Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

Skal du ikke snart til at have lidt mere længde på dine cykelture?

Naturligvis ville jeg gerne køre længere etaper.

Men det er desværre næppe realistisk, at jeg ret ofte kommer over de 30 km pr. etape. Har jo ikke samme fysik som I andre. Og hvis jeg først overansrtrenger mine ben, kan det tage måneder, før jeg kan gå igen.

Ville trods alt også være lidt anderledes, hvis jeg kunne cykle rundt ude omkring. Som det er, må jeg klare mig med kondicyklen. Men det går jo også.

Men jo, jeg håber da på at kunne levere flere etaper omkring de 25 km.

Link to comment
Share on other sites

I dag fik cyklen en sådan omgang tæsk, at jeg endte på 27 forrrygende km!

Kom så ikke og påstå, at jeg ikke prøver på at lave længere etaper! :laugh::laugh:

I hvert fald er det det hidtil længste, jeg har kørt, siden jeg fik den nye cykel.

Gårsdagens styrketræning var også helt ok. Jeg var lige oppe og lege med de 35 kg på wristrolleren. Det var dog pænt tungt, og forudsatte brug af kalk/magnesium.

I morgen må jeg nok holde lidt igen med de tunge leg extensions. Et vist mål af doms må forventes efter den lange cykel-etape.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan, med stor tilfredshed konstatere, at jeg får mange positive tilkendegivelser i centret.

Folk i alle aldre, alle størrelser, og af vidt forskellig etnicitet, har været henne og sige, at jeg løftede gode vægte, og at det var sejt, at jeg trænede så meget.

Jeg skal da også indrømme, at det gav et boost, da jeg forleden hørte to pænt store bros snakke om, at jeg faktisk var rimeligt stærk.

Det føler jeg faktisk også, at jeg er, alt taget i betragtning.

I går kørte wristrolls fint, og de 30 kg røg op, uden de store problemer. Da jeg havde gjort det 4-5 gange, failede jeg dog på sidste forsøg.

Rowing-maskinen ligger stabilt på omkring de 80 kg.

Min `dårlige´ venstre arm bliver tilsyneladende også stærkere; i cable curls kan den tage 25 kg uden problemer, og 30, hvis det skal gælde liv og lemmer.

På et tidspunkt køber jeg nok John Brookfields bog `Mastery Of Hand Strength´, og så kommer der vel et lille review af den her i loggen. Jeg skal have et gevaldigt beløb tilbage i skat, og så kan der vel nok blive til en bog eller to.

Nå, men jeg vil lige have en lille cykeltur. Skal jo snart have hevet det 500-km´s jubilæum hjem.

I morgen skulle det gerne blive til en længere tur.

Her er lige en lille inspirations-video:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

I går lå det måske en anelse tungt med energien. Dagens kamp med rengøring osv. havde sat sine spor.

Men jeg tog mig gevaldigt sammen, og fik cyklet 16 km, inden jeg gik til køjs, med maven fuld af hakkebøf.

Med den etape kom 500-km´s jubilæet i hus.

Grundet lidt søvn-problemer var jeg tidligt oppe i dag, og mødte på kontoret allerede 7.30.

Så kan jeg da i det mindste få sparet lidt overtid op. Har erfaret, at jeg er nødt til, selv at stå nogenlunde fast på det antal timer, jeg skal have. Ellers kommer det nemt til at løbe op i meget mere, og det kan jeg ganske enkelt ikke holde til i længden.

Naturligvis ser jeg ikke strengt på en overtime eller halvanden, men når det akkumulerer sig op til dagevis, så må der gøres noget.

Nu må vi se, om jeg magter at tage til træning sidst på eftermiddagen.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Super duper træning i går:

Wristrolleren blev revet rundt, så det (næsten) slog gnister, og de 30 kg klarede jeg flere gange, aldeles uden probs. 32,5 gik ligeledes fint. I det lange løb vil der være potentiale til mere, når man bare bruger kalk. Det har afgørende betydning, at man husker det.

