KongKents LOG


KongKent
 Share

Recommended Posts

Hvad siger knæet til løb?

Sjovt nok ingenting. :bigsmile: Det er kun når der kommer belastning "ud/på" knæet, at det gør ondt. Til basket mærker jeg heller ikke noget, medmindre det er en af de dage hvor knæet gør ondt, og så undlader jeg at træne de øvelser hvor knæet kommer i de positioner. Så længe jeg bare går eller løber, så er der ingenting. Nu skal jeg dog til læge, og så må vi se hvad han/hun siger, og forhåbentlig bliver jeg henvist til nogle eksperter. :smile:

Vægtopdatering

Fredag d. 2. januar 2009: 94,4 kilo

Fredag d. 9. januar 2009: 93,3 kilo

Fredag d. 16. januar 2009: 92,7 kilo

Fredag d. 23. januar 2009: 92,2 kilo

Fredag d. 30. januar 2009: 91,8 kilo

Fredag d. 6. februar 2009: 92,0 kilo

Fredag d. 13. februar 2009: 89,8 kilo

Fredag d. 20. februar 2009: 89,7 kilo

Fredag d. 27. februar 2009: 89,2 kilo

Fredag d. 13. marts 2009: 89,3 kilo

Fredag d. 20. marts 2009: 89,3 kilo

Fredag d. 27. marts 2009: 89,0 kilo

Fredag d. 3. april 2009: 88,7 kilo

Fredag d. 10. april 2009: 88,4 kilo

Ikke noget prangende resultat, men 300 grams nedgang er bedre end 100 gram i den anden retning.

I aften er der styrketræning. Det bliver nok omkring 21 - 22 tiden, da vinduet i værelset er sydvendt og der er simpelthen for varmt derinde før da. :weight_lift:

Og så lige et billede fra haven i går. Der var jo perfekt vejr i går, så det blev til en masse timer med motorsav og efterfølgende oprydningsarbejde. Knægten kravlede rundt omkring hele dagen, og da vi gav os til at slappe af og lege på græsplænen, fik jeg taget omkring 250 billeder pga. det gode eftermiddagslys. Det gav bl.a. dette, der dog desværre blev en anelse uskarpt da han tordnede mod linsen da jeg rettede den mod ham. :laugh: Men trods alt et glimrende stemningsbillede fra en rigtig god dag i går:

MOL-3.jpg

I dag bliver mindst lige så god. :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Blackmoore > Han er glad fordi han hører Iron Maiden og Obituary til og fra dagplejen når det er far der henter og afleverer! :devil:

Fredag d. 10. april 2009

Bænk:

15 @ 20 kg

10 @ 60 kg

10 @ 75 kg

10 @ 75 kg

10 @ 75 kg

10 @ 75 kg

BB Bent-Over Rows:

10 @ 70 kg

10 @ 70 kg

10 @ 75 kg

10 @ 75 kg

DB Skulderpres:

10 @ 22,5 kg

10 @ 22,5 kg

10 @ 22,5 kg

10 @ 22,5 kg

Hammercurl:

8 @ 22,5 kg

8 @ 22,5 kg

8 @ 22,5 kg

10 @ 22,5 kg

CG Push-ups:

20

20

20

+ protshake

Tid: 21.00 - 21.50

Soundtrack: Satyricon - Rebel Extravaganza

Efter en herlig fredag udenfor med knægten var det tid til at flytte lidt jern. Rows ss'et med skulder. Hammer ss'et med armstrækninger. Var egentlig ikke rigtig mentalt tilstede under træningen, men fik da alligevel kørt øvelserne. Næste træning er søndag. I morgen er off-day. Det bliver nok til en gåtur på 1+ time, og ellers bare hygge med kone og søn. Men søndag skal der igen flyttes vægte. Hvorfor? Fordi jeg er slap, tyndfed og doven - og det må der gerne blive lavet om på. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 12. april 2009

DB Skråbænk:

12 @ 20 kg

12 @ 30 kg

12 @ 30 kg

11 @ 30 kg

10 @ 30 kg

BB Bent-Over Rows (Yates):

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

CG Bænk:

8 @ 65 kg

8 @ 65 kg

8 @ 65 kg

8 @ 65 kg

EZ-Bar Curl:

