Tinapigens log!


Tinapigen
 Share

Recommended Posts

Submission wrestling i Butchers Lab

Selveste Daisygirl beærede os med sit selskab på sidelinien. (Håber du fik en lille smule ud af at bare at kigge med på os knapt så erfarne)

Jeg syntes det var virkelig spændende at se .. ellers var jeg nok heller ikke blevet halvanden time på trods af at jeg frøs og var ved at dø af sult :tongue:

Og det var seriøst imponerende at se dig rive gutterne rundt i manegen! :devil:

Jeg håber hoften er kommet sig helt igen ..

Chinups

1x12xbw hold i toppen på hver

1x6xbw+16 kg i bæltet hold i toppen på hver

1x3xbw+24 kg i bæltet hold i toppen på hver

1x1xbw+32 kg i bæltet hold i toppen

1x2xbw+32 kg i bæltet - intet hold i toppen - men ganske tilfreds med at kunne køre reps :4boxing:

1x3xbw+24 kg i bæltet hold i toppen på hver

1x6xbw+16 kg i bæltet hold i toppen på hver

1x12xbw hold i toppen på hver - hårdt!

Du er for vild!! :worship:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 31. marts 2011

ATLAS - træning i Butchers Lab

Fokus på powersnatch

Kørte en masse 3'ere på 20 og 30 kg.

Dagens ATLAS WOD: 6 runder af 3 powersnatch

3 push press bag nakken

3 OH squat

3 powersnatch

Teamede op med Kathrine (en imponerende kvinde, der lige er en tand bedre :wub: )

Kørte de 5 første runder med 30 kg, den sidste med 35 kg.

Nåede det lige på det kvarter vi havde til det.

(obs h.skulder ved push press bag nakken)

Det går fortsat fremad - men jeg skal stadig holde tungen lige i munden for, at få kroppen til at makke ret og ikke blande tingene sammen - og huske langsomt nogle steder, eksplosivt andre steder...

Anders stadig som suveræn instruktør.

Derefter en times CF (med Simon som træner)

Fed og lidt anderledes opvarmning.

Blev beordret til at tage en vægtskive på 10 eller 15 kg. Valgte en 10*er.

Først skulle den "svinges rundt om hovedet" i begge retninger.

Fra nede i den ene side og skråt op i strakt til modsatte side x 20 til hver side.

Quick feet tabata 20/10 x 6 - 3 min - direkte ned i håndstand - explosive push-ups.

Vægtskive pres - en arm 5 med hver (5 kg)

Alle vægtskiverne blev lagt ud i to rækker - og der var dømt diverse lange hop fra skive til skive - med siden til, med drej etc. - måtte dog vælge disse jumps fra pga. mine knæ - men det så fedt ud!

Lavede kb squat 2x10x16 og pistols imens 3+3, 4+4, 4+4.

Lidt tekniktjek til dagens wod.

Dagens WOD: KB push press med 16 kg (24 for herrer) + V-sits

20-18-16....4-2 på tid - max 15 min - vores mål under 10 min!

KB push press - kørte 10 H+10 V, så 9 H+9 V...

Tid: 9.01 min - de sidste V-sits var dog ikke imponerende flot stil :blush:

Jeg blev lykkens gudinde til at trække lod mellem to bonus'er nedskrevet på papir - Simons eller Anders´ - det blev Anders´ - ..... 100 burpees :annoyed:

Vi havde 8 min...

Må indrømme, at jeg vussede ud :blush: og lavede dem i "crossfit-style" fra start af - selvom jeg egentlig ikke er til at nedprioritere kvalitet for kvantitet...

Men, konditionsmæssigt var det hårdt just the same - synes til sidst det blev hårdt bare at rejse sig...

Lavede dem som 20 - 10-10-10-10-10-10-10-10 med ganske mini-pause efter hver 10 - tid 8.13

Simons bonus ville have været 150 medicinballkast med straf for tid/tab? - så ingen af bonus'er var særlig tiltalende :tongue:

Var godt brugt efter disse to timers træning - men det føles jo dejligt :smile:

Jeg syntes det var virkelig spændende at se .. ellers var jeg nok heller ikke blevet halvanden time på trods af at jeg frøs og var ved at dø af sult :tongue:

Og det var seriøst imponerende at se dig rive gutterne rundt i manegen! :devil:

Jeg håber hoften er kommet sig helt igen ..

Du er for vild!! :worship:

Glad for at du synes, det var spændende. Når du er i orden, kan du om ikke andet prøve at rulle med mig til at starte med, hvis du får lyst til at prøve det alligevel :wink: ... Hoften helt ok. Tak! Vi ses lørdag :smile:

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

skal du med til Nordland Cup i år ? Eller stiller op i slåskamp istedet ?? :king:

Havde oprindeligt ikke rigtig tænkt over/mig at stille op.. men nu du spørger, så er jeg begyndt at overveje det ...

Det kunne jo egentlig være meget sjovt.

Lige nu er jeg rigtig glad for blot at være mere "i gang" igen - og synes det er rigtig sjovt at "rulle" og så småt lære lidt vægtløftningsteknik - men det udelukker jo ikke lidt øget fokus på bænk, squat og DL -

Jeg skal lige finde ud af, hvordan formen er, om skulderen/lænden er ok med tung træning - og om jeg kan overskue den "ekstra træning".

Nordland Cup ER jo et fedt stævne, det ligger ret tæt på min mor, som vil elske at passe Lauge, ligesom sidst...

Lørdag d. 2. april 2011

Travetur med Lauge og Rolf i Trylleskoven.

Aften: Fighter Galla 20

Spændende aften - og hygligt at se og hilse på en flere "gamle"

venner og bekendte.

Søndag d. 3. april 2011

Sen aften: en kort, hurtig træning...

Bænkpres m. stop

1x10x20

1x8x40

1x8x50

4x8x55 Tungt, men ej fuldstændig presset.

Kunne desværre stadig mærke lidt i h.skulder i starten, men det blev heldigvis bedre, som kroppen blev varm og med fokus på, at skulderen blev trukket helt ind i soklen.

supersættet med

Squat

1x10x20

1x8x40

1x8x60

4x8x70 m. bælte

Cykling 4 km

Mandag d. 4. april 2011

Butchers Lab

1½ times submission wrestling

Fokus på armbar fra lukket guard.

Sparringsrunder a 3 min. med Rune, Martin og Jonas.

Fik en guillotine ind :smile: Og var tæt på en triangle, men så kunne jeg ikke huske hurtigt nok, hvordan jeg lige fik den justeret rigtigt ind :blush: Fremgang i andre "forsvarsting".

Efterfølgende lidt træning ovenpå...

Dødløft

1x8x50

1x6x60 bælte herfra

1x6x70

1x5x80

1x5x90 låsegreb :smile: plejede vist at behøve mixed grip fra 80.

1x2x100 Valgte at stoppe her, da jeg ikke har kørt tungere DL længe...

