Operation X igen igen (Nu med dope)


Mr. Bond
 Share

Recommended Posts

Team Schwartz fremstod i hvert tilfælde ikke voldsomt godt...

derudover var der ikke meget der overraskede mig , men for hr og fru danmark der har en knægt der lige er startet i et center kan det sikkert godt være en øjenåbner.

Mht koblingen til vold i nattelivet har jeg tænkt lidt over hvordan årsags sammenhængen er. Er det primært fordi krudtet gør visse folk voldelige, eller er det ligeså meget fordi segmenter, der er i kulturer hvor vold er mindre uacceptabelt ofte tiltrækkes mere af krudt?

Edited by Blackmoore
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 160
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Man kan jo ikke forvente han stiller op med en skriftlig tilståelse, laksegl og silkebånd...

Det har han jo så alligevel gjort, da han blev filmet. Det jeg mener er bare, at når han bliver konfonteret med det, kan han lige så godt være ærlig og så sige tingene som de er. Tv værten står jo og siger til ham at de har det hele på film så alle folk har jo lige sat og set hvad manden har sagt, og så står han og kommer med 1000 søforklaringer på landsdækkende tv. Jeg ved da godt man bliver paf, men det er lidt som med rudi frederiksen - Man sidder og krummer tæer og tænker: "indrøm nu bare for faen".

Link to comment
Share on other sites

Nok meget godt for deres ry lige at fortælle lidt om deres holdninger.. men syntes da ikke jeg har hørt at de tester så meget som de siger? altså at de tester 1-2-3 og nogle udvalgte? er det ikke netop dette i prøver at få indført?

Men det klinger jo så stadig hult når man lige har set team schwarts sidde og fortælle om at de har helt styr på sporingstider.

Hvis doping skal til livs skal der random tests til. Intet nyt i det. DBFF har bare ikke fattet det endnu (eller også ønsker de ikke en ren sport, hvilket en del kunne tyde på).

Link to comment
Share on other sites

Det er da flueknep, men det er bare tankevækkende at hver gang man ved lidt om tingene, finder man fejl i det han laver.

Man kunne ønske han kendte lidt til det, han lavede et tv program om. Det er ikke pisse svært at åbne en pakke og se hvad der er i, eller som jeg gjorde, søge på zambon på nettet :tongue:

Han har dog fat i noget af det rigtige. Det kunne være interessant, hvis man fulgte op hvor i kæden et produkt forsvandt ud på det illegale markede.

Måske ved producenter som zambon at markedet er langt større, hvis man ikke bekymrer sig over at en del af ens produktion kanaliseres ud på det illegale markede.

Illegale labs der producerer anabolika kan det være vanskeligt at stoppe, men medicinalfirmaer burde det være nemt at stille store krav til.

Nu ved jeg ikke helt, hvordan situationen er i Spanien i dag. Men for få år siden kunne man uden problemer på spanske arpoteker købe spansk produceret anabolka som feks Winstrol fra Zambon, Primobolan Depot og Testoviron Depot fra Schering, samt Testex Leo Prolongatum fra Leo. Det så da i det mindste ud til, at Schwarzparret var leveringsdygtige i originale produkter. Det ham der vrøvlede om blå, gul og rød Deca havde adgang til kunne jo lige så vel være værktøjsrens.

Link to comment
Share on other sites

Hvis doping skal til livs skal der random tests til. Intet nyt i det. DBFF har bare ikke fattet det endnu (eller også ønsker de ikke en ren sport, hvilket en del kunne tyde på).

Jeg er helt enig i at out-of-competition test er den eneste vej frem. Men inden man kaster for meget med sten efter DBFF, så skal man lige kigge på forbundets situation. De er ikke medlem af DIF og står derfor selv økonomisk for deres testprogram.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig i at out-of-competition test er den eneste vej frem. Men inden man kaster for meget med sten efter DBFF, så skal man lige kigge på forbundets situation. De er ikke medlem af DIF og står derfor selv økonomisk for deres testprogram.

Det er jeg helt med på, og det komplicerer naturligvis situationen mærkbart.

Link to comment
Share on other sites

Hvad siger de dopingkyndige i øvrigt til ham lægen fra Bispebjerg? Umiddelbart lød det som om han overdrev farligheden af 1 kur betragteligt (igen kan der være klippet i det).

Det var klippet ind i en sammenhæng som om han sagde at han kunne dø af den kur, OX havde fået udleveret hos Schwarz. Det lyder som en heftig overdrivelse, og der netop den slags misinformation, der kan føre til at flere krudter. For de kan jo se at Store Tonny ikke er død efter 20 kure i streg, så så er der nok heller ikke noget af det andet man hører om bivirkninger der passer.

Link to comment
Share on other sites

Interessant, at kulturministeriet har bevilget fornyet støtte til dopingtest til DBFF. Det bliver spændende at høre til generalforsamlingen, hvordan de penge skal bruges.