Leg extensions var pænt tunge, med 90 kg på toppen.

Rows var, som de plejer.

Cable curls gik udmærket, men der var for stor rift om kabel-tårnet til at jeg kunne nå at gøre tilstrækkeligt ved dem.

I dag ved jeg ikke rigtig, om jeg er nødt til at holde en hviledag. Der er meget andet, der skal ordnes.

Link to comment
Share on other sites

I dag skulle cyklen have en god én på sinkadusen.

Jeg var tidligere i gang end jeg plejer, og endte på 25 km, med 25,8 km/t i snit.

Det er sådan set ok, synes jeg.

Ved ikke helt, hvad der skal ske i morgen. Har haft mine 3 styrke-pas i indeværede uge. Var dernede i går, og det var sådan set en udmærket gang træning. Skuldrene var i hvert fald gode.

Nå, men kommer tid, kommer råd (og træning).

Nu skal jeg vist lige klippes og vaskes, og så må jeg se, hvad jeg skal have at spise.

Link to comment
Share on other sites

I går var stængerne måske en smule trætte, men jeg kom da op på stålhesten.

Efter 14 km blev jeg afbrudt af en telefonsamtale fra en bekendt, der åbenbart var selvmordstruet (hvornår pokker lærer jeg, at jeg ikke kan redde verden?)

Jeg kunne jo ikke gøre andet end at snakke med vedkommende, og foreslå noget professionel hjælp. Skal lige understrege, at den pågældende ikke er identisk med min kæreste (selv om hun måske gerne ville, at dette var tilfældet). Er spændt på, om jeg hører fra hende i dag. Inderst inde ser jeg hende helst indlagt. Det er vist det, hun har behov for.

Nå, men efter at have ageret Dr. Phil, måtte jeg igen tilbage på cyklen, og jeg endte på 20 km.

Alt i alt er jeg tilfreds med weekendens cyklads.

Efter arbejde spiser jeg i Storcenter Nord, tager ned og pumper jern, og slutter så med fys-behandling kl. 17. Lang dag. men det ville være for dumt, ikke at snuppe en gang træning, når det nu kan passes ind i programmet.

Link to comment
Share on other sites

Det blev sådan set en udmærket dag i går, selv om der godt nok var tryk på:

Først på arbejde, så ned i banken og hæve lidt cash (havde jo fået en større sum tilbage fra den flinke hr. skattefar. Han kan bare vente til næste år! :tongue::laugh: ). Derefter over i Storcenter Nord til min sædvanlige yndlings-menu på café 5. maj, inden jeg landede i Ny Helse.

Her blev det til en nogenlunde god gang træning, samt lidt snak med diverse bros.

Leg extensions med 85 på toppen. Udmærket, omend ikke exceptionelt.

Rowing maskine med 3x10@75. Kunne måske have været en anelse bedre.

Db skulderpres @14 kg.

Cable curls @30 kg.

Desuden en del maveøvelser, samt naturligvis triceps pushdowns. Nothing out of the ordinary.

Så sluttede jeg af med fys-behandling, inden jeg endelig kunne tage hjem. Dagen sluttede med tøjvask, da jeg ikke havde mere rent cykeltøj.

Der snakkes i øvrigt om, at nogen vil grundlægge en SL-klub i Nuuk. Det kan sikkert være udmærket. Og så har man da lov at håbe, at træningen kan give nogle unge mennesker et alternativ til mindre gavnlige aktiviteter.

Link to comment
Share on other sites

I går: 20 km cykling.

Det tog lidt tid at finde det rette tråd, men det gik.

I hvert fald kan man ikke sige, at min nye stålhest ikke bliver brugt. Og der er da også blevet flere etaper omkring eller over de 20 km.

I dag skal jeg lige et smut forbi statsbib. Læser jo en afsindig masse bøger, af såvel skøn- som faglitterær karakter.

