Træning med kropsvægt


J.B
 Share

Recommended Posts

træning

opvarmning: footbag

Squat:

legede lidt med front squat og prøvede lige den hvor man holder stangen i albueledet

Bænkpres:

opv.

5x5@77,5kg tangering af PR men med mere overskud :smile:

rows:

1x5@50

4x5@55

lidt hård. legede med teknikken.

dips:

5x5@bw +3,75

tid 0:47:52

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

træning

opvarmning: footbag

lunges:

1x5@40

Da jeg gik over for at tage det andet sæt, mærkede jeg noget i højre baglår. Noget der strækkede når jeg gik. En lille forstrækning måske.. :raisebrow:

I dag på arbejde var der en dreng der blev skubbet så han væltede og slog sig lidt.. Han gik så rundt og græd og var overbevist om at enten hans kraveben eller ribben var brækket eller forstuvet. 5 min efter legede han igen :laugh: Gad vide hvor meget de skriger nå de så en dag kommer rigtig til skade :tongue:

Bænkpres:

opv.

4x5@77,5kg

1x3@77,5kg

Chins:

5x5@bw -10kg

og så gad jeg ikke mere.

tid 0:34:33

Link to comment
Share on other sites

træning

opvarmning: footbag

lunges:

1x5@40

Da jeg gik over for at tage det andet sæt, mærkede jeg noget i højre baglår. Noget der strækkede når jeg gik. En lille forstrækning måske..  :raisebrow:

I dag på arbejde var der en dreng der blev skubbet så han væltede og slog sig lidt.. Han gik så rundt og græd og var overbevist om at enten hans kraveben eller ribben var brækket eller forstuvet. 5 min efter legede han igen  :laugh:  Gad vide hvor meget de skriger nå de så en dag kommer rigtig til skade  :tongue:

Bænkpres:

opv.

4x5@77,5kg

1x3@77,5kg

Chins:

5x5@bw -10kg

og så gad jeg ikke mere.

tid 0:34:33

<{POST_SNAPBACK}>

Hva fanden er det for en træning??? og hva skal lunges nu til for??? :blink:

Link to comment
Share on other sites

træning

opvarmning: footbag

lunges:

1x5@40

Da jeg gik over for at tage det andet sæt, mærkede jeg noget i højre baglår. Noget der strækkede når jeg gik. En lille forstrækning måske..  :raisebrow:

I dag på arbejde var der en dreng der blev skubbet så han væltede og slog sig lidt.. Han gik så rundt og græd og var overbevist om at enten hans kraveben eller ribben var brækket eller forstuvet. 5 min efter legede han igen  :laugh:  Gad vide hvor meget de skriger nå de så en dag kommer rigtig til skade  :tongue:

Bænkpres:

opv.

4x5@77,5kg

1x3@77,5kg

Chins:

5x5@bw -10kg

og så gad jeg ikke mere.

tid 0:34:33

<{POST_SNAPBACK}>

Hva fanden er det for en træning??? og hva skal lunges nu til for??? :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

hehe ja det var en fesen træning :tongue: Har tænkt mig at give min lænd en ordentlig pause da den gang på gang fucker op. Derfor ville jeg lige finde en øvelse til min forsømte underkroppen... derfor lunges. Det skulle jeg så bare ikke have gjort :laugh:

Link to comment
Share on other sites

træning

opvarmning: footbag

lunges:

1x5@40

Da jeg gik over for at tage det andet sæt, mærkede jeg noget i højre baglår. Noget der strækkede når jeg gik. En lille forstrækning måske..   :raisebrow:

I dag på arbejde var der en dreng der blev skubbet så han væltede og slog sig lidt.. Han gik så rundt og græd og var overbevist om at enten hans kraveben eller ribben var brækket eller forstuvet. 5 min efter legede han igen  :laugh:  Gad vide hvor meget de skriger nå de så en dag kommer rigtig til skade  :tongue:

Bænkpres:

opv.

