gaine 6-8kg clean pr. år


kuglen
 Share

Recommended Posts

Spørgers spørgsmål går på faglig dokumentation.

PS. når der snakkes om at gaine 6-8 kg om året er det ofte med med baggrund i resultater fra Colgan Institute.

er det noget du ved hvor man kan finde nogen studier omkring stubbe? for det ville være rigtig nice.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 130
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Folk må lige tage og slappe af:)

Selvfølgelig er det muligt at tage op til 10-12kg på et år.. ren muskelmasse!

uden dokumentation så kig da lige på alle de tv programmer der er i tv'et...

for ikke så længe siden så jeg et program med en gut der gainede 3kg ren muskelmasse på 3 måneder!!

okay.. han havde ikke trænet før, men alligevel:) Fortsætter han sådan bliver han sgu en stor karl ret hurtigt.

og så for ikke, at nævne alle de kendte... når de skal træne op til en film er det ikke altid at de har mere end 3måneder til det og de gainer sindsygt meget alligevel.. de får den rigtige kost, rigtige træning og nok med søvn!

dårligt eksempel måske.. men jeg vurdere det også ud fra mig selv.. og jeg ved jeg sagtens kan tage 10kg på (muskler) på et år.

(det med at man i starten gainer meget osv.. ja det ved jeg skam godt:) gainede 4kg første måned... hvor meget fedt der var i det ved jeg ikke, men min fedtprocent har helt sikkert aldrig ligget over 13%

Link to comment
Share on other sites

Kalp > Hvis du læser det allerførste indlæg i tråden, så kan du se at det er videnskabelig dokumentation der bliver efterspurgt, men alligevel bliver du ved med at ævle løs - hvilket flere har forsøgt at fortælle dig...

Omkring emnet så har der i flere omgange været linket til et forsøg, hvor en gruppe personer træner og spiser under optimale forhold, og såvidt jeg husker er den højeste FFM der opnåes på et år på omkring de 10 kg.

Jeg har søgt forgæves efter den, men mon ikke den dukker op igen på et tidspunkt.

Link to comment
Share on other sites

Kalp > Hvis du læser det allerførste indlæg i tråden, så kan du se at det er videnskabelig dokumentation der bliver efterspurgt, men alligevel bliver du ved med at ævle løs - hvilket flere har forsøgt at fortælle dig...

Omkring emnet så har der i flere omgange været linket til et forsøg, hvor en gruppe personer træner og spiser under optimale forhold, og såvidt jeg husker er den højeste FFM der opnåes på et år på omkring de 10 kg.

Jeg har søgt forgæves efter den, men mon ikke den dukker op igen på et tidspunkt.

Hold da kæft en tone hehe... Hør tror i jeg er en lille unge der ikke har forstand på en pind? jeg startede ud med, at sige jeg taler blandt andet af erfaring!!

Selvfølgelig er der mange faktorer der spiller ind og det er vel ikke alle som kan gøre det.. hvis man i forvejen vejer for meget så er det sgu et problem ja.

En person på 180 som vejer 70kg f.eks.. kan sagtens tage 10kg på i muskelmasse.. og komme op på de 80kg.. 80kg til den højde er nemlig normalt nok.

Er man ekstremt aktiv og forbrænder en masse energi i løbet af en dag.. sover for lidt.. har det psykisk dårligt.. ja så sker der sgu nok heller ikke så meget!

I er sikkert af den opfatning, at man kun kan tage 10-12kg på et år hvis man tager steroider? heh.. well jeg har heldigvis aldrig sagt at det er peace of cake vel? jeg er pisse hårdt! det kræver disciplin! men det er bestemt muligt! og 100% noget jeg selv ville kunne gøre.

I kan evt. læse dette... måske kan det gøre Jer lidt gladere..

http://www.thefactsaboutfitness.com/research/fail.htm

25pund er = 11.36kg.

og lad være med at vende tilbage med.. men der står i artiklen bla bla.. underordnet.. det er muligt.. og det er min pointe. At i ikke har nok tiltro til jer selv, ikke ved nok og kost, ikke ved nok om hvordan jeres krop fungere.. ikke har nok disciplin og generelt er for snæversynet og ikke vil tage nyt information til jer ja det i er så ikke mit problem:)

Link to comment
Share on other sites

Begyndere kan sagtens tage 10-12kg på om året, hvoraf det meste vil være FFM. Men er man ude over begynderstadiet, er det ikke længere muligt fortsat at gaine så meget. Kunne det lade sig gøre, var der flere clean BB'ere oppe i de høje vægtklasser, men de mennesker findes bare ikke. Hvis du kan finde ret mange eller bare nogle enkelte clean BB'ere på ca 180cm og en vægt på +90kg i konkurrenceform, så poster du bare løs.

Begyndere gainer som regel rigtig godt det første år og måske også det næste. En del af vægten er fedt, men det lægger man ikke så meget mærke til når tingene kører godt. det næste der så sker er at de tror at de kan blive ved med at gaine ca 10kg årligt og begynder at kigge på dem der har trænet i en 10år. De kan så se at de folk "kun" ligger på en 90-100kg i normal form og tænker straks at det er fordi de ikke fatter noget eller mangler disciplin, ikke kender til de nyeste kosttilskud osv osv.

Men sådan hænger det bare ikke sammen. Der findes meget få clean BB'ere, hvis overhovedet nogen, som ligger over de 90kg i konkurenceform og jeg vil skyde de fleste til at ligge mellem 85 og 90kg. Nogen overdriver deres vægt i bladene, hvilket man også skal have sig for øje.

Link to comment
Share on other sites

Er meget enig med Craw i hans indlæg.....

Har selv gainet en +40kg på 5år... (og der er spæk indregnet) troede fandme at jeg bare kunne adde 10kg lean maaaa' hvert år indtil jeg vejede 150kg rimelig trimmet :nonono: jeg er dybt skuffet :laugh:

Så når man når et hvis niveau, så er "bare" 5kg ren masse på et år ønsketænkning.... 2-4kg er for de flestes vedkommende mere realistisk.... (så kan de godt være det hedder et total gain på 6-8kg... men fedt tæller sq ikk her' :nonono: )

Edited by MASS
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Hør tror i jeg er en lille unge der ikke har forstand på en pind? jeg startede ud med, at sige jeg taler blandt andet af erfaring!!

Tjah hvis man kigger i dit galleri og læser dine indlæg kunne man da godt få den tanke...

Der ingen der siger man ikke kan tage gaine 10-12kg fedtfri masse på et år, men så skal ens udgangs punkt også være utrolig ringe. Dvs. man skal have meget lidt muskelmasse til at begynde med. År for år bliver det så svære og svære gaine muskelmasse, da man kommer tættere på ens absolute max og der er færre ting man kan optimere på (træning, ernæring, søvn).

Iøvrigt fedt at se MASS og crawdaddy deltager i denne diskution :smile:

Link to comment
Share on other sites

Crawdaddy, simoh synes jeg blot har bekræftet min påstand.

Jeg referere til mit sidste indlæg hvor der står hvilke grupper der nok ikke vil kunne gøre det..

men som udgangspunkts stod der i spørgers indlæg om det var muligt.. og det er det.

at der efterfølgende er et par stykker som er meget snæversynet og ikke mener det kan lade sig gøre er mindre godt.

de må betyder at de ikke tror på 6-8kg ret muskelmasse om året heller... satser i lavere ? 3kg?

så kommer i satme ikke langt:) men held og lykke med træningen:P

Link to comment
Share on other sites

de må betyder at de ikke tror på 6-8kg ret muskelmasse om året heller... satser i lavere ? 3kg?

så kommer i satme ikke langt:) men held og lykke med træningen:P

Jamen Kalp jeg synes bare du skal vende tilbage om nogen år med en update. Udfra dit galleri er det da tydeligt at både Crawdaddy og MASS har +30 mere masse end dig. Jeg glæder mig til at se dig med betydelig mere masse end dem. :wink:

Så at sige de ikke kommer langt(er kommet langt), kan man ikke rigtigt tage seriøst fra en som ikke selv har opnået nær det samme og ikke har mærket hvor svært det er når man nærmer sig sit genetiske max..

Link to comment
Share on other sites

Jamen Kalp jeg synes bare du skal vende tilbage om nogen år med en update. Udfra dit galleri er det da tydeligt at både Crawdaddy og MASS har +30 mere masse end dig. Jeg glæder mig til at se dig med betydelig mere masse end dem. :wink:

Så at sige de ikke kommer langt(er kommet langt), kan man ikke rigtigt tage seriøst fra en som ikke selv har opnået nær det samme og ikke har mærket hvor svært det er når man nærmer sig sit genetiske max..

Tænk dig lige om engang:) tror du alle vil have den størrelse?? Til trods for, at jeg har tabt mig en del så kan jeg stadig bedre lige min størrelse end, at være et kæmpe bjerg (ps. har ikke set deres billeder) men får en ide om jeg kender typen:)

Folk har forskellig smag.. om folk har forskellige mål.. jeg toppede sidste år hvad jeg ville have.. fik den krop jeg ønskede mig og skulle kun vedligeholde.

Pga. skade og lidt sygdom så røg jeg ud af hele rutinen.. droppede træning, faldt enormt i kost og det hele igennem tiden trak selvfølgelig en masse kg af kroppen.