Pullups

1x12xbw

1x6xbw+10 kg i bæltet

3x4xbw+15 kg i bæltet

En smule fif til at lære muscle ups,( da Rune var ved at lære det af Sværke... )

-sving hoften op i vandret

-nik en skalle

-forced grip

Da det ikke fungede med ovennævnte, kan jeg øve bevægelsen med:

sænk ringene

sid med knæene på jorden lige under

tåneglene i gulvet (for rigtig kropsholdning)

tænk "Hulk", der flækker skjorten

-hænderne kun op til lige under armhulen

Nu må vi se, hvornår det bliver øvet - men nu er der skrevet lidt ned, men det kan huskes.

Cykling frem og tilbage.

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 6. april 2011

Kajakklubben

Kajaktur i to'erturbåd med Rolf. Forårets første.

Smadder lækker tur - roede nogle (3) gange frem og tilbage i med og modvind langs Valbyparken.

Det blæste en hel del.

Prøvede at øve videre på at rotere mere i overkroppen.

Distance: ca 8 km

Indendørstræning derefter:

Bænkpres

1x8x30

1x8x40

1x6x50

2x8x57,5

2x6x57,5

Skrå DB press

1x8x13,5

3x6x16

Squat

1x8x30

1x6x50

1x5x70 bælte herfra

1x3x75

2x3x80

Så er det tidligt op imorgen (som sædvanligt :wink: ), da jeg skal på 2-dageskursus på Fyn.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det var to supergode og intensive kursusdage i "Small Animal Clinic - Advanced Clinical Pathology and Wellness - Boot Camp" :4smartass: :4smartass: :4smartass:

(bliv endnu bedre til at forstå/tolke og sammenholde forskellige laboratorieundersøgelser -f.eks. blodudstrygninger, diverse blodprøveparametre, anæmiparametre, nyre- og leverværdier og funktionstest, urinprøver m.m. med masser af gruppearb. og gode cases)

Der blev lige tid til en travetur langs Nyborg Strand inden aftensmaden - samt en hurtig morgendukkert (man kan desværre ikke rigtig SVØMME i et 10 m pool)og saunavisit på Hotel Hesselet.

Dejligt hotel med havudsigt :4thumbup: Skønne værelser. Der ville jeg ikke være ked af at tilbringe mere tid!

(Aftensmaden var lækker gourmet-mad - men desværre i mikroskopiske portioner uden mulighed for at få mere - hvad sker der???? Godt jeg havde spist en solid frokost på kursusstedet)

Lørdag d. 9. april 2011

Var en tur i Hareskoven og langs Bagsværd sø med Lauge med medbragt mad - nød det lækre vejr og kastede med sten og grene samt trampede på broer og snakkede om trolde :biggrin:

Distancen var dog overskuelig, da Lauge gik selv hele vejen.

weekendens træningsplaner blev desværre spoleret, så det blev bare til

Chins

2-4-5 fingerpullups

1xbw chinup med 10 s pause i toppen, 1/4, 1/2, 3/4 af vejen

1xbw chinup med 10 s pause i toppen, 1/4, 1/2, 3/4 af vejen

1x5xbw+16 kg 2 sek hold i toppen

1x3xbw+24 kg 2 sek hold i toppen

1x2xbw+32 kg 1-2 sek hold i toppen

1x3xbw+24 kg 2 sek hold i toppen

1x5xbw+16 kg 2 sek hold i toppen

Ring rows

3x10

Mandag d. 11. april 2011

Cyklede frem og tilbage

Submissionwrestling i Butchers Lab

godt 1,5 time

Kimura m.m..... 6 runders sparring a 3 min

Torsdag d. 14. april 2011

Var alt, alt for træt tirsdag og onsdag aften til at kunne vriste nogen form for træning ud af kroppen - desværre (den daglige transportcykling undtaget)

Skulle have været til personale-møde, men det blev heldigvis rykket pga sygdom.

Cyklede ind til ATLAS-træning i Butchers

Havde glædet mig vildt til det - og med Anders som træner og Kathrine som makker burde alt være godt...

- desværre var jeg alt for træt i hovedet og kroppen til dagens ting, så det føltes som en rigtig møgtræning fyldt af frustrationer ...

Fik trænet lidt "snatch - balance" med 20 kg stang og enkelte gange med 30 kg, hvoraf nogle få kun lykkedes den første ½ time.

Dagens wod bestod af 5 sæt 1 powersnatch og 2 OH squat - 5 runder.

Min krop kunne ikke rigtig finde ud af at powersnatche selvom den ellers har prøvet det før - så endte med at starte forfra med blot en stang - og nåede ikke rigtig noget bemærkelsesværdigt. Nåede at få nogle teoretiske tips, som jeg forhåbentligt kan overføre til praksis næste gang med et friskere hoved!

Orkede ikke og have ingen lyst til at springe på dagens sidste wod - så kørte selv lidt bænkpres - som jo lige pludselig er let, roligt og overskueligt - og så steg humøret lide et par grader inden jeg tøffede hjemad på min cykel igen...

Bænkpres m. stop

opvarmning....

3x5x60

1x4x60 havde ingen til at stå bag og sidste rep lidt tung

1x5x60 ingen problemer

Fredag d. 15. april 2011

Sovet godt i nat fra godt 22-tiden - 5:50 - dejligt.

I svømmehallen med Lauge, som charmerer sig ind på alle de ældre morgensvømmere og bademestrene :4winkkiss::wink:

Derefter udnyttede jeg at have et par timer for mig selv - og tog ud at ro en tur i det skønne solskinsvejr.

Træning i kajakklubben

Kajakroning i tracer (den oldgamle båd Thule) ca 9-10 km - Kalveboderne rundt samt lidt ind mod sluserne.

(ca en time?)

Squat

1x10x30

1x6x50

1x6x70 bælte på herfra

4x3x80 tunge

1x10x60 fløj op

Chestsupported rows

1x8x50

1x7½x55

1x5x60 lidt for tunge, kun to kom vist helt op

ss med

Bulgarian split squat

1x8x20 (10+10 db)

2x8x13,5+13,5)

Dødløft, konventionel

1x8x60

3x3x80 m. bælte

Pullups

1x10xbw

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Så er der endelig mulighed for at logge en smule igen :smile:

Det er blevet nogle dage siden sidst... :blush:

Søndag d. 17. april 2011

Har været alene hjemme med knejten, denne weekend - mens "gutterne" muntrer sig i Avnstrup...

Pullups

2x1xbw 10 sek hold 4 steder - top->bund

4x4xbw+16 kg 2 sek hold i top på hver rep

Teamede op med en god veninde, pakkede madkurv m.v og kørte en tur i Hareskoven med Lauge og nød solskinnet, skoven og alle anemonerne og et par nysgerrige egern.

Det gik hele dagen med :4thumbup:

Mandag d. 18. april 2011

Cykeltur med Rolf og Lauge i traileren - på Amager fælled med "middagslur" og læsning i solskinslysning i lille birkelund, is og en tur omkring Valbyparken...

Aften:

Submissionwrestling 1½ time, cykling frem og tilbage

(armbar fra guard)

Nåede lige kort 15 min bænkpres inden træningen:

Bænkpres m. stop

1x10x20

1x10x40

4x5x62,5

Tirsdag d. 19. april 2011

På tur i Grip skov og overnatning i shelther v. Tisvilde hegn

Ca. 10 km's travetur i Grip skov, omkring Hvidkilde og rundt og udforske nogle af bålpladserne...

