Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Jeps. Er jo blevet helt ok glad for det skidt. Har aldrig været en særlig god løber men jeg kan se at det hjælper at træne det...Sådan er der så meget :-)

Jeg har set Raw Iron. Tak, for anbefalingen der er nemlig masser af Arnold Guf.

Jeg er imponeret over hvor målrettet han har været med alt hvad han har lavet. Helt sikkert inspirerende.

Link to comment
Share on other sites

Lige lidt mere onsdagstræning:

Bend over Rows - 15x60kg, 15x70kg, 15x80kg, 10x90kg, 8x110kg

Pulldowns behind the neck - 5sæt x 6-10reps

Bænkpres - 10x60kg, 10x80kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x110kg, 5x110kg

Rope triceps extension - 3sæt x 10reps

Lige for at holde lidt på mullerne her under min løbepsykose...

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning:

Transportcykling - 7km

Holdtræning - 45min

Transportcykling - 7km

Fik også lavet lidt siddende stem med 60kg.

Fra næste uge og frem mod sommerferien kommer jeg til at arbejde rigtigt meget. Men løbetræningen bliver selvfølgelig passet op til halvmarathon. Satser på min sidste lange tur inden halvmarathon denne weekend.

Link to comment
Share on other sites

Fredagstræning:

Løbebånd - 10km (Sluttid 45min og 26sek hvilket er PR. Tid ved 5km(21min og 18sek hvilket ligeledes er PR)

Jojo, det er på Løbebånd og der er ingen vindmodstand. Men jeg er nu alligevel rigtigt godt tilfreds med dagens træning. Det tyder på formfremgang. Løb i det tøj jeg regner med at løbe halvmarathon i. Ingen ømme nippels eller kugler der kradser. Herligt.

Bænkpres - 3sæt x 10reps med 60kg

Supersættet med

Facepulls - 3sæt x 10reps

Var for brugt til at kunne lave noget ordenligt her.

Link to comment
Share on other sites

Mit løberi og manglende tung vægttræning har bragt det sølle kadaver ned på omkring 94-95stykker. Vil egenligt gerne ned på 92-93kg inden løbet så er ikke 100kgs mand mere, men dog stadig pænt tung for en løber.

Tjo, vægttræning har altid været min ven og løb har været sådan noget irriterende noget som engang imellem kunne være meget fedt på en varm sommerdag.

Men har ikke tid til at ligge de timer der skal til for at blive ligeså stærk eller stærkere end jeg var før, derfor er løb ret motiverende for mig da jeg har stor mulighed for at blive bedre uden, da jeg aldrig har dyrket det seriøst før.

Jeg har aldrig været så motiveret for at løbe som jeg er lige i øjeblikket, men kan omvendt ikke se mig selv som en på 80kg eller derunder så det det er stadig bare ren hygge.

En allroundt form med god solid styrke kombineret med også at kunne løbe 3-5kg pænt stærkt er hvad der tiltaler mig mest.

Link to comment
Share on other sites

Thanx, Mayn :smile:

Det har helt sikkert kostet noget på styrken med al det renderi. Men der hænger da nok lidt basisstyrke ved grundet alle tidligere tiders timer med vægte i diverse jernhuler :bigsmile:

Men kan nu godt savne dengang man havde en god dødløft dag og +200kgs vægte blev samlet op fra gulvet så let som ingenting eller dengang bænkpres kun var med de blå skiver. Så den hed 60kg, 100kg, 140kg...Så er vi varm :bigsmile: Nu er 100kg småtungt og 140kg måske kan løftes 1 gang på en god dag i horribel stil :happy:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning var HAVEARBEJDE.....

Sygt....Men dejligt at få gjort.

Ting der tangerede træning var fjernelse af diverse rødder og omplantning af større buske.

Forhulan da Svigerfar og jeg kæmpede med den ene busk. Det var satme træning,,,,

Fik også lidt løftet til på 40kgs jernkuglen,

2sæt x 9-11reps Pushpresses med højre og venstre arm.

