KongKents LOG


KongKent
 Share

Recommended Posts

Du lader til at være den eneste i verden der hører mere dødsmetal end jeg gør. Jeg er imidlertid gået lidt sur i min musikkollektion, og sidder lidt fast i Lamb of God, Dimmu Borgir og Amon amarth for tiden. Derfor tilspørger jeg dig, KongKent, hvad er dine forslag vedrørende nye bands, eller måske endnu vigtigere, ældre bands, der er gået min næse forbi?

Hey, og velkommen til!

Det er svært at sige, da jeg jo ikke ved hvor meget du ejer og har hørt, udover de tre nævnte. Men som udgangspunkt kan jeg da lige kaste de store navne, og så kan du se om der er nogle du ikke har hørt, og så fortælle mig det, så skal jeg meget gerne komme med forslag til plader der er værd at investere i. Så her er dødslisten:

Death, Deicide, Cannibal Corpse, Morbid Angel, Suffocation, Obituary, Grave, Hypocrisy, Entombed, Dismember, Behemoth, Nile, Vital Remains og til dels Sepultura, Slayer, Pantera m.fl. hvis vi udvider horisonten udover dødsgenren. Derudover de danske islæt fra Illdisposed, Konkhra og Mercenarys debutplade "First Breath".

Helt konkret har jeg følgende bud:

Machine Head - The Blackening

Jeg er meget tæt på at kalde den for den bedste plade udgivet i det nye årtusinde. Den er helt perfekt. Det er tung, tung thrash, fyldt med melodier, harmonier, sublim vokalveksling og det altafgørende øre for det gode riff. Teknisk meget høj klasse og med fokus på den gode catchy sang. Fantastisk album. Når man har hørt metal siden midten af firserne (som en knægt der knap var fyldt 10 år) skal der efterhånden en del til førend man hopper med på noget nyt (læs: udgivet efter 1994). Men 'The Blackening' er godt nok fed. Har du ikke den, så er det bare med at få gang i maskineriet. Jeg er ikke alene med de rosende ord, så YouTube folket har gjort det let for nye disciple at lytte til dette gospel. Her er setlisten med direkte links til YouTube hvor sangene er uploadet:

Clenching The Fists Of Dissent (live version)

Beautiful Morning

Aesthetics Of Hate

Now I Lay Thee Down

Slanderous

Halo

Wolves

(live version)

Nu hvor jeg lige finder sangene, så er det faktisk en skam at vedkommende der har smidt de seks midterste sange op, ikke også har gjort sig umagen at tage Clench og Arms med, for de to sange er intet mindre end episke!! Sang ni på pladen er et cover af Metallicas "Battery". Den skive er ligesom Metallicas "Master Of Puppets" spækket med gode sange. Samtlige sange derpå er hver for sig bedre end In Flames' samlede værker. Tja, nævn selv hvilket som helst band og 'The Blackening' er federe end deres bedste skive! :devil:

Men giv mig et praj om hvor du står. Der er jo heller ingen grund til jeg fortæller dig en masse du allerede ved. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tak for den meget fine gennemgang.

Jeg har en del corpse, men det er lidt monotomt, må man sige. Behemoth er jeg netop igang med, og har hørt "inner sanctum" fra den nye plade en del gange idag. De andre må jeg tjekke ud :smile: Illdisposed begik et mesterstykke med 1800, men ellers er det ikke videre spændende. Bo er oven i hatten et enormt usympatisk menneske, men du har sikkert mødt ham flere gange end mig :laugh:

De andre bands må jeg tjekke ud :smile:

The blackening har jeg kun hørt godt om og tilmed også anskaffet mig, men af uvisse kom kun den første sang ned på min afspiller i sin tid :blink: Jeg lover højtideligt at høre den grundigt igennem imorgen.

Link to comment
Share on other sites

Tak for den meget fine gennemgang.