4x5@77,5kg

1x3@77,5kg

Chins:

5x5@bw -10kg

og så gad jeg ikke mere.

tid 0:34:33

<{POST_SNAPBACK}>

Hva fanden er det for en træning??? og hva skal lunges nu til for??? :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

hehe ja det var en fesen træning :tongue: Har tænkt mig at give min lænd en ordentlig pause da den gang på gang fucker op. Derfor ville jeg lige finde en øvelse til min forsømte underkroppen... derfor lunges. Det skulle jeg så bare ikke have gjort :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Lunges er sgu da en lorte øvelse.. Du skulle hellere komme igang med at styrke din ryg i stedet for at skåne den, kør noget good morning eller lign... Og arb endnu mere på stilen i squat

Link to comment
Share on other sites

træning

opvarmning: footbag

lunges:

1x5@40

Da jeg gik over for at tage det andet sæt, mærkede jeg noget i højre baglår. Noget der strækkede når jeg gik. En lille forstrækning måske..   :raisebrow:

I dag på arbejde var der en dreng der blev skubbet så han væltede og slog sig lidt.. Han gik så rundt og græd og var overbevist om at enten hans kraveben eller ribben var brækket eller forstuvet. 5 min efter legede han igen  :laugh:  Gad vide hvor meget de skriger nå de så en dag kommer rigtig til skade  :tongue:

Bænkpres:

opv.

4x5@77,5kg

1x3@77,5kg

Chins:

5x5@bw -10kg

og så gad jeg ikke mere.

tid 0:34:33

<{POST_SNAPBACK}>

Hva fanden er det for en træning??? og hva skal lunges nu til for??? :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

hehe ja det var en fesen træning :tongue: Har tænkt mig at give min lænd en ordentlig pause da den gang på gang fucker op. Derfor ville jeg lige finde en øvelse til min forsømte underkroppen... derfor lunges. Det skulle jeg så bare ikke have gjort :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Lunges er sgu da en lorte øvelse.. Du skulle hellere komme igang med at styrke din ryg i stedet for at skåne den, kør noget good morning eller lign... Og arb endnu mere på stilen i squat

<{POST_SNAPBACK}>

Prøvede faktisk også lidt good mornings, men jeg er simpelthen for usmidig til at bøje mig langt nok forover. Det kan der selvfølgelig laves om på.

Link to comment
Share on other sites

Well...dine lændesmerter kan jo meget vel have noget med din manglende smidighed at gøre - dog synes jeg ikke du krummede nævneværdigt i lænden i din squat-optagelse. Er GM's for bøvlede kan du jo bare skifte til rumænsk dødløft.

Ét-bens squat (eventuelt med en vægtstang, hvis du ikke har håndvægte) kan udføres med forholdsvis lodret ryg, så denne skånes under bentræningen. Så er du vild med at brænde dine quads af, så hold dig ikke tilbage. Øvelsen er iøvrigt fremragende til at forbedre knæstabiliteten :smile:

Edited by clayman
Link to comment
Share on other sites

træning

opvarmning: footbag

lunges:

1x5@40

Da jeg gik over for at tage det andet sæt, mærkede jeg noget i højre baglår. Noget der strækkede når jeg gik. En lille forstrækning måske..   :raisebrow:

I dag på arbejde var der en dreng der blev skubbet så han væltede og slog sig lidt.. Han gik så rundt og græd og var overbevist om at enten hans kraveben eller ribben var brækket eller forstuvet. 5 min efter legede han igen  :laugh:  Gad vide hvor meget de skriger nå de så en dag kommer rigtig til skade  :tongue:

Bænkpres:

opv.