Link to comment
Share on other sites

Søndagstræning:

Løb - 18km (1time, 30min og 17sek)

Længste tur inden halvmaraton. Det var hårdt men stadig med en smule i reserve. Drak eller spiste ikke undervejs så var noget drænet tilsidst. Men det med at smide sig på sofaen holder ikke når man har små børn, så glæder mig bare til at stene i aften:-)

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning i Fitness world:

Stående Læg - 5sæt x 20reps op til stakken

Supersættet

Leg Curls - 5sæt x 10reps op til 70kg

Pullups - 5sæt x 10reps

Bænkpres(Pinky Grip) - 10x60kg, 10x80kg, 5x100kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x110kg, 5x100kg, 5x100kg

Kabel Rows - 10x90kg, 10x100kg, 10x110kg, 10x120kg, 6x130kg

Y-Raises - 5sæt x 12reps med 5kgs håndvægte

Standing Dumbell Press - 5sæt x 4-10reps

Dips - 5sæt x 12reps

Incline Dumbell Curls - 6x22kgs, 6x20kgs, 6x18kgs

Dumbell Sidebend - 3sæt x 20reps med 40kgs håndvægt

Ab Wheel - 1sæt x 10reps

Hold da op hvor er det sjovt at lytte på BRO'science rundt omkring i centret. En Supraspinatus øvelse var åbenbart også pisse god til at træne kavalergangen på chest. Men ellers var det bare helt igennem herligt med en omgang vægttræning igen.

Sly er god til at lave Dragon Flags :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Søndagstræning:

Løb - 18km (1time, 30min og 17sek)

Længste tur inden halvmaraton. Det var hårdt men stadig med en smule i reserve. Drak eller spiste ikke undervejs så var noget drænet tilsidst. Men det med at smide sig på sofaen holder ikke når man har små børn, så glæder mig bare til at stene i aften:-)

Det ligner da en hæderlig halvmaraton-tid inden længe! :smile:

Nej, det var noget nemmere at træne sig i hegnet før børnene, hvor man bare kunne restituere på sofaen af hjertets lyst. Det kræver overskud at være far med stort F, når man også vil realisere sig selv. Underligt, at der ikke er flere topatleter fra mellemøsten, hvor kvinderne jo må tage sig af ungerne... :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Jo, tak. Jeg håber ihvertfald på at det komme ok. Vil blive rigtig glad for en tid under 1.50 hvilket gerne skulle være muligt. Nu må vi se hvordan kroppen reagere når man skal løbe med en masse andre mennesker. Glæder mig ihvertfald og tror det bliver en god oplevelse :-)

Hehe, ja. Dog tror jeg mange elitealthleter er superegoister og tilsidesætter alt for deres sport.

J.B.Olsen skriver også i sin bog hvordan han i sin kuglestødskarriere ikke lavede noget som helst husligt, da restitution på sofaen havde førstepriotet.

Link to comment
Share on other sites

Der er delte meninger om det, men jeg får et godt boost af at indtage en gel eller 2 under Halv maraton.

Jeg ved ikke så meget om at træne specifikt til HM, men er det ikke lidt voldsomt at løbe så hurtigt og langt et testløb?

Hvornår skal du løbe det rigtige HM?

Jeg er en pussy når det kommer til at være i de høje pulszoner når jeg løber alene, men når der er andre er det som om noget andet tager over, så ville ikke undre mig hvis du får en rigtigt fin tid. Specielt hvis du er god til at "æde" dig selv.

Anyways held og lykke (:

Link to comment
Share on other sites

Arcus<< Tak, for rådet angående Gel. Jeg har prøvet det før og kan være jeg skulle prøve det igen. Har nogle Dextro druesukker tabletter som jeg har testet så jeg nøjes nok bare med nogle stykker af dem hvis jeg ikke når at teste min mave mht til noget gel inden løbet.

Jeg skal løbe 4.maj.

Min 18kms tur ligger 2 uger inden løbet hvilket jeg nok burde kunne restituere mig fra. Jeg har forstået at en del har deres længste tur en uge inden løbet hvilket jeg helt klart også synes er for tæt på. Den kommende weekend nøjes jeg med 10-12km.

Det med mit tempo ved jeg ikke helt med. Jeg løber bare I et eller andet tempo hvor jeg tænker at har kan jeg klare at løbe den givne distance.

Jeg kan slet ikke forstå at du eksempelvis kan løbe så mange forskellige hastigheder.

Jeg tror ikke min puls var specielt høj på min 18km. Det er ikke min vejrtrækning der er flaskehalsen men at mine ben og krop bliver tung og træt. Det tror jeg havde været det samme om jeg havde løbet distancen 5min langsommere.

Jeg tror ikke jeg er specielt god til at 'æde' mig selv :chicken:

Men når jeg er ude at løbe så tænker jeg tit 'Kæft, det er ubehageligt det her, lad mig få det overstået ved at løbe lidt stærkere' :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share