Okse-loggen!


Oksen fra Århus N
 Share

Recommended Posts

I går havde jeg det lidt træls, så jeg magtede ikke at lave nogen træning. Grunden til dette er ikke MOL-egnet (men nej, damen er IKKE skredet. Der er bare sket så mange ting her på det sidste, at der kunne skrives adskillige country-sange om det).

I dag valgte jeg at gå til arbejdet og hjem igen, selv om min crosser godt kan køre.

Efter arbejdet snupper jeg nogle æg, noget skinke, samt lidt frugt og juice (sidstnævnte for carbs) og en spand kaffe, og så skal jeg sateme PWNE de vægte!

Weekenden skulle så gerne komme til at stå på kraftig cyklads. Cardio´en må ikke forsømmes.

Link to comment
Share on other sites

I dag lykkedes det mig at cykle 23 km. Skulle lige have det overstået, inden der kom `Det støver stadig´ på DR1.

Og tidsmæssigt passede det næsten på minutten. Og det var da ikke den ringeste cardio.

I går: Rimeligt god styrketræning, med en masse wristrolling @15 kg. Jeg KAN godt klare 20, men så bliver det ikke til så mange gange.

Leg extensions var ligeledes fine, og jeg var oppe og lege med de 90 kg. :devil: . Tungere tør jeg ikke gå. Man skal ikke ligefrem tigge om en knæskade.

DB skulderpres gik ligeledes fint. Tror snart, jeg skal have gjort alvor af at prøve med 15 kg.

En del maveøvelser fik jeg også lavet.

Morgendagens program står lidt hen i det uvisse. Tiden må vise, om jeg helst vil cykle eller styrketræne.

Link to comment
Share on other sites

Dagens gode nyhed er, at jeg formentlig kan blive på mit arbejde, også efter 1/11. Institutlederen har ikke lyst til at sparke mig ud, og det vil være meget sært, om nogen højere oppe i systemet skulle modsætte sig hans ønske om at beholde mig.

Gårsdagens træning var moderat, bl.a. fordi mine ben var lidt trætte. Men det gik nu nogenlunde.

I dag skal jeg have ryddet lidt op, og så gerne have cyklet i hvert fald 15 km.

Alt i alt kunne det hele godt gå meget værre (og mine stabile læsere ved, at dette er store ord fra mit tastatur). De helt tunge tanker har der ikke været så mange af på det sidste, omend der har været store overvejelser nok. Nogle af disse har fundet vej til MOL, andre ikke.

Lad mig sige det sådan: Jeg bliver aldrig så naiv at tro, at fremtiden bliver nem. Men jeg tror i dag mere på en langsigtet fremtid, end jeg på noget tidligere tidspunkt i mit liv har gjort. Det er det, jeg skal prøve at holde mig for øje, når hverdagen til tider bliver for meget.

I hvert fald er det da en kæmpe fordel, at jeg ikke straks skal ud at søge nyt job. Gratis bliver fremtiden jo heller aldrig.

Link to comment
Share on other sites

Husk, når ma sidder i lort til halsen er det dumt at hænge med hovedet :).. Cheer up ..

Stærke wrist Rolls skipper!.. Du blir beasty..! Fik jeg sagt tillykke med føsdagen..

Tak, både for det ene og det andet.

Wristroller falder mig åbenbart nemt. Men bevares, der kan jo altid komme mere vægt på. 15 kg er ikke noget problem, og 20 kan gå an.

Jeg vil ikke gå så vidt som at sige, at jeg står i lort til halsen lige nu. De seneste måneder har bare frembragt et hændelsesforløb, der er en Danielle Steel-roman værdigt: Først var det, at min kærestes lille søn døde af meningitis, og derefter fulgte en række større og mindre uheld (som jeg ikke kan gå i detaljer med, da der stadig kører sager angående nogle af tingene). Man må, af hele sit hjerte, ønske, at der også i virkelighedens verden bliver en happy ending! Men det tror jeg nu nok! Til tider har vi bare følt, at vi har kæmpet mod selve :devil: . Nu har vi haft noget af det værste fra starten af, og det ruster os jo nok bedre til, hvad der ellers kan komme.

Anyways: I dag fik jeg cyklet 17 km. Så det var da ikke helt forgæves.

