Ekstra cardio vs. mad-indtag


Randi-Squash
 Share

Recommended Posts

Hejsa

Nu kommer der lige en masse spørgsmål fra en rookie :blush:

Jeg skal til en tre-times spinning i weekenden, hvor jeg regner med at køre max 65% i den første time, komme op på de 80-90% anden time og 65% igen i sidste time. Der er altså dømt en relativ god del forbrænding.

Jer der "normalt" spinner de her distancer - marathon spinning osv. Hvad gør I rent kostmæssigt?

Jeg kan godt regne ud, at jeg nok skal have en smule mere mad end normalt den dag. Jeg døjer i forvejen med let syreophobning. Jeg ved dog ikke om dette er fremprovokeret af noget i min kost, mangel i min kost eller for hård opstart - derfor kører jeg også med pulsmåler denne weekend.

Men det ligger over middag kl 12-15.

Hvis jeg kastede en god skovl havregryn i mig kl 8 (100g + 250ml mælk)

Og så evt. spiser noget rugbrød kl 10.30 - mest så jeg ikke er sulten. (100g rugbrød + evt. et æble)

Skal jeg have noget imellem spinningen. Æble eller lign?

Jeg regner med at drikke en liter vand i timen ca. - jeg drikker ikke mere end en kvart liter, mens jeg spinner, men i "pauserne" kan drikke det sidste. Jeg vil gerne, men kan altså ikke få mere ned.

Jeg plejer at drikke vandet rent, men jeg kunne vel evt. putte lidt salt i - ellers kan man så ikke vente til efter spinningen med at indtage salt?

Håber det blev nogenlunde overskueligt - det er ikke let at skulle af med så mange spørgsmål :laugh:

/Randi

Edited by Randi-Squash
Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke den store erfaring i marathonspinning og ej heller i lange cykelture men lidt erfaringer har jeg da høstet....

Morgenmaden virker umiddelbart ret fornuftig selv om jeg personligt aldrig ville indtage æble i denne sammenhæng da min mave bliver sulten af æbler, men hvis det virker for dig...

Mellem spintimerne ville jeg indtage noget med mere gods i, en banan eller energibar. Selvfølgelig med det forbehold hvis du gerne vil køre timerne som fedtforbrænding.

Dit væskeindtag vil jeg ikke kommentare på, selv ville jeg dehydrere totalt men jeg sveder også massivt når jeg spinner.

God tur!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har dårlige erfaringer med at spise frugt inden eller under træning.

Jeg synes at det lyder fornuftigt at indtage et morgenmåltid og et let formiddagsmåltid og så ellers drikke vand evt. nappe lidt af en krydderbolle eller lignende i pauserne, men burde ikke være nøsvendigt. Du vil IMO få mere ud af at spise fornuftigt dagen inden, så du er sikker på at dine glukogen-depoter er fyldt op. I så fald burde du ikke gå sukkerkold under træningen. Og sørg så selvfølgelig for at spise en del efter træningen.

Med hensyn til vand: Har du prøvet at varme vandet op i munden eller drikke lunkent vand (½ varmt ½ koldt, for at undgå bakterier)? Det hjælper gevaldigt på mavens evne til at optage større mængder vand.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har dårlige erfaringer med at spise frugt inden eller under træning.

Jeg synes at det lyder fornuftigt at indtage et morgenmåltid og et let formiddagsmåltid og så ellers drikke vand evt. nappe lidt af en krydderbolle eller lignende i pauserne, men burde ikke være nøsvendigt. Du vil IMO få mere ud af at spise fornuftigt dagen inden, så du er sikker på at dine glukogen-depoter er fyldt op. I så fald burde du ikke gå sukkerkold under træningen. Og sørg så selvfølgelig for at spise en del efter træningen.

Med hensyn til vand: Har du prøvet at varme vandet op i munden eller drikke lunkent vand (½ varmt ½ koldt, for at undgå bakterier)? Det hjælper gevaldigt på mavens evne til at optage større mængder vand.

Ja, jeg regnede også med fredag-lørdag at sætte kulhydratindtaget op til ca. 70% (normalt ligger det omkring 55%)

Frugten(æble) er droppet igen. Jeg har prøvet det et par dage i denne uge inden træning - det gør mig sulten, så det er strøget igen.