Jeg skal ikke op på 90kg så er jeg alt for stor! skal ligge under 80kg men det betyder også, at jeg sagtens kan tage 10kg på:)

og hvis i selv husker det så kan i da blot kigge i mit galleri om et år ca. og bedøm selv. Hele tiden har jeg sagt, at jeg starter fra d. 1 med at opnå dette mål.

ps. lær begrebet sportstrænet at kende:) det er en flot krop;) men jeg ligger en smule over pga. jeg får mere masse på kroppen, men ja.. sådan er det:)

Link to comment
Share on other sites

Crawdaddy, simoh synes jeg blot har bekræftet min påstand.

Jeg referere til mit sidste indlæg hvor der står hvilke grupper der nok ikke vil kunne gøre det..

men som udgangspunkts stod der i spørgers indlæg om det var muligt.. og det er det.

at der efterfølgende er et par stykker som er meget snæversynet og ikke mener det kan lade sig gøre er mindre godt.

de må betyder at de ikke tror på 6-8kg ret muskelmasse om året heller... satser i lavere ? 3kg?

så kommer i satme ikke langt:) men held og lykke med træningen:P

Jamen hvis man har ligget dødsyg og er en pind når man bliver udskrevet fra hospitalet, kan man også sagtens gaine mere, men det er vel dybest set rimelig uinteressant.

Det diskussionen gik på, var det realistiske i at gaine 10-12kg om året konstant, hvilket det absolut ikke er. Selv i de 10-12kg en begynder gainer, er det ikke 10-12kg FFM. Det er nok snarere 8-10kg FFM. Så 10-12kg FFM vil jeg ikke mene kan lade sig gøre og slet ikke efter de første par år. Der vil jeg være meget fint tilfreds med 2-4kg FFM om året.

Med tiden bliver det sværere og sværere at gaine noget som helst og ligger man helt tæt på sit genetiske max, gainer man ikke hverken 10kg eller bare 2kg uden rigtig meget indsats.

Link to comment
Share on other sites

Hold da kæft en tone hehe... Hør tror i jeg er en lille unge der ikke har forstand på en pind?

Det fristes man mere og mere til at tro. Dine indlæg holder ikke i længden, som andre skriver så er du langfra tæt på dit max, og vil derfro have lettere ved at gaine.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor starter du ikke en logbog kalp? Så vi kan følge med i din gainin.. med den rette kost, træning og sov...

Og hvad du ellers har af mirakel midler :wink:

Det skulle ikke være noget problem:) andet end, at hvis den skal opdateres daglig så får jeg det nok ikke gjort.. ugentligt.. ja det skal nok kunne lade sig gøre, men det er vel også mest fornuftigt.

Der er desuden ingen mirakler over det... det er trods alt ikke umuligt.. og slet ikke på mig:)

Læg da også mærke til i den artikel, at der står.. nogle gainer hurtigt og andre gør ikke. Jeg betegner mig selv som heldig. Har et højtstofskifte, men ved hvordan jeg skal spise og gøre for, at gøre det til en fordel. Dvs. gaine flere muskler end fedt.

Men skal det være et væddelmål om jeg kan gøre det? så lad det da være det:) der er rigeligt med plads på mine ben til ekstra musklemasse.. og min overkrop kan vel sagtens tage 3-5kg mere på uden det ser vammelt ud.

Link to comment
Share on other sites

Men skal det være et væddelmål om jeg kan gøre det? så lad det da være det:) der er rigeligt med plads på mine ben til ekstra musklemasse.. og min overkrop kan vel sagtens tage 3-5kg mere på uden det ser vammelt ud.

Du kan bare opdate når du vil..

3-5 kg? Før snakkede vi 10-12 kg..... Hmmmmm :nonono:

Men hvis du kun vejer 70? Så kan du da snilt tage mininum 15 kg på.. Men nok ikke på et år :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det diskussionen gik på, var det realistiske i at gaine 10-12kg om året konstant, hvilket det absolut ikke er. Selv i de 10-12kg en begynder gainer, er det

Jeg går ikke ud fra spørger er en bodybuilder på 180cm høj og en vægt på 80-90kg i forvejen.. lad os nu bare bare sige han vejer 70kg som mange af de personer jeg kender gør som har den højde.. han har trænet i 3 år men er gået i stå nu.

jeg står stadig fast ved at han godt kan tage 10kg muskelmasse på om året til han er oppe på de 90kg...

det er vel logisk, at man ikke blive ved med at tage på i muskelmasse så man til sidst vejer 300kg som fede mennesker kan gøre det med fedt..

fedt er dødt væv.. det skal ikke fodres... muskler er levende væv.. det skal fodres konstant og det kan vist ikke rigtig lade sig gøre når man kommer for højt op i vægt at spise så den mængde mad man skal og den KORREKT kost...