Et styrke-pas skulle det også gerne blive til i dag, hvis jeg ikke vælger at cykle i stedet for. Er lidt i vildrede omkring det.

Link to comment
Share on other sites

D. 30/3 fik jeg et nogenlunde godt styrke.pas, ganske som forudsagt.

Ikke specielt meget at fortælle.

I går var jeg en anelse trist, men klarede dog 16 km på stålhesten, der dermed nåede over de 600 km. Var nok blevet lidt low on carbs, da jeg tit springer et måltid eller to over, når det kniber med humøret. Og ja, det er en uvane. I know! Men med vand og lidt Dextro gik det alligevel.

I dag skulle der gerne pumpes ordentligt igennem. Dog er der som regel ikke mange bros til stede fredag eftermiddag, så til tider mangler der lidt opbakning. Omvendt er der jo så bedre plads ved udstyret. Mange af de lidt yngre er jo nok til fredagsbar eller lign.

Weekenden bliver jo nok stille og rolig, som den plejer. Jeg skal jo se at få cyklet et par gode etaper.

Link to comment
Share on other sites

Et par tilføjelser til mit styrke-program, courtesy of Verner fra SK Atlas:

Cable curls kan køres med et tov, i stedet for som enhånds. Derved tror jeg også, at man får styrket underarmene/trænet statisk grebsstyrke (eller hvad det nu hedder) samtidig med. Det vil jeg helt klart arbejde videre med.

Endvidere foreslog Verner (eller nej, han forlangte det nærmest, for der er ingen pardon, når han får en idé! :laugh: ) at jeg prøvede wrist extensions, med en let håndvægt. Det gik udmærket.

Udover det blev der knoklet godt igennem i stort set samtlige andre øvelser. Havde jeg ikke gjort det, havde jeg sikkert fået en gevaldig overhaling af Verner! :laugh:

Det er jo fredag, så vi snupper en sang:

Og husk så i øvrigt at se Fight night på TV2 i morgen. Død ved kølle til dem, der ikke ser det! :devil:

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Patrick gjorde det jo fint i går, selv om vi blev snydt for den knock out, der nok ikke var langt væk.

Ham englænderen var i hvert fald rystet i det sidste part omgange. Men hans udholdenhed må man respektere ham for.

Men hvad fanden skete der for ham ungareren, der FORSØGTE at bokse mod Kasper Bruun?

Han var jo et rent slagtedyr. En sådan fejl-matching må vel nærmest siges at være til skade for bokse-sporten.

Link to comment
Share on other sites

Fin træning i går!

Masser af wristrolls @30 kg.

Leg extensions op til 85 kg (må snart se at stræbe lidt højere, men er forsigtig, af hensyn til mine knæ).

Pecdeck @55 kg.

Rope hammer curls (må de vel hedde?) op til 40 kg. Når de 50 kg, som det kabeltårn kan levere, bliver for lidt (og det varer næppe længe) har vi et med 100-kilos stack, inde i den `mellemtunge´ afdeling. Jeg vil dog nok stadig køre enhånds cable curls af og til, af hensyn til min venstre arm. Ved enhånds kan jeg jo ikke komme til at overkompensere med højre arm.

Rimeligt ok DB skulderpres, samt diverse mave- og triceps øvelser.

Er pænt doms´et i overkrop og arme i dag.

Evt. lader jeg dagen i dag være en hviledag. Er begyndt at føle mig lidt udbrændt, når jeg skal op om morgenen.

Køber noget kylling og nogle gulerødder på vejen hjem i dag. Er seriøst mega sulten. Og madpakkens 3 halve rækker nok ikke stort.

Link to comment
Share on other sites

I går kørte jeg bentræningen lidt let, fordi jeg ville være sikker på at have kræfter til en god cykel-etape i dag.

Leg extensions blev derfor holdt på beskedne 70 kg.

Wristroller lå på habile 30 kg.