4x5@77,5kg

1x3@77,5kg

Chins:

5x5@bw -10kg

og så gad jeg ikke mere.

tid 0:34:33

<{POST_SNAPBACK}>

Hva fanden er det for en træning??? og hva skal lunges nu til for??? :blink:

<{POST_SNAPBACK}>

hehe ja det var en fesen træning :tongue: Har tænkt mig at give min lænd en ordentlig pause da den gang på gang fucker op. Derfor ville jeg lige finde en øvelse til min forsømte underkroppen... derfor lunges. Det skulle jeg så bare ikke have gjort :laugh:

<{POST_SNAPBACK}>

Lunges er sgu da en lorte øvelse.. Du skulle hellere komme igang med at styrke din ryg i stedet for at skåne den, kør noget good morning eller lign... Og arb endnu mere på stilen i squat

<{POST_SNAPBACK}>

Prøvede faktisk også lidt good mornings, men jeg er simpelthen for usmidig til at bøje mig langt nok forover. Det kan der selvfølgelig laves om på.

<{POST_SNAPBACK}>

Hvor langt kan du komme ned??

Jeg ville starte med at køre den til hvor du kan og så øge rom når du bliver mere smidig, for kan sagtens have noget med din smidighed at gøre.. Og så er der jo også front squat hvis du ikk vil køre alm squat

Link to comment
Share on other sites

træning

opvarmning: footbag

good mornings:

prøvede denne øvelse så lave en 5-6 sæt med en 5-8 reps. Alle med 30 kg

Optog det så jeg kunne se hvordan det så ud... kønt er det ikke:

how not to do good mornings!

Bænkpres:

opv.

5x5@77,5kg

Sidste sæt:

77,5 kg 5. sæt

chins:

5x5@bw- 7,5 gik overraskende "nemt" :smile:

military:

opv.

2x5@47,5kg

1x3@47,5kg

2x5@45kg

de 47,5 blev for tunge

tid 1:00:58

her er et billede af utne: utne når han smider tøjet

Link to comment
Share on other sites

træning

opvarmning: footbag

good mornings:

5x5@35

prøvede en lidt anden teknik idag.. video kommer senere

Bænkpres:

opv.

2x5@80kg

2x4@80kg 2. sæt sidste rep var tæt på ikke at komme op :smile:

1x3@80kg

chins:

5x5@bw -7,5

dips:

5x5@bw +3,75

tid 0:51:18

Mens jeg trænede hørte jeg noget jazz i radioen. Det sluttede og så kom der et radioskuespil, eller hvad det hedder, der startede således:

En kvindestemme siger: Det gjorde ondt da du trængte op i mig. Jeg var helt tør...... :laugh: Heldigvis lå jeg ikke og bænkede mens jeg hørte det :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Så kom videoen:

good morning 35 kg

Jeg mistede lige en af mine gadgets i dag. Vi taler her om et solar airship:

gadgets.dk

Den var sat fast til en stol, men så kom der er ordentligt vindpust så den rev sig løs. Der var intet at gøre. Før man kunne klø sig selv i røven var den 10 meter oppe i luften og fortsatte ufortrødent. Efter 5 minutter var den en lille plet på himmelen, og efter en 10-15 kunne man kun se den i kikkert. Her er et par billeder:

post-5429-1117222219_thumb.jpg

post-5429-1117222231_thumb.jpg

Edited by J.B
Link to comment
Share on other sites

træning

opvarmning: 4 timer på arbejde

goddaw'er:

4 hurtige

ingen problemer, langt fra failure

Spisning:

3xlasagne + det løse :4mewantfood:

Lidt tørt i det. Et stykke fra failure

Her knækkede filmen da det gik hen og blev udholdenhedstræning.

Høre på 7 pædagoger snakke om alt mulig andet end hvad mødet egentlig handlede om:

100xfailure@bw

fy for pyffer. Var ved at gå sukkerkold til sidst. Heldigvis blev jeg reddet af en yankiebarkage og nogle småkager

Spildt tid 3:05:18

Link to comment
Share on other sites

træning

opvarmning: footbag

good mornings:

5x5@35

tja svært at sige hvordan det gik..