Link to comment
Share on other sites

Du kan bare opdate når du vil..

3-5 kg? Før snakkede vi 10-12 kg..... Hmmmmm :nonono:

Men hvis du kun vejer 70? Så kan du da snilt tage mininum 15 kg på.. Men nok ikke på et år :laugh:

læs hvad der står:) på min overkrop!!! benene kan skam tage meget mere .. logisk

men jeg vil ikke have mere på overkroppen end maks de 3-5kg

Link to comment
Share on other sites

så er den læst igen.. og der står ingen steder i spørgers indlæg om at det skulle være konstant..

så spørgsmålet må være om det er muligt at tage 6-8kg ren muskelmasse på i løbet af et år.

Det siger jeg så det er og forøger satsen til 10-12kg

Link to comment
Share on other sites

hvem har ikke hørt at man kan gaine max de der 6-8kg pr. år clean? det er nok de fleste der har det. men hvor har man de tal fra? er der nogen der har en videnskabelig dokumentation der understøtter denne teori? i så fald kunne jeg meget godt lide at se den.

ved godt at det afhænger af hvilke belæg man har for at udvikle muskelmasse. men i ved hvad jeg mener.

Du er nok pænt ringe til at læse, eller også ved du ikke hvad pr. år betyder..! :laugh:

Må tilslutte mig Kragen og Co. Begynder gains i omegnen af 10 kg er ikke umuligt. Men at holde det gain, altså 10 kg (muskelmasse), år efter år, er slet slet ikke muligt clean...

Link to comment
Share on other sites

så er den læst igen.. og der står ingen steder i spørgers indlæg om at det skulle være konstant..

så spørgsmålet må være om det er muligt at tage 6-8kg ren muskelmasse på i løbet af et år.

Det siger jeg så det er og forøger satsen til 10-12kg

Nej det står ikke direkte at det skal være over flere år.

Men når man skriver pr. år vil det vel typisk være fordi man er interesseret i flere år.

Feks skriver man ikke, at man træner 3 gange pr. dag blot fordi man har gjort det i én enkelt dag.

For mig at se går spørgers spørgsmål på flere på hinanden følgende år.

Link to comment
Share on other sites

fedt er dødt væv.. det skal ikke fodres... muskler er levende væv.. det skal fodres konstant og det kan vist ikke rigtig lade sig gøre når man kommer for højt op i vægt at spise så den mængde mad man skal og den KORREKT kost...
Fedtvæv er bestemt ikke dødt væv.
Link to comment
Share on other sites

Et indspark til diskussionen for at sætte tingene i relief.

Ronnie Colemann skulle efter sigende havde vejet omkring 220 Lbs da han stillede op til sin første Mr. Olympia og han skulle havde vejet 296 Lbs da han vandt i 2004. Med lidt hovedregning så giver det 76 Lbs på 12 år hvilket i gennemsnit giver 6 Lbs/år eller ca. 2,7 kg/år. Fedt procenten i de to år som sammenlignes må man gå ud fra er nogenlunde den samme da begge tal er konkurrencemål. Vægtforøgelse på 2,7 kg/år er opnået under maksimale forhold hvor alle kneb gælder og ALT er ”tilladt”.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har trænet siden jeg var 16år gammel.. jeg er 22år nu.. fra 2003 - 2004 tog jeg 10kg på.. fra 2004-2005 tog jeg yderligere 10kg på.. men fra 2005-2006 tabte jeg mig ca. 10kg igen.. pga. en skade og sygdom..

fedt? nej.. tjek mit galleri.. jeg har et enkelt før billede resten er efter. Jeg ikke noget fra da jeg var største men hvad jeg er taget billeder af beviser nok.. synes jeg.

men om ikke andet så starter jeg en ny rundte fra den første af:) mit mål er at tage 5-6kg på inden for 3måneder. Og selvfølgelig skal det nok lykkes mig:) vent og se til nye billeder kommer:)

Dine indlæg giver slet ikke mening.

Du siger du har trænet i 6 år, dvs. du burde have taget 6*10kg på, så trækker vi de 10 kg fra som du tabte da du var skadet. det er ialt en vægt øgning på 50kg på 6 år.

Du vejer nu 75-80? hvilket må betyde at du kun vejede 30kg da du startede.

Hvis du nu derefter tager og sammenligner dit før billede, med efter, kan det da godt være du har taget 10kg muskler på selvom jeg tvivler.

Hvilket vil sige du nu vejer 10kg mere end da du startede over en periode på 6 år.

Er det kun mig som ikke kan se logikken i dette?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share