Ingen ordenlige træningscentre!!!


Guest Tommyboy
 Share

Recommended Posts

Nu da du ikke vil give dit bud på "det bedste center" på "ideplan" forstås... bevares... så vil jeg i mangel på bedre ting at tage mig til samle lidt op på dine udtalelser og prøve at udforme Tommyboy's helt eget center

Det perfekte center ville være en center, som er udstyret med de bedste maskiner (ikke Technogym, men nærmere Cybex), flere af hver maskine

Allerførst starter vi med at købe en helvedes masse maskiner... det være sig pec-dec i flere forskellige farver... mindst 2 da der skal være en til pigerne og en til drengene... vi gider ikke skrive alle maskinerne på i dette moment da det vil tage for lang tid... men det vigtigste er nu ikke maskinerne i sig selv men navnet... hellere Cybex end Technogym

Nej tak.....har prøvet Hard Work på Nørrebronx; deres maskiner forældet

Men noget af det allervigtigste ved maskinerne er at de ikke må være for gamle derfor skal de udskiftes jævnligt helst månedligt hvis budgettet kan holde til det... gamle maskiner skræmmer de glade kunder væk og igen kan navnet på selve maskinen ikke undervurderes kraftigt nok... nok om maskinerne... nu kommer selve alteret i centret... smith-maskinen

Jeg bruger et smith-stativ til ben- og rygtræning pga. det er nemmere og hurtigere at sætte op! Men der er osse mange andre fordele som fx. ved dødløft; du kan med garanti løfte mere fordi stangen ikke drejer ud af hænderne på dig. Og hvordan ville du lave Smith Single Leg Squat uden en smith maskine?? *G*

Smith-maskinen skal først og fremmest bruges til squat og dødløft og hvis man stadig skulle være så uheldig ikke at kunne holde stangen i hånden skal der ligge stropper ved hvert stativ... de skal selvfølgelig også skiftes jævnligt da de hurtigt bliver slidte... og det siger sig selv at man selvfølgelig ikke kan lave Smith single Leg Squat uden et Smith-stativ... deraf navnet jo

de har et virkelig dårligt indemiljø!
Og så stinker der forfærdeligt af gummi pga. underlaget!!!

Indemiljøet er en meget vigtig faktor i centret... gummilugt og manglende udluftning er på ingen måde acceptabelt... der vil blive slået hårdt ned på folk der lugter af gummi

de spiller The voice, som er en pattebarnsradio; reklamerne og dumme ord flyver ud i rummet med 100 db,

The Voice er meget generende især reklamerne... de gør at opspændet til dødløft i smith-maskinen går fuldstændig fløjten... nej i vores center Tommy der skal spilles Linkin Park og deslige... det er jo trods alt en jerngrotte

Mobiltelefoner hører absolut ikke til i et seriøst træninscenter!!! Hvis du har så travlt, at du ikke kan bruge 2 minutter på at gå ud i omklædningen for at ringe, så burde du ikke tage til træning! Det kan være ret generende, at høre telefoner der ringer og folk er snakekr løs osv.....Hvis du ringer og giver en kort besked og du iøvrigt har den på lydløs, så er det fint med mig!!!! Desværre er det de færreste der kan finde ud af det!!!!

Mobil-telefoner bandlyst af samme grund som radioen... frekvensen går lige direkte i smith-stativet... de afleveres ved indgangen... overholdes denne regel ikke er det ud med det samme

hvis du skal sidde og læse mens du træner, så ville du automatisk bruger mere end de 30-60 sekunder melelm hvert sæt, hvilket kan være belastende for folk der gerne vil til......og en smule provokerende!!!! ( det hører ikke hjemme der...læs bladet på et andet tidspunkt)

Ved hvert rack maskine håndvægt osv skal der stå store skilte... "Pause mellem sæt max 30-60 sek" ... hvis folk ikke kan lære at køre tunge singles med max 30-60sek imellem så kan de sgu finde et andet sted... nej Tommy vores center er seriøst... så kan de sgu lære det...grunden til de lange pauser der bliver tilladet skal findes her... og gud tilgive dem hvis de istedet for at kigge ud i luften sidder og læser blade

Formålet har jeg forklaret i et af mine svar! Mine erfaringer fra fitnessblade osv....siger maks 1 minut hvis du træner meget tungt og 30 sekunder hvis du træner "normal" antal gentagelser fx. 8-12!

