MOL-træf igen igen...


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

  • Replies 125
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

I f.eks de maskiner Nautilus kører med (se tråden nostalagi) er det et camhjul som er konisk formet(lidt a'la oval) . Rent kraft mæssigt så fungere det på den måde at den kraft der skal presses/trækkes osv. variere alt efter camhjulets placering. I brystmaskinen er det nemmere i starten og så bliver det hårdere til sidst i bevægelsen. Det er tilpasset sådan at der hvor man er stærkest der får man mest modstand.

Jeg har en bog fra den danske ophavsmand til kæden Nautilus:

ALBRECHTSEN, JØRGEN: Nautilus - den perfekte træningsform! Komplet og suveræn træning af hele kroppen til alle formål. 1981. Illustr. (#59647) kr. 100

Bogen beskriver krafternes påvirkning på musklerne alt efter hvorhenne i bevægelsen man er!

Lidt svært at forklare............???

vh

Jesper

Link to comment
Share on other sites

Hvad med vægtløftning - der kommer nok ikke så mange med erfaring indenfor vægtløftning til MOL-træffet, så jeg vil da gerne demonstrere træk og stød, hvis der er nogen der vil se hvordan det foregår.

Skal der afholdes styrkeløft? Det er jeg meget frisk på. Men jeg er desværre så stærk, at jeg ikke behøver at bruge dragt eller bind. Sådan ligger landet.

Vi ses.

Link to comment
Share on other sites

Anyone-> Jeg hentyder til det der styrkeløftudstyr, der gør at man kan løfte en anelse mere. Dragterne kan være så stramme at folk skal have hjælp til at få dem på. Det har jeg selv set. Det ser lidt ubekvemt ud.

Nielsen-> Det er bivirkningerne ved mange års træning.

Link to comment
Share on other sites

Hehehe… Jeg kan se at min sarkasme ikke træde igennem on-line.

Det var ment som en opfølger på mvp.'s: "Men jeg er desværre så stærk, at jeg ikke behøver at bruge dragt eller bind. Sådan ligger landet."

Jeg prøvede at illustrere at jeg var så stærk at jeg ikke engang vidste hvad dragt og bind er…

IIIIIIIIH! En joke er ikke sjov når man skal forklare den bagefter! :sneaky2:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan se jeg ikke er på listen over deltagere til MOL-træffet - jeg har vist aldrig sagt det krystalklart, men så gør jeg det nu: Jeg vil med! :)

Jeg vil også meget gerne tilmeldes WSB-seminaret, hvis det kræver særskilt tilmelding.

Xax>> Din PM-box hyler og piver - jeg tror den er fuld. :)

- Klaus

...Der vil bænke 100mia kilo til MOL-træf

Link to comment
Share on other sites

ps Synes ellers det er et interessant program der er sat sammen. WSB- og OL vægtløftningsseminar trækker :)

Kunne godt tænke mig at lære OL løftene, men de virker sgu så for avancerede, og jeg vil jo nødig gøre mig selv til grin i klubben :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share