Havde lørdag været ude at investere i en lækker, sovepose til Lauge - så nu skulle han rigtigt indvies i "udendørslivet" :wub: :4thumbup: :devil:

Aftensmad og overnatning nær Asserbo slotsruin i lækker bjælkeshelter.

Det gik strålende - han hyggede sig, ville selvfølgelig ikke sove med det samme, men forblev med varme fødder hele natten :4thumbup: - mens han holdt forældrene beskæftiget med jævnligt at dække hans overkrop til igen, da den bette tumling atter og atter fik kravlet halvt ud af posen, og da han nægtede at sove med armene nede i posen :tongue:

Men, drengen var glad, forældrene var glade og det hele blev nydt.

Onsdag d. 20. april 2011

Kajakroning i to'erkajak: 8 km

Squat

1x10x30

1x10x50

1x6x70 med bælte herfra

4x5x75

ss med

Bænkpres-eksplosivt

1x6x30

4x6x40

Torsdag d. 21. april 2011 - skærtorsdag

Chins

1x15xbw 2 s hold i toppen på hver

1x2xbw+24 kg

4x3xbw+24 kg styrken føltes absolut ikke i top denne dag. Hårdere end de burde.

Ring rows

3x10xbw De gik til gengæld fint

Påskefrokost

Langfredag d. 22. april 2011

Kajakroning 9 km i to'er

Squat

1x10x10

1x6x50

3x8x50 obs det føltes som om lænden var lige ved at låse efterfølgende hele tiden, så det blev holdt let og de sidste ej så dybe...

ss med

Bænkpres m.stop

1x10x10

1x8x30

1x6x60 tungt efter roning, virkelig dårlig bænkstativ og stang!

1x3x65

1x2x65

1x3x65

Direkte videre til Sverige og besøge nogle venner i det sydskånske :wub:

Gåtur med børn og vovse

Lørdag d. 23. april 2011

Heldagstur med natur ved Kosaberga (hvis det staves således), svensk frokost med stegte sild, potatismos og tranebærsyltetøj - kombineret med kig på diverse kunsteriske kreativiter i anledning af "Kunstrunden" - hvor mange kunsterne samler deres værker og udstiller gratis i Påsken. Der var flere "guldkorn" imellem.

Ikke mindre en TRE porscher blev spottet i denne lille idylliske flække... :blink:

Selvom solen skinnede fra en skyfri himmel var et temmelig køligt i det svenske pga. meget kold vind fra Østersøen, så det var nødvendigt med jakke på m.m. :unhappy:

Ellers pragtfuldt

Søndag d. 24. april 2011

Travetur - retur til DK

Har en lap uden dato... så ved ikke helt hvornår det er trænet:

Var vist også ret træt...

Bænktræk

1x10x30

4x7x50

BP

1x10x30

2x8x50

1x8x55

1x7x55

Skulderpres

4x6x30

Dips

4x10xbw

kæmpes for 10. rep i hver - hvad sker der?

Lat.raises-yderlår

2x10x6

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 28. april 2011

Cykling

ATLAS-træning i Butchers

Fokus på Hang Snatch

7-7-7 med 20 kg

5-5-5 med 25, 25, 27,5 kg

3-3-3 med 30, 30, 32,5 kg

1 med 35 kg

1 med 37,5 kg - måtte dog gå et skridt frem for at gribe den.

(pullups 3x10xbw)

Fredag d. 29. april 2011

Rotur med Rolf.

12 km i to'erkajak - det blæste godt til.

Havde egentlig mulighed for at træne herefter, men jeg er så træt for tiden, at jeg slet ikke orkede mere træning og prioriterede afslapning med en bog i solen i stedet, mens han knoklede løs :wub::blush:

Lørdag d. 30. april 2011

Cykeltur til Svigerfam. samt til Zoo.

Søndag d. 1. maj 2011

Var tidligt oppe og nåede lige en tur ud at ro med Lauge bagi i to'eren og Rolf ved siden af i en'er.

Det klarede Lauge superflot! Sad stille og roligt og holdt fast i kanten iført regntøj og redningsvest.

På hjemturen måtte, der lige roes med meget lav pagajføring for at vinden blæste det kolde havsprøjt mindst muligt i hovedet på den bette.

Vi nåede lige ca. 3 km.

Hjemme: pistols

1-2-3-4-5-6-5-4-3-2-1 på hvert ben

ss med

Ring dips

1-2-3-4-5-6-7-8-9-10xbw

Knæet været lidt hævet og irriteret på det sidste, selvom jeg intet har lavet - måske det er det, der er problemet?

Er ekstremt træt for tiden med mindre overskud til træning...

Vægt: 61,6 kg efter frokost.

Resten af dagen gik med Konfirmation.

Mandag d. 2. maj 2011

1,5 times submissionwrestling - fokus på spiderguard

Tirsdag d. 3. maj 2011

pullups

4x10xbw

Aftenkursus på KU-LIFE om Hyperthyreoidisme og Euthyroid syndrome - vældig godt!

Torsdag d. 5. maj 2011

Barn sygt og sent arb. kæreste... nåede sent en aftengåtur ved stranden med veninde :wub:

Havde ellers planlagt at gå tidligt fra arb. og nå en hurtig svømmetur, da jeg har haft helt vildt lyst til at svømme disse dage - men den gik så ikke, da vuggestuen ringede med en febersløj stakkel, der skulle hentes.

Fredag d. 6. maj 2011

Barn sygt - endte selv med både at blunde næsten 3 timers middagslur OG gå halvtidligt i seng - så må jeg da også være ved at være udhvilet :tongue:

Lørdag d. 7. maj 2011

Svømning ca. 45 min blandet landhandel i godt tempo :wub:

Det er længe siden jeg har svømmet - så fik lagt lidt for hårdt ud i starten - blev godt forpustet :tongue::wink:

Nej, det var bare rigtig skønt - det bliver godt lige at få bustet konditionen lidt igen.

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 8. maj 2011

På skovtur i Hareskoven og omkring Jonstrup Vang.

Lækkert, lækkert, lækkert :smile:

Mandag d. 9. maj 2011

Submissionwrestling 1,5 time i Butchers

Teknik + 50% sparring.

Efterfølgende

Chins

1x10xbw

5x4xbw+15 kg i bæltet

(Samt instruerede Alex i et par øvelser)

Cykling

Onsdag d. 11. maj 2011

Morgen:

Pistols

1-2-3-4-5-6

Sen eftermiddag:

Kajaktur i tracer: ca. 8 km - Kalveboderne rundt - fulgtes med en jeg ikke har mødt før - Hanne, der bl.a. fortalte om en super aggressiv svane (som hun selv var blevet angrebet af tidl), der åbenbart er begyndt at husere i området. Den flyver hen til folk i kajak og puster sig op og hakker ud efter en, jager andre svaner væk etc....

Vi mødte faktisk svanen - der ganske rigtig fra lang afstand fløj nærmere og pustede sig op - den kom dog ikke helt tæt på i denne omgang - så vi(jeg) lod den være denne gang - selvom jeg var stærkt fristet til at ro hen til den og "pande" den en...

