Onkel T's muskeleventyr i abeskuret


Onkel Troels
 Share

Recommended Posts

Lidt mere Mandagstræning:

Leg Curls - 5sæt x 10reps med 55kg (Stakken udgør 60kg. Synes maveliggende leg curl maskiner er fantastiske)

Smal Bænkpres - 5sæt x 10reps med 90kg

Band Pullaparts / Chest supported Rows - 2højrep sæt med hver øvelse.

Har spist ufatteligt meget bananlagkage og brunsviger i weekenden. Tror jeg vil løbe en 5er imorgen.

Link to comment
Share on other sites

Lidt tirsdagstræning:

Benpres - 10x100kg, 10x150kg, 10x200kg, 6x260kg, 10x100kg (260kg var hele stakken men den trak dælme også søm. Det knagede og bragede i den gamle benpres maskine)

Frivend - 5x60kg, 5x70kg, 5x80kg, 5x70kg, 5x60kg (Kald mig bare VagnVægtløfter. Tror mine frivend minder mere om cheat reversed curls end om frivend men de virker da på mine muskler)

Pulldowns - 2sæt

Link to comment
Share on other sites

Torsdagstræning:

Pulldowns behind the neck - 10x70kg, 10x80kg, 10x90kg, 8x105kg, 10x90kg (Stakken er 90kg så der skal læsses lidt håndvægte på for at komme op på 105kg)

Bænkpres - (10x60kg, 6x90kg, 3x110kg), 5sæt x 3reps med 132,5kg (Det var sgu tungt for mine små bryster.)

Leg Curls - 5sæt x 10reps med 60kg (Hvilket er fullstack)

Upright Rows - 3sæt x 6reps med 60kg (Tuuuungt)

Skulderpres i maskine - 3sæt x 10reps med 70kg

Skal på den helt store tour de BÆVERDING i Kbh på lørdag. Glæder mig som en sindsyg. Men inden jeg skal drikke mig helt ned skal jeg lige nå at bygge noget muller og kondi op inden. Så derfor også træning imorgen for lørdag og søndag bliver der nok ikke trænet. Muligvis løb på søndag afhængig af tømmermændende men vil bestemt ikke love noget.

Link to comment
Share on other sites

Fredagstræning:

Hyperextension - 4sæt x 25reps +5kgs skive

Supersættet med

Chest supported Rows - 25x40kg, 25x50kg, 25x60kg, 25x70kg

Smal Bænkpres - 10x50kg, 10x50kg, 10x70kg, 10x90kg, 10x100kg, 10x90kg, 10x70kg, 10x70kg

Dragon Flags - 3sæt x 6reps (Tvivlsom form. Er blevet svag i denne øvelse. )

Isolated Biceps Curls - 4sæt x 12reps

+ Noget bensving og udstrækning af haser, hoftebøjere, quads, indadfører og lægge.

Muligvis en løbetur senere..

Link to comment
Share on other sites

Hold nu kæft... Har aldrig været så meget syg som efter jeg har fået barn.

Har mere eller mindre konstant været små forkølet og hostet hele vinteren. Alt hvad min datter får af sygdom i vuggestuen har jeg ca. 1uges tid efter...

Og jeg der altid anså mig selv for at ha' en jernhelbred.

Jeg spiser ekstra D-vitamin og spiser ret fornuftigt i de fleste af mine måltider med en del grønt. Passer også min seng om aftenen så selvom de ikke er en uafbrudt søvn så rammer jeg da den dybe søvn her nat.

Sidder lige nu og småfryser på trods af godt med tøj på den tyndfede mandekrop..

Link to comment
Share on other sites

Fredagstræning:

Pullups - 3sæt x 12reps

Pulldowns Behind the neck - 3sæt x 12reps med 80kg

Bænkpres - 10x60kg, 5x90kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x120kg, 5x110kg, 5x110kg

Skulderpres i maskine - 3sæt x 10reps

Kondi Cykel - 24min (Meget uvant for mig...Føltes akavet og hårdt selvom jeg egentligt ikke tror jeg trådte mange watt)

Så gik der lige en uge med tømmermænd og sygdom. Rigtigt godt at komme igang igen.

