal tabe dig - nok nærmere begynde at spise og generelt opbygge muskelmasse over hele kroppen, hvis det da er det der er dit mål overordnet. Hvis det kun er vaskebrættet ja, så er det køkkenet der skal satses på - dette er dog næppe anbefalingsværdigt for en tynd gut på 14 år.

Læs og lær - og vend endelig tilbage hvis du stadig har spørgsmål :smile:

Edited by Keki
Link to comment
Share on other sites

Lyder til der er gode forudsaetninger og du ikke skal tabe dig :smile:

Et 'begynder' program kunne vaere

http://www.motion-online.dk/images/cuecard...ram_fitness.pdf

Oevelserne: http://www.motion-online.dk/styrketraening...gen_kropsvaegt/

Proev at koere dette program en 3 gange om ugen og skriv hvordan det foelels. du kan oprette en log saa kan vi foelge med i hvordan det gaar og komme med kommentarer til dig. Skriv gerne om du foeler dig mere traet og 'oedelagt' end normalt -trappe ned hvis du er ved at ryge i overtraening.

Om et par maaneder skal du dog have et nyt program, hvor vi kan goere det lidt svaeere og proeve at faa lidt vaegt paa.

Husk at du skal spise ordenligt. Det hjaelper ikke at traene hvis du ikke faar nok indenbors :4mewantfood:

God traening

/Olsen

Hvor meget skal jeg så spise ekstra, det skal lige siges at jeg ikke spiser særlig meget :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

vil det sige at jeg skal tabe mig? :bigsmile:

Nej!

Hvor meget skal jeg så spise ekstra, det skal lige siges at jeg ikke spiser særlig meget :4mewantfood:

Du skal spise nok til at du er i kalorieoverskud hvis du vil være større. Søg på nettet og find artiklen 'CUTS' af Jørgen Storm, den opridser grundelementerne.

Link to comment
Share on other sites

Lyder til der er gode forudsaetninger og du ikke skal tabe dig :smile:

Et 'begynder' program kunne vaere

http://www.motion-online.dk/images/cuecard...ram_fitness.pdf

Oevelserne: http://www.motion-online.dk/styrketraening...gen_kropsvaegt/

Proev at koere dette program en 3 gange om ugen og skriv hvordan det foelels. du kan oprette en log saa kan vi foelge med i hvordan det gaar og komme med kommentarer til dig. Skriv gerne om du foeler dig mere traet og 'oedelagt' end normalt -trappe ned hvis du er ved at ryge i overtraening.

Om et par maaneder skal du dog have et nyt program, hvor vi kan goere det lidt svaeere og proeve at faa lidt vaegt paa.

Husk at du skal spise ordenligt. Det hjaelper ikke at traene hvis du ikke faar nok indenbors :4mewantfood:

God traening

/Olsen

Okay mange tak for hjælpen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Hej folks :)

Jeg er også en dreng som Mr møller, samme vægt og højde.

Har kørt programmet lidt nu og kan godt fortælle at jeg syntes det virker, men det bliver for let nu. Er der et sværere program.

Primært til /Olsen

Hvis det virker hvorfor så skifte??

Kan du tage +20reps i kropshævninger? +50reps i armstrækninger, eller enarms armstrækninger i god stil? Kan ud lave +10reps i pistols i god stil?

Der er meget at arbejde med bare med kropsvægtøvelser. Det handler bare om at klø på :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share