Jeg sveder også sindsygt meget, derfor er det et problem det, at jeg ikke kan indtage ret meget væske. Men jeg vil da lige prøve med lunkent vand - det kan kun blive bedre end det er nu.

Normalt ligger jeg omkring de 1800kacl - regner ikke ekstra mad til motion, da jeg til daglig godt kan komme op på tre timers cardio igennem squashtræning osv. Men snakkede med en kostvejleder, han mente, at jeg skulle indtage 2000kacl, men heller ikke mere. Og det giver fint mening?

Jeg skal vel køre høj-kulhydratsindtag et par dage efter også ikke sandt?

Tak for svar

/Randi

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kæmpestor erfaring med at spinne i lang tid til gengæld har jeg erfaring med at løbe i lang tid :wink: Den morgenmad du beskrev lyder helt fin 3-4 timer før træning. Et par timer før kan du eventuelt spise lidt igen - en skive brød eller en banan. Hvis du synes du mangler noget under træning kan du spise den banan, drikke noget energidrik el.lign. - det er bare et spørgsmål om at få tilført lidt energi. Personligt har jeg lettere ved at drikke end ved at spise.

Som du nævner er det ganske rigtigt vigtigst, hvad du får at spise dagen før - rigeligt med kulhydrat er en god strategi. Hvis du har fyldt godt op dagen før betyder det faktisk ikke så meget, hvad du får på dagen når du 'kun' skal være igang 3 timer. Jeg løber fx marathon på en morgenmad bestående af energidrik, og kan fint løbe 30 km træning uden morgenmad og på vand og en energibar eller -drik, hvis det kniber. Hvis jeg har fået noget ordentligt at spise dagen før altså.

Det er vigtigt du får noget at spise umiddelbart efter træningen, hvis du ikke vil være slatten i flere dage. Og faktisk gerne så hurtigt som muligt. Teamdanmark har en hovedregel, der siger at man skal have et glas mælk eller lignende maks 10 minutter efter uret er stoppet :wink: I perioder, hvor jeg træner meget, og gerne skal være frisk til relativt lange løbeture dag efter dag spiser jeg gerne en banan, drikker et glas mælk el.lign. næsten mens jeg tager løbeskoene af :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Mirram er inden på noget af det rigtige, nemlig at fødeindtaget dagen inden/dagene op til, er LANGT vigtigere end indtaget på selve dagen. Det du indtager OP til konkurrencer, fylder altså IKKE dine glykogendepoter op.

Mht mælk og banan er det nu langt fra tilstrækkeligt til at være klar til at løbe flere på hinanden efterfølgende dage (lidt off topic).

Mht væske, så læs den tråd der lige har været i selvsamme underfora, den beskriver retningslinjer for væskeindtag i forbindelse med udholdenhedsidræt (indhold af sukker og salte i væske mm.)

I og med du ikke skal præsterer, ala konkurrence, forstår jeg dog ikke helt din bekymring omkring at være aktiv i 3 timer, du ender jo med at dit øgede indtag overstiger dit energiforbrug ved selve aktiviteten. (Ved selvfølgelig ikke hvad din baggrund for de 3 timer er)

Link to comment
Share on other sites

Mirram er inden på noget af det rigtige, nemlig at fødeindtaget dagen inden/dagene op til, er LANGT vigtigere end indtaget på selve dagen. Det du indtager OP til konkurrencer, fylder altså IKKE dine glykogendepoter op.

Mht mælk og banan er det nu langt fra tilstrækkeligt til at være klar til at løbe flere på hinanden efterfølgende dage (lidt off topic).

Mht væske, så læs den tråd der lige har været i selvsamme underfora, den beskriver retningslinjer for væskeindtag i forbindelse med udholdenhedsidræt (indhold af sukker og salte i væske mm.)

I og med du ikke skal præsterer, ala konkurrence, forstår jeg dog ikke helt din bekymring omkring at være aktiv i 3 timer, du ender jo med at dit øgede indtag overstiger dit energiforbrug ved selve aktiviteten. (Ved selvfølgelig ikke hvad din baggrund for de 3 timer er)

Hej Elvirus

Jeg forstår ikke, hvad du mener med det sidste du skriver. Altså - mit ægede indtag overstiger mit energiforbrug? Hvad?