Jeg synes ikke, at sådan en sindsforstyrret svane skal terrorisere - samt er lidt nysgerrig efter at se, hvor vild den er... :blush:

Cykling

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 12. maj 2011

Eftermiddag:

Balance-øvetur i kap-kajak - ca. 6 km

Årets 1. tur i kapbåd :4thumbup:

ATLAS-træning i Butchers

med Anders ("den 2.") som instruktør

Snatch teknik

mest med 20 kg stang, da det begyndte at drille på 30 kg, så valgte at gå tilbage på 20 kg...

OH squat

1x3x30

1x3x35

1x2x40 -tabte lige stangen...

Efterfølgende:

Pullups: 3x5xbw+15 kg

Push-ups: 1x20xbw lidt langsomme

1x10xbw m. hop

2x3+3 one-arm

ss med

Squat på medicinball ca 2x5

Planken: 2x90 s (minimun, talte langsomt)

Bænkpres: 1x10x20

1x8x40

1x5x50

2x8x50

Fredag d. 13. maj 2011

I svømmehallen med Lauge - den glade badesmølf, der charmerer alle "senior"-morgensvømmerne" med sit vandglade væsen og lykkelige smil

Har været en anelse irriteret i h. skulder idag (samt lør)

Lørdag d. 14. maj 2011

Fejrede 2-års fødselsdag med masser af hjemmebagte boller, kager og hjemmelavet varm chokolade - og så lidt frugtlækkerier - MUMS

Var morgenfrisk bager sammen med Lauge, hvor vi kl. 6 lørdag morgen er i fuld gang med at forme ca. 80 lækre fødselsdagsboller.

(Der skal jo være nok :laugh:)

Chokoladekage med blåbærdrøm fra "Det søde liv" er heller ikke dårlig samt "chocolat de orange lagkage" med ekstra jordbær og banan kan også varmt anbefales!!

Søndag d. 15. maj 2011

Fuldstændig flad og energiforladt - så det blev ren afslapning og hygge.

Mandag d. 16. maj 2011

Lauges rigtige 2- års fødselsdag - Hurra.

Den ellers planlagte submissiontræning - blev droppet pga af fødselsdag, lidt energi - men allermest pga uventede gæster med gave til Lauge.

(Cykling)

Tirsdag d. 17. maj 2011

(halvsløjt hostebarn om natten)

Pullups: 5x5xbw

Overskuddet og lysten til træning er ren ynk for tiden...

Det er ret frustrerende - og alligevel lader jeg bare "stå til". Nåh, kommer i gang igen - lige pludselig!!

Onsdag d. 18. maj 2011

Morgen:

Pistols: 5-5-5-5-5 på hvert ben. Jubii - alt er bedre end intet.

Cykling

Hård - men spændende arb'sdag

Her til sidst bare en masse :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: - så jeg lige kan få træningshumøret frem igen!

Link to comment
Share on other sites

Chokoladekage med blåbærdrøm fra "Det søde liv" er heller ikke dårlig samt "chocolat de orange lagkage" med ekstra jordbær og banan kan også varmt anbefales!!

Lyder lækkert! :4thumbup: Fra tv-showet eller kogebogen? Jeg har kogebogen, men har desværre ikke fået lavet noget fra den endnu - har dog stærkt overvejet at teste mazarintærten. :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Lyder lækkert! :4thumbup: Fra tv-showet eller kogebogen? Jeg har kogebogen, men har desværre ikke fået lavet noget fra den endnu - har dog stærkt overvejet at teste mazarintærten. :4mewantfood:

Vi afprøvede den fra Tv-showet/net-opskriften. Fyldet smager virkelig godt, selve chokoladekagen også ganske udmærket - men vil dog selv prøve en anden choko-opskrift, der er både nemmere og giver en lidt tyndere/lavere kage.

Lagkagen smagte vildt godt (orange-chokocremen var virkelig, overraskende lækker) - og var rimelig overskuelig at lave, så den bliver helt sikkert gentaget en anden dag.

Mazarintærte er også et hit i min verden :smile:

Jeg bliver bare nødt til ikke at lave den slags lækkerier for ofte, da jeg ikke kan nøjes med ET stykke og pt. kniber det med, at få den forbrændt ordentligt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 19. maj 2011

Var mere i humør til at svømme, så ATLAS blev erstattet af en tur i Vestbadet.

Cykling

Svømning: ca. 1300 m - blandet - ca. 35-40 min

Derefter et hurtigt visit i motionscenteret, jeg havde helt for mig selv, den sidste ½ time inden luk.

Leg press

1x10x60 langsomt op og ned

4x8x80 langsomt op og ned

supersættet med

Leg curls

4x8x17,5

Leg extension

4x8x20 Dårlig maskine, da ryglænet var totalt skod, der er ca 15 cm gab fra ryglænet til sædet, ryglænet lænes bare mere horisontalt, mens "hullet" bliver større og mærkeligt vinklet i forhold til benene. Kørt langsomt.

Ss med

Calf raises - siddende

4x12x? (25/40?)

Fredag d. 20. maj 2011 - St. Bededag

Kajaktur med Lauge bagi to-erkajakken og Rolf ved siden af i kapbåd.

Distance: ca 5 km

Vi mødte den sindsygt, aggressive svane!

Den fløj hen mod os og begyndte at puste sig op og svømme stejlt fremad i små skub med lille "frontbølge" foran sig. Den endte med at flyve op bag på Rolfes kajak.

Desværre var han i kapbåd, hvori man ikke er helt så mobil til at at lave andet end at ro, så han hoppede i vandet og prøvede ihærdigt, at give den nogle dask med pagajen og hvæse af den. Elementerne var også imod os, da svanen var ret habil til at manøvrere på vandet og trods alt have respekt nok til at svømme væk, mens den blev angrebet - så den blev ikke ramt.

Desværre havde jeg Lauge bagi - og var ikke interesseret i at Svanen skulle hoppe op i hovedet på ham/eller skræmme ham - så jeg blev nødt til holde lidt lav profil - selvom jeg prøvede at hjælpe.

Bagefter blev den ved med at puste sig op og svømme efter os - selv om, den trods alt havde fået en smule mere respekt - da man kunne hvæse den væk og den slet ikke kom lige så tæt på, men holdt sig på behørig afstand.

Svanen skulle bare lige "pudse" sit ego af, bagefter og vise, at den da ikke havde tabt ansigt og stadig var stor og farligt og bestemte...

Jeg er helt sikker på, at det er en han-svane :laugh:

(Der var ingen unge eller rede i nærheden - og alle de andre svaner svømmede rundt et pænt stykke derfra i par og meget mere afslappede)

Ring dips

4x10xbw

Skrå DB press

1x8x13,5

1x10x13,5

2x8x16

Kørt relativt langsomt

Lateral raises - yderlår

2x8x7

Back extensions

2x12xbw

Lørdag d. 21. maj 2011

Kajaktur i Karrebæk fjord

Havde en vidunderlig tur i toer-kajak rundt i Karrebæk fjord - med start i kanalen udfor Næstved kajakklub.

Distance: ca. 19 km - med 1 mindre pause på ca 15 min.

Da roformen ikke er så langt endnu, nåede jeg at kunne mærke distancen til sidst - og blive lidt træt og brugt i kroppen "på den gode måde".(var på vandet ca. 2½-2 3/4 t tror jeg)

Lauge tøffede rundt i selskab med farmor og farfar - mens vi hyggede i ukendt farvand. Det er et lækkert og smukt område at ro i - og vejret var perfekt.

Vi ville faktisk havde været på Susåen - men blev netop informeret om, at da vi hentede kajakken, at der vistnok var kommet roforbud...

Fandt ud af, at det skulle være muligt at købe sig til en gæste-nr.plade på Kongskilde friluftsgård, men da vi kørte forbi der - var der ingen mennesker til at hjælpe, selvom var åbent ifølge nettet og brochurer...? Tlf.ringede blev heller ikke taget, så vi kunne høre vi var det rigtige sted. Den tur tager vi bare en anden dag - med bedre planlægning.

Vi havde en skøn, skøn rotur - med blomstrende skov langs kanten, solskinsvejr. De eneste andre kajakker vi mødte, var ved kajakklubben - og de var fra Skovshoved (havkajakker).

Det var ret lærerigt at opleve/se, hvor svært det kan være at orientere sig fra lands, når man er i ukendt farvand - hvordan øer og tanger kan flyde sammen og være vanskelige at skelne mht. om man kan komme forbi/rundt eller ej.

Det er i det hele taget bare skønt at ro "nye" steder :wub: :wub:

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Lang tid uden logning - træningen har heller ikke været overvældende den seneste tid - men har haft nogle fantastiske oplevelser "i det fri" :smile::sun: - og har dertil været mere træt og været nødt til at tage lidt hensyn til kroppen.

Af glædelige nyheder kan jeg fortælle, :4trumpet: at jeg er GRAVID og venter en lille ny :wub::biggrin:

Termin lige før jul (så er ca 3 mdr henne nu - eller mere præcist i 14. uge, som det hedder på "graviditetssprog" :4smartass: )

Jeg har lige været til nakkefoldsscanning d. 15. juni, hvor alt var fint.

Jeg har været temmelig træt her i starten af graviditeten - hvilket til dels også skyldes, at Lauge vågner ca. kl 5 - 5. 30 hver ENESTE morgen (og jeg kommer ikke tidligt nok til køjs særlig ofte). Min lænderegion er blevet mere "sart", så har måttet tage lidt ekstra hensyn i forhold til sidste graviditet. Maven og især "linea alba" er markant hurtigere "udvidet" og sidstnævnte er flere cm bred og "buler ud", når der er pres på - f.eks af og til ved bænkpres. Det ser spøjst ud. Tilgengæld ingen kvalme og har det ellers glimrende.Træningsmotivationen har derfor ikke været helt i top altid og fokus har ændret sig lidt - og jeg har haft mere lyst til "bare at røre mig"...Synes dog energien er ved at vænne tilbage igen :biggrin:

Nå en smule logopdatering:

Mandag d. 23. maj 2011

Submissionwrestling i Butchers lab

1,5 time. Dejlig træning

Sidste gang for denne omgang - desværre - jeg har sat medlemsskabet i bero.

Det er absolut ikke lysten, der mangler!! Det er supersjovt, god træner, dejligt lille hold og jeg er ved at "komme ind i gamet igen" - men denne sport matcher ikke godt med en bette i maven... selvom jeg sagtens kunne fortsætte med blot at træne "teknik", så er rulleriet og sparringen en stor del af det for mig også - og jeg har svært ved at holde igen + og det hæmmer meget med en mave, der skal tages hensyn til.

Onsdag d. 25. maj 2011

Lang arbejdsdag og videre til aftenkursus med Ulrik Westrup

(Hjertekursus)

Lørdag d. 28. maj 2011

Tidligt, tidligt oppe...

Tog Lauge med ned i HSF, men det er ikke nemt både at træne og holde øje med ham...

Leg extensions

op til 4x8-10x25

Leg curls

4x10x15

Squat med pause i bunden

3x8x40 3-4 s pause

Travetur rundt om Rebæk sø med Lauge

senere

Pullups

1x5xbw

3x5xbw+12 kg

Tirsdag d. 31. maj 2011

Pullups

10x5xbw

Onsdag d. 1. juni 2011

Push-ups

5x10

Aftensygebesøg...

Torsdag d. 2. juni 2011 - Kr. Himmelfarts dag

BW: ca 62 kg

Kajaktur med David.

Ca. 7 km. vi mødte den agrressive svane - den var dog langt mere afdæmpet denne gang...

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 3. juni 2011

Pullups

1x15xbw

I GRIB SKOV med overnatning

Fik bagt boller og kage, lavet snobrødsdej og pakket inden det var afsted til Kagerup St. og mødes med vennepar og deres to børn på 2 og 7 år.

Travede lystigt afsted mod "Multebjerg" med diverse smutture ind og se på myrer og andre spændende ting med ungerne - travende med oppakning på ryggen. Der var alligevel et godt stykke vej derhen (2,5-3 km?), men selv de to-årige løb nærmest hele vejen - selvom det tog sin tid.

Fik lavet bål og stegte endnu engang Elgkød i svøb og snobrød og pølser etc. med stor succes. Mums, det er smager lækkert!

Der var endda brænde ved bålpladsen, så det var dejligt nemt.

Selvom vi også havde booket shelterne, valgte vi at rykke andensteds hen til overnatning, da en halv skoleklasse med forældre ankom på cykler halv sent.

Tror de fik meget sen mad, da de kun havde medbragt EN emaljeret gryde til at koge deres pasta i (og også varme kødsovsen) - som de lige startede med at lave nogle ikke helt vellykkede popcorn i...

Vi travede videre til omkring Grønkilde og overnattede alle i et lækker teepeetelt (af moderne materialer).

Ungerne hyggede sig - forældrene hyggede sig - det var fantastisk vejr, skoven grøn og helt øde. Synes deter helt utroligt, at man stort set aldrig møder andre mennesker, når man er udendørs -især på weekend og fri-dage i så godt vejr.

Havde lige lidt lændeproblemer om aftenen - ikke konstant - men som "noget sidder skævt og lige skal på plads"...øv

Lørdag d. 4. juni 2011

Hjemad igen - en halv time på øjet og så smuksering og afsted til fødselsdagsfest... pyha :tongue: .

Tirsdag d. 7. juni 2011

Rolf på koloni med arb'et hele ugen. Så lidt ekstra at se til på hjemmefronten med halv bemanding.

Chins

3x10xbw

Pistols

1-2-3-4-5

Onsdag d. 8. juni 2011

Haft lidt ondt i lænden igen.

KB swings

4x25x16 kort pause imellem sæt

KB milipress

2x10x12+12

Gulvøv.

3x10

Brede push-ups

3x10

Fredag d. 10. juni 2011

Formiddag:

Leg extensions

1x12x15

5x10x25

Leg curls

1x12x10

3-4x10x15

Bænkpres

1x10x20

3x8x40 langsomt ned og langsomt op

Cykling

Aftenvægt: 62,5 kg

Chins-statisk

1x5xbw 5 sek hold i toppen på hver

3x20 s hold i top + 10 s hver hhv. 45 grader - 90 gr. - 135 grader - i bunden + 1 hurtig rep til slut.

