gaine 6-8kg clean pr. år


kuglen
 Share

Recommended Posts

hvem har ikke hørt at man kan gaine max de der 6-8kg pr. år clean? det er nok de fleste der har det. men hvor har man de tal fra? er der nogen der har en videnskabelig dokumentation der understøtter denne teori? i så fald kunne jeg meget godt lide at se den.

ved godt at det afhænger af hvilke belæg man har for at udvikle muskelmasse. men i ved hvad jeg mener.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 130
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ja den er jeg med på. men hvor opstår så den der "myte" med de 6-8kg gain pr. år?

nu snakker jeg med en på et andet board. og han påstår så at han har gainet 76-7kg muskler de sidste 6 mdr... det mener jeg jo så ikke kan lade sig gøre clea. men det påstår han. hvad siger du?

Link to comment
Share on other sites

man kan gaine 100-500gr muskler om ugen hvis man har den rette kost og træning.

..gang selv op med 12 så kan du selv se om det er muligt:)

kan ikke dokumentere.. men tale ud fra hvordan det har påvirket mig igennem tiden:)

Altså 5-25kg raw om året, du er barsk!

Link to comment
Share on other sites

bestemt ikke:)

selv efter rettelsen af mig selv så besvarrer det stadig spørgers spørgsmål fint.. for jeg er sikker på det kan lade sig gøre.

Spørgers spørgsmål går på faglig dokumentation.

PS. når der snakkes om at gaine 6-8 kg om året er det ofte med med baggrund i resultater fra Colgan Institute.

Link to comment
Share on other sites

bestemt ikke:)

selv efter rettelsen af mig selv så besvarrer det stadig spørgers spørgsmål fint.. for jeg er sikker på det kan lade sig gøre.

Dvs. om 20 år vejer du 400kg med en fedtprocent på 0.5%?

Man kan altid gaine mere når man lige er begyndt, det første års tid, (læs: 10-15kg, med en god klat fedt oveni), men det kan du ikke blive ved med. Så du vejede 60kg sidste år, og vejer 95kg nu her? sygt nok.

Link to comment
Share on other sites

man kan gaine 100-500gr muskler om ugen hvis man har den rette kost og træning.

..gang selv op med 12 så kan du selv se om det er muligt:)

kan ikke dokumentere.. men tale ud fra hvordan det har påvirket mig igennem tiden:)

hvordan det har påvirket dig gennem tiden?de billeder i dit galleri er det ikke af dig selv?hvis du har gainet optil 500 g muskler om ugen, så har du satme ikke trænet mange uger da, du er cut ingen tvivl om det, men der er sgu ikke meget kød på dig:-)

Link to comment
Share on other sites

Dvs. om 20 år vejer du 400kg med en fedtprocent på 0.5%?

Man kan altid gaine mere når man lige er begyndt, det første års tid, (læs: 10-15kg, med en god klat fedt oveni), men det kan du ikke blive ved med. Så du vejede 60kg sidste år, og vejer 95kg nu her? sygt nok.

Jeg har trænet siden jeg var 16år gammel.. jeg er 22år nu.. fra 2003 - 2004 tog jeg 10kg på.. fra 2004-2005 tog jeg yderligere 10kg på.. men fra 2005-2006 tabte jeg mig ca. 10kg igen.. pga. en skade og sygdom..

fedt? nej.. tjek mit galleri.. jeg har et enkelt før billede resten er efter. Jeg ikke noget fra da jeg var største men hvad jeg er taget billeder af beviser nok.. synes jeg.

men om ikke andet så starter jeg en ny rundte fra den første af:) mit mål er at tage 5-6kg på inden for 3måneder. Og selvfølgelig skal det nok lykkes mig:) vent og se til nye billeder kommer:)

Link to comment
Share on other sites

hvordan det har påvirket dig gennem tiden?de billeder i dit galleri er det ikke af dig selv?hvis du har gainet optil 500 g muskler om ugen, så har du satme ikke trænet mange uger da, du er cut ingen tvivl om det, men der er sgu ikke meget kød på dig:-)

hehe var igang med at skrive da du lagde dit indlæg.. men ja forklaringen er i mit indlæg før:)

men igen.. om 3½ måned så vejer jeg en del mere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har trænet siden jeg var 16år gammel.. jeg er 22år nu.. fra 2003 - 2004 tog jeg 10kg på.. fra 2004-2005 tog jeg yderligere 10kg på.. men fra 2005-2006 tabte jeg mig ca. 10kg igen.. pga. en skade og sygdom..

fedt? nej.. tjek mit galleri.. jeg har et enkelt før billede resten er efter. Jeg ikke noget fra da jeg var største men hvad jeg er taget billeder af beviser nok.. synes jeg.

men om ikke andet så starter jeg en ny rundte fra den første af:) mit mål er at tage 5-6kg på inden for 3måneder. Og selvfølgelig skal det nok lykkes mig:) vent og se til nye billeder kommer:)

Så alle de kg. du svinger med, det er simpelthen REN muskelmasse, som du mener du har gainet? Du er helt ude på herrens mark med de tal der :wink: Det er utroligt naivt at tro på 100-500 gram REN muskelmasse om ugen. Jeg tror også bare, som Tunen, at du skulle trække dig ud nu.

Link to comment
Share on other sites

Så alle de kg. du svinger med, det er simpelthen REN muskelmasse, som du mener du har gainet? Du er helt ude på herrens mark med de tal der :wink: Det er utroligt naivt at tro på 100-500 gram REN muskelmasse om ugen. Jeg tror også bare, som Tunen, at du skulle trække dig ud nu.

De 500g/uge har han nu indrømmet var incl fedt. Læser du hans senere indlæg nævnes der i stedet optil 12kg raw muskelmasse/år. Hvilket "blot" er i overkanten af 200g/uge.

Link to comment
Share on other sites

De 500g/uge har han nu indrømmet var incl fedt. Læser du hans senere indlæg nævnes der i stedet optil 12kg raw muskelmasse/år. Hvilket "blot" er i overkanten af 200g/uge.

12 kg. ren muskelmasse om året, er da stadig fuldstændigt meget :dry:

Link to comment
Share on other sites

12 kg. ren muskelmasse om året, er da stadig fuldstændigt meget :dry:

JA! men det er alt andet lige nogte mindre end de 500g/ugen der oprindeligt blev nævnt.

Men det spørgsmålet er vel stadig åbent: Ligger nogen inde med en klide til de mere accepterede 6kg/år?

Link to comment
Share on other sites

JA! men det er alt andet lige nogte mindre end de 500g/ugen der oprindeligt blev nævnt.

Men det spørgsmålet er vel stadig åbent: Ligger nogen inde med en klide til de mere accepterede 6kg/år?

Denne artikel skriver at det er meget sjældent man kan tage mere end 10 kg. ren muskelmasse på om året. Artiklen ser ud til at være veldokumenteret mht. referencer. http://www.thefactsaboutfitness.com/research/fail.htm

It's not realistic to gain weight at this rate forever. Over the course of a year, it's rare to add more than 25 pounds of muscle. Sure, you might gain more than 25 pounds in weight. But, unless you're using drugs, gaining this much lean muscle in one year or less is very hard to do.

Derfor kan man konstatere at det er sjældent, at man tager mere end omkring 192 gram om ugen på.

Edited by Birch
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share