Link to comment
Share on other sites

Søndagstræning:

BJJ i Kodokan Odense - 2timer

Uhadada. Det er godt nok lang tid siden jeg har haft min GI på og rullet rundt med en masse andre svedige mænd. Men det var fanme dejligt. Jeg kunne sagtens mærke at jeg var rusten og 5mins rul føltes som lang tid. Jeg har dog stadig basisteknikkerne nogenlunde på plads og det var bare fantastisk at tæske sin krop igennem på den måde som man gør til BJJ. Der er bare heller ikke noget der giver den mentale TOUGHNESS som at ligge på bunden og få presset luften og bare skulle arbejde benhårdt for at forbedre sin position. Heldigvis (Min form taget i betragtning) var jeg mere på toppen end på bunden og fik delt mere ud end modtaget..

Link to comment
Share on other sites

Fra dags dato og 2uger frem er jeg gået på en 'Ingenslikkagejunkalkoholkur'. Ja, man skulle næsten tro jeg havde læst det i et dameblad.

Start morgenvægt: 96,1kg

2 uger er jo ikke en skid for fanden ville nogle sige! Og de har ret. Men kan ikke overskue en længere tidshorisont, da jeg altid har været vant til at æde præcis hvad der passede mig. De 2 uger skulle jo så gerne følges lidt op hvis jeg ikke synes det er for slemt...

Hold nu kæft, hvor er vi bare privilligeret og forkælet i dk. Jeg brækker mig lidt over mig selv....Tud tud tud...Du må spise alt du må bare ikke spise slik og kager...Kan du klare det lille ven...Tud tud... Nå ja. Heller ikke junkfood, sodavand og store mængder pasta og hvidt brød...Tud tud...

Link to comment
Share on other sites

Mandagstræning:

Pullups - 5sæt x 8reps

Smal Bænkpres - 8x60kg, 8x90kg, 8x100kg, 8x105kg, 8x100kg, 8x90kg

Pushdowns - 5sæt x 10reps

Isolated Dumbell Curls - 5sæt x 10reps

Kondi Cykel - 24min (Føltes lidt bedre end sidst. Tror jeg fik trådt lidt flere watt)

Grundet min hals og det sjipsjap våde vejr har jeg ikke gidet at løbe. Skal dog meget snart igen igen. Ellers er kondicyklen et ok alternativ til at få pulsen op.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning:

Dragon Flags - 3sæt x 6reps (Næsten nogenlunde reps...Eller faktisk ret grimme men bedre end sidst)

Leg Curls - 3sæt x 12reps med 30-50kg

Chest supported Rows - 3sæt x 10reps med 60,80,100kg

Bænkpres - 3sæt x 10reps med 60,90,110kg

Kondi Cykel - 24min (Ser jo fesent ud men føles bestemt ikke fesent. Sveden driver af mig og quads er fuldstændig gummiagtige bagefter)

Morgenvægt: 95,5kg

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning i Løfteriet i Odense:

Pullups - 10xmig, 10xmig 10xmig, 10xmig, 10xmig, 10xmig

KB Press - 10x16kg, 10x24kg, 10x24kg, 10x24kg, 10x24kg, 10x24kg (Med hver arm naturligvis)

Concept II Roergometer - 2000meter (7min og 33sek. Niveau 7. Har før roet 2000meter under 7min. Det var der slet ikke til idag men prøvede heller ikke. Prøvede at finde et behageligt tempo. Dog hårdt nok alligevel)

Slæde løb - Et par turer med slæden. Fanme da pisse hårdt det skidt.

GluteHam Raises - 3sæt x 8reps (En RIGTIG GHR maskine. Fungere sgu fint. Selvom jeg nu også er ret glad for OBBC's nødløsning)

Dumbell Curls - 10x20kgs, 10x22kgs, 8x25kgs

Istedet for en løbetur tog jeg en tur i Odenses nye VL / Crossfit center. Flinke mennesker og god atmosfære. Samt noget rigtigt godt no bullshit udstyr. Kan jeg helt sikkert godt anbefale :pumpin:

Morgenvægt: 95,1kg

Nå, ja. Så fik jeg idag at vide at jeg skulle ha' en datter mere :strat: Så daddy bliver nød til at holde sig fit og stærk så han også om 15års tid kan tæve påtrængende teenagedrenge. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Fredagstræning:

Bænkpres - 10x60kg, 10x60kg, 10x90kg, 6x110kg, 6x110kg, 6x110kg, 6x110kg, 6x110kg, 6x110kg, 10x90kg

JM Press - 10x40kg, 10x40kg, 10x40kg

Supersættet

Pushdowns - 10x50kg, 10x60kg, 10x80kg (Med udveksling)

Barbell Curls - 10x40kg, 10x40kg, 10x40kg (Med OL stang)

Wrist Ext / Curls med 5kgs håndvægte (Højrep helvede)

Pønser på en lidt længere løbetur imorgen. Og langt i min verden er alt over 5km..