Jeg har en del corpse, men det er lidt monotomt, må man sige. Behemoth er jeg netop igang med, og har hørt "inner sanctum" fra den nye plade en del gange idag. De andre må jeg tjekke ud :smile: Illdisposed begik et mesterstykke med 1800, men ellers er det ikke videre spændende. Bo er oven i hatten et enormt usympatisk menneske, men du har sikkert mødt ham flere gange end mig :laugh:

De andre bands må jeg tjekke ud :smile:

The blackening har jeg kun hørt godt om og tilmed også anskaffet mig, men af uvisse kom kun den første sang ned på min afspiller i sin tid :blink: Jeg lover højtideligt at høre den grundigt igennem imorgen.

Hvis du er til dødsmetal og ikke har stiftet bekendtskab med følgende plader, så har du nogle gode oplevelser til gode:

Death - Spiritual Healing

Death - Human

Death - Individual Thought Patterns

Death - Symbolic

Deicide - Deicide

Deicide - Once Upon The Cross

Deicide - The Stench Of Redemption

Morbid Angel - Covenant

Morbid Angel - Domination

Hypocrisy - Abducted

Obituary - Slowly We Rot

Obituary - Cause Of Death

Nile - Black Seeds Of Vengeance

+ en masse andet jeg ikke lige har tid til at skrive ned nu.

Jeg er lige ved at høre Machine Head - The Blackening den er ret fed men, jeg savner noget tung bas, hvor finder man noger metakl med tung bas?

PS hvordan følses det at ende som nummer 7 i ligaen :laugh:

Angående tung tråd; så køb århusianske Illdisposeds '1-800-Vindication'. Måske den bedste danske metaludgivelse i 10 år. Som MikaelLS så rigtigt pointerer, er den skive bandets fineste time og bør ligesom Machine Heads 'The Blackening' stå som en hjørnesten i enhver metalfans samling. Det bliver hurtigt nemt at tage et menneske useriøst hvis han ikke har de to plader stående skulder ved skulder med 'Master Of Puppets', 'Reign In Blood' m.fl.

Angående fodbold: Alle hold der ikke bliver mestre er dårlige. Om man slutter som den største taber af dem alle (nr. 2) eller midt i feltet er fuldstændig ligegyldigt. Men jeg mindes en forårsdag på Aalborg Stadion for et års tid siden hvor min far og jeg stod og så AaB kværne Brøndby 2 - 0 hjemme og dermed blive danmarksmestre igen. Hvornår er det sidst sket i Århus, Martin? :poking:

Oh well. Jeg bør selvfølgelig takke jeres tegneseriehold for, at vi spiller i Europa igen næste år. Gør AGF i øvrigt også det, eller..? :shades:

Andet tung tråd; Pantera. De har følgende skiver som du går ned og erhverver dig i StereoStudio i morgen hvis du ikke allerede har dem stående derhjemme:

Cowboys From Hell

A Vulgar Display Of Power

Far Beyond Driven

The Great Southern Trendkill

Det er fire sublime albums. Tung, tung thrash med guitarspil af en anden verden. En af de dygtigste på spade hed Dimebag Darrell. Han spillede guitar i Pantera. Lyt til mandens mesterværker og bliv et bedre menneske. Grunden til jeg er 10 - 15 cm. højere end dig, Martin, er 50% gener og 50% Pantera!

Link to comment
Share on other sites

Angående fodbold: Alle hold der ikke bliver mestre er dårlige. Om man slutter som den største taber af dem alle (nr. 2) eller midt i feltet er fuldstændig ligegyldigt. Men jeg mindes en forårsdag på Aalborg Stadion for et års tid siden hvor min far og jeg stod og så AaB kværne Brøndby 2 - 0 hjemme og dermed blive danmarksmestre igen. Hvornår er det sidst sket i Århus, Martin? :poking:

Oh well. Jeg bør selvfølgelig takke jeres tegneseriehold for, at vi spiller i Europa igen næste år. Gør AGF i øvrigt også det, eller..? :shades:

:blahblah:

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Angående tung tråd; så køb århusianske Illdisposeds '1-800-Vindication'. Måske den bedste danske metaludgivelse i 10 år. Som MikaelLS så rigtigt pointerer, er den skive bandets fineste time og bør ligesom Machine Heads 'The Blackening' stå som en hjørnesten i enhver metalfans samling. Det bliver hurtigt nemt at tage et menneske useriøst hvis han ikke har de to plader stående skulder ved skulder med 'Master Of Puppets', 'Reign In Blood' m.fl.