Jeg øger ikke mit indtag - og jeg er vandt til at dyrke meget cardio - fx. som jeg beskriver med mine 2-3 timers squashpas + morgencardio.

Så hvis jeg skal være ærlig, så forstår jeg ikke helt, hvad det er du mener :) - kan du uddybe?

MizzRasmussen - tak for råd - vil helt klart tage det med!

/Randi

Edited by Randi-Squash
Link to comment
Share on other sites

Kan godt være det var kringlet.

For mig så det blot ud som om, at du op til denne 3 timers spinning event, måske fyldte dig så meget med energi, at den ekstra mængde du er igang med at indtage overstiger den mængde du forbrænder i løbet af de 3 timer på cyklen.

Lidt grundet i dette udsagn: "Ja, jeg regnede også med fredag-lørdag at sætte kulhydratindtaget op til ca. 70% (normalt ligger det omkring 55%)"

Jeg ved selvfølgelig ikke hvad målet med de 3 timers spinning er.

Edited by -Elvirus-
Link to comment
Share on other sites

Kan godt være det var kringlet.

For mig så det blot ud som om, at du op til denne 3 timers spinning event, måske fyldte dig så meget med energi, at den ekstra mængde du er igang med at indtage overstiger den mængde du forbrænder i løbet af de 3 timer på cyklen.

Lidt grundet i dette udsagn: "Ja, jeg regnede også med fredag-lørdag at sætte kulhydratindtaget op til ca. 70% (normalt ligger det omkring 55%)"

Jeg ved selvfølgelig ikke hvad målet med de 3 timers spinning er.

Jeg har ikke tænkt mig at smække ekstra kulhydrater på - jeg bytter bare en del af fedtet og proteinen ud med kulhydrat.

Jeg regner med at have en kost bestående primært af havregryn (med måde) - Så det bliver stadigvæk 1750kacl, men forholdet er 19/70/11%

Link to comment
Share on other sites

En ting er, at det ikke er super hensigtsmæssigt at opgøre sit indtag i E %, og mainpulere med det på den måde, eftersom det kan være svært at vurdere de absolutte mængder (nu gør det ikke så meget, eftersom du har angivet dit samlede indtag). Noget andet er, at et fedtindtag på 11 E% (set i forhold til dit samlede indtag), er direkte tåbeligt, og ALT ALT for lavt.

NU er det selvfølgelig ikke det du efterspørger i tråden, så ignorer gerne, hvis det er for off topic

PS: hvad er formålet med al din træning ?? kosmetik, squash, vægttab ??

Link to comment
Share on other sites

En ting er, at det ikke er super hensigtsmæssigt at opgøre sit indtag i E %, og mainpulere med det på den måde, eftersom det kan være svært at vurdere de absolutte mængder (nu gør det ikke så meget, eftersom du har angivet dit samlede indtag). Noget andet er, at et fedtindtag på 11 E% (set i forhold til dit samlede indtag), er direkte tåbeligt, og ALT ALT for lavt.

NU er det selvfølgelig ikke det du efterspørger i tråden, så ignorer gerne, hvis det er for off topic

PS: hvad er formålet med al din træning ?? kosmetik, squash, vægttab ??

Altså nu snakker vi tre dage samlet med denne fordeling - idag, i morgen og søndag - hvor jeg skal spinne.

Normalt ligger min fordeling:

Prot: 25%

kulh: 55%

fedt: 20%

- Dette fungerer vist udemærket.

Alle tre ting - det er cardioen. Styrke er for sætte lidt masse + styrke(muskler og sener) til squashen.

Og lige inden det kommenteres, så ved jeg godt, at man ikke sætter muskelmasse, når man er i underskud - eller ikke ret meget. Men nu vil jeg gerne være rippet for fedt (med måde), inden jeg begynder at tænke i den dur.

Hvorfor jeg lige netop skal spinne 3 timer, er fordi det er sjåvt :laugh: ikke så meget andet.. Sætte kroppen på en lille prøve, hvor jeg har tilrettelagt, hvordan jeg skal køre for at holde bedst muligt, bruge pulsmåler osv - det er da en god måde at bruge sin søndag på :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mht mælk og banan er det nu langt fra tilstrækkeligt til at være klar til at løbe flere på hinanden efterfølgende dage (lidt off topic).