Jeg træner selv med 30 sekunders pause!

Det står jo i fitness-bladene så er det ligesom ikke så meget mere at snakke om (de må dog gerne læses i dette center men kun i det området der er specifikt opført til dette formål

Tak....og man må jo bare håbe, at der endag kommer det ultimatice center for seriøse indstillede folk  Måske skulle vi lave en indsamling her på MOL.......hvis vi giver en 10'er hver, så har vi måske råd til at bygge vores eget center
Jeg kunne godt lavet det bedste center i DK på idé-plan....men der ville ikke være den store økonomi i det; da den ikke ville henvende sig til famillien eller mennesker der skal i form....men udelukkende meget seriøs mennesker!!!

Men jeg er meget krævende, men osse kreativ...fordi jeg ser mange muligheder i at forbedre et center...og fatter nærmest ikke hvordan de ikke selv kan få øje på det!!!! Jeg prøver da osse at gøre hvad jeg kan, for at forbedre Fitnessdk til det mere seriøse, men de vil ikke rigtig høre på noget..........ja og når jeg så får at vide, at de ikke ønsker body-builder typer, så får man løst til at give op!!!! Det var osse grundet til de ikke ville have et squat-stativ til at starte med, fordi det ville tiltrække de forkerte typer!!!!

Med de udtalelser du kommer med her er jeg fuldstændig solgt Tommy... selvfølgelig må du få en 10krone af mig... nej for helvede du må få hele min opsparing når det går til så helligt et projekt... og du har ikke engang været inde på det du ved mest om... nemlig alternative kost-tilskud... de skal jo sælges i centret også... så er der i det mindste råd til nye maskiner.... arhh vi går en stor fremtid i måde du og jeg Tommy... jeg kommer med mere bare rolig... lige nu skal jeg bare have noget at spise

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Zoa:

HAHAHA!! :lol: :lol: :lol: Priceless!

Tommyboy - rent ud sagt:

Der er mange ting omkring din træning du helt sikkert ikke har styr på endnu - tag og tænk lidt over den respons du har fået her - og så nup en slapper. Det lyder som du har nogle issues selv der skal tages fat på før du overhovedet kan koncentrere dig om din træning, for som det ser ud nu er det jo alt andet der får din opmærksomhed.

Link to comment
Share on other sites

Haha Zoa, good one. :lol:

Når det nu er sagt, så er der nu visse punkter hvor jeg vil give Tommydrengen ret mht. Kbh'ske gyms. Standarden er ikke alt for høj. Mange er ret små, hvilket der i sig selv ikke er noget galt i, men de har ingen tunge håndvægte eller squatracks, og maskiner er nok gamle men de er først og fremmest pisse uergonomiske. Ligeledes har de store (SATS og FitnessDK) hele maskinparken, og vel at mærke den moderne af slagsen, men ikke nok frie vægte (jeg HAR trænet i SATS og det er ikke skide morsomt at skulle vente 30 min på den eneste flade bænkpres i centeret bliver fri)

Ovre i den anden grøft har vi "jerngrotterne". Hér er der tonsvis af skiver og squatracks, men vil man supplere med maskintræning er man ret dårligt stillet.

Jeg træner selv i et af sidstnævnte og klarer mig fint med det, men nogle gange kunne jeg godt ønske mig et center, der så at sige havde 'the best of both worlds'.

Edited by clayman
Link to comment
Share on other sites

Jeg savner stadig The Gym på Trekronergade (Valby).

Det ligger på tredie sal, det er muligt at åbne vinduerne, der er lyst og ikke alt for mange folk. Jeg har aldrig selv trænet rigtigt tungt, men synes at huske at der var nogle store håndvægte også. Der er både siddende og stående læg, og en masse andre maskiner. Maskinerne er ikke nye, og jeg ved heller ikke, hvad mærke de er, da de alle er malet sorte.