Angående fodbold: Alle hold der ikke bliver mestre er dårlige. Om man slutter som den største taber af dem alle (nr. 2) eller midt i feltet er fuldstændig ligegyldigt. Men jeg mindes en forårsdag på Aalborg Stadion for et års tid siden hvor min far og jeg stod og så AaB kværne Brøndby 2 - 0 hjemme og dermed blive danmarksmestre igen. Hvornår er det sidst sket i Århus, Martin? :poking:

Oh well. Jeg bør selvfølgelig takke jeres tegneseriehold for, at vi spiller i Europa igen næste år. Gør AGF i øvrigt også det, eller..? :shades:

Andet tung tråd; Pantera. De har følgende skiver som du går ned og erhverver dig i StereoStudio i morgen hvis du ikke allerede har dem stående derhjemme:

Cowboys From Hell

A Vulgar Display Of Power

Far Beyond Driven

The Great Southern Trendkill

Det er fire sublime albums. Tung, tung thrash med guitarspil af en anden verden. En af de dygtigste på spade hed Dimebag Darrell. Han spillede guitar i Pantera. Lyt til mandens mesterværker og bliv et bedre menneske. Grunden til jeg er 10 - 15 cm. højere end dig, Martin, er 50% gener og 50% Pantera!

Jeg har Pantera skiverne og ja der er god bas på, jeg vil prøve Illdisposeds '1-800-Vindication'

Jeg syntes at det flyver med dårlige undskyldninger om Aab, du må bare erkende at i er dårliger end AGF :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 26. maj 2009

DB Skråbænk:

12 @ 20 kg

10 @ 30 kg

10 @ 30 kg

11 @ 30 kg

12 @ 30 kg

BB Bent-Over Rows (Yates):

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

10 @ 85 kg

10 @ 85 kg

CG Bænk:

8 @ 65 kg

8 @ 65 kg

8 @ 65 kg

9 @ 65 kg

EZ-Bar Curl:

10 @ 35,5 kg

10 @ 35,5 kg

10 @ 35,5 kg

10 @ 35,5 kg

+ protshake

Tid: 21.00 - 21.50

Soundtrack: Emperor - IX Equilibrium

Ikke rigtig noget at berette. Skråbænk ss'et med rows. CG bænk ss'et med curls. Havde en MetClub t-shirt fra 2008 på. Får den nye '09-udgave om fire - fem uger. Andre trivialiteter? Nå jo, træner faktisk altid i metaltrøjer. Jeg har så mange og skal finde en undskyldning for at beholde dem i klædeskabet, så de bliver brugt til at træne i.

Næste træning er torsdag aften.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 28. maj 2009

Bænk:

15 @ 20 kg

10 @ 60 kg

7 @ 80 kg

7 @ 80 kg

7 @ 80 kg

7 @ 80 kg

BB Bent-Over Rows:

10 @ 70 kg

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

DB Skulderpres:

10 @ 22,5 kg

10 @ 22,5 kg

10 @ 22,5 kg

9 @ 22,5 kg

DB Curl:

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

CG Push-ups:

15

16

17

+ protshake

Tid: 20.45 - 21.30

Soundtrack: Megadeth - United Abominations

Rows ss'et med skulderpres. Biceps ss'et med triceps. Hurtigt ind, hurtigt ud. Bænken føltes tung i dag. Det burde den ikke, men i det mindste kunne jeg mærke den gik direkte i patværket. Fint nok. Næste træning er lørdag. Ugen har været præget af organisatorisk kaos, hvorfor der ikke har været så meget fokus på fødeindtaget, ligesom løbeturene har været ikkeeksisterende. Diæten har derfor været på standby. Vægten i morgen er nok ikke lavere end sidste fredag. Der er dog ingen grund til at græde, for der kommer en dag og en uge til hvor der er mulighed for at indhente det (ikke) tabte.

Link to comment
Share on other sites

Hej Kongen, hvordan går det med diæten, er der ved at komme striber på hesteskoene? Hvis du føler dig lidt svag og slap, så er det meget normalt at miste en del styrke på diæt.