Bænkpres:

opv.

2x5@80kg

1x5@80kg fail på sidste rep :w00t:

1x3@80kg

1x1@80kg

Så skete det!! Ramte failure første gang i alt den tid jeg har trænet.

4 rep i 3. sæt var hård, men jeg tog chancen og prøvede at få de 5 reps. Jeg lå så og kæmpede med den, og det var virkelig en kamp, men den kunne fandme bare ikke komme de sidste 5 cm, så den kom ned igen. Da jeg så lå der, overvejede jeg om jeg skulle vente lidt og prøve at få den op igen, men den tanke gik jeg hurtigt væk fra.

Mit valg faldt på at lade skiverne falde af i den ene side. Først røg 10 kg skiven og stangen gave et lille "svup". Derefter røg 20 kg skiven af og så skal jeg lige love for, at den anden siden røg hurtig ned :laugh:

chins:

5x5@bw -7,5

dips:

3x8

tid 0:50:37

Og så har jeg netop i dette øjeblik, fået tilbudt et værelse på Kampsax Kollegiet. Det er udemærket tror jeg :smile:

Link to comment
Share on other sites

Så skete det!! Ramte failure første gang i alt den tid jeg har trænet.

4 rep i 3. sæt var hård, men jeg tog chancen og prøvede at få de 5 reps. Jeg lå så og kæmpede med den, og det var virkelig en kamp, men den kunne fandme bare ikke komme de sidste 5 cm, så den kom ned igen. Da jeg så lå der, overvejede jeg om jeg skulle vente lidt og prøve at få den op igen, men den tanke gik jeg hurtigt væk fra.

Mit valg faldt på at lade skiverne falde af i den ene side. Først røg 10 kg skiven og stangen gave et lille "svup". Derefter røg 20 kg skiven af og så skal jeg lige love for, at den anden siden røg hurtig ned  :laugh:

Det har jeg også prøvet flere gange for mange år siden,

og jeg har nu sat kroge helt nede på stativet også.

Godt klaret, at det er første gang det sker for dig :4thumbup:

Du må lave noget med bukkene lige som du gør i squat.

Og så har jeg netop i dette øjeblik, fået tilbudt et værelse på Kampsax Kollegiet. Det er udemærket tror jeg  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Skal du læse ?

Og hvad ?

Henning :showoff:

Link to comment
Share on other sites

Så skete det!! Ramte failure første gang i alt den tid jeg har trænet.

4 rep i 3. sæt var hård, men jeg tog chancen og prøvede at få de 5 reps. Jeg lå så og kæmpede med den, og det var virkelig en kamp, men den kunne fandme bare ikke komme de sidste 5 cm, så den kom ned igen. Da jeg så lå der, overvejede jeg om jeg skulle vente lidt og prøve at få den op igen, men den tanke gik jeg hurtigt væk fra.

Mit valg faldt på at lade skiverne falde af i den ene side. Først røg 10 kg skiven og stangen gave et lille "svup". Derefter røg 20 kg skiven af og så skal jeg lige love for, at den anden siden røg hurtig ned  :laugh:

Det har jeg også prøvet flere gange for mange år siden,

og jeg har nu sat kroge helt nede på stativet også.

Godt klaret, at det er første gang det sker for dig :4thumbup:

Du må lave noget med bukkene lige som du gør i squat.

Og så har jeg netop i dette øjeblik, fået tilbudt et værelse på Kampsax Kollegiet. Det er udemærket tror jeg  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

Skal du læse ?

Og hvad ?