Hvis du synes alle andre center er dårlige, kan det vel ikke blive værre ;) , så der er vel ikke noget forgjort i at prøve.

Link to comment
Share on other sites

1 minut mellem tunge sæt ?? Så må det da være øvelser som side laterals og cable flyes. Hvis man kører tungt i squat og dødløft, så er 1 minut ikke engang nok til at få pulsen ned på et relativt normalt niveau. 3-5 minutter er minimum, hvis man kører tungt i squat og dødløft. Iøvrigt så skal man nok lige tage det man læser i diverse fitness blade med et gran salt.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Tommyboy - rent ud sagt:

Der er mange ting omkring din træning du helt sikkert ikke har styr på endnu - tag og tænk lidt over den respons du har fået her - og så nup en slapper. Det lyder som du har nogle issues selv der skal tages fat på før du overhovedet kan koncentrere dig om din træning, for som det ser ud nu er det jo alt andet der får din opmærksomhed.

No shit kloge åge *LOL*

Men kan jo bare grine af din noget hjerndøde udtalelse.......så måske skulle du melde dig ind i Fitnessdk...stedet passer dig perfekt!!!!!

Held og lykke i Fitnessdk *G*

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
1 minut mellem tunge sæt ?? Så må det da være øvelser som side laterals og cable flyes. Hvis man kører tungt i squat og dødløft, så er 1 minut ikke engang nok til at få pulsen ned på et relativt normalt niveau. 3-5 minutter er minimum, hvis man kører tungt i squat og dødløft. Iøvrigt så skal man nok lige tage det man læser i diverse fitness blade med et gran salt.

Thomas

Måske nok......men ved "normal" styrketræning med rep på 8-12 gentagelser kan jeg ikke se nogle fordel ved at venter mere end 1 minut; jeg har det bedst med 30 sekunder!!! Så ville du sikkert spørge: "hvem siger, at 8-12 rep er normalt?" Igen det kommer hvad man træner styrketræning/udholdenhed eller om man vil have volume eller bare være makeret osv.....men kan kun sige, at de fleste træningsprogrammer bruger 8-12 rep!! Men du er velkomme til at give en forklaring på, at det skulle være nødvendigt at have 10 minutter pause mellem hvert sæt????

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Nu da du ikke vil give dit bud på "det bedste center" på "ideplan" forstås... bevares... så vil jeg i mangel på bedre ting at tage mig til samle lidt op på dine udtalelser og prøve at udforme Tommyboy's helt eget center
Det perfekte center ville være en center, som er udstyret med de bedste maskiner (ikke Technogym, men nærmere Cybex), flere af hver maskine

Allerførst starter vi med at købe en helvedes masse maskiner... det være sig pec-dec i flere forskellige farver... mindst 2 da der skal være en til pigerne og en til drengene... vi gider ikke skrive alle maskinerne på i dette moment da det vil tage for lang tid... men det vigtigste er nu ikke maskinerne i sig selv men navnet... hellere Cybex end Technogym

Nej tak.....har prøvet Hard Work på Nørrebronx; deres maskiner forældet

Men noget af det allervigtigste ved maskinerne er at de ikke må være for gamle derfor skal de udskiftes jævnligt helst månedligt hvis budgettet kan holde til det... gamle maskiner skræmmer de glade kunder væk og igen kan navnet på selve maskinen ikke undervurderes kraftigt nok... nok om maskinerne... nu kommer selve alteret i centret... smith-maskinen

Jeg bruger et smith-stativ til ben- og rygtræning pga. det er nemmere og hurtigere at sætte op! Men der er osse mange andre fordele som fx. ved dødløft; du kan med garanti løfte mere fordi stangen ikke drejer ud af hænderne på dig. Og hvordan ville du lave Smith Single Leg Squat uden en smith maskine?? *G*

Smith-maskinen skal først og fremmest bruges til squat og dødløft og hvis man stadig skulle være så uheldig ikke at kunne holde stangen i hånden skal der ligge stropper ved hvert stativ... de skal selvfølgelig også skiftes jævnligt da de hurtigt bliver slidte... og det siger sig selv at man selvfølgelig ikke kan lave Smith single Leg Squat uden et Smith-stativ... deraf navnet jo

de har et virkelig dårligt indemiljø!
Og så stinker der forfærdeligt af gummi pga. underlaget!!!

