Guarden's Træningsmanual


Guarden
 Share

Recommended Posts

hahahahah :laugh:

Næppe den nye Pyrros :devil: That guy is eeeeevil :king:

Har ikke lige overvejet, er han cool ham gutten der kommer??

Hehehe, ja men det er sku lidt ensomt :mad:

Ved ikke om han er cool, men monik?!? Han er 6 x verdensmester, så han kan nok lidt fighter-tricks! :superman:

Link to comment
Share on other sites

Fra dengang Tyson var cool! :devil:

Og ja... når jeg ikke ved, hvor jeg skal poste videoer, ryger de i din log! :laugh:

Grrrrrrrr, Keeep'm coming Transformer :superman:

Fredagstræning starring Musashi

80 min klatring på klatrevæg @ IFI.

Kørte en drill, hvor man skiftes til at vælge det næste greb. Hver gang man skifter kommer der så et nyt greb på ruten som gør den mere challenging. Efterhånden som ruten bliver længere bliver man bedre til de første greb osv. osv. Nasty for poter og ryg :wolverine2:

Fik lige lyst til lidt mere gøgl så driblede ned og rev lidt pullups og dips aw.

Pullups

BW, 5 rep

BW + 15 kg, 5 rep

BW + 20 kg, 5 rep

BW + 25 kg, 3 rep

BW + 20 kg, 5 rep

BW + 20 kg, 5 rep

BW + 20 kg, 5 rep

BW, 8 rep

Alt.

Dips

BW, 5 rep

BW, 5 rep

BW + 20 kg, 5 rep

BW + 25 kg, 5 rep

BW + 30 kg, 5 rep

BW + 35 kg, 5 rep

BW + 40 kg, 5 rep

Game over!

copper_005_climbing.gif

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

Søndagstræning

Teamede op sammen med Erik i IK99 og fik en grundig lektion i VL. :4thumbup: Båxen var også med og sparkede røv :devil:

Startede med at køre 20 min Clinch (stående brydning/nærkamp) med fokus på stå bevæge sig korrekt, holde hovedet oppe og armene i den rette position til at levere et træk.

Nice, nakken pænt ristet bagefter :wolverine2:

Vægtløftning

  • Træk-balance
  • Træk fra hæng
  • Hjælpeøvelse til at lære at bruge benene mere i træk (styrketræk)
  • Frivend

Styrke

  • Zercher Squats - (1 min pause mellem sæt)
    100 kg x 3
    100 kg x 3
    100 kg x 3
    100 kg x 3
    100 kg x 3
    100 kg x 3
    100 kg x 3
    100 kg x 3
  • Bænkpres - (1 min pause mellem sæt)
    60 kg x 5
    70 kg x 5
    80 kg x 5
    90 kg x 5
    90 kg x 5
    90 kg x 5
    90 kg x 5
    90 kg x 5
    60 kg x 10

Super fedt med personlig instructor i VL :spiderman:

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

5x5 duer jo bare ikke til folk med Dark Side arbejdskapaciteter.... :superman: :superman:

:wink:

Så tror jeg ikke du helt prøvet hvad det går ud på i sidste ende... :wink:

Ikke så meget arbejdskapacitet, måske, men rå styrke :devil: Man skal bare have tålmodighed de første to uger... :devil:

Link to comment
Share on other sites

Søndagstræning

Teamede op sammen med Erik i IK99 og fik en grundig lektion i VL. :4thumbup: Båxen var også med og sparkede røv :devil:

Startede med at køre 20 min Clinch (stående brydning/nærkamp) med fokus på stå bevæge sig korrekt, holde hovedet oppe og armene i den rette position til at levere et træk.

Nice, nakken pænt ristet bagefter :wolverine2:

Vægtløftning

  • Træk-balance
  • Træk fra hæng
  • Hjælpeøvelse til at lære at bruge benene mere i træk

Styrke

  • Zercher Squats - (1 min pause mellem sæt)
    100 kg x 3
    100 kg x 3
    100 kg x 3
    100 kg x 3
    100 kg x 3
    100 kg x 3
    100 kg x 3
    100 kg x 3
  • Bænkpres - (1 min pause mellem sæt)
    60 kg x 5
    70 kg x 5
    80 kg x 5
    90 kg x 5
    90 kg x 5
    90 kg x 5
    90 kg x 5
    90 kg x 5
    60 kg x 10

Super fedt med personlig instructor i VL :spiderman:

Fedt at du prøver lidt 5x5 af! :smile: Er det kalkylen her på MOL du bruger for at beregne din progression?

Link to comment
Share on other sites

Grrrrrrrr, Keeep'm coming Transformer :superman:

Yes Master!

Vægtløftning
  • Træk-balance
  • Træk fra hæng
  • Hjælpeøvelse til at lære at bruge benene mere i træk

Super fedt med personlig instructor i VL :spiderman:

Fandme længe siden jeg har leget lidt med den slags! Teach me Master!!!

Link to comment
Share on other sites

Fedt at du prøver lidt 5x5 af! :smile: Er det kalkylen her på MOL du bruger for at beregne din progression?

Yeah, er sku helt underligt at køre med fastlagt progression :laugh:

Jeg snuppede min 5 RM som jeg satte til 90 kg, trak 5 fra og byggede op derfra.

Idag kunne jeg ikke lade være med at køre mere end jeg skulle. Synes det er alt for let med 5 sæt ialt. Gider du smide den hårdeste kalkyle af BS du har kendskab til.