Henning :showoff:

<{POST_SNAPBACK}>

Jeg skal læse Civilingeniør i design & innovation. :smile:

Link to comment
Share on other sites

træning

opvarmning: footbag

sumo dødløft:

2x5@62,5kg så gjorde det lidt ondt i mit venstre baglår(på samme måde som da jeg prøvede at lave lunges.)

dødløft:

3x5@62,5kg

dips:

5x5@bw+5

Med overskud, kørte jo heller ikke bp så nok også derfor :bigsmile:

chins:

5x5@bw -5

i den nære fremtid blive hjælp udnødvendig :smile:

+ noget udstrækning

tid 0:44:04

Link to comment
Share on other sites

træning

opvarmning: footbag

squat:

1x5@40kg

4x5@50kg

Nu har jeg ikke mærket noget i lænden i lang tid så nu prøver jeg stille og roligt igen :smile: Selvom der ikke var noget vægt på føltes det sku dejligt at squatte igen.

Bænkpres:

opv.

4x5@80kg

1x4@80kg

Ok hvad sker der lige her! :bigsmile: Prøvede at laver mere opspænd og det hjalp sku meget :smile: Måske kunne jeg have taget 5 reps i sidste sæt, men havde ikke lyst til at prøve :wink:

chins:

5x5@bw -5

military:

5x5@40

stille og roligt

tid 0:52:49

Link to comment
Share on other sites

træning

opvarmning: footbag

squat:

opv.

5x5@50kg

tjo

Bænkpres:

opv.

5x5@80kg PR

Yeah så var den der. Min storebror var på besøg, så fik ham til at spotte på 4-5 sæt. Helt unødvendigt dog :bigsmile:

chins:

1x5@bw -2,5

Har haft lidt ondt i højre biceps lige ved "hæftningen" ved albuen, så prøvede kun lige for at se og jeg kunne fortsætte. Jeg valgte at lade være, da det strækte lidt.

dips:

5x5@5

lækkert

tid 0:49:48

Har lige bestilt et nyt kamera. Det blev et Ricoh Caplio R2: anmeldelse

Jeg overvejede først at købe et Casio Exilim Zoom EX-Z750 og derefter et Canon Digital IXUS 700

Begge kamera er kompakte og har en hurtigt autofokus. De har begge ca 7 mega pixel og billede kvaliteten er god. IXUS lidt bedre end Exilim. Begge kameraer har problemer med røde øjne. Det er generalt for alle kompakte kameraer pga blitzen sidder så tæt på linsen. De koster begge ca 3300 kr.

Det der fik mig til at droppe Exilim var, at den er dårlig til at fokusere ved dårlige lysforhold og blitzen er ikke kraftig nok. Det er heller ikke muligt at overføre til computeren uden at bruge den medfølgende docking station. Derfor var jeg tæt på at vælge IXUS, men så opdagede jeg Caplio.

Caplio er lidt større (ikke meget dog) end IXUS og Exilim. Blitzen sider længere væk fra linsen, så rød øjne er ikke et så stort problem så ved de 2 andre. Et klart plus. Autofokusen er den noget af hurtigeste for kompakte kameraer:

Hvor utrolig det end lyder, så var tiden, som det tog kameraet at fokusere, ikke målbar på vidvinkel med vore metoder. Dette er intet mindre end en revolution inden for autofokusteknologi, og det betyder, at billedet bliver taget i det øjeblik du trykker udløseren ned.

<{POST_SNAPBACK}>

og til autofokusens egenskaber i svag belysning siger de:

Vi bøjer os i støvet for dette, Ricoh! Vi har aldrig set magen til autofokus.

<{POST_SNAPBACK}>

Dette er den primære årsag til at mit valg faldt på dette kamera.

Det er dog ikke lige godt alt sammen. Video funktionen er ikke så god. Kun 320 x 240 I forhold til 640 x 480 på de to andre. Der er ingen søger og LCD skærmen er ikke super god i svag belysning. Billede kvalliteten dårligere, og den har "kun" 5 mega pixel. Alt dette kan jeg dog leve med, og da jeg har fundet det til 2452 kr opvejer det ulemperne.