Tja, status efter fem hele måneder her i 2009 er, at jeg har tabt ca. 7 kilo. Og det uden tab af styrke. Men det hænger nok sammen med, at jeg altid har været lidt tyndfed, så der har ikke været den store styrke at tabe. :laugh: Syv kilo på fem måneder er dog ikke meget. Faktisk går det for langsomt, og det er der flere årsager til. Mangel på rytme i hverdagen og det farlige ord "vilje" er to af dem. :bigsmile: Men det går den rigtige vej, og jeg kan både se og måle at min livvidde er blevet mindre, mens arme og brystmål ikke er blevet mindre. Så det er ikke helt i skoven.

Planen er stadig at komme ned på, eller lige under, de 80 kilo. Der er 7 - 8 kilo til, så der er stadig lang vej. Jeg tager ét måltid og én træning af gangen. Striwer må jeg stadig se langt efter. Der er endnu for meget hvalpefedt på mit blegfede korpus. :dry:

Link to comment
Share on other sites

Vægtopdatering:

Fredag d. 2. januar 2009: 94,4 kilo

Fredag d. 9. januar 2009: 93,3 kilo

Fredag d. 16. januar 2009: 92,7 kilo

Fredag d. 23. januar 2009: 92,2 kilo

Fredag d. 30. januar 2009: 91,8 kilo

Fredag d. 6. februar 2009: 92,0 kilo

Fredag d. 13. februar 2009: 89,8 kilo

Fredag d. 20. februar 2009: 89,7 kilo

Fredag d. 27. februar 2009: 89,2 kilo

Fredag d. 13. marts 2009: 89,3 kilo

Fredag d. 20. marts 2009: 89,3 kilo

Fredag d. 27. marts 2009: 89,0 kilo

Fredag d. 3. april 2009: 88,7 kilo

Fredag d. 10. april 2009: 88,4 kilo

Fredag d. 17. april 2009: 88,1 kilo

Fredag d. 24. april 2009: 87,6 kilo

Fredag d. 1. maj 2009: 86,4 kilo

Fredag d. 8. maj 2009: 86,8 kilo

Fredag d. 15. maj 2009: 86,5 kilo

Fredag d. 22. maj 2009: 87,0 kilo

Fredag d. 29. maj 2009: 86,7 kilo

Står lidt i stampe her omkring de 87 kilo. :nonono: Må se at få strammet balderne sammen. :4whip:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 30. maj 2009

DB Skråbænk:

12 @ 20 kg

11 @ 30 kg

10 @ 30 kg

10 @ 30 kg

9 @ 30 kg

BB Bent-Over Rows (Yates):

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

CG Bænk:

8 @ 65 kg

8 @ 65 kg

8 @ 65 kg

EZ-Bar Curl:

10 @ 35,5 kg

10 @ 35,5 kg

10 @ 35,5 kg

+ protshake

Tid: 16.55 - 17.30

Soundtrack: Metallica - Metallica (nåede til og med 'Through The Never')

Der var for godt vejr til at træne i. Så det blev bare en kort omgang her mens konen og barnet er i bad. Var ikke helt på toppen energimæssigt, sikkert pga. en eftermiddag ude i solen og for lidt væske. Men fik da kørt nogle øvelser, og så videre med fodring af knægt om ganske få minutter.

I aften kommer en kammerat på besøg med nogle obskure film. Der ryger nogle ben ned til filmene. Prots'n'fat! :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 1. juni 2009

Bænk:

15 @ 20 kg

10 @ 60 kg

8 @ 80 kg

7 @ 80 kg

6 @ 80 kg

7 @ 80 kg

BB Bent-Over Rows:

10 @ 70 kg

10 @ 75 kg

10 @ 75 kg

10 @ 75 kg

DB Skulderpres:

10 @ 22,5 kg

10 @ 22,5 kg

10 @ 22,5 kg

10 @ 22,5 kg

DB Curl:

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

CG Push-ups:

16

18

20

+ protshake

Tid: 19.25 - 20.10

Soundtrack: Death - Symbolic :worship:

I dag da jeg var ved træne mine skuldre i seated db press, kunne jeg godt mærke prisen for større muskler. Efter et stykke tid, måtte jeg stikke tommelfingerne i bæltet eller lommen, eftersom at mine skuldre gjorde ondt, på grund af at mine arme er blevet tungere. Det er ikke første gang. Men det forklarer måske hvorfor, at jeg ofte instinktivt stikker tommelfingrene i lommen. Mine ben følte sig også trætte af, at skulle slæbe rundt på den tunge vægt. Men det kunne måske skyldes, at jeg har leget diskopumper i et stykke tid, og ikke trænet mine lår. Jeg følte mig sjovt nok en lille smule forpustet.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 3. juni 2009

DB Skråbænk:

12 @ 20 kg

12 @ 30 kg

12 @ 30 kg

12 @ 30 kg

12 @ 30 kg

BB Bent-Over Rows (Yates):

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

10 @ 85 kg

CG Bænk:

8 @ 65 kg

8 @ 65 kg

8 @ 65 kg

9 @ 65 kg

EZ-Bar Curl:

10 @ 35,5 kg

10 @ 35,5 kg

10 @ 35,5 kg

10 @ 35,5 kg

DB Laterals:

8 @ 15 kg

8 @ 15 kg

8 @ 15 kg

+ protshake

Tid: 20.55 - 21.45

Soundtrack: Hypocrisy - Hypocrisy

Endnu engang måtte jeg lide den tort at føle bagsiden af medaljen ved at træne bodybuilding på højt niveau. Efter første sæt laterals føltes trøjen noget stram over skuldrene, og det var kun med nød og næppe jeg fik den af, da ærmerne var spændt til det yderste på mine arme, som havde fået et grotesk pump. Jeg tør ikke tænke på, at det måske ville have været nødvendigt at klippe trøjen af, havde jeg beholdt trøjen på i de to sidste sæt også. Det er nemlig en Aalborg Metal Festival 2005 trøje, med bandlogoer som Deicide, Hypocrisy, The Haunted, Six Feet Under m.fl. bagpå, så det ville godt nok være ærgerligt hvis den gik til. Men heldigvis gik det ikke sådan, da jeg trods alt havde en fornemmelse for, at min voldsomme træning ville give dette udslag. Bagefter var mine arme så tunge, at jeg måtte hvile dem betingelsesløst efter træning og først nu kan benytte dem på et keyboard, deraf den sene logopdatering. :bigsmile:

Inspireret af mig selv satte jeg en overset Hypocrisy skive på. Det svenske dødsmetalband udsendte skiven i 1999, på et tidspunkt hvor ikke bare dødsmetal men metal generelt var dødt. Ingen hørte det, udover den hårde kerne. Derfor kender ingen denne perle. Et fabelagtigt miks mellem hårde, hurtige sange og de mere melodiske af slagsen. Den bliver jeg aldrig træt af, og eftersom den har 10-års jubilæum i år, så hører jeg den nok snart til træning igen. Det fortjener den. :smile:

Derudover er jeg ved at være lidt træt af bb rows, forstået på den måde at jeg savner alternativer til rygtræningen. Så jeg har aftalt med min far, at vi får støbt et stativ i jorden. Ganske simpelt graver vi to huller i jorden med 1½ - 2 meters mellemrum. Hælder cement og et ca. 3 m. langt jernrør deri. Derefter svejser vi den tværliggende bar på de to jernrør, og så er det stativ lavet. Materialer og udstyr har vi sådan set, så det er bare et spørgsmål om lige at finde et hul i kalenderen mellem kalkning, børnepasning, arbejde m.v. og så kan jeg supplere rygtræningen med kropshævninger. Jeg har lidt på fornemmelsen jeg får stativet placeret således, at det relativt nemt kan udbygges med nogle ekstra rør så der også kan køres dips.

Næste træning er fredag.

Link to comment
Share on other sites

Hej Kent.

Ser du ikke At the Gates som essensielt dødsmetal?