Indemiljøet er en meget vigtig faktor i centret... gummilugt og manglende udluftning er på ingen måde acceptabelt... der vil blive slået hårdt ned på folk der lugter af gummi

de spiller The voice, som er en pattebarnsradio; reklamerne og dumme ord flyver ud i rummet med 100 db,

The Voice er meget generende især reklamerne... de gør at opspændet til dødløft i smith-maskinen går fuldstændig fløjten... nej i vores center Tommy der skal spilles Linkin Park og deslige... det er jo trods alt en jerngrotte

Mobiltelefoner hører absolut ikke til i et seriøst træninscenter!!! Hvis du har så travlt, at du ikke kan bruge 2 minutter på at gå ud i omklædningen for at ringe, så burde du ikke tage til træning! Det kan være ret generende, at høre telefoner der ringer og folk er snakekr løs osv.....Hvis du ringer og giver en kort besked og du iøvrigt har den på lydløs, så er det fint med mig!!!! Desværre er det de færreste der kan finde ud af det!!!!

Mobil-telefoner bandlyst af samme grund som radioen... frekvensen går lige direkte i smith-stativet... de afleveres ved indgangen... overholdes denne regel ikke er det ud med det samme

hvis du skal sidde og læse mens du træner, så ville du automatisk bruger mere end de 30-60 sekunder melelm hvert sæt, hvilket kan være belastende for folk der gerne vil til......og en smule provokerende!!!! ( det hører ikke hjemme der...læs bladet på et andet tidspunkt)

Ved hvert rack maskine håndvægt osv skal der stå store skilte... "Pause mellem sæt max 30-60 sek" ... hvis folk ikke kan lære at køre tunge singles med max 30-60sek imellem så kan de sgu finde et andet sted... nej Tommy vores center er seriøst... så kan de sgu lære det...grunden til de lange pauser der bliver tilladet skal findes her... og gud tilgive dem hvis de istedet for at kigge ud i luften sidder og læser blade

Formålet har jeg forklaret i et af mine svar! Mine erfaringer fra fitnessblade osv....siger maks 1 minut hvis du træner meget tungt og 30 sekunder hvis du træner "normal" antal gentagelser fx. 8-12!

Jeg træner selv med 30 sekunders pause!

Det står jo i fitness-bladene så er det ligesom ikke så meget mere at snakke om (de må dog gerne læses i dette center men kun i det området der er specifikt opført til dette formål

Tak....og man må jo bare håbe, at der endag kommer det ultimatice center for seriøse indstillede folk  Måske skulle vi lave en indsamling her på MOL.......hvis vi giver en 10'er hver, så har vi måske råd til at bygge vores eget center
Jeg kunne godt lavet det bedste center i DK på idé-plan....men der ville ikke være den store økonomi i det; da den ikke ville henvende sig til famillien eller mennesker der skal i form....men udelukkende meget seriøs mennesker!!!

Men jeg er meget krævende, men osse kreativ...fordi jeg ser mange muligheder i at forbedre et center...og fatter nærmest ikke hvordan de ikke selv kan få øje på det!!!! Jeg prøver da osse at gøre hvad jeg kan, for at forbedre Fitnessdk til det mere seriøse, men de vil ikke rigtig høre på noget..........ja og når jeg så får at vide, at de ikke ønsker body-builder typer, så får man løst til at give op!!!! Det var osse grundet til de ikke ville have et squat-stativ til at starte med, fordi det ville tiltrække de forkerte typer!!!!