8 @ 38 kg

8 @ 38 kg

8 @ 38 kg

8 @ 38 kg

+ protshake

Tid: 20.45 - 21.30

Soundtrack: Satyricon - Dark Medieval Times

En hyggelig dag udenfor i forældrenes sommerhus til fætter/kusine-bash, hvor der efterhånden er 14 børnebørn, os syv kusiner med vedhæng og tre bedsteforældrepar, samt et enkelt oldeforældrepar. Frisk luft og konstant opmærksomhed på x antal småbørn en hel dag gør én træt. Så da Anders var blevet lagt, aftensmaden indtaget og hestene fodret, var valget mellem sofaen og styrketræning lidt uretfærdigt. Af uvisse årsager valgte jeg den "rigtige" løsning, men træningen var sgu lidt halvhjertet. :bigsmile:

Dagsformen ses her hvor jeg træner ryg ved at lave baby-rows op og ned af en rutsjebane. Igen er det uforklarligt hvordan knægten syntes det blev ved med at være skægt, mens min lænd var træt af det efter ganske få gentagelser. :hehe:

MOL-4.jpg

I morgen en lille løbetur. Tirsdag er off-day hvor der lige skal arbejdes, og derefter til Århus for at høre SATYRICON med Blackmoore og Mollerup. Onsdag er det forhåbentlig basket, så næste styrkepas bliver torsdag. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Børn har 2 gear... "sjovt..lad os gøre det 1000 gange til" eller "overtræt.. giv mig æbler og disneysjov"

Tirsdag er off-day hvor der lige skal arbejdes, og derefter til Århus for at høre SATYRICON med Blackmoore og Mollerup.

jeps..jeg glæder mig ret meget!

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 12. april 2009

DB Skråbænk:

12 @ 20 kg

12 @ 30 kg

12 @ 30 kg

11 @ 30 kg

10 @ 30 kg

BB Bent-Over Rows (Yates):

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

CG Bænk:

8 @ 65 kg

8 @ 65 kg

8 @ 65 kg

8 @ 65 kg

EZ-Bar Curl:

8 @ 38 kg

8 @ 38 kg

8 @ 38 kg

8 @ 38 kg

+ protshake

Tid: 20.45 - 21.30

Soundtrack: Satyricon - Dark Medieval Times

En hyggelig dag udenfor i forældrenes sommerhus til fætter/kusine-bash, hvor der efterhånden er 14 børnebørn, os syv kusiner med vedhæng og tre bedsteforældrepar, samt et enkelt oldeforældrepar. Frisk luft og konstant opmærksomhed på x antal småbørn en hel dag gør én træt. Så da Anders var blevet lagt, aftensmaden indtaget og hestene fodret, var valget mellem sofaen og styrketræning lidt uretfærdigt. Af uvisse årsager valgte jeg den "rigtige" løsning, men træningen var sgu lidt halvhjertet. :bigsmile:

Dagsformen ses her hvor jeg træner ryg ved at lave baby-rows op og ned af en rutsjebane. Igen er det uforklarligt hvordan knægten syntes det blev ved med at være skægt, mens min lænd var træt af det efter ganske få gentagelser. :hehe:

MOL-4.jpg

I morgen en lille løbetur. Tirsdag er off-day hvor der lige skal arbejdes, og derefter til Århus for at høre SATYRICON med Blackmoore og Mollerup. Onsdag er det forhåbentlig basket, så næste styrkepas bliver torsdag. :smile:

Mht. tirsdag: Drik hverken for meget eller for lidt, og nøjes med at lave halvt så meget ballade, som jeg kunne have fundet på. Hehe!

Link to comment
Share on other sites

Børn har 2 gear... "sjovt..lad os gøre det 1000 gange til" eller "overtræt.. giv mig æbler og disneysjov"

jeps..jeg glæder mig ret meget!

Ja, det er enten fuld skrue eller sovetid. :devil:

Og angående Satyricon, så bliver det fedt at se Satyr og Frost give noget norsk svartmetal. :superman:

Mht. tirsdag: Drik hverken for meget eller for lidt, og nøjes med at lave halvt så meget ballade, som jeg kunne have fundet på. Hehe!

Det er jo efterhånden familiefædre der er på tur, ikke ungdommelig kådhed med kirkeskænderpotentiale. :bigsmile: Jeg skal køre frem og tilbage, så det bliver nok blot til en enkelt øl inden koncerten, således den er fordampet inden vi igen nogle timer senere skal ud og køre igen. På det punkt er jeg meget kedelig og ansvarlig. :blush:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 13. april 2009

Løb: 4,2 km. @ 22min30sek ~ 11,26 km/t.