Morgenvægt: 94,3kg

Udfordringen i weekenden bliver ikke at overæde til de sociale arrangementer jeg skal til. Nu er jeg lige så godt i gang med at slanke mig :-)

Link to comment
Share on other sites

Nå, ja. Så fik jeg idag at vide at jeg skulle ha' en datter mere :strat: Så daddy bliver nød til at holde sig fit og stærk så han også om 15års tid kan tæve påtrængende teenagedrenge. :bigsmile:

Kæmpe tillykke! :4trumpet:

Er det nummer 3?

...Og så satser jeg i øvrigt på, at mine egne døtre bliver fit nok til selv at tæve påtrængende teenagedrenge. :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Kæmpe tillykke! :4trumpet:

Er det nummer 3?

...Og så satser jeg i øvrigt på, at mine egne døtre bliver fit nok til selv at tæve påtrængende teenagedrenge. :laugh:

Tusind tak, Morten.

Det er kun nummer 2. Men går ud fra at der alligevel bliver rigeligt at se til :bigsmile:

Jeg regner da også med at de skal lærer noget basis Braziliansk Jiu Jitsu. Så de kan klare sig når deres Far ikke lige er der :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdagstræning:

Løb - 8km

Startede roligt ud men legede lidt med tempoet på vejen hjem. Synes jeg fik meget slim i halsen og vejrtrækningen var lidt anstrengt.

Iøvrigt har jeg fucked min lille diæt op. Lige nøjagtigt 5 dage kunne jeg holde til at være på 'diæt'. Weekenden spiste jeg igennem og undskyldte det med at det jo var weekend. Mandag kunne jeg så bare ikke stoppe igen. Rygrad som en regnorm.... Nå, må bare op på hesten igen.

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med familie forøgelsen..

Din JustFuckingTrain template / attitude er mega motiverende og fedt at se du får trænet så meget...

Kan forestille mig der bliver endnu mere hjemme/junkyard/kb træning den næste tid.. Mangler du inspiration / motivation til (den nødvendige) hjemmetræning, så overvej nogle af de gymnastiske øvelser. Frontlever, backlever, planche, håndstand, L-sit osv :)...

Link to comment
Share on other sites

Tillykke med familie forøgelsen..

Din JustFuckingTrain template / attitude er mega motiverende og fedt at se du får trænet så meget...

Kan forestille mig der bliver endnu mere hjemme/junkyard/kb træning den næste tid.. Mangler du inspiration / motivation til (den nødvendige) hjemmetræning, så overvej nogle af de gymnastiske øvelser. Frontlever, backlever, planche, håndstand, L-sit osv :)...

Mange tak :-)

Din log er bestemt super inspiration og den slags hjemmeøvelser regner jeg med jeg skal igang med til Marts hvor jeg starter på nyt arbejde og det bliver lidt mildere i vejret til at jeg gider stå udenfor og træne. :pumpin:

Har en kettlebell (32er), nogle ringe i gyngestativet, en carport til kropshævninger, et ab wheel, håndvægte (2x13,4kgs) samt nogle COC'ere.

Link to comment
Share on other sites

Onsdagstræning:

Råtræk fra hæng - 5x40kg, 5x40kg, 5x50kg, 5x50kg, 5x60kg

Frivend fra hæng - 5x60kg, 5x70kg, 5x80kg, 5x70kg, 5x70kg

Pullups - 10xmig, 10xmig, 10xmig

Bænkpres - 10x70kg, 5x90kg, 5x100kg, 5x110kg, 5x120kg, 5x130kg, 5x110kg, 5x110kg, 5x110kg (En 5er med 130kg er da ikke så ringe endda. Mit ædegilde i weekend havde ikke kun været af det onde. )

Dumbell Laterels - 12x9kgs, 12x11,5kgs, 12x11,5kgs, 12x11,5kgs (Nice and strict)

Kondicykel - 24min

Fin fin træning.

Her er en video fra mit polterabend :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share