Link to comment
Share on other sites

Jævnt god træning i dag. Dog var der lidt for mange folk i ventret, efter min smag. Men det må man jo selvsagt leve med.

Leg extensions var gode nok, idet jeg var oppe på 85, med godt overskud.

Rows er stabile, omkring de 80.

Cable curls er ligeledes stabile, måske med en lille forbedring af venstre arm.

Med pecdeck går det lidt bedre, idet jeg nu ige har nemt ved at tage 70 kg.

Ellers ikke så meget at berette om.

Link to comment
Share on other sites

I går havde jeg et par små ærinder at ordne nede i byen. Jeg lod el-scooteren stå hjemme, således, at jeg kunne tillade mig at snuppe en hivert eller to, inden jeg skulle hjem igen.

Det blev til en ganske hyggelig dag, og jeg er i dag glad for, at jeg var klog nok til at holde mig fra den stærke sprit.

I dag har den stået på rengøring, tøjvask mv. Da jeg havde bestemt, at jeg også skulle lave noget trænings-relateret, fik jeg dog også lige snuppet 12 km cykling, samt en del leg med COC 1.

En ganske udmærket dag, som nu skal afsluttes med kalkun-strimler og film-kigning. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

I går havde jeg 17,5 kg på wrist rolleren.

Det gik ok, selv om man naturligvis godt kunne fornemme den øgede vægt. Heldigvis findes der folk, som er gode til at give mig et opmuntrende ord med på vejen.

Jeg har fundet ud af, at jeg skal arbejde lidt med min teknik i cable curls. Så det betyder nok, at jeg må sætte vægtene lidt ned, i fremtiden. Det sker der så heller ingen ulykker ved.

Pecdeck er nogenlunde kørende igen, idet jeg ligger omkring de 70 kg, uden de store problemer.

Leg extensions ligger lunt omkring 80-85. Vil ikke forsværge, at jeg kunne snuppe 90 kg på en god dag. Men jeg holder lidt igen, for at begrænse skades-potentialet i forhold til mine knæ.

Abs har altid været mit problem-område, men der bliver crunchet løs efter bedste evne.

Jeg er tit MEGET træt om aftenen, især på de dage, hvor jeg styrketræner. Cykling giver ikke træthed på samme måde. Hvis jeg skal cykle mig så træt, at jeg bare falder om på sengen bagefter, og er væk i 8-9 timer, så skal der mange km til! Min dame er også noget bekymret for, at jeg slider mig selv op, mange år før tiden. Helt så ekstrem synes jeg nu heller ikke, at jeg er, selv om jeg naturligvis ikke kan holde til helt det samme som en veltrænet ikke-handicappet person.

Mit gæt for dagen i dag er, at det ender med en moderat cykel-etape.

Link to comment
Share on other sites

Solid omgang wristroller.. Køre du den med armene Strakte li ud for kroppen, i så fald er 17kg insane!...

Så længe du får nok føde og rigeligt søvn er træthed vel ikke så farligt :)..?

Nuvel, jeg kunne godt strække armene mere. Det må jeg prøve.

Vi har én i centret, som kører med, jeg mener det er 45 kg, på wrist rolleren. Men han er også ubetinget den største ikke-pro BB´er, jeg kender.

Nej, farligt er det med trætheden vel ikke. Men til tider er det irriterende.

Link to comment
Share on other sites

Inspireret af TRS´s indlæg prøvede jeg at køre wristrolls med armene strakt mest muligt ud.

15 kg er fortsat ikke for svært. Men jeg tror måske, at det letter øvelsen noget, at det er en fastmonteret wristroller, således, at man ikke selv skal sørge for, at selve stangen bliver, hvor den skal.

Den øvrige træning i går er der vist ikke det store at fortælle om.

Årets MOL-julefrokost vil jeg forsøge at deltage i, hvis jeg vurderer, at det kan finde sted uden alt for meget bøvl. Det var jo ganske skægt i 2008.

Men der kan jo ske så meget inden jul.

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Til trods for, at det kneb lidt med at komme i sving, fik jeg da snuppet en helt ok etape på 18 km i går.

Det kan der vel ikke klages på. Jeg skal trods alt ikke blive så stor i slaget, at jeg ikke synes, at en etape på 18 km er værd at beskæftige sig med.

I weekenden har jeg i alt cyklet 44 km, og haft en gang styrketræning.

Det er muligt, at jeg tager mig en off-day i dag, da jeg skal have ordnet en masse småting herhjemme.

Link to comment
Share on other sites

Det blev til 23 km cyklads i går, på lige omkring en time.

I dag har jeg nøjedes med lidt COC træning, pga. arbejdspres og en masse andre dumme småting. En del af de ting, der har irriteret mig på det sidste, er allerede klaret, og resten skal nok blive ordnet, når tiden kommer. Det handler bl.a. om, at der ligger en krævende og langvarig arbejdsopgave og venter.

I morgen er jeg tilbage på cyklen, og i weekenden skal der styrketrænes igen.

Det skal nok gå. I hvert fald holder jeg ud, støt og roligt, som jeg altid har gjort. Det er omtrent det eneste, jeg kan love nogen!

Link to comment
Share on other sites

Ja, så blev jeg single igen!

De nærmere omstændigheder ønsker jeg ikke at komme ind på. Fandt ud af, at hun havde løjet om nogle ting, som jeg umuligt kunne leve med.

Men jeg er egentlig lettet, selv om det jo er med et vist vemod.

Nu er det bare fuld gas med træningen igen, og ikke noget med at drikke sig i hegnet osv.

Det skal nok gå. Det er trods alt ikke noget, man dør af.

Jeg snupper en sen omgang træning nede i Ny Helse. Vægtene kan man trods alt stadig stole på!

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Ja, så blev jeg single igen!

De nærmere omstændigheder ønsker jeg ikke at komme ind på. Fandt ud af, at hun havde løjet om nogle ting, som jeg umuligt kunne leve med.

Men jeg er egentlig lettet, selv om det jo er med et vist vemod.

Nu er det bare fuld gas med træningen igen, og ikke noget med at drikke sig i hegnet osv.

Det skal nok gå. Det er trods alt ikke noget, man dør af.

Jeg snupper en sen omgang træning nede i Ny Helse. Vægtene kan man trods alt stadig stole på!

De (vægtene) er nemlig mere trofaste end quindfolk.

Som du skriver det, lader det til at du har fat i den lange ende. Det er godt at se.

Link to comment
Share on other sites

Tak, Gregers.

Naturligvis skal det nok gå. Og jeg vil heller ikke sige, at jeg er langt nede over det. En smule ærgerlig, men også lidt lettet over, at alt det, jeg har gået og spekuleret på de senere dage, nu er fortid.

Træningen i dag var jævnt god.

Leg extensions var rimeligt nemme @80 kg, rowing maskinen lå omkring 75, og wristrolleren fik 3-4 gange op og ned @15 kg.

Desuden en del maveøvelser, lidt DB skulderpress, samt cable curls og triceps pushdowns.

Nothing out of the ordinary.

Nu skal jeg lige bruge weekenden til at komme så langt, at jeg for alvor kan begynde at se fremad igen.

Link to comment
Share on other sites

I dag fik jeg da i hvert fald trænet!

Især leg extensions kørte fint. 90 kg snuppede jeg uden problemer. Forsøgvis prøvede jeg de 100. Kunne godt løfte dem fri af stakken, men de var endnu rigeligt tunge at reppe med.

Også wristrolleren kørte fint, og jeg snuppede 17,5 kg, i den tro, at det kun var 15 (nogen havde sat den mindste skive nederst, så jeg ikke opdagede den med det samme).

Rowing-maskinen lå stabilt, og de 80 kg lod sig flytte, nogenlunde uden problemer. Med lidt held kommer jeg snart op på de 85 igen.

I cable curls arbejder jeg en del med teknikken, og det bliver jo sværere, når man virkelig anstrenger sig for at udføre øvelserne korrekt. Men 30 kg kan jeg stadig nemt snuppe med højre arm.

Nu skal jeg i bad, og så i seng.

Link to comment
Share on other sites

THE COC # 2 IS CLOSED! :superman::superman:

Det er jeg godt nok glad for. Også selv om det nok bliver den eneste træning, jeg får i dag.

Det er vel wristrolleren, der har hjulpet, for jeg har ikke trænet vildt meget med COC´er her på det sidste.

Skal dog lige blive lidt bedre med 2´eren, inden # 2,5 står for tur. Det er muligvis naivt, men jeg vil tillade mig at håbe på, at #2,5 bliver en mulighed, engang i fremtiden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share