Rope hammer curls @40 kg. De 50 KUNNE jeg godt snuppe, men ikke det ret mange reps. First things first.

Wrist extensions med en lille 3-kilos. Skal nok stige i antal kg, hvad det angår.

DB skulderpres gik fint.

Triceps pushdown er en kedelig øvelse, men jeg laver den pligtskyldigt, idet jeg er klar over vigtigheden af triceps træning. Ligger omkring 25 kg i den.

Flere SL´ere er så småt gået i konkurrence-mode, da der jo snart er VM, nede i Lalandia.

Håber på en god cykel-etape i dag. Vil dog også lige have vasket gulv, så weekenden ikke skal bruges på det.

Link to comment
Share on other sites

I går satte jeg det, der må kaldes en PR for den nye cykel (omend ikke for mig som person):

28 km. Mener, at jeg lå på lige omkring 26 km/t i snit.

Det var godt nok en tur, der trak noget sved!

Derefter stod den på bad, mad og søvn. Det er da rart, at der bliver flere af de gode etaper. Cyklen nærmer sig de 700 km.

I dag skal der pumpes jern, og bagefter skal der kyles nogle hakkebøffer ned i motoren.

Weekenden skulle gerne byde på et par gode cykel-etaper. Dog skal jeg også have gjort rent, idet mine forældre kommer på besøg på mandag.

Link to comment
Share on other sites

Træningen i dag gik ganske ok.

Dog sprang jeg leg extensions over, da mine lårmuskler var noget ristede efter de 28 km i går.

Ved wristrolleren gik det fint, og der blev taget en del reps @30 kg.

Db skulderpres gik ok, men så heller ikke bedre.

Der blev desuden fokuseret en del på gunz, i og med at jeg lavede cable curls, både med tov og som enhånds. 40 kg kan jeg relativt nemt klare, når det er med tov.

De øvrige øvelser var, som de så ofte før har været.

Link to comment
Share on other sites

Har haft en lidt hård nat:

Forleden snakkede jeg i tlf. med en veninde (ikke min kæreste, selv om det er muligt, at hun prøvede på at blive det. Hun skulle dog stå noget tidligere op, hvis hun skulle blive kvinde nok til at vippe Lena af pinden), og af én eller anden dum grund fik hun det indtryk, at jeg var sur på hende. Dette er fjernt fra sandheden, hvilket jeg fortalte hende 117 gange.

Dermed burde sagen være lukket. Men i sin depression har hun åbenbart taget den store nedtur over det. Efter endnu flere forklaringer slutter jeg af med følgende sms: Har ikke været sur på dig. Og lad os så ikke spilde flere sms´er på et problem, der ikke eksisterer. EOFD!

Da hun herefter fremturede med, at hun ikke kunne leve uden mig, og ville hoppe i fjorden osv., kunne jeg kun opfordre hende til at søge professionel hjælp. Erfaringen har lært mig, at hvis jeg både skal styre mit eget liv, og forsøge at trække den slags personer med op, så ender det med, at jeg selv går ned i stedet for.

Her til morgen havde jeg modtaget en bebrejdende sms. Men så ligger hun i det mindste ikke nede på fjord-bunden sammen med krabberne.

Håber inderligt, at hun bliver medicineret, og evt. indlagt, så hun forhåbentlig kan nå at få et liv.

Link to comment
Share on other sites

Hej Okse,

Jeg måtte jo liiiige tjekke din log da jeg jo blev lovet historier! Og det kan jeg jo ikke stå for :hehe: .

Hold da op, det var godt nok også nogle dramatiske dage du har haft dig der var. Det er fandme noget svineri af momentuøse proportioner sådan noget følelsesmæssig afpresning, nix putte, det er slet ikke okay! Kontrollerende og manipulerende adfærd som det der, kan få mig til at se helt rødt :bruce: .

Jeg synes du gjorde det helt rigtige.

/Jaaanie

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share