Hvilken triceps øvelse ?


Linde
 Share

Recommended Posts

decline barbell extensions - meget lig den lungbrush beskriver.

Den har givet mig flere dages doms 2 uger i træk nu (med 3x12).

Grunden til jeg foretrækker den frem for med håndvægte er fordi jeg fik kørt lige lovlig tungt med håndvægte for et stykke tid siden, pludselig svigtede min venstre skulder og jeg endte med hvad der nok var en fiberskade i rotatorcuffen.

Med en stang skulle der gerne være lidt mere kontrol over sagerne, så det ikke sker.

Link to comment
Share on other sites

push press.... Prøv det.... pres igennem i hele bevægelsen.

Good call incognito :)

den sidste del af bevægelsen aktiverer i høj grad triceps.

Lockouts overhead (som den sidste fase af bevægelsen er) er en underudnyttet bevægelse i de flestes triceps træning.

Desuden er der mange fordele ved øvelsen ud over at den hamrer ticeps i smadder :devil:

Lækker tråd en masse inspiration til god triceps træning. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Lækker tråd en masse inspiration til god triceps træning. 

Ja..rigtig lækkert....denne herlige muskel er jo lidt overset, og får slet ikke ligeså meget opmærksomhed som overboen: biceps! temmelig sjældent folk spørger om god tricepstræning, selvom musklen udgør størstedelen af armen B) - måske endnu en lille note diskopumperne burde skrive sig bag om øret, før de går ned og laver 8 sæt biceps!

Mine albuer brokker sig til tider en del, og jeg har derfor måtte droppe den ellers glimrende øvelse; fransk pres - og øvelser som One Arm Triceps Extension og lignende!. Samlet set varierer min triceps-træning mellem følgende øvelser:

Triceps pushdown

Triceps pushdown m. reb

One arm pushdown

close grip benchpress

Dips

kickbacks (godt nok ikke lige i øjeblikket)

De øvelser som jeg synes rammer bedst og jeg er mest begejsteret for er klart Dips og Triceps pushdown m. tov (kørt strict...albuerne helt statisk).... Men jeg skal da nok til at implementere nogle nye øvelser nu, kan jeg så på det hele - hvis albuen ellers tillader det!

Link to comment
Share on other sites

Er jeg den eneste der har negative oplevelser med benchdips ? jeg kørte den i en periode da jeg faktisk synes det er en fed tripcesøvelse, men måtte stoppe pga. jeg fik skulderprobs af den ?
Jeg har lige taget en masse reps i den, og kan godt mærke at den også går i skulderen,

men det er vel kun en positiv sidegevinst ved den :)

Synes også den går i lats, og elsker den øvelse.

Jeg er blevet totalt forelsket i den her, bare hvor jeg laver den på en decline bænk istedet - totalt kontakt og lee pump! En dumbell i hver hånd og så derudaf!

Kører nogle gange den efter en omgang incline fransk pres og så er der INTET at give af bagefter, så kan alle andre tricepsøvelser skride hjem :D

DBLyingTricepsExtension.gif

Har lige lavet den, endda forced til sidst, og ja den vil noget :)

Henning :pumpin:

Edited by Henning
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Mine favoritter,om de videnskabligt er de bedste, ved jeg ikke,men giver mig de bedste

resultater.

Dips

Close grip bench press.

Bench dips

Triceps ext.

Tror det er gode anbefalinger du kommer med der. De fleste der virkeligt er stærke i liggende skullcrushers og weighted dips burde have en solid triceps størrelse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share