Link to comment
Share on other sites

træning

opvarmning: footbag

squat:

opv.

5x5@50kg

prøvede virkelig at spænde i maven/ryg.. fungerede vist lidt bedre

Bænkpres:

opv.

1x5@82,5kg

2x4@82,5kg

1x3@82,5kg

1x2@82,5kg

Ja det var lidt tungere. Kunne måske have taget 3 reps i sidste sæt men fordøgte ikke.

yate rows

2x5@50kg

3x5@60kg

Stod mere oprejst, hvilket hjalp gevaldigt.

dips:

5x5@bw+6kg

Det kører bare derud af :bigsmile:

tid 0:59:20

Havde fri idag så tog en tur til nykøbing f. Prøvede at lege med Casio Exilim Zoom EX-Z750 i elgiganten. Damn det er bare for nice det kamera, alt for super stilet. Håber bare mit er lige så godt. Har jeg mon valgt forkert!?! Så også på ixus men prøvede det ikke pga der manglende batteri. Det var slet ikke så lækkert som Exilim synes jeg.

Da jeg så gik gennem gågaden stødte jeg på en synoptik. Gratis synsprøve - ingen tidsbestilling. Tja det kunne da være meget sjovt at se hvordan det forgår. Jeg gik så ind og kom gennem hele skidtet :laugh: Bygningsfejl på 0,25, ellers super godt syn. Ikke behov for briller. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Nå så fik jeg trænet igen efter en lille delvis ufrivillig pause.

opvarmning: footbag

squat:

opv.

1x5@50kg

4x5@55kg

tja.. optog det meste af det, så skal lige se det ser ordentligt ud. Kan ikke mærke noget i lænden.

Bænkpres:

opv.

2x5@82,5kg

1x4@82,5kg

2x3@82,5kg

Det kørte godt :smile: Havde min søster til at spotte. Missede 4 rep i 4 sæt.

yate rows

5x5@55kg

tjo

dips:

5x5@bw+7kg

Det spiller bare :bigsmile:

tid 0:58:06

Nå men efter mit kamera var kommet (Ricoh Caplio R2), kunne jeg ikke lade være med at tænke på Casio Exilim EX-Z750 som jeg havde mødt i elgiganten. Selv om Caplio var en forbedring i forhold til den kasserede hp model, var der ligesom noget, der ikke føltes rigtigt. Jo mere jeg legede med Caplio, jo mere tænkte jeg på Exilim. Jeg blev nød til at have endnu et møde. Da jeg genså Exilim var jeg solgt. Kemien var der med det samme!. Da jeg stod med Exilim i mine hænde følte jeg at dette var "ment to be". Jeg tog hjem, og efter en dyr afsked med Caplio, Kunne jeg konstatere: Jeg er forelsket i Exilim :wub:

Link to comment
Share on other sites

Træning

opvarmning: footbag

Box squat:

opv.

5x5@50kg

Prøvede noget box squat. Tror det fik mig til at være lidt mere oprejst.

Bænkpres:

opv.

2x5@82,5kg

2x4@82,5kg

1xbla@82,5kg kiksede totalt så det kørte slet ikke fik 2½

yate rows

5x5@60kg

tjo

dips:

5x5@bw+8kg

Hmm det må være fordi jeg vejer mindre :bigsmile:

tid 1:06:05

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nå så er jeg begyndt igen efter endnu en delvis ufrivillig pause. 2 uger gik med en mellemørebetændelse og 1 uge med ferie til frankrig. Har tabt i omegnen af 4 kg :dry:

træning:

opvarming: footbag

Legede lidt med noget face the wall squat

dødløft:

opv

2x5@95kg

hehe det var måske lige i overkanten, når man tænker på hvor lang tid siden det er jeg har dødløftet :tongue:

bænkpres:

4x5@60kg

dips

4x5@bw

rows

4x5@45kg

lidt hårdt at komme i gang igen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share