Sven Ole Thorsen


Don Kane
 Share

Recommended Posts

Ikke i styrkeløft ihvertilfælde. Med mindre du tænker på Henning Thorsen. Han har konkurreret i styrkeløft. Ved dog ikke om han har nogen gældende rekorder. Henning Thorsen har altid været en af mine favoritter i stærkmandskonkurrencer. Det var en stor glæde da han blev nummer 2 til Verdens Stærkeste Mand i 1991, efter Magnus Ver Magnusson. Sven Ole Thorsen har vist mere været involveret i bodybuilding.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Nej det var nu ikke henning jeg tænkte på, ham kan jeg nu godt huske fra dengang synd for ham, men jeg er altså ret sikker på at svend ole thorsen har nogle rekorder eller har haft, det er jeg lige nød til at undersøge.

Til sidst er det ikke os (danmark) der har verdens stærkeste mand nu, er det ik Flemming guffi, den bliver jo ikke sendt herhjemme mere den konkurrence om verdens strækeste mand, ellers synd :-(

Link to comment
Share on other sites

Black> Det er et billede af Bill Kazmaier. En legende indenfor styrkeløft og stærkmandskonkurrencer. Han er efter min mening den stærkeste mand som har levet. Han har bænket 300 kg uden trøje, og lavet en total på 1100 kg med minimalt udstyr. Desuden har han vundet WSM i 1980-1982.

Don> Guffi har ikke fundet IFSA WSM. Han har vundet VM i Hoeberl´s forbund, som dog ikke holdt særligt længe. Det tegnede ellers godt, da mange af de bedste (Riku Kiri, Heinz Ollesch, Magnus Magnusson, Guffi osv.) skiftede til dette forbund. Flemming vandt det eneste mesterskab de nåede at holde. Nu er alle atleterne tilbage i IFSA, så vidt jeg ved. Flemming var med til WSM i år, men gik ikke videre fra de indledende. Måske er han ikke i 100 % form endnu. Jeg tror dog han har potentialet til at vinde.

Og ja, TV-2 sender jo desværre ikke WSM konkurrencer mere. Heller ikke DM. Jeg synes de er nogen dobbeltmoralske hyklere. De stoppede med at sende stærkmandskonkurrencer, fordi Henrik Ravn blevet taget i at sælge doping. Ups, surprise surprise, der er doping i stærkmandssporten. Hvorfor skulle der ikke være det ?? Det er der jo i efterhånden alt sport. Og så synes TV-2 lige man kunne vise anti doping flaget ved at droppe alt mediedækning af stærkmandssporten. Men Tour de France dropper man ikke, trods hele EPO menageriet. Det trækker jo mange seere til. Latterlig beslutning hvis du spørger mig. Enten dropper man det hele, og indtager en 100 % anti doping holdning, eller også gør man ikke.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Nej det er ikke georg olesen der tænkes på, han har da vist heller ikke været med i nogle strækmands konkurrence, har har vist ikke turde stille op pga. af doping prøverne.

Tilbage til det oprindelige, jeg har hørt at sven ole har flere rekorder, og den her side bekræfter det lidt, men jeg kan bare ikke finde info om ham.

http://www.x-trememodels.com/svenole.html

Link to comment
Share on other sites

Med hensyn til George Olesen og stærkmandskonkurrencer, så mener jeg at det forholder sig lige omvendt i forhold til detl Don Kane siger. For et par år siden var George Olesen og Peter Anker (var/er formand for det danske stærkmandforbund og tidligere styrkeløfter) i TV2 sporten, og da var problemet, at der ikke var dopingtests i stærkmandsshows, hvilket var et krav fra GO. I samme udsendelse "aftalte" Peter Anker og studieværten også, at TV2 kun ville vise stærkmandsshows, såfremt der var dopingtests. Måske det er derfor TV2 ikke vil vise den slags mere?

Link to comment
Share on other sites

Sven Ole Thorsen havde faktisk den danske bænkpres rekord i klassen over 125kg. med 230 kg. Rekorden blev sat i Sverige for mange år siden; jeg mener det var i 1983.

Sven Ole ejede dengang Sporting Health Club som var medlem af Dansk Styrkeløft Forbund.

Henning Thorsen havde ikke nogen rekorder. Hans styrke var at han ingen svage discipliner havde. Georg Olesen havde  rekorderne indenfor squat, Søren Oldenburh bænkpres og Frank Jørgensen dødløft. Alligevel slog Henning Thorsen dem ofte.

/Niels

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ked af at sige det. Til trods for at GO har lavet mange bemærkelsesværdige rekorder, så ville han nok ikke klare sig alt for godt i WSM. WSM konkurrencerne idag er stilt sådan an, at det er høje og tunge atleter som klarer sig bedst. George er simpelt hen for lille i både højde og vægt. Tag f.eks Gary Taylor. Han har vundet i 1993, men med sine 1,83 meter i højde har han mange gange måttet acceptere at blive slået af folk som styrkemæssigt var på et lavere niveau end ham, fordi han var for lav og for let (cirka 130 kg). Med folk på næsten 2 meter og 150 kg, så er det svært at følge med i discipliner hvor man eksempelvis skal løfte en 160 kg tung sten op på en stor tønde. Desuden må man ikke glemme at WSM er mere end råstyrke. Det er hurtighed, udholdenhed, smertetærskel osv. osv.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hmm TJ. Ikke fordi jeg tvivler på at du har ret. Men hvordan kan du vide at der ikke er doping med?

Jeg har bare LIDT svært ved at tro at nogle af de stærkst gutter i verden, som er stærkere end de fleste styrkeløftere og ALLE BB`ere som stort set alle som er pro er på noget Dope, ikke selv benytter dope. Det undrer mig altså lidt.

Men jeg ville stadig gerne se GO i WSM.

Link to comment
Share on other sites

Sarkasme? :biggrin: Den var nu meget god FastBunny.

Hmm det kan da godt ske at i har ret. Dog kan jeg ikke lige se hvad der indikerer at det skulle være det der lå bag, ud over at det absolut ikke giver nogen menning i mine øre at der ikke bliver brugt doping.

Drop det, smilies er jo med til at gøre vores indlæg anderledes. Det er pga dem at vores indlæg ikke bliver alt for tøre og kedelige.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror sgu Fastrunner har ret :)

Jeg prøvede på at være dybt ironisk. Jeg påstår ikke at der slet ikke findes doping frie atleter på topsplan i stærkmandssporten. Det gør der ganske givet. Men størstedelen af atleterne gør brug af hjælp fra medicinskabet. Sådan er det bare.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share