Det er nu heller ikke det eneste jeg får, men der er jo grænser for hvad man kan sætte til livs mens man tager løbeskoene af :wink: Resten indtages senere...

Link to comment
Share on other sites

Elvirus> Tror nu ikke det er helt så kritisk som du siger at indtage 11% fedt én enkelt dag :smile:

Korrekt :bigsmile:

Normalt ligger min fordeling:

Prot: 25%

kulh: 55%

fedt: 20%

- Dette fungerer vist udemærket.

Prøv at regne ud hvor tæt det ligger på gram anbefalingerne. Hvis vi siger du skal have ca. 1,2gram protein pr kg kropsvægt, og 1gram fedt pr kg kropsvægt, synes ovenstående fordeling måske heller ikke just hensigtsmæssig.

Med andre ord, kun 20 E % fra fedt, er med så lavt et energiindtag, formentlig ikke tilstrækkeligt.

Link to comment
Share on other sites

Korrekt :bigsmile:

Prøv at regne ud hvor tæt det ligger på gram anbefalingerne. Hvis vi siger du skal have ca. 1,2gram protein pr kg kropsvægt, og 1gram fedt pr kg kropsvægt, synes ovenstående fordeling måske heller ikke just hensigtsmæssig.

Med andre ord, kun 20 E % fra fedt, er med så lavt et energiindtag, formentlig ikke tilstrækkeligt.

84g protein - jeg får 91g

Jeg skal have 70g fedt, men får 28g - men når der er snakke om så få dage, vil det så gøre noget vildt?

Altså jeg forstår ikke helt, hvad ud svarer ud fra - det jeg skal er, at jeg skal have fyldt depoterne op. Dette skal gerne være med 70%kulhydrat - Hvis jeg skal - i de tre dage her- have så højt et kulhydratindtag, så må det naturligvis ryge et andet sted fra.

Jeg har ikke forsøgt at spare på fedtet, men ved at spise kulhydrat - som desværre er meget kalorieholdigt, får jeg automatisk ikke ret meget fedt. Og jeg kan heller ikke indtage olie, da dette vil give mig for mange kalorier - i forhold til den mængde jeg skal indtage, som skal være kulhydrater..

Så vidt jeg ved, skal man da heller ikke - i en normal kost - indtage voldsomt meget mere end 20-25%fedt.

/Randi

Link to comment
Share on other sites

Den her diskussion ligner lidt det rene flueknepperi .....

Der skal ydes i 3 timer hvilket i cykelsammehæng jo bare er en almindelig træningstur så tag lige og få det her ned i et level hvor det hører hjemme. op til 1½ time klarer man normalt på rent vand men 3 timer burde kunne klares på et par flasker energi drik eller juice/vand blanding hvis man ellers bare har spist almindeligt fornuftigt inden. En ordentlig skålfuld havre gryn et par timer inden burde være rigeligt til at det kan gøre det hvis du eller i øvrigt har fået fornuftig morgenmad.

Diskussionen om E% fedt/prot/kul i den her sammenhæng er helt ude i hampen.

Bare min ydmyge mening i diplomatiske vendinger ....

Ha' en god event !!

Edited by MTBforever
Link to comment
Share on other sites

Diskussionen om E% fedt/prot/kul i den her sammenhæng er helt ude i hampen.
Nu sker det jo ofte at en diskussion drejes væk fra det oprindelige emne. Ydermere, nu når det dette efterhånden er afdebateret, er det vel kun positivt, at kunne fortsætte i samme tråd, fremfor at starte en ny!! Men ellers håber jeg da tråd starteren siger fra, hvis hun ikke ønsker sin E % fordeling til debat.
Så vidt jeg ved, skal man da heller ikke - i en normal kost - indtage voldsomt meget mere end 20-25%fedt.

Problemet ligger lidt i, at du netop betragter det som % af dit samlede indtag. For nogle mennesker, vil et indtag bestående af f.eks. 20 E % fedt være rigeligt, men hvis dit samlede indtag kun er omkring 1700kcal pr dag, vil det ialt blot give dig ca. 38gram fedt, hvilket må siges at være forholdsvist lavt.

Jeg taler altså ikke blot om de få dages kulhydrat loading - det er jeg sikker på du nok overlever.