Tempoet går stille og roligt i den rigtige retning. Distancen er stadig ikke alt for lang, da jeg ikke har nogen planer om at blive løbemyg. Gør det kun for at forbrænde det forbandede fedt der hænger og slasker på maven. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Blackmoore > Yeah, det minder ret meget om koncerten i Århus. Fed koncert og den helt rigtige setliste. :smilerock:

Torsdag d. 16. april 2009

Bænk:

15 @ 20 kg

10 @ 60 kg

10 @ 75 kg

10 @ 75 kg

10 @ 75 kg

10 @ 75 kg

BB Bent-Over Rows:

10 @ 70 kg

10 @ 75 kg

10 @ 75 kg

10 @ 75 kg

DB Skulderpres:

10 @ 22,5 kg

10 @ 22,5 kg

9 @ 22,5 kg

10 @ 22,5 kg

DB Curl:

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

10 @ 20 kg

CG Push-ups:

20

20

20

+ protshake

Tid: 20.10 - 21.00

Soundtrack: Pantera - The Great Southern Trendkill

Tankerne er alle andre steder end på træning lige p.t. Det er underligt. Forsøger at fokusere, men fire - seks reps inde i et sæt kan jeg pludselig ligge/sidde og tænke på arbejde eller andre ting. Har slet ikke hovedet med. Men jeg fik da taget mig sammen til at gennemføre et pas.

I morgen er off-day (går sikkert en tur), lørdag styrketræning og søndag en lille løbetur. I går (onsdag) spillede jeg kamp mod Frederikshavn. Det er serie 2, så det er ikke så alvorligt. Vi vandt, men bølgerne gik alligevel højt blandt enkelte spillere (fra begge hold) som var det 1. division. Dommerne blev svinet og der blev skubbet så meget, at selv jeg på et tidspunkt blev irriteret. Plejer ellers aldrig at sige noget som helst, men i går kom jeg sgu til at snerre lidt af/til en modspiller. :laugh: Vi skal møde dem igen på tirsdag, så det skal nok blive spændende. :devil:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 17. april 2009

Fredag d. 2. januar 2009: 94,4 kilo

Fredag d. 9. januar 2009: 93,3 kilo

Fredag d. 16. januar 2009: 92,7 kilo

Fredag d. 23. januar 2009: 92,2 kilo

Fredag d. 30. januar 2009: 91,8 kilo

Fredag d. 6. februar 2009: 92,0 kilo

Fredag d. 13. februar 2009: 89,8 kilo

Fredag d. 20. februar 2009: 89,7 kilo

Fredag d. 27. februar 2009: 89,2 kilo

Fredag d. 13. marts 2009: 89,3 kilo

Fredag d. 20. marts 2009: 89,3 kilo

Fredag d. 27. marts 2009: 89,0 kilo

Fredag d. 3. april 2009: 88,7 kilo

Fredag d. 10. april 2009: 88,4 kilo

Fredag d. 17. april 2009: 88,1 kilo

Pudsigt at det lige skal være 300 gram der ryger hver uge. Det måtte godt være lidt mere. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Pudsigt at det lige skal være 300 gram der ryger hver uge. Det måtte godt være lidt mere. :tongue:

Det kan muligvis have noget at gøre med træningsinsatsen :tongue:

- ellers prøv at spise noget mere fiske olie, kun drikke grøn te og sove med ingefær under hovedpuden. Virker fint for mig :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Du ender med at blive cut to tha bone, Kent! Godt gået!

Det er nu, det "rigtige" vægttab er startet - klø på :devil:

Yes, det er først nu det begynder at blive alvor. Sjovt nok har det også betydet, at min motivation er steget. Nu skal der ske noget. Det hjælper selvfølgelig også, at det så småt kan ses at der mangler 6 kilo. Der mangler stadig 8, så er snart halvvejs. :smile:

Det kan muligvis have noget at gøre med træningsinsatsen :tongue:

- ellers prøv at spise noget mere fiske olie, kun drikke grøn te og sove med ingefær under hovedpuden. Virker fint for mig :laugh:

Træningsindsatsen kan godt justeres lidt, og det bliver den også. Jeg er begyndt at løbe, så det sætter forbrændingen i gang på de dage jeg ikke styrketræner. Fiskeolie er allerede inkorporeret, så hvis der skal tweakes, så tror jeg det bliver noget lakridsrod jeg maler i en morter, tilsætter lidt jomfruspyt og gnider det ud omkring navlen. Det skulle efter sigende nulstille min hormonforstyr..., sorry hormonbalance og betyde øget punktforbrænding på elskovshåndtag og dobbelthager. :superman:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 18. april 2009

DB Skråbænk:

12 @ 20 kg

12 @ 30 kg

12 @ 30 kg

12 @ 30 kg

12 @ 30 kg

BB Bent-Over Rows (Yates):

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

10 @ 80 kg

8 @ 90 kg

CG Bænk:

8 @ 65 kg

8 @ 65 kg

8 @ 65 kg

8 @ 65 kg

EZ-Bar Curl:

8 @ 38 kg

8 @ 38 kg

8 @ 38 kg

8 @ 38 kg

+ protshake

Tid: 21.00 - 21.45

Soundtrack: Vital Remains - Dechristianize

Havde svigerfamilien på besøg og det blev til noget godt kylling til aften, efterfulgt af sæsonens første omgang koldskål med kammerjunker og jordbær. :4mewantfood:

Da det blev tid til at smutte ind i sofaen og slappe af, ville min kones lillebror (30 år, trods alt) gerne se Ice Age 2 på mit anlæg. Jeg fik startet maskinerne op, skruet godt op og forsvandt så selv ind i jernhulen. :devil: Så jeg fik bare de sidste 20 minutter med. :laugh: Effekterne og lyden på den tegnefilm er slet ikke så ringe endda. Subwooferen blev i hvert fald brugt, og det er altid dejligt. :4thumbup:

I morgen bliver det til en lille løbetur. Styrketræning igen mandag.

Link to comment
Share on other sites

Hr. K > Det er skam noteret. En dag ender det også med at blive en del af rutinerne. :smile:

Søndag d. 19. april 2009

Løb: 4,2 km. @ 21min28sek ~ 11.84 km/t

Farten er ved at være god nu. I forhold til min første løbetur d. 25. marts, hvor gennemsnitsfarten var 10,46 km/t, så er der da sket noget på de relativt få ture jeg har løbet. I dag øgede jeg intensiteten en smule, og det kunne mærkes i lungerne bagefter. :wub:

I morgen er det styrketræning. Tirsdag er der basketkamp i Frederikshavn.

Dagen i dag bød på Formel 1 om formiddagen, kvindehåndbold i Sindal midt eftermiddag (en kollega er involveret i et lokalt 1. divisionshold, og syntes jeg skulle komme og se en oprykningskamp mod Randers, som har en masse landsholdsprofiler. Jo, jo... så fik man set de giraffer) og masser af leg med knægten indenfor og udenfor indtil han skulle i seng. Derefter løbeturen, og nu afslapning.

Link to comment
Share on other sites

Dagen i dag bød på Formel 1 om formiddagen, kvindehåndbold i Sindal midt eftermiddag (en kollega er involveret i et lokalt 1. divisionshold, og syntes jeg skulle komme og se en oprykningskamp mod Randers, som har en masse landsholdsprofiler. Jo, jo... så fik man set de giraffer) og masser af leg med knægten indenfor og udenfor indtil han skulle i seng. Derefter løbeturen, og nu afslapning.

Så du oppede naturligvis dit kcal indtag med 500 kcal for ikke at tabe dog for hurtigt ikke..?

Link to comment
Share on other sites

Tabata er fint.. men det gør bare NAS.. mine lår var ret døde efter sidste omgang tabata squats..

Jamen, det er jo efterhånden således, at jeg må få afprøvet det tabata. Jeg hader bare at blive udmattet. :laugh:

Så du oppede naturligvis dit kcal indtag med 500 kcal for ikke at tabe dog for hurtigt ikke..?

Selvfølgelig. Dvs. jeg tror jeg har levet lidt for godt i weekenden, så løbeturen var for at kompensere for en dårlig samvittighed. :devil:

Det kvindehåndbold var såmænd bare for... :shades:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 20. april 2009

BB Bænk:

15 @ 20 kg

10 @ 60 kg

8 @ 80 kg

8 @ 80 kg

8 @ 80 kg

8 @ 80 kg

BB Bent-Over Rows:

10 @ 70 kg

10 @ 75 kg

10 @ 75 kg

10 @ 75 kg

DB Skulderpres:

10 @ 22,5 kg

10 @ 22,5 kg

10 @ 22,5 kg

11 @ 22,5 kg

DB Hammercurl:

10 @ 22,5 kg

10 @ 22,5 kg

10 @ 22,5 kg

10 @ 22,5 kg

CG Push-ups:

20

20

20

+ protshake

Tid: 21.25 - 22.15

Soundtrack: Akercocke - The Goat Of Mendes

Sen mandagstræning. Var først hjemme fra job kl. 18, og skulle så i gang med at fodre dreng og lave aftensmad (ris med boller i karry :4mewantfood: ), så det var først efter kl. 21 at jeg havde fået slået mave og var klar til lidt fysisk udfoldelse. Jeg var træt, men det gik væk under træningen og den blev helt ok. Rows ss'et med skulder. Hammer ss'et med armstrækninger. Der var lidt hiv og sving i de sidste hammer-reps i det sidste sæt, men lidt snydekrøl gør ikke noget i ny og næ. :smile:

Basketkamp i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share