Med de udtalelser du kommer med her er jeg fuldstændig solgt Tommy... selvfølgelig må du få en 10krone af mig... nej for helvede du må få hele min opsparing når det går til så helligt et projekt... og du har ikke engang været inde på det du ved mest om... nemlig alternative kost-tilskud... de skal jo sælges i centret også... så er der i det mindste råd til nye maskiner.... arhh vi går en stor fremtid i måde du og jeg Tommy... jeg kommer med mere bare rolig... lige nu skal jeg bare have noget at spise

Sjovt nok......du er lidt griner ;)

Jeg har idéerne som nævnt, men de er ikke skrevet ned...da jeg ikke kender en der vil ligge så mange $/£/kr på bordet!!! Men hvis du nu sætter din hjerne lidt i sving og læser tråden igen, så tror jeg godt du kan fornemme det....ellers kan jeg godt hjælpe dig!!!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Nu skal i være søde ;)

Jeg synes da det er yderst interessant med en reel diskussion af hvorfor så mange centre åbenbart er "dårlige" og hvad der gør et center godt.

Jeps det er jo ligesom det jeg prøver på *G* Men der er jo for mange rotter her, til at det kan lade sig gøre *G*

Link to comment
Share on other sites

Men hvis du nu sætter din hjerne lidt i sving og læser tråden igen, så tror jeg godt du kan fornemme det....ellers kan jeg godt hjælpe dig!!!!

Ja du må hjertens gerne hjælpe :) ... jeg ville blive dybt beæret :worship:

Jeg er sikker på dit center vil blive en kæmpe-succes... jeg vil gerne være VIP-medlem hvis det er muligt... go for it Boiiiii :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Arhh så lav du en gang 20repsbreathingsquat og IKKE i smith-stativet og hold derefter 30 sek's pause og gå du så igang igen  :w00t:

Skal jeg da prøve næsten gang *G* (men mine knæ kan stadig ikke holde til for meget vægt, så det er let nok) ;)

Edited by Tommyboy
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Haha Zoa, good one. :lol:

Når det nu er sagt, så er der nu visse punkter hvor jeg vil give Tommydrengen ret mht. Kbh'ske gyms. Standarden er ikke alt for høj. Mange er ret små, hvilket der i sig selv ikke er noget galt i, men de har ingen tunge håndvægte eller squatracks, og maskiner er nok gamle men de er først og fremmest pisse uergonomiske. Ligeledes har de store (SATS og FitnessDK) hele maskinparken, og vel at mærke den moderne af slagsen, men ikke nok frie vægte (jeg HAR trænet i SATS og det er ikke skide morsomt at skulle vente 30 min på den eneste flade bænkpres i centeret bliver fri)

Ovre i den anden grøft har vi "jerngrotterne". Hér er der tonsvis af skiver og squatracks, men vil man supplere med maskintræning er man ret dårligt stillet.

Jeg træner selv i et af sidstnævnte og klarer mig fint med det, men nogle gange kunne jeg godt ønske mig et center, der så at sige havde 'the best of both worlds'.

Takker ;)

Link to comment
Share on other sites

Måske nok......men ved "normal" styrketræning med rep på 8-12 gentagelser kan jeg ikke se nogle fordel ved at venter mere end 1 minut;
Hvad er unormal vægttræning ?? Du kan ikke se nogen fordel i at vente mere end 1 minut siger du ?? Jeg kan så fortælle dig at vægttræning er en anaerob aktivitet, og ATP-regenereringen og den neurale restitution tager i omegnen af 3-5 minutter, bare for at være nogenlunde komplet. Så hvis man vil have fuld udbytte af alle sin sæt, så bør man ikke nøjes med at hvile 1 minut. Det kan da gå an i små øvelser som side laterals, hvis den systemiske belastning ikke er særligt stor, men INGEN kan være klar til endnu et sæt squat, efter kun 1 minut, uanset om man kører 3 reps eller 10 reps.
Igen det kommer hvad man træner styrketræning/udholdenhed eller om man vil have volume eller bare være makeret osv.....