Forøvrigt fik jeg min debut på landsdækkende fjernsyn i aftes, på billedet fra præmieoverrækkelsen fra DM, hvor jeg står med formanden i hånden :wink::superman:

:smile:

Link to comment
Share on other sites

Enig... Men man skal også passe på. Man ved ikke, hvor meget muldvarpen selv har efterspurgt krudten. Operation X kan jo klippe i det skjulte kamera materiale efter behov

Jeg vil da også godt lige benytte lejligheden til at melde mig på banen, da jeg og min kæreste lige kom i skudlinien.

Nu har vi kommet hos Sanne og Cliff siden november, da vi begge har ambitioner om at stille op i 2007. Vi er kommet der med ca. 14 dages interval og der er ALDRIG blevet nævnt krudt eller andet, og vi har bestemt ikke haft mistanke om noget. Om det så er fordi vi ikke har spurgt, skal jeg ikke kunne sige. Vi har til gengæld fået stor hjælp til kost og træning, og fået skabt ro omkring vores forløb til DM.

Vi tager naturligvis skarp afstand, fra det der i dag er kommet frem, og kunne aldrig selv finde på at snyde for at nå vores personlige mål.

Link to comment
Share on other sites

Hvad siger de dopingkyndige i øvrigt til ham lægen fra Bispebjerg? Umiddelbart lød det som om han overdrev farligheden af 1 kur betragteligt (igen kan der være klippet i det).

Det var klippet ind i en sammenhæng som om han sagde at han kunne dø af den kur, OX havde fået udleveret hos Schwarz. Det lyder som en heftig overdrivelse, og der netop den slags misinformation, der kan føre til at flere krudter. For de kan jo se at Store Tonny ikke er død efter 20 kure i streg, så så er der nok heller ikke noget af det andet man hører om bivirkninger der passer.

så ikke den del af programmet. med mindre der var ting der væsentligt forøgede hæmatokrit og blodtryk samtidigt er det vanskeligt at se hvad der akut skulle kunne forårsage død.

Der er dog uheldige individer der har en gendefekt der betyder at de får blodpropper over alt, når de tager bestemte former for anabolika. Kender ikke nærmere til emnet. Men det er en lille risiko man må tage med hvis man vil lege med sådan noget.

Det lyder tillokkende, ikke!?! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Det har han jo så alligevel gjort, da han blev filmet. Det jeg mener er bare, at når han bliver konfonteret med det, kan han lige så godt være ærlig og så sige tingene som de er. Tv værten står jo og siger til ham at de har det hele på film så alle folk har jo lige sat og set hvad manden har sagt, og så står han og kommer med 1000 søforklaringer på landsdækkende tv. Jeg ved da godt man bliver paf, men det er lidt som med rudi frederiksen - Man sidder og krummer tæer og tænker: "indrøm nu bare for faen".

Hvis man har lavet et eller andet lort, som man godt ved er forkert, tror jeg mange vil fastholde en løgn. Specielt med et irriterende rødt apparat med en mikrofon i hånden foran sig! :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Interessant, at kulturministeriet har bevilget fornyet støtte til dopingtest til DBFF. Det bliver spændende at høre til generalforsamlingen, hvordan de penge skal bruges.

Forøvrigt fik jeg min debut på landsdækkende fjernsyn i aftes, på billedet fra præmieoverrækkelsen fra DM, hvor jeg står med formanden i hånden :wink::superman:

:smile:

Tænkte nøjagtigt samme tanke mht kulturministeriet... Bliver spændende, at høre dit referat fra generalforsamlingen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Hvad siger de dopingkyndige i øvrigt til ham lægen fra Bispebjerg? Umiddelbart lød det som om han overdrev farligheden af 1 kur betragteligt (igen kan der være klippet i det).

Det var klippet ind i en sammenhæng som om han sagde at han kunne dø af den kur, OX havde fået udleveret hos Schwarz. Det lyder som en heftig overdrivelse, og der netop den slags misinformation, der kan føre til at flere krudter. For de kan jo se at Store Tonny ikke er død efter 20 kure i streg, så så er der nok heller ikke noget af det andet man hører om bivirkninger der passer.

Rasmus Damsgaard er bestemt en kapacitet indenfor dopingbekæmpelsen. Han har blot en tendens til at overdramatisere bivirkningerne. Det er samme taktik som Damsgaards tidligere arbejdsgiver ADD bruger. Personligt tror jeg at det blot får folk til at tænke hvor fanden alle ligene så er henne...

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil da også godt lige benytte lejligheden til at melde mig på banen, da jeg og min kæreste lige kom i skudlinien.

Nu har vi kommet hos Sanne og Cliff siden november, da vi begge har ambitioner om at stille op i 2007. Vi er kommet der med ca. 14 dages interval og der er ALDRIG blevet nævnt krudt eller andet, og vi har bestemt ikke haft mistanke om noget. Om det så er fordi vi ikke har spurgt, skal jeg ikke kunne sige. Vi har til gengæld fået stor hjælp til kost og træning, og fået skabt ro omkring vores forløb til DM.

