Jøgge


Jørgen L
 Share

Recommended Posts

Kære log.. B)

Jeg har ikke opdateret dig i et par dage, men her kommer det jeg lavede i torsdags på arbejdet:

Dødløft:

1 x 170

11 singles x 160

Stående DB Press:

1s x 5r x 25

3s x 4r x 30

+ det løse: Bænk, squat osv. Jeg kan slet ikke huske hvor meget. (utroligt så hurtigt man glemmer...)

Jeg har selv været syg, og i weekenden var det børnenes tur til at lave exorcisten ud over det hele :puke2: Men nu er tingene stilnet lidt af, og jeg regner med at skulle ud og træne i morgen aften..

Har i dag modtaget "The Naked Warrior" med posten, og det er jo som altid god læsning, når det er Pavel T. som står bag!! Hans teorier og holdninger til træning er ret identiske med mine.. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

AAAaaaarrrhhhhh :) Dejlig træning på arbejdet!!!

Instruerede 2 skønne møer - så er det sjovt at være på arbejde B)

Da de (langt om længe) var skredet, gik jeg selv så at sige "til vaflerne".

Jeg gik til dødløft uden opvarmning, og det gjorde en motionist lidt urolig. Han troede man altid skulle varme op??

Og det er lidt svært at forklare.. Mit bedste svar er nok: Når kroppen er konditioneret til det, kan man prøve det. Men det er jo (som med alt andet iøvrigt) med risiko for skade. Så jeg anbefalede ham at holde fast i sin måde at træne på.

Dødløft:

5s x 5r x 140 (Der er ikke flere skiver <_< )

Standing DB press:

5s x5r x 25

Chins:

3s x 5r

Benpres:

4s x 8r x hele stakken

Bænk, skulderbredde greb:

3s x 3r x 90 :chicken:

Det var rart, desværre var der ikke tid til mere :)

Link to comment
Share on other sites

Pavel har en "c'est la vie" holdning til skader. Jeg foretrækker en "no regrets" tilgang. Det er kun fedt til man bliver skadet. Et enkelt sæt med fx 100 kilo i dødløften skader ikke, tværtimod. Man er generelt også stærkere efter lidt opvarmning.

Rygskader suck.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sigter bestemt heller ikke efter en skade. Men det med opvarmning er en sjov ting - jeg har spillet squash i et års tid, og varmede aldrig op. Eneste gang jeg fik en skade, var engang hvor jeg nåede at blive kold mellem to kampe, og samtidigt var træt..

Jeg ville ikke løfte max/submax uden opvarmning. men 140 med et max på 190 regner jeg ikke umiddelbart som en større risiko. I might be wrong :lol:

Man er generelt også stærkere efter lidt opvarmning.
Ja, men så skal det vel være en anden øvelse? (DB snatch eksempelvis)
Rygskader suck.

Det er nok sådan cirka den værste skade man kan få!! :)

Link to comment
Share on other sites

Opdatering..

Træning søndag morgen:

Dødløft:

15 singles x 160

Stående DB Press

5s x 5r x 25

5r x 30

+ lidt squat, chins og lidt bænk..

Snakkede med en "ældre" BB'er (55 år), som stadigt er i god form, og som træner ihærdigt.

Dejligt at se at de "gamle" også kan være med!

Link to comment
Share on other sites

Sjov dag på arbejdet..

Der var en hulens masse mennesker som skulle instrueres :angry3: , men heldigvis var der også nogle som havde meldt afbud. Derfor:

Dødløft:

100

150

170

200 miss :sneaky:

170 x 6 singles

160 x 6 singles

Stående DB Press:

5s x 5r x 27,5

Bænk:

4s x 3r x 90

Partiel Squat:

3s x 5r x 110

3s x 5r x 130

Imellem hvert sæt lavede jeg en dyb squat stående på swissball. Godt for at få kroppen i balance, så man skubber lige meget med begge ben..

Chins:

5s x 5r

Diverse mave øvelser, heriblandt stående AB-wheel, 3/4 ned..

DB snatch:

3s x 2r x 40 med skiftevis højre og venstre :bigsmile: Det viste sig ikke at være så svært.

Een hånds pushups, deribland 1 (en) på højre hånd med højre ben løftet! Prøv det, kære læser :sneaky:

Der var et par triatlet som trænede i centret, de rystede på hovedet af den gale fys B)

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Greasing the groove:

10 "one hand pushup" singles med hver hånd..

10 halve "pistols" :chicken: B)

Et lille herligt citat fra "The Naked Warrior", Pavel taler om ikke at focusere for meget på hastighed, når man arbejder med øvelser som kræver "max-tension":

"... This doesn't mean that you should do the exaggerated 10-second reps that are fashionable (I couldnt have picked a more fitting word) in sissified health clubs, which are also known for pink dumbbells and boy bands. You shouldn't purposefully slow down, just like you shouldn't purposefully speed up. Focus on staying tight as a gymnast. Be cool as Steve McQueen, and the speed will take care of it self.."

Jamen er det ikke smukt :wub: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Arbejdstræning:

Dødløft:

5s x 5r x 140 (Ikke flere skiver)

Stående DB Press:

5s x 5r x 27,5

Chins:

8s x 5r

Bænk:

5s x 5r x 80 (Gårsdagens "greasing" sad lidt i patten) :chicken:

Benpres:

5s x 8r x hele stakken

Hyggelig lille træning, ingen stress, og så får man løn for det. B)

Lidt flere lyrics fra Pavels hånd:

".. There is nothing magical or mysterious about your bodyweight versus iron that suddenly changes all the laws of strength training.."

og om progrediering af BW øvelserne:

- train in an unstable environment

- Redistribute your weight between your limbs

- Manipulate the range of motion

- vary the leverage

- Say no to bounce and momentum

Link to comment
Share on other sites

Afslapning i vante omgivelser:

Dødløft:

1 x 100

1 x 130

1 x 160

1 x 180

1 x 200 miss :headwall:

10 singles a' 160

Stående DB press:

5 x 27,5

3s x 5r x 30

2s x 4r x 30 :dead:

Chins:

5s x 5r Lats'ne var ristede :blink:

Bænk:

3s x 3r x 90

Flad DