bent over rows


søren
 Share

Recommended Posts

hejsa..

Har aldrig rigtig før praktiseret bent over rows, men er begyndt at køre dem...

er dog lidt i tvivl om min teknik.. da jeg er meget stram i mine baglår kan jeg ikke læne overkroppen så langt forover som DENNE uden at bøje i lænden.. er det stilen/teknikken god nok hvis jeg ikke går så langt forver med overkroppen (ca. 30-40 gr. over vandret), og skal stangen køres op langs skinnebent eller hvordan..??

gerne gode links

derudover har jeg et lille spørgsmål til dødløft: skal man ikke ligeså langt ned med lårene som i bænkpres (ca. vandret) og så ellers bare svej i lænden og skuldre tilbage og bryst frem..?

Link to comment
Share on other sites

jeg kører den op til 5-10cm under solar plaxus.. er det godt nok eller skal den helt op til brystet..?

Hvis du mener om den skal hives hele vejen op til brystet vil jeg helt klart sige ja, det andet ville være det samme som at stoppe før brystet i bænkpres

Link to comment
Share on other sites

jeg kører den op til 5-10cm under solar plaxus.. er det godt nok eller skal den helt op til brystet..?

Hvis du mener om den skal hives hele vejen op til brystet vil jeg helt klart sige ja, det andet ville være det samme som at stoppe før brystet i bænkpres

Tror mere han mener 'hvor' han skal hive stangen hen - til halsen, brystet, navlen, eller hva man nu ka finde på.

Personligt løfter jeg den op til navlen ca. - det passer også meget godt med hvad du [søren] skiver

Link to comment
Share on other sites

jeg kører den op til 5-10cm under solar plaxus.. er det godt nok eller skal den helt op til brystet..?

Hvis du mener om den skal hives hele vejen op til brystet vil jeg helt klart sige ja, det andet ville være det samme som at stoppe før brystet i bænkpres

Tror mere han mener 'hvor' han skal hive stangen hen - til halsen, brystet, navlen, eller hva man nu ka finde på.

Personligt løfter jeg den op til navlen ca. - det passer også meget godt med hvad du [søren] skiver

så ville jeg helt klart vælge at hive til halsen, så kan man mærke man har trænet :lol:

Link to comment
Share on other sites

Der er mere end en måde at gøre det på!

Langt foroverbøjet + træk til bryst fokuserer i høj grad på rhomboideus/trapezius/deltoideus posterior (musklerne på og omkring skulderbladene).

Jo mere opret man står, og jo smallere man tager fat, jo mere rammer øvelsen lats.

Den mest ekstreme er yates rows hvor et underhåndsgreb og meget oprejst stilling.

Mht. cheat: jeg har fået gode resultater med meget ren teknik, men andre har fået fin masse med en mere løs stil.. Så man må prøve sig frem og vurdere objektivt hvad der fungerer bedst.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan bedst lide Yatesmåden. Forholdsvist opret og med smalt greb. Det skåner min nedre ryg og rammer latten godt.

Yeps, me too. Den mere gammeldags version med ryggen parallelt med gulvet er ikke en ligeså god rygøvelse efter min mening.

Enig, for mit vedkommende - udtrættes lænden og de stabiliserende muskler før man har fået trænet latsne ordentligt når man når op og trækker mange KG med ryggen vandret.

Chest supported rows er bedre, hvis man vil trække til højt på brystbenet.

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share