Vi tager naturligvis skarp afstand, fra det der i dag er kommet frem, og kunne aldrig selv finde på at snyde for at nå vores personlige mål.

Så er spørgsmålet så efter det her...

Skal vi tro på Jer :wink:

Og såfremt JA :smile:

Vil i fortsætte hos dem?? For der vil uden tvivl blive sat spørgsmål tegn ved alle deres atleter dette næste lange stykke tid!

Link to comment
Share on other sites

Rasmus Damsgaard er bestemt en kapacitet indenfor dopingbekæmpelsen. Han har blot en tendens til at overdramatisere bivirkningerne. Det er samme taktik som Damsgaards tidligere arbejdsgiver ADD bruger. Personligt tror jeg at det blot får folk til at tænke hvor fanden alle ligene så er henne...

Fuldstændig overdrevet!

Noget af det var optaget i Fitnes World på Amager... Ham der snakkede om blå, gule og røde Deca.

Link to comment
Share on other sites

Så er spørgsmålet så efter det her...

Skal vi tro på Jer

Vi håber da ikke vores møde med dig, gav anledning til at tro andet
Og såfremt JA

Vil i fortsætte hos dem?? For der vil uden tvivl blive sat spørgsmål tegn ved alle deres atleter dette næste lange stykke tid!

Hvor mange i fitness/BB branchen kan man egentlig stole 100 % på når alt kommer til alt?

Det eneste vi kan forholde os til er, at vi ikke tager noget, og kan se os selv i spejlet hver dag.

For os, der ikke kender nogen i branchen, kan vi blive ved med at stille spørgsmålstegn ved hvem vi kan stole på og hvem vi ikke kan. Så igen, det eneste vi kan gøre, er at sikre at vi holder vores sti ren. Hvad andre tror, skal ikke ødelægge vores ambitioner om at stille op i 2007.

Link to comment
Share on other sites

Vi håber da ikke vores møde med dig, gav anledning til at tro andet

I den grad NEJ :smile:

Derfor den lille :wink: :wink:

Hvor mange i fitness/BB branchen kan man egentlig stole 100 % på når alt kommer til alt?

Det eneste vi kan forholde os til er, at vi ikke tager noget, og kan se os selv i spejlet hver dag.

For os, der ikke kender nogen i branchen, kan vi blive ved med at stille spørgsmålstegn ved hvem vi kan stole på og hvem vi ikke kan. Så igen, det eneste vi kan gøre, er at sikre at vi holder vores sti ren. Hvad andre tror, skal ikke ødelægge vores ambitioner om at stille op i 2007.

Kommer i egentligt med til generalforsamlingen og måske kan påvirke DM 2007??

Link to comment
Share on other sites

Hvad siger de dopingkyndige i øvrigt til ham lægen fra Bispebjerg? Umiddelbart lød det som om han overdrev farligheden af 1 kur betragteligt (igen kan der være klippet i det).

Spørgsmålet er måske, om de "dopingkyndige" på MOL har de rette forudsætninger for at kunne evaluere Damsgårds udtalelser. Hvor mange her på MOL er uddannede læger og forsker i doping ?

Synes i øvrigt udtalelserne fra den svenske forsker var interessante. Hvis 80% af dem, der dømmes for vold har spor af doping i blodet, så er det trods alt en rimelig signifikant korrelation.

Link to comment
Share on other sites

Spørgsmålet er måske, om de "dopingkyndige" på MOL har de rette forudsætninger for at kunne evaluere Damsgårds udtalelser. Hvor mange her på MOL er uddannede læger og forsker i doping ?

Synes i øvrigt udtalelserne fra den svenske forsker var interessante. Hvis 80% af dem, der dømmes for vold har spor af doping i blodet, så er det trods alt en rimelig signifikant korrelation.

Talte med en betjent engang i forbindelse med et skoleprodukt. over 90% af alle anholdelser var relateret til stoffer på en eller anden måde (alkohol inkluderet).

Du syntes heller ikke at Incognito's udtalelser var interessante. Med hans baggrund kontra din er det interessant.

Link to comment
Share on other sites

Spørgsmålet er måske, om de "dopingkyndige" på MOL har de rette forudsætninger for at kunne evaluere Damsgårds udtalelser. Hvor mange her på MOL er uddannede læger og forsker i doping ?

Incoqnitos uddannelse er da mindst ligeså valid med hensyn til doping, som en medicinsk uddannelse. Om han selv forsker i doping (hvilket jeg ikke er sikker på om er tilfældet) er vel ligegyldigt så længe han læser om de forsøg, der bliver lavet.

Desuden kritiserer MOL'ere jo ofte eksperter inden for kost og træning på trods af MOL'ernes manglende uddannelse på det specifikke område. Da mange MOL'ere er i stand til at læse undersøgelser og studier og har en høj faglighed inden for andre felter, men ikke har politiske eller økonomiske interesser i at udtale sig om emnerne, vil denne kritik ofte være mindst ligeså interessant som den viden en "ekspert" formidler.

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share