Link to comment
Share on other sites

Nu sker det jo ofte at en diskussion drejes væk fra det oprindelige emne. Ydermere, nu når det dette efterhånden er afdebateret, er det vel kun positivt, at kunne fortsætte i samme tråd, fremfor at starte en ny!! Men ellers håber jeg da tråd starteren siger fra, hvis hun ikke ønsker sin E % fordeling til debat.

Problemet ligger lidt i, at du netop betragter det som % af dit samlede indtag. For nogle mennesker, vil et indtag bestående af f.eks. 20 E % fedt være rigeligt, men hvis dit samlede indtag kun er omkring 1700kcal pr dag, vil det ialt blot give dig ca. 38gram fedt, hvilket må siges at være forholdsvist lavt.

Jeg taler altså ikke blot om de få dages kulhydrat loading - det er jeg sikker på du nok overlever.

Hvor meget fedt mener du da, at jeg bør indtage i gram om dagen? Som basis indtag.

Og hvad er grundlaget for dette?

Der må jo være en grund til, at sundhedsstyrelse siger dette til almindelige mennesker med almindelige indtag - som fx 1700kacl?

Er det min sport der gør forskellen?

Link to comment
Share on other sites

Går ud fra dette er en blåstempling af debatten kan fortsætte omkring Randis generelle energiindtag :wink:

Du kan godt se, at E % kan være meget misvisende at bruge alt afhængigt af samlede energiindtag, samt forhold der gør sig gældende for den enkelte (køn, alder, vægt, masse, genetik osv).

Der er jo en verden til forskel på hvad dit indtag bliver hvis du indtager 1700kcal pr dag, ved nogle angivne % satser, sammenlignet med hvis du indtager det dobbelte (3400kcal pr dag, er absolut ikke urealistisk at indtage for en MEGET aktiv kvinde).

Derved giver det langt mere mening at tale om mængde i forhold til kropsvægt, og i denne henseende anbefalinger ud fra en litteratur der bygger på videnskabelige referencer.

Tommelfingerregel for en aktiv (lidt bredt):

1.2-1.6 gram protein pr kg kropsvægt pr dag

ca. 1 gram fedt (med den rette fordeling, se evt mere om fedt i pinned under kost og kosttilskud) pr kg pr dag

Fyld derefter på med kulhydrat i forhold til dine mål. Normalt taler man om en aktiv kvinde der dyrker meget aerob idræt og derfor ønsker fyldte glykogenlagre for at præstere, skal indtage ca. 7gram kulhydrat pr kg kropsvægt.

Hvis du vejer 60kg giver følgende anbefalinger dig rundt regnet et dagligt indtag på ca. 2500kcal. I og med du af en eller anden årsag har et ønske om blot at indtage 1700kcal, vil jeg anbefale primært at skære i kulhydraterne og evt lidt i fedt og proteinindtag.

Håber det giver mening.

PS: ovenstående er baseret løst på "de nordiske næringsanbefalinger", samt "Clinical sports nutrition", dog uden at slå op :blush: (ellers spørg igen)

PPS: i bedste fald, send Stubbe en PM og be ham om at svare i tråden :wink:

Edited by -Elvirus-
Link to comment
Share on other sites

Går ud fra dette er en blåstempling af debatten kan fortsætte omkring Randis generelle energiindtag :wink:

Du kan godt se, at E % kan være meget misvisende at bruge alt afhængigt af samlede energiindtag, samt forhold der gør sig gældende for den enkelte (køn, alder, vægt, masse, genetik osv).

Der er jo en verden til forskel på hvad dit indtag bliver hvis du indtager 1700kcal pr dag, ved nogle angivne % satser, sammenlignet med hvis du indtager det dobbelte (3400kcal pr dag, er absolut ikke urealistisk at indtage for en MEGET aktiv kvinde).

Derved giver det langt mere mening at tale om mængde i forhold til kropsvægt, og i denne henseende anbefalinger ud fra en litteratur der bygger på videnskabelige referencer.

Tommelfingerregel for en aktiv (lidt bredt):

1.2-1.6 gram protein pr kg kropsvægt pr dag

ca. 1 gram fedt (med den rette fordeling, se evt mere om fedt i pinned under kost og kosttilskud) pr kg pr dag

Fyld derefter på med kulhydrat i forhold til dine mål. Normalt taler man om en aktiv kvinde der dyrker meget aerob idræt og derfor ønsker fyldte glykogenlagre for at præstere, skal indtage ca. 7gram kulhydrat pr kg kropsvægt.