3x3xbw+16 kg i bæltet

Ring dips

5-8-8-8xbw

Ring rows

3x8

Lørdag d. 11. juni 2011

Til Jylland - Bjerring - og besøge Mutti.

Ældste lillesøster og kæreste med i bilen.

Travetur i skovenSøndag d. 12. juni 2011

Kano-tur på Gudenåen

Vi lejede to kanoer og havde en lækker tur på ca. 3 timer inkl pauser med mindstemanden i midten.

Strækning Bjerringbro- Ulstrup.

Det bragte minder fra "Tour de Gudenå" (120 km kajakmarathon-løb).

Hyglig tur og lækre omgivelser.

Vi ville oprindeligt gerne have startet ved Kongensbro - og roet lidt ned af Tange sø - (da jeg husker dette som en smuk strækning tæt på) men var lidt for sent ud mht. at booke kanoer (samme dag :blush: ) - men nu er der absolut mulighed for længere ture - gerne med overnatning.

Det var absolut stadig en lækker strækning og fin "begynder-tur" med isspisning ved Bamsebro camping.

Mandag d. 13. juni 2011 - 2. Pinsedag

Moders fødselsag :4thumbup:

Formiddagstravetur på Busbjerg bakke (92 m.o.h.)

Havde nydt udsigten til denne top fra kanoturen og villet lige inspicere dette flotte sted videre.

Det blev de "morgenfriske" - dvs. Rolf, Lauge mig og min mor :laugh: + den unge hund.

Busbjerg bakke er et lækkert sted at gå tur. MEGET varieret skov, smalle fårestier, hede og ikke mindts BLÅBÆR - som der allerede kunne plukkes enkelte modne fra hist og pist til stor lykke for Lauge og Eddie (hunden).

(har kunnet mærke lænden lidt igen - men det er heldigvis ikke konstant)

Svømmetur i Bjerringbro svømmehal

Ca. 1650 m blandet svøm + hygge i varmtvandsbassinet

(mens Lauge som middagslur)

Onsdag d. 15. juni 2011

Pullups

3x10

Fredag d. 17. juni 2011

Leg extension

1x12x15

4x8-10x25

1x6x30

ss med

Leg curls

op til

4x15

Bænkpres

1x10x20

1x8x40 langsomme ned+op

3x6x42,5 langsomme ned+op

senere

Dips

1x5xbw

1x10xbw

1x15xbw

1x10xbw

Stående DB press

3x6x12

Triceps robe extensions

1x6x17,5

2x10x15

Times up.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Søndag d. 19. juni 2011

Endte med store oprydningsdag og få orden på en masse hængepartier med kælderrum etc. - og da det gik så godt - så udnyttede vi "bølgen" (- på bekostning af endnu en træning - øv men skønt at få styr på andre hængepartier, hvilket så vil generere overskud og lyst træning på andre tidspunkter)

Dertil brokkede lænden sig mere og mere i løbet af weekenden - ej konstant, men ved visse bevægelser - og helt slemt om aftenen.

Aften: lette gulvøvelser i håb om at få løsnet lænden...

Mandag d. 20. juni 2011

Fik en akut tid hos fys. - lækkert!

Generne skyldtes en låsning af facetledene omkring 5. lændehvirvel i v. side.

Han fik løsnet nede i selve lænden, men pga. min graviditet, måtte han ikke løsne højere oppe pga. nogle tilhæftninger af livmoderens ligamenter og vistnok hjertets?.

Det hjalp noget - men endnu ikke helt optimalt.

Husk fokus på ordentligt opspænd i maven "hele tiden", især på tilbagevejen fra at have lænet sig frem/tilbage, ikke sidde for meget etc.

Den gode nyhed:

Bevægelser er GODT! Gang, svømning (dog ej bryst), etc.

Rart at have en "forklaring".

Irriterende at generne er der - og at de overhovedet er der.

Jeg er ikke helt klar over hvorfor sådanne låsninger kommer - og hvad man helt præcist kan gøre for at undgå dem.

Har mærket snert af det af og til de sidste uger, men så har det været gået væk igen...og så lige pludselig er det der igen...

Har ihvertfald prøvet at tage endnu mere hensyn på at undgå uheldige stillinger mv. på arb. - og løfter mindst muligt rundt på Lauge, der vejer omkring de 15 kg.

Aften: KB swings: blot 2x20x12

gulvøvelser

Chins: 1x5xbw

1x6bw - for træt og ej motiveret

Alene med Lauge pga Rolf aftenarb. ude.

Tirsdag d. 21. juni 2011

Hård dag på arb.

Pullups/Chinups

1x10bw pullups

1x10xbw chinups

1x10xbw pullups - hårde

1x8xbw chinups - gik død her - lidt sørgeligt

Ring rows

3x6xbw

Gulvøv ("hilsende hund")

Igen alene aften med Lauge pga. dimission på skolen.

+ forberede mad til vuggestuefest onsdag.

Onsdag d. 22. juni 2011

Arb. --> "vuggestuefest" - vejret var med os, så det kunne foregå udendørs - stort fremmøde - var faktisk rigtig hygligt.

Nåede lige et hurtigt smut i svømmehallen inden den lukkede - og jeg blev for træt.

Det blev vist dog kun til ca. 1300 m - men føltes rigtig godt.

(Frihedens idrætscenter)

Fredag d. 24. juni 2011

Ekstradag på arb - travlt - med sygdom og feriebemanding - alt gik dog godt på trods af "akutte" patienter - der f.eks blev fristet af "studentergildernes" lækkerier og ser sit snit til at hugge en hel chokoladekage + 500 g jordbær dyppet i rigelige mængder mørk chokolade, hvilket kan være meget uheldigt og giftigt for en hund.

Derfra videre hente barn, hente det sidste bagage, hente kæreste på arb. og afsted til Smygehamn i Sverige for at fejre Midsommer.

Det blev nået og det var kanonhygligt med livligt selskab med både børn og voksne og alskens godt til ganen.

Søndag d. 26. juni 2011

Vandretur på Söderåsen omkring "Kobberhatten".

Vandretur i Söderåsens nationalpark - start ved P-pladsen ved Skäralid nær Kopparhatten.

Fulgte "den blå" tur "Korsskär-Liagårdsrunden" rundt + afstikker op på Kopperhatten.

Virkeligt lækkert område, godt kuperet i frodig skov langs en smuk elv en del af vejen - vandrestøvler at anbefale!

Havde Laugerygsækken på op ad Kopparhatten.

Der skal vi helt sikkert tilbage - og snuppe lidt mere af Ås til åsleden - helst med overnatning.

Liagården rummede plads til mange mennesker, hvis man vil spare telt...så er det en forholdsvis "sikker" overnatning, selvom der skulle være andre.

Mandag d. 27. juni 2011

Tilbage i Dk.

Ferien er begyndt - juhuu. 3 - uger!!

Præstemosen friluftsbad

Dejlig svømning med udmærket fart på og fik rettet en smule crawlteknik ind af en af livrederne - pas på v.arm sættes i lidt over midtlinien - fokuser på at tage 10-15 cm længere tag - ellers så det nydeligt ud.

Dertil en smule spurter, lidt butterfly og butterflyben med svømmefødder.

Vægt på svømmehallens vægt: ca 62,5 kg (gravid i 16. uge)

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Kæmpe stort tillykke med graviditeten!! :cheer: :4thumbup:

Mange, mange tak for det :smile:

Glæder mig til at få endnu en glad trold i familien!! :wub:

Selve det med at være gravid, kunne for min skyld dog gerne være hurtigere overstået, da der er så mange hensyn man skal tage. Rent træningsmæssigt "spolerer" det ret meget - men det må jeg jo tage med - og forhåbentligt komme "stærkt igen" en dag :wink:

Er du glad for dit nye træningsprogram? Kan du mærke god effekt af de statiske hold i bundpositionerne?

Håber du ellers har det godt og studiet "kører"?

Tirsdag d. 28. juni 2011

Formiddag: på stranden med Lauge og Rolf.

Lidt eftermiddags have-træning i svigerfams. have:

Brede push-ups på barer

5x10

Smalle push-ups på barer

5x10

Pistols

1-2-3-4-3-2-1

Ring rows

4x10 -De sidste på sidste sæt "lige til øllet" mht at komme helt op

Onsdag d. 29. juni 2011

(måtte aflyse fys.tid pga uheld på motorvejen - æv)

Travede rundt i Sagnlandet Lejre hele dagen.

Det var virkelig lækkert vejr, selskabet skønt og vi hyggede gevaldigt i de lækre omgivelser. Da indgangsbilletten også giver årskort, er det nok ikke sidste gang vi slår et smut forbi.

Fik bl.a. lige snuset til at skyde med bue og pil. Det kunne være sjovt at prøve det lidt mere.

Fredag d. 1. juli 2011

Morgensvømning i Præstemosen Friluftsbad

Har meget mere lyst til at svømme for tiden end anden træning...

Havde et rigtig godt "flow" og følte jeg fik rørt mig en masse, selvom jeg kun tror jeg svømmede omkring 50 min.

Blandet crawl, crawlarme, rygcrawl - det er dog svært når der kun er himlen at navigere efter (og en flagstang), brystflyben, + med svømmefødder samt en smule fly.

Aften:

Var til fys. og fik lige løsnet 2 steder i lænden igen - dejligt. Selvom det er blevet bedre - skal der ikke ret meget til at det "sætter sig igen" - desværre.

Lørdag d. 2. juli 2011

Havde endelig LYST til at træne lidt chins igen :smile:

(inden jeg smider chinupformen helt væk)

Måske det skydes, jeg er mere udhvilet efter at sovet i nye, skønne senge?

Chins

1-2-3-4-5-6-7-8-9-10xbw

2x2xbw+16 kg i bæltet - skal have løsnet skruerne, så bæltet kan udvides et hak mere...Maven buler...

Ring rows

4x6xbw Benene oppe

Ring dips

3x6xbw

Rejser til Frankrig på ferie på mandag - så GLÆDELIG SOMMER til alle i mellemtiden!

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Søndag d. 3. juli 2011

ca. 1,5 km kajakroning - blev afbrudt pga. tordenvejr samt Lauge, der absolut ikke var i humør til at komme med ud på vandet - desværre.

Derefter blev det blot

Træk foran

1x15x35

1x12x40

1x10x45

Pistols

1-2-3-4-5-6

Lunges

2x8x10+10 kg

Mandag d. 4.-onsdag d. 13. juli 2011

Ferie i de Franske Alper

Mere "afslappende/rolig" ferie end sædvanligt med gravid mave - knap halvvejs, 2-årig knægt og i selskab med anden børnefamilie med børn på hhv. 2 år og 6 mdr.

Men, lækkert og hygligt var det!

Fik gået adskillige "kortere" ture (et par timers varighed) i meget kuperet terræn,

samt en længere "dagstur" (ca. 5½ times vandring) med en hel del højdemeter, hvor Rolf fik lov at have Lauge i rygsækken, når han ikke selv gik. Vi kom op på de helt små bjergstier, som jo er de flotteste og oplevede regnskyerne "snige" sig ind over bjergryggen og omringe én.

En enkelt omgang ring pullups af 4x6xbw efterfulgt af push-ups: 2x15

samt en gang ring push-ups på 3x15 + enkelte pistols.

Har døjet med låsninger og smerter i lænden/facetledene nogle af dagene, så det gjorde også lige, at der blev "slappet ekstra af".

Havde haft store planer om, at komme ud og prøve enten hydrospeed og/eller canyoing - men efter at være blevet afvist TO steder pga. graviditet, og ikke kunne komme til at tale med selve guiderne om sværhedsniveauet, og ikke kunne beslutte mig til om, jeg skulle være ligeglad og bare lade være med at sige noget, valgte jeg ikke tage nogen risiko og lod "mænderne" more sig og legede sikkert hjemme med ungerne i stedet...

Da vandstanden var lidt lav, var det måske meget godt valgt her, men canyoingen kunne jeg nemt havde været med til "set i bakspejlet"...

Skøn ferie alligevel og nå de andre oplevelser igen en anden gang.

Dertil lidt badeture i lækker bjergsø - Lac Montriond (?) og lidt svømning i Geneve-søen.

Fredag d. 15. juli 2011

Kajakergometer 1000 m

cykling 5 min

standing push-press 3x8x12

pistols 1-2-3-4

back extentions+sideextensions 3x10

ab wheel, kun på knæene 3x8

lunges 1x10x7+7 kg

1x10x9+9 kg

Lørdag d. 16. juli 2011

Morgensvømning ca. 1 time i Frihedens svømmehal. Delte banen med en ung, mandlig konkurrencesvømmer (vil jeg gætte på), så blev ekstra inspireret til et par enkelte nye øvelser og at give den ekstra gas.

Har lige for tiden rigtig meget lyst til at svømme og nærmest ingen lyst/motivation til styrketræning - så det bærer træningen præg af. Håber dog, at kunne træne styrken tilbage igen "engang"...

Cykling igen :wub: Har virkelig savnet at cykle.

Lauge blev lige passet nogle timer, så nåede lige en hurtig tur i to'erkajak

med Rolf i lækkert solskinsvejr :wub: (9-10 km?)

Når man så møder drengen nede på legepladsen bliver man "kærligt" mødt med en pegende finger og et bestemt "mor, op i lejligheden" - godt, han har hygget sig :laugh:

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 18. juli 2011

Så er hun atter tilbage på arbejdsmarkedet...

Selvom jeg er glad for mit arbejde, kunne jeg godt lige have brugt et par uger mere :smile:

Pullups

2x10xbw

cykling

Tirsdag d. 19. juli 2011

Svømning i Frihedens svømmehal: 40-45 min med fuld skrue lige efter arb - måtte stoppe pga. hallen lukkede - men udnyttede tiden til sidste minut.

Har det SÅ LÆKKERT med at svømme for tiden.

Cykling

Onsdag d. 20. juli 2011

Lidt av i ryggen/lænden igen :unhappy: :unhappy:

Chinups

5-6-7-8-9-10 x bw

Ring dips

5-6-7-8-9 x bw

Torsdag d. 21. juli 2011

I Biffen :smile:

Søndag d. 24. juli 2011

Svømning

Ca. 1 t - 2150 m - inkl en smule butterfly - ikke min yndlings..det er jo hårdt :blush:

Passer hus og 3 hunde de næste 10 dage.

Tirsdag d. 26. juli 2011

Har været til scanning i dag - (er netop indtrådt i 20. uge (ud af ca. 40.)

Alt så fint ud - så det var jo rart.

Mærker også fine små spark, derindefra :wub:

Blodtryk 120/70 efter lige, at have gået et stykke.

(var også krydset af til en snak med en læge, men vi blev hurtigt enige om, at ingen af os rigtigt forstod hvorfor (andet end at det måske kunne være, at jeg tidl. har været opereret for osteom i panden, hvilket ingen inflydelse har på graviditen)) - så han erklærede mig rask :laugh:

Bw ca. 64,4 kg (morgenvægt, men på anden vægt end sædvanlig)

Walk with 3 dogs + Lauge. Det tager sin tid...

Sov dårligt i nat, men udmærket træning alligevel :smile:

Pullups

1x5

1x6xbw med hold i toppen

1x7xbw med hold i toppen

1x8xbw med hold i toppen

Front squat

1x10x10

3x10x25 Prøver lige at lægge forsigtigt ud, da efterhånden ude af squatform og passer på lænden

Bulgarian split squat

1x8x9+9

2x9x9+9

ss med

Dips

3x10xbw

Skrå DB press-fødderne frit hængende

1x10x12

1x10x14,5

1x8x14,5

Lateral raises

2x8x6

Standing alt. DB curl

2x8x12

Fredag d. 29. juli 2011

I svømmehallen med Rolf og Lauge + efterfølgende svøm selv, Avedøre Svømmehal.

Ca. 45 min (16-1700 m?) efter 1 times tid med leg.

(walk with dogs + cykling de andre dage)

Pullups 2x10xbw - mens lige hurtigt hjemme og vende.

Lørdag d. 30. juli 2011

I Zoo hele dagen.

Walk with dogs.

Søndag d. 31. juli 2011

BW: 65 kg - nu går det stærkt med mave og "ammedepoterne" skal vist til at holdes øje med, så de ikke bliver alt for store :blush:

Walks with familie + hunde.

Ring dips

5-6-7-8-9xbw De 9 er vist max for tiden.

Ring rows

3x10xbw

1x10xbw - men ej helt op på de sidste

Ring pullups

Med bøjede knæ - da ej så langt fra jorden

4x6xbw

Push-ups

2x20

ss med

Pistols

1-2-3-4xbw

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 1. august 2011

cykling

Frihedens svømmehal

Svømning i ca. en times tid. >2000 m, men talte ikke præcist. En ældre mastersherre, jeg lå ved siden af, der stolt fortalte han havde svømmet 4000 m, sagde at jeg havde svømmet 2000 - og så manglede jeg lige 5-10 min endnu.

Walk with dogs - lille tur.

Aftencykeltur med familien i det lækre sommervejr (til Brøndby Havn og ud langs vandet - samme vej retur, da spærret pga. vejarb. helt ude ved vindmøllerne uden skiltning herom) Mødte en herlig hund, der - en labradoodle - den var virkelig tiltalende!

- det med aftencykelture må vi prøve at udnytte lidt mere :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 4. august 2011

Ah, fik afleveret hus og hunde i går aftes, så på hjemmebane igen - selvom det nu er rart med hus og have...

Morgen:

Pullups

3x10xbw

Tjah, denne graviditet er der ikke max fokus på styrke - og det mærkes... 10xbw er hårdt nu..suk

Eftermiddag efter arb.

Frihedens svømmehal

Svømning ca 1400 m+

ca. 20-25 min's "aqua punkt" - med introduktion fra en af livredderne (der i mandags kunne se jeg var "i omstændigheder", og havde informeret om dette gratis tilbud)- Så jeg tænkte, lad mig da bare lige prøve noget nyt og se, hvad disse øvelser er for noget (meningen er man selv kan benytte dem og ekstra instruktion efter lyst, når man alligevel er i svømmehallen.

Startede med "gravid-øvelserne" - men fik også "lov til" at blive introduceret til dem for "normale" :tongue:

Der var forskellige øvelser med nogle "skumhåndvægte" og skumplader, der skulle øge vandmodstanden ved øvelserne.

Nogle af dem, var jeg ikke specielt imponeret af (i hvert fald ikke i forhold til hvad de skulle forestille at træne), men et par af dem var meget sjove.

At stå på en plade i det dybe vand og tviste gik ret let, men at stå på TO plader var noget udfordrende - lykkedes først i 2. forsøg - og det tog ret lang tid, at få manøvreret 2. plade ned under foden og finde balancepunktet.

Det kunne livredderen ikke selv, så han syntes jeg havde en GOD balance :devil:

En anden øvelse, hvor man havde "håndvægtene" under knæhaserne og tvistede var også ok.

Fik lige snuset til det, så må vi se, om jeg lige afprøver lidt igen en anden gang.

Cykling

Edited by Tinapigen
Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 5. august 2011

En masse traven rundt inde i København.

Nationalmuseet - børneafdelingen - det var et hit -selv for en to-årig - 2 timer med fuld fart på!

Rundt i det Københavnske - inkl. Christiansborgområdet, H.C. Ørstedsparken, Botanisk have og retur til Hovedbanegården.

Søndag d. 7. august 2011

Underholdning af TO - to-årige siden i igår...

Inkl. 1½ times leg i gymnastiksal. Push-ups: 2x20

Frihedens Svømmehal

1 times svømning

ca.

1000 m blandet crawl, bryst-flyben, rygcrawl.

500 m ben - de 400 m. fødder på

300 m crawl m. fødder

300 m crawl arme

50 m crawl

Må lige tage det roligt de første 20 min for at det ikke spænder for meget i mavsen/livmoderen.

Fødderne gik til gengæld ikke i kramper over at få svømmefødder på i dag :smile:

Prøvede efterfølgende lige "aqua punkt" med at stå på to plader. Ingen udfordring overhovedet i dag. Så det bliver nok ikke på det, jeg bruger min tid.

Eftermiddagscykeltur med familien - Til Damhussøen og rundt.

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 8. august 2011

Pullups

3x10xbw

4 km's cykling - yeaih..

Onsdag d. 10. august 2011

morgenBW ca 66,5 kg

Aften; Er altid megatræt allerede tidligt om aftenen, og maven føles stor og udspilet, så træningsmotivationen er absolut ikke i top.

Derfor er mottoet for tiden, at lidt bedre end ingenting.

Pullups/chinups

1x10xbw pullups

1x10xbw chinups

1x3xbw+12 kg i bælte pullups

1x4xbw+12 kg i bælte chinups

(dipsbæltet, da BP-bæltespændet ikke er blevet justeret ud og det ikke er muligt at lukke spændet uden)

ss med

Pistols

1-2-3-4

1-2-3

Cykling

Ellers går det godt :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share