Rygning


Neglen
 Share

Recommended Posts

Ja, endnu et Newbie-spørgsmål herfra (håber i bære over med mig ;) )

Ganske kort ville jeg bare høre om/hvordan rygning kan have skade på ens træning (alm. begynder styrketræning). Har det nemlig med at suge en smøg 2 min. efter endt træning til kakaomælken....

Link to comment
Share on other sites

Undersøgelser har vist at rygning forringer ens kondition fordi; rygning nedsætter mængden af ilt der når ud til cellerne, og får dem til at ældes hurtigere end de burde. Din energi og udholdenhed nedsættes, men du styrkertræner jo, så det er vel ligemeget.......

Edited by Mette_Musen
Link to comment
Share on other sites

Neglen > Rygning 2 min. efter træning. Træningen må være noget stort for dig :lol:

Kan sq ikke forestille mig at rygning er godt for noget som helst. Hvor vidt rygningen har den store indvirkning på trænings-intensiteten eller på workcapacity'en er nok uvist, men mon ikke det har en eller anden negativ indvirkning :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Der hvor jeg træner, er der nogen gange folk der ryger mellem sættene...

Okay, det er lidt vildt :blink: . Det er sket at jeg har røget i skiftet fra den ene til den anden muskelgruppe - men det er ikke standard.

Og nej da, ville ikke sige at rygning er godt - det er en møgirreterende vane - og ikke sundt. Alle de ting med kondi, huden, lungerne og sådan er selvfølgelig rigtig - men effekten på styrketræning....den er vist minimal.

Link to comment
Share on other sites

i multisport er folk oppe og ryge i mellem to spinning timer...

kender en landsholdshåndbold pige der ryger 10-20 stk om dagen, men da hun sagtens kan følge med de andre alligevel, er hun ikke så motiveret for at holde op. Men gad vide, hvad hun kunne, hvis hun lod være.

Kan ikke forestille mig at det er optimalt for styrketræning.

Link to comment
Share on other sites

kender en landsholdshåndbold pige der ryger 10-20 stk om dagen, men da hun sagtens kan følge med de andre alligevel, er hun ikke så motiveret for at holde op. Men gad vide, hvad hun kunne, hvis hun lod være.

Sikke en skam.. Hun er ellers sån' æ' pæn ' pi', hende Rikke.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Ikk´ for at være på tværs....... men mine muskler begyndte først sådan rigtig vokse da jeg begyndte at ryge for 4-5 måneder siden.......

Mine muskler vokser nu fint nok, og jeg har aldrig rørt en smøg, så ret meget andet end en tilfældighed kan det vist ikke være hehe... ;)

Edited by Power Clauer
Link to comment
Share on other sites

Ikk´ for at være på tværs....... men mine muskler begyndte først sådan rigtig vokse da jeg begyndte at ryge for 4-5 måneder siden.......

:lol: - man kender sine narkoman-buddies når man ser dem ;) - kender godt den indre dialog, hvor man overbeviser sig selv om at der er så mange gode fordele ved at ryge....meeeeeeeeen tror bare det er addict-genet der spøger.

Tror ikke at rygning giver muskelvækst :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share