Hvis du vejer 60kg giver følgende anbefalinger dig rundt regnet et dagligt indtag på ca. 2500kcal. I og med du af en eller anden årsag har et ønske om blot at indtage 1700kcal, vil jeg anbefale primært at skære i kulhydraterne og evt lidt i fedt og proteinindtag.

Håber det giver mening.

PS: ovenstående er baseret løst på "de nordiske næringsanbefalinger", samt "Clinical sports nutrition", dog uden at slå op :blush: (ellers spørg igen)

PPS: i bedste fald, send Stubbe en PM og be ham om at svare i tråden :wink:

Hej Elvirus

Mange tak for opklaringen :smile:

Jeg kan godt se, at jeg muligvis burde læse "de nordiske næringsanbefalinger" - Jeg har dog fået en sportsdiætist, men der er jeg slet ikke i nærheden af at få min kropsvægt i "gram" - Så nu må jeg prøve at køre det uden :smile:

Men tak for dine svar

/Randi :smile:

Link to comment
Share on other sites

Den her diskussion ligner lidt det rene flueknepperi .....

Der skal ydes i 3 timer hvilket i cykelsammehæng jo bare er en almindelig træningstur så tag lige og få det her ned i et level hvor det hører hjemme. op til 1½ time klarer man normalt på rent vand men 3 timer burde kunne klares på et par flasker energi drik eller juice/vand blanding hvis man ellers bare har spist almindeligt fornuftigt inden. En ordentlig skålfuld havre gryn et par timer inden burde være rigeligt til at det kan gøre det hvis du eller i øvrigt har fået fornuftig morgenmad.

Diskussionen om E% fedt/prot/kul i den her sammenhæng er helt ude i hampen.

Bare min ydmyge mening i diplomatiske vendinger ....

Ha' en god event !!

Enig. glykogenloading flere dage før er generelt opreklameret ift. værdien af denne. Normal kost + lidt kulhydrater efter hvert langt træningspas burde være tilstrækkeligt inden 3 timers cykling. En god potion morgenmad på dagen og vand + sukkerindtag under udførelsen burde være tilstrækkeligt. Har selv lige brugt 2 liter sukkerdrik og ½ bar på 4 timer Sjælsø rundt (måske i underkanten for de fleste). Naturligvis med ektra væske og sukker efter.

Link to comment
Share on other sites

Altså nu har jeg kørt det, og det eneste jeg gjorde var at få lidt sukker dagen inden, og om morgnen på træningsdagen spiste jeg 60havregryn med tørret frugt, lidt nødder og mælk - Så spiste jeg en skive rugbrød inden og drak en halv liter vand - det kørte jeg fint på i de 3 timer. Faktisk gik det rigtig godt - Jeg mærkede først trætheden i benene, da jeg var færdig :smile:

Bare lidt "update" - ret irrelevant egentlig

Link to comment
Share on other sites

Altså nu har jeg kørt det, og det eneste jeg gjorde var at få lidt sukker dagen inden, og om morgnen på træningsdagen spiste jeg 60havregryn med tørret frugt, lidt nødder og mælk - Så spiste jeg en skive rugbrød inden og drak en halv liter vand - det kørte jeg fint på i de 3 timer. Faktisk gik det rigtig godt - Jeg mærkede først trætheden i benene, da jeg var færdig :smile:

Bare lidt "update" - ret irrelevant egentlig

Næh! Update = evaluering er da absolut det allermest relevante ved en debat overhovedet :4thumbup:

Super at det bare kørte perfekt for dig. Jeg ser først tråden nu - og har ligesom andre i tråden, så stor erfaring med meget længere cykeldistancer, at jeg slet ikke forstår "the fuzz" med energimængder og fedtprocenter. Men med lidt omtanke ligner det jo bare den sædvanlige fascination man oplever, når man har en hobby man går op i :-) - sådan lidt nørdet :tongue: og det skal I da ha' lov til at være..

Jeg har præsteret at dukke op til en marathon-spinner med ½ liter cacaomælk og en chokoladecroissant til drikkedunk-holderen. Dét fulgte jeg så op med rigelige mængder flaskevand og nogle af de bananer, fitnesscentret leverede på dagen. Det virkede optimalt for mig :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share