Hvad har markeringer med træningen at gøre ?? Det har udelukkende med den subcutane fedtmængde at gøre, og den er bestemt udfra ens ernæringsmæssige tilstand.

men kan kun sige, at de fleste træningsprogrammer bruger 8-12 rep!!
Ja, og som sagt, hviletiden mellem sættene bliver ikke mindre fordi man kører 8-12 reps. Istedet for at bruge så meget energi på at bekymre dig om mindre detaljer i de forskellige centre, så brug dog energien på at sætte dig lidt ind i grundlæggende træningsprincipper og regler.
Men du er velkomme til at give en forklaring på, at det skulle være nødvendigt at have 10 minutter pause mellem hvert sæt????

10 minutter er vel kun for hardcore styrkeløftere, når de træner med +90 % vægte. For en almindelig vægttræningsperson, vil jeg mene at ca. 3 minutter mellem tunge sæt i de store basisøvelser er at foretrække. Rationalet for denne pauselængde kan du læse længere oppe.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Nu skal i være søde  ;)

Jeg synes da det er yderst interessant med en reel diskussion af hvorfor så mange centre åbenbart er "dårlige" og hvad der gør et center godt.

Jeps det er jo ligesom det jeg prøver på *G* Men der er jo for mange rotter her, til at det kan lade sig gøre *G*

Min kommentar var ikke specifikt henvendt til dig, mest "de andre" faktisk ;)

Link to comment
Share on other sites

Hvad laver du Thomas... du er igang med at underminere mit og Tommyboy's nye center med al dit fysiologiske snik-snak... står det måske i fitness-bladene NÅ :angry:

:lol:

Jeg er sgu også frisk på at investere resten af mine børnepenge på jeres nye center. Det bliver for vildt! :devil::w00t:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Thomas J >> Jamen jeg træner ikke tungt, så er det vel fint med med et par sekunders

pause mellem hvert sæt ;)

Jeg ved ikke hva der er rigtigt.......hvis jeg skulle finde ud af det, så skulle jeg måle det på mig selv og ingen andre! Jeg har prøvet at køre med 1-2 minutter mellem hver sæt, men synes ikke det har givet et bedre resultat end fx. 30 sekunder!!!! Hvad er det lige præcis jeg går glip af, ved kun at vente 30 sekunder mellem sættene????

Sorry lidt af et sidespor....tilbage til trådens emne.

Link to comment
Share on other sites

Først og fremmest, vil jeg sige at jeg kender ejeren af det center jeg vil anbefale, så måske er jeg indhabil, men her kommer den alligevel!!

På finsensvej 80B, er åbnet et center som hedder "gladiator gym". Ejeren hedder Kent, og er også kendt fra tv3, som "wolf" i gladiatorerne. Hans gamle center måtte lukke, og derfor har han åbnet det på finsensvej. Det er et ret godt udstyret gym, med alt hvad hjertet kan begære af vægte, dog har han ikke de store fitness muligheder (det begrænser sig vidst til et par cykler), og det ser ikke så poppet ud, men der er tunge vægte og masser af dem (bla håndvægte op til 62.5kg). Jeg ved ikke hvad det koster, da jeg træner gratis dernede når jeg er i KBH (sker dog sjældent) men han er en sød gut, som ved virkelig meget om BB. Så hvis du/i mangler et godt sted at træne, og kan leve med, at vægtene og ikke omgivelserne er i højsædet, så syntes jeg at i skal prøve dette gym....... :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har laver dødløft både med stativ og stang! Problemet med stang er, at mine hænder giver op langt før min ryg gør......så jeg får ikke rigtig noget ud af det! (så kald mig bare svag *G*) Når jeg laver dødløft med et smith-stativ, så kan jeg tage meget mere på og stangen glider ikke ud af hænderne på mig. Måske er det ikek den optimale bane osv..men det handler om at få trænet ryggen og det gør jeg bedst med en smith på.

Jeg synes ikke der er den store forskel i squat, om du så bruger et squat-stativ eller en smith! Faktisk får jeg mere ondt i mine knæ når jeg træner squat med squat-stativ ( kald mig bare sart)

Skulder pres laver jeg altid med frie vægte eller stæng.

Hva er der der galt med et smith-stativ???

Tror ikke jeg kommer til Allerød for at træne...der er lige 30 km eller mere *G*

prøvet mixed grip?

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share