Træning med kropsvægt


J.B
 Share

Recommended Posts

"Træning"

opvarming: footbag Video

Legede lidt med noget squat teknik.. Ved ikke hvorfor, men jeg kan bare ikke holde buen i ryggen når jeg kommer ned.. :dry:

Bænkpres

opv.

1x3@60 kg

her gik den ikke længere. Havde stadig doms i patten fra i mandags :blink:

chins:

5x5@bw -5kg

tid 0:24:09

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Træning

opvarming: footbag

Legede igen med noget squat teknik. Prøvede for sjov at lægge en skive under hver hæl. Det gjorde det ihf lettere at komme ordentlig ned unden at bøje i ryggen. Men det fjerner jo kun problemet men ikke årsagen, så det vil jeg selvfølgelig ikke fortsætte med. Kunne skyldes manglende smidighed i læggen?

Bænkpres

opv.

5x5@70 kg

var faktisk lidt hård tilsidst, men skal jo lige igang igen

rows:

5x5@50 kg

military

5x5@35kg

for let men det var også meningen

tid 0:38:53

Link to comment
Share on other sites

Træning

opvarming: footbag

Legede igen med noget squat teknik.

Prøvede så noget:

Zerchersquat

2x4@35kg

4x5@40kg

Føltes godt :smile:

Bænkpres

opv.

5x5@70 kg

Må virkelig have tabt noget styrke for det føltes ikke alt for let.

chins:

4x5@bw -3

1x4@bw -3

tid 0:44:05

Link to comment
Share on other sites

Træning

opvarming: fik lyst til at cykle en tur da det er over et ½ år siden jeg sidst sådan rigtig har cyklet :laugh: Små 6,5 km

Legede igen med noget squat teknik, som stadig er skod..

Har igen haft lidt ondt i ryggen, ved ikke hvorfor :dry:, så gad ikke lave Zerchersquat

Bænkpres

opv.

5x5@72,5 kg

hård...

chins:

5,5,4,4,3 @ bw

Dips

8,8,5 @ bw

tid 0:39:37

Den 28. skyndte jeg mig hjem fra arbejde. Når jeg kom ville der nemlig ligge et brev, som ville give mig svar på om hvorvidt jeg var optaget som civil ingeniør på retning design og innovation. På denne retning er der nemlig adgangsbegrænsning så i teorien kunne man være uheldig ikke at blive optaget. Jeg var dog ret sikker på, at jeg ville blive optaget da adgangskvotienten sidste år var ca 8,7. Med mine 9,1 burde det ikke være noget problem. Med let rystende hænder åbnede jeg brevet. Jeg tænkte ikke over, at afsenderen ikke var DTU men "den kordinerede tilmelding"

til Andersen, Jonas bo bla bla bla... Du er ikke blevet optaget på nogen af uddannelserne :cry:

WTF!!?! hvad sker der, tænkte jeg. Hvordan kan det være? Er adgangskvotienten virkelig steget så meget på blot et år? Skulle jeg have taget mig mere sammen i skolen, så jeg kunne have fået en højere karakter? Hvad skal jeg nu gøre? Spørgsmålene fløj gennem hoved på mig. Jeg fandt straks en side hvor man blandt andet kunne se adgangskvotienten for alle uddannelsessteder. DTU, design og innovation 8,7. Nej nu forstår jeg det slet ikke. Havde jeg misforstået hvad adgangskvotient betød? Var der andre kriterier som jeg havde overset?

Resten af dagen var jeg ret triste og gad ikke rigtig noget. Jeg kunne godt lige have nået at ringe til DTU og spørge hvad grunden til, at jeg ikke blev optaget var, Men gad faktisk ikke. Dagen efter da jeg kom hjem fra arbejde ringede jeg så til DTU for at få en forklaring. Jeg gav mit navn, personnummer, gennemsnit og information om hvilken retning jeg havde søgt. Hun sagde at det lød mærkeligt og ville ringe tilbage når hun lige havde ungersøgt sagen. De 2 minutter der gik før hun ringede tilbage, føltes som en evighed. "Ja det er en af de få fejl vi har haft. Du er optaget" :4thumbup: Hvor herligt. Jeg skulle alligevel få lov til at komme ind på den retning, som jeg har store forventninger til. Nu venter 5-6 års hårdt arbejde, men med sådan en start skal det nok gå godt :tongue:

Link to comment
Share on other sites

opvarming: fik lyst til at cykle en tur da det er over et ½ år siden jeg sidst sådan rigtig har cyklet  Små 6,5 km
Det var godt nok en ultra-kort tur :tongue:
Den 28. skyndte jeg mig hjem fra arbejde. Når jeg kom ville der nemlig ligge et brev, som ville give mig svar på om hvorvidt jeg var optaget som civil ingeniør på retning design og innovation. På denne retning er der nemlig adgangsbegrænsning så i teorien kunne man være uheldig ikke at blive optaget. Jeg var dog ret sikker på, at jeg ville blive optaget da adgangskvotienten sidste år var ca 8,7. Med mine 9,1 burde det ikke være noget problem. Med let rystende hænder åbnede jeg brevet. Jeg tænkte ikke over, at afsenderen ikke var DTU men "den kordinerede tilmelding"

til Andersen, Jonas bo bla bla bla... Du er ikke blevet optaget på nogen af uddannelserne 

WTF!!?! hvad sker der, tænkte jeg. Hvordan kan det være? Er adgangskvotienten virkelig steget så meget på blot et år? Skulle jeg have taget mig mere sammen i skolen, så jeg kunne have fået en højere karakter? Hvad skal jeg nu gøre? Spørgsmålene fløj gennem hoved på mig. Jeg fandt straks en side hvor man blandt andet kunne se adgangskvotienten for alle uddannelsessteder. DTU, design og innovation 8,7. Nej nu forstår jeg det slet ikke. Havde jeg misforstået hvad adgangskvotient betød? Var der andre kriterier som jeg havde overset?

Resten af dagen var jeg ret triste og gad ikke rigtig noget. Jeg kunne godt lige have nået at ringe til DTU og spørge hvad grunden til, at jeg ikke blev optaget var, Men gad faktisk ikke. Dagen efter da jeg kom hjem fra arbejde ringede jeg så til DTU for at få en forklaring. Jeg gav mit navn, personnummer, gennemsnit og information om hvilken retning jeg havde søgt. Hun sagde at det lød mærkeligt og ville ringe tilbage når hun lige havde ungersøgt sagen. De 2 minutter der gik før hun ringede tilbage, føltes som en evighed. "Ja det er en af de få fejl vi har haft. Du er optaget"  Hvor herligt. Jeg skulle alligevel få lov til at komme ind på den retning, som jeg har store forventninger til. Nu venter 5-6 års hårdt arbejde, men med sådan en start skal det nok gå godt

Hold kæft en brøler at lave - sende et brev til dig og gøre opmærksom på, at du ikke er optaget, når du rent faktisk er optaget. Godt du fik ringet derind, ellers kunne din fraværsprocent på uddannelsen være blevet ret høj :w00t:

Tillykke med det, det skal nok blive fedt :smile:

Link to comment
Share on other sites

opvarming: fik lyst til at cykle en tur da det er over et ½ år siden jeg sidst sådan rigtig har cyklet  Små 6,5 km

Det var godt nok en ultra-kort tur :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

Man skulle jo nødig komme til skade pga den uvante bevægelse. :wink:

Hold kæft en brøler at lave - sende et brev til dig og gøre opmærksom på, at du ikke er optaget, når du rent faktisk er optaget. Godt du fik ringet derind, ellers kunne din fraværsprocent på uddannelsen være blevet ret høj  :w00t:

Tillykke med det, det skal nok blive fedt  :smile:

<{POST_SNAPBACK}>

takker :bigsmile:

Ja det ville ikke være så smart. Har dog fået et brev hvor der står jeg er optaget :smile:

Link to comment
Share on other sites

Vores internet var nede et par dage så her kommer træningen fra 4/8:

Træning

opvarming: footbag

Zerchersquat

5x5@40kg

Bænkpres

opv.

5x5@72,5 kg

hård...

rows:

5x5@55kg

også hård

tid 0:40:42

Træning idag:

opvarming: footbag

Jeg har de sidste par uger prøvet at strække lidt ud så jeg kunne blive mere smidig i læggene og haserne. Idag ville jeg så se om det havde hjulpet noget.

squat

??

dips

5x5@bw+5kg

let

chins ladder:

1,2,3,4

1,2,3

hehe jeg er så slap

military:

5x5@35kg

let

tid 0:36:50

Link to comment
Share on other sites

Må hellere se at få trænet lidt, så jeg ikke glemmer hvordan man gør.

opvarming: roning og footbag

squat

5x3@35kg

Havde lyst til at prøve at køre 3x8, da det alligevel bare var hygge træning :smile:

Bænkpres

opv.

3x8@60 kg

rows:

3x8@40kg

military:

3x8@35kg

tid 0:27:08

Link to comment
Share on other sites

squat

5x3@35kg

Havde lyst til at prøve at køre 3x8, da det alligevel bare var hygge træning

Klart, klart :tongue:

<{POST_SNAPBACK}>

:w00t:

Ja det er vigtigt at give sig god tid til at restituere, men overdriver du ikke lidt  :laugh:

Godt at se at træningen skrider frem. Hvordan går det med at komme væk fra skinny guy look'et?

<{POST_SNAPBACK}>

Overdrivelse fremmer forståelsen :tongue: Jeg vil ikke ligefrem sige at træningen skrider frem. Den går nok nærmere tilbage. Altså skinny guy look'et var allerede væk omkring januar, hvor jeg var oppe og runde 87 kg. Nu er den på sølle 78-79kg. Det skyldes, at jeg ikke har kunne tage mig sammen til at spise nok. Skaden i ryggen hjalp heller i på motivationen.

Men jeg er ved at få styr på ryggen, og motivationen er på vej tilbage. Træningen bliver dog nok først ordentlig engang i septemper, da jeg har en flytning og studiestart der lige skal overstås først. :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nå nu fik jeg endelig tid og mulighed for at træne lidt igen.

Siden sidst er jeg flyttet og startet på studiet, så det må være en gyldig grund til ikke at få trænet.

Træning:

opvarming: roning

squat:

opv

5x5@60kg

Det kørte rigtig fint. Kunne dog godt mærke at det var lang tid siden sidst.

Bænkpres

opv.

5x5@70kg

kørte fint

rows

5x5@45kg

Dips:

5x3 @ bw

tid 0:33:06

Stedet jeg træner er DTUs træingscenter. Det var første gang jeg træner i et center, så det var sådan lidt mærkeligt. Jeg skal lige vende mig til at skulle på jagt efter de skiver og stænger man skal bruge. Det er fandme plat at det er spredt ud over det hele. Måske har det noget med det "sene" tidspunkt jeg trænede på, at gøre. De stænger jeg brugte var også ret fesne. De var slet ikke så ru som min egen. Jeg var dog lige henne og mærke på stangen til dødløft. En dejlig ru leoko stang. Der var dog endnu ikke kommet nogen dødløftplatform, så det foregår på gulvet.

Da jeg stod og lavede rows var der en mand, der begyndte at gøre rent med en støvkost nærmest mellem benene på mig :blink: Det var nu også meget sjovt at se andre træne. Det er nogle mærkelige ting folk foretager sig. :laugh:

Nå men jeg har ikke fået noget internet på mit kollegieværelse endnu. Måske pga af noget med nogle stik der ikke sidder rigtigt. Det er dog ikke noget jeg selv kan gøre noget ved, så jeg må bare vente til de får nosset sig færdig. Så spørger du måske dig selv om hvordan jeg så kan skrive logbog! Det kan jeg fordi jeg sidder ved en computer på et bibliotek :tongue:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Træning

opvarming: roning

Bænkpres

opv.

5x5@72,5 kg

Dødløft:

5x5@80kg

Dips:

5x5 + 2,5kg

Chins:

3x5

2x4

tid 0:44:27

Har trænet to gange men har ikke har fået skrevet det ind.

Var ude og drikke i går til "rusjoint". Jeg blev æskelam så brugte hele dagen idag på at ligge i min seng og stene. Jeg mødte Maxpower og snakkede lidt med ham. Det var meget sjovt selv om jeg ikke lige kan huske alt hvad vi snakkede om :laugh:

Fik også lige et godt billede af er spøjs fyr. Kender ham ikke, men flot er han:

loverboy.jpg

Edited by J.B
Link to comment
Share on other sites

Træning

opvarming: roning

prøvede lige lidt Hyper-extension

squat

5x5@60kg

Bænkpres

opv.

5x5@72,5 kg

Brugte et andet stativ hvor bænken var for lav.. det var ikke godt

rows:

5x5@60kg

Military:

5x5@en 32,5-35 kg

blev nødt til at bruge sådan noget "faste" stange fordi der var optaget alle steder.

tid 0:55:27

Der var ret mange mennesker i centret idag. Derfor var der lidt vente tid. Det er helt vildt så åndsvagt folk træner. To gutter som nok ikke har trænet særlig længe skulle bænkpresse. Der var 55 kg på stangen. Den ene kunne lige tage 3 reps og så blev der givet en 3-4 forced. Den anden kunne med nød og næppe klare 1 rep og derefter stod den på forced.

Link to comment
Share on other sites

Træning

opvarming: roning

Bænkpres

opv.

1x5@70 kg

4x5@75 kg

Chins:

4x5@bw

1x4@bw

Military:

5x5@35 kg

dips:

5x5@bw

tid 1:00:05

Idag trænede jeg sammen med en fra mit hold. Han var en noob så det hele tog lidt længere tid. Det hjalp så heller ikke at der var fyldt med mennesker så man ikke kunne komme til. Jeg ville have dødløftet med der var ikke til at komme til.

Link to comment
Share on other sites

Træning

opvarming: roning

Dødløft:

opv.

5x5@90kg

Ahh lækkert at få dødløftet. Den var ikke rigtig tung men fordi jeg slet ikke er vant til at bruge de muskler.

Chins:

4x5@bw

1x4@bw

Bænkpres

opv.

4x5@72,5 kg

1x5@72,5 kg

Sidste træning var ikke helt ud af kroppen

Military:

5x5@32,5 kg

tid 1:06:05

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share