:bigsmile:

=styrketræk :smile:

Nemme zerchers i dag :superman: Og nice fremgang i VL teknik - om et par uger flyver der helt sikkert massive vægte op over hovedet :devil:

Thanks :devil: Ja, glæder mig sku til at blive lidt mere connected med benene, så det ikke bare er arme/ryg der flår det hele op. :w00t:

Men føltes klart lettere idag end sidst :devil:

Yes Master!

Fandme længe siden jeg har leget lidt med den slags! Teach me Master!!!

Hehehe, såååååådan :wolverine:

Går nok lidt førend jeg kan teache noget VL. Right now I am the apprentice. Skønt at blive undervist istedet for altid at være den der har kasketten på :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Yeah, er sku helt underligt at køre med fastlagt progression :laugh:

Jeg snuppede min 5 RM som jeg satte til 90 kg, trak 5 fra og byggede op derfra.

Idag kunne jeg ikke lade være med at køre mere end jeg skulle. Synes det er alt for let med 5 sæt ialt. Gider du smide den hårdeste kalkyle af BS du har kendskab til.

:bigsmile:

:laugh:

Jeg kan godt genkende mig selv i det der :innocent: Men for min del passede det rigtigt godt, jeg skulle virkelig psyke mig op til sidst for at kunne følge den progression som var beregnet til mig - men igen, det var kun i uge 3 det begyndte føles som man laved noget. Det er også lidt det der er meningen med programmet - at du langsomt bygger tonnagen op og at der i starten sker en deload for dit nervesystem. Med det reprange kan alle starte på en relativt høj vægt, selv om det ikke føles så tungt, når du kun løfter den 5 gange. Så på den måde går du heller ikke glip af styrke i de to "opstartende" uger.

Men på den anden side - da du ikke gået rundt og løftet tungt i bænk før nu, kan du næsten i første omgang bare gøre det sådan at du kun løfter 5x5 alt hvad du kan i bænk én eneste gang om ugen og bliver ved til du går i stå. Her efter deload og så er du klar til at 1-2 uger senere køre Bill Starr "på rigtig" :smile:

Håber det gav mening...

Link to comment
Share on other sites

:laugh:

Jeg kan godt genkende mig selv i det der :innocent: Men for min del passede det rigtigt godt, jeg skulle virkelig psyke mig op til sidst for at kunne følge den progression som var beregnet til mig - men igen, det var kun i uge 3 det begyndte føles som man laved noget. Det er også lidt det der er meningen med programmet - at du langsomt bygger tonnagen op og at der i starten sker en deload for dit nervesystem. Med det reprange kan alle starte på en relativt høj vægt, selv om det ikke føles så tungt, når du kun løfter den 5 gange. Så på den måde går du heller ikke glip af styrke i de to "opstartende" uger.

Men på den anden side - da du ikke gået rundt og løftet tungt i bænk før nu, kan du næsten i første omgang bare gøre det sådan at du kun løfter 5x5 alt hvad du kan i bænk én eneste gang om ugen og bliver ved til du går i stå. Her efter deload og så er du klar til at 1-2 uger senere køre Bill Starr "på rigtig" :smile:

Håber det gav mening...

Hey Linea :bigsmile:

Ja, gav god mening. Er nok en meget god indgang til det, hehe. Min tålmodighed rækker ikke til det andet endnu. LOL..

:wolverine2:

Link to comment
Share on other sites

Hey Linea :bigsmile:

Ja, gav god mening. Er nok en meget god indgang til det, hehe. Min tålmodighed rækker ikke til det andet endnu. LOL..

:wolverine2:

Hehehe, det skal vist altid være fuld smæk på for dig når det kommer til træning :king: Når du ikke har fremgang i bænken længere, just let me know, and I will give you the secret Bill Starr program...

yoda1.gif

Link to comment
Share on other sites

Hehehe, det skal vist altid være fuld smæk på for dig når det kommer til træning :king: Når du ikke har fremgang i bænken længere, just let me know, and I will give you the secret Bill Starr program...

yoda1.gif

Hehehe. Ja :cooldance: Faktisk har min skulder det vildt godt efter dagens bænk. :4mewantfood:

Synes også der var ret god connection mellem lat og presset :devil: Total guldkorn fra AndersL omkring grebet. Har ændret presset 100 % :king:

Og yes,.. give me the secret weapon :bruce:

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

VL med Coach Erik

Vægtløftning, tekniktræning, 60 min

  • Pres fra nakken stående i split/lunge
  • Opadstød fra nakken
  • Pushpress forfra. Fik banket den op i kjæwen et par gange, hehe.

Fed træning, igen. Fik sludret lidt med Lamotta og Insaniac bagefter :superman:

Edited by Guarden
Link to comment
Share on other sites

VL med Coach Erik

Vægtløftning, tekniktræning, 60 min

  • Pres fra nakken stående i split/lunge
  • Opadstød fra nakken
  • Pushpress forfra. Fik banket den op i kjæwen et par gange, hehe.

Fed træning, igen. Fik sludret lidt med Lamotta og Insaniac bagefter :superman:

Heh, den har jeg selv lavet et par gange - banket stangen op i kæben :laugh: Så begynder den pludselig at vandre i en stor bue udenom hovedet de næste mange gange, så det ikke bliver pushpress, men mere en front+military raise :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Heh, den har jeg selv lavet et par gange - banket stangen op i kæben :laugh: Så begynder den pludselig at vandre i en stor bue udenom hovedet de næste mange gange, så det ikke bliver pushpress, men mere en front+military raise :laugh:

yes yes... det er sådan man som VL'er med latent disko-gen får kørt noget iso :blush::tongue:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share