Hej Fredrik

Absolut. Det var jo dem og Dissection der grundlagde den legendariske Göteborg-lyd indenfor dødsmetal, hvorfra der også udsprang Entombed, Dismember, Unleashed m.fl. Jeg er stadig pjattet med 'Sky...', 'Fear...' og den eminente 'Slaughter...' . De nåede desværre at blive opløst inden jeg fik dem at se live, men for nylig blev de gendannet og jeg fik dem at se på Wacken Open Air sidste sommer (2008). Det var sgu fedt at få "Blinded By Fear" og "Under The Serpent Sun" live. :devil:

Nå, nørderiet må ophøre. Det korte svar; JO, for s*tan!

Link to comment
Share on other sites

Slaughter of the Soul er formentlig min favoritskive indenfor dødsmetal, overhovedet. Eller i hvert fald indenfor det mere melodiske. Jeg så faktisk også ATG på Wacken sidste år, og jeg skal af sted igen i år sammen med en kammerat, mest pga. Motörhead, GWAR, Walls of Jericho og Machine Head. Motörhead, GWAR og Machine Head er hans absolutte favoritbands, mens man kun kan sige det samme om Lemmy & co. for mit vedkommende.

Jeg håber dog ikke, at det bliver en kæmpe brandert ligesom sidste år, hvor jeg må siges at have fået ganske begrænset ud af musikken, til trods for det decideret eminente lineup, som blev oversvømmet af liter på liter af tysk øl :4drunk: Det er fandeme træls, at jeg knap nok erindrer Iron Maidens koncert. Men udfra det, jeg husker og har fået fortalt, havde jeg det meget sjovt alligevel og jeg kan huske hvor voldsomt det var at stå fem rækker fra scenen da Maiden spillede The Number of the Beast. Jeg fik myrekryb. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Slaughter of the Soul er formentlig min favoritskive indenfor dødsmetal, overhovedet. Eller i hvert fald indenfor det mere melodiske. Jeg så faktisk også ATG på Wacken sidste år, og jeg skal af sted igen i år sammen med en kammerat, mest pga. Motörhead, GWAR, Walls of Jericho og Machine Head. Motörhead, GWAR og Machine Head er hans absolutte favoritbands, mens man kun kan sige det samme om Lemmy & co. for mit vedkommende.

Jeg håber dog ikke, at det bliver en kæmpe brandert ligesom sidste år, hvor jeg må siges at have fået ganske begrænset ud af musikken, til trods for det decideret eminente lineup, som blev oversvømmet af liter på liter af tysk øl :4drunk: Det er fandeme træls, at jeg knap nok erindrer Iron Maidens koncert. Men udfra det, jeg husker og har fået fortalt, havde jeg det meget sjovt alligevel og jeg kan huske hvor voldsomt det var at stå fem rækker fra scenen da Maiden spillede The Number of the Beast. Jeg fik myrekryb. :smile:

Hail fellow metal und Wacken-gänger. :4thumbup:

Jeg var faktisk ikke specielt sprittet sidste år på WOA, så jeg husker godt Iron Maidens koncert. Den lignede dog fuldstændig koncerten i Horsens fire dage forinden, så Wacken fik bare en koncert på rutinen, ligesom Horsens fik den. Der er ikke så meget improviseret over det; de holder sig meget stramt til programmet og manuskriptet. Bruce var dog rasende på en kamerakran som han fik beordret væk, således han kunne se ud til (hans) højre side af publikum.

WOA'09 er dog en noget fesen størrelse, imho. Jeg skal selvfølgelig derned (for sjette år i træk), men synes programmet er noget tyndt i forhold til sidste år. Jeg ser meget frem til Machine Head, og derudover Peter Tägtgrens Pain-projekt. Derudover er der en håndfuld koncerter der skal ses, og en 10 - 15 shows jeg også regner med at se det meste af. Men når man tænker på Iron Maiden som headlinere sidste år, og at de har 20-års jubilæum i år, så havde jeg forventet de havde hevet noget der var mindst lige så stort som Maiden op af hatten. Men det vildeste er Machine Head. Resten er gamle koryfæer som Heaven & Hell, Motörhead, GWAR, Running Wild, Saxon m.v. - og det er (imho) for bagstræberisk og billigt. Jeg har lidt arrangørerne mistænkt for at spekulere i, at de fik udsolgt til dette års festival før de overhovedet havde offentliggjort ét eneste band, og så prøvet at skrabe et program sammen så billigt som muligt. Indtil videre er jeg i hvert fald ikke imponeret. Deres 20-års jubilæum er det dårligste program jeg har set dernede, og det bliver som sagt min sjette tur til WOA.

Men det betyder så bare, at jeg højst sandsynligt laver din finte næste år; at være stjernefuld det meste af tiden. :w00t: Sidst jeg var helt væk dernede var i '05 hvor jeg er overbevist om at jeg må være faldet på jorden oppe foran scenen til en sen Gorefest koncert, samt have samtalet med Bo Summer fra Illdisposed i en halv times tid, men jeg husker ikke én eneste sætning fra samtalen. Jeg var HELT blæst. :laugh:Dagen efter stod jeg og havde ondt af mig selv til koncerter med Zyklon, Obituary og Marduk. Stod bare go tænkte "Så bliv dog færdige!", for jeg ville bare ned og klynke i teltet igen. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Inspireret af mig selv satte jeg en overset Hypocrisy skive på. Det svenske dødsmetalband udsendte skiven i 1999, på et tidspunkt hvor ikke bare dødsmetal men metal generelt var dødt. Ingen hørte det, udover den hårde kerne. Derfor kender ingen denne perle. Et fabelagtigt miks mellem hårde, hurtige sange og de mere melodiske af slagsen. Den bliver jeg aldrig træt af, og eftersom den har 10-års jubilæum i år, så hører jeg den nok snart til træning igen. Det fortjener den. :smile:

Amen....

Link to comment
Share on other sites

Griiiiiinder > Indeed! :smilerock: Ingen wanna-be ville have kunnet hive den anekdote frem på google eller wiki. U had to be there!

Hr.Kirchebrandt > Hoppeøvelsen med stang brød hverken gulv eller familie sig om, så den droppede jeg hurtigt. Men BW squats gør jeg i ny og næ, som regel på de dage hvor jeg ikke træner. Gider bare ikke logføre det, da det kører op og ned. Nogle dage er der ingenting, og så får jeg lyst til at bukke under stangen og tage kilo på. Men de dage hvor knæet så brokker sig ved BW squats gør, at jeg lader være på de "gode dage". Der er helt sikkert en tolerancetærskel i knæet. F.eks. hvis jeg kører bil, så efter en god times tid begynder smerterne at blive uudholdelige til det punkt hvor jeg må trække højre ben sammen og bruge venstre fod til speederen i nogle minutter. Meget mærkeligt. Men det er ikke til at køre bil på den måde, så det ender med at jeg bider smerten i mig og af uransagelige årsager forsvinder smerten så lige pludselig som dug for solen og så kan jeg bare køre videre i timevis. :blink: Det højre knæ er meget, meget mærkeligt. Ture op og ned af trapper klarer jeg oftest uden problemer, men lige pludselig gør det så ondt, at jeg ikke kan komme længere og må vende om. Meget mystisk. :laugh:

Torsdag d. 4. juni 2009

Løb: 4,2 km. @ 22min00sek ~ 11.62 km/t

Sidste løbetur var 21. maj, så det var på tide at komme i gang med det igen, ikke mindst fordi mit vægttab er stagneret omkring de 87 kilo. Der ligger jeg nok også i morgen når jeg vejer mig igen, så jeg må til at få kickstartet rutinen med et par løbeture om ugen igen. For nu går styrketræningen rigtig godt; der er i hvert fald struktur med træning hveranden dag fortløbende.

Spørgsmålet er bare hvordan det hele arter sig om tre uger. Konen er på bristepunktet, og når hun føder vores næste barn, så er der pludselig to børn i hverdagen. Så skal energien fordeles anderledes, og så bliver det spændende om jeg har lyst/overskud til også at træne og løbe, samt holde en diæt. Jeg håber dog at jeg kan klare det. Det skal lykkes. Målet er stadig 80 kilo, og derfra vurdere om der skal skæres mere, eller om jeg skal begynde den rigtige vej tilbage til 90 - 95 kilo, som hvis kiloene er placeret rigtigt, nok nærmere er min idealvægt end 80.

Ikke mere filosofering om egen slatne, tyndfede krop. I morgen er der styrketræning, efterfulgt af T4 i BioCity Aalborg om aftenen med min filmkammerat (største cola de har, naturligvis, men selvfølgelig en Zero). :tongue:

Da dette indlæg blev skrevet hørte jeg Machine Heads "The Blackening" på WinAmp. Måske den bedste metaludgivelse i dette årtusinde. Ejer du ikke skiven er du en kælling. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Vægtopdatering:

Fredag d. 2. januar 2009: 94,4 kilo

Fredag d. 9. januar 2009: 93,3 kilo

Fredag d. 16. januar 2009: 92,7 kilo

Fredag d. 23. januar 2009: 92,2 kilo

Fredag d. 30. januar 2009: 91,8 kilo

Fredag d. 6. februar 2009: 92,0 kilo

Fredag d. 13. februar 2009: 89,8 kilo

Fredag d. 20. februar 2009: 89,7 kilo

Fredag d. 27. februar 2009: 89,2 kilo

Fredag d. 13. marts 2009: 89,3 kilo

Fredag d. 20. marts 2009: 89,3 kilo

Fredag d. 27. marts 2009: 89,0 kilo

Fredag d. 3. april 2009: 88,7 kilo

Fredag d. 10. april 2009: 88,4 kilo

Fredag d. 17. april 2009: 88,1 kilo

Fredag d. 24. april 2009: 87,6 kilo

Fredag d. 1. maj 2009: 86,4 kilo

Fredag d. 8. maj 2009: 86,8 kilo

Fredag d. 15. maj 2009: 86,5 kilo

Fredag d. 22. maj 2009: 87,0 kilo

Fredag d. 29. maj 2009: 86,7 kilo

Fredag d. 5. juni 2009: 86,0 kilo

Vægten viste faktisk også 84,9 og 85,5 et par gange, men de fleste var 86,0 kilo, så den vægt skrives på i denne omgang. Opdaterer senere med træning.

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 5. juni 2009

Bænk:

15 @ 20 kg

10 @ 60 kg

8 @ 80 kg

8 @ 80 kg

8 @ 80 kg

8 @ 80 kg

BB Bent-Over Rows:

10 @ 70 kg

10 @ 70 kg

10 @ 75 kg

10 @ 75 kg

DB Skulderpres:

10 @ 22,5 kg

10 @ 22,5 kg

10 @ 22,5 kg

11 @ 22,5 kg

DB Curl:

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

CG Push-ups:

20

20

20

+ protshake

Tid: 12.30 - 13.25

Soundtrack: AC/DC - T.N.T.

Af frygt for at ødelægge en arbejdstrøje valgte jeg de tunge singles fra. Kørte i stedet en ganske almindelig træning. Blot (bevares, begrænset) volumen sat ind på kontoen. Sjovt som jeg for en uges tid siden følte at de 80 kilo i bænk var tungt og ikke kunne køre 4x8, men i dag var det med overskud. Spøjst som dagsformen kan variere. :smile:

Dagens musikindslag var en homage with a twist til myten Conscience. Han synes altid at toppe træningsmæssigt når det australske orkester spiller, ligesom han ofte har ytret sin hengivenhed til deres toner. Derfor valgte jeg at hive en gammel skive ud af samlingen. Pladen er fra 1975 og dermed to år ældre end jeg selv. Den blev aldrig udgivet som "T.N.T." i Danmark og var derfor i en lang årrække et samlerobjekt. I 1995 kom der dog en "BOOM BOX" hvor bandets 16 første skiver var samlet, genudgivet som de var udsendt oprindeligt i Australien, og dermed fik jeg skiven på CD, digitalt remastered osv. Det er ikke hver dag jeg hiver den skive ud af reolen, men af respekt for nævnte MOL'er var dagen i dag dagen til det.

I aften er der Terminator: Salvation i Aalborg. I morgen er off-day hvor jeg skal til grillfest hos en kammerat. Brændte prots = :4mewantfood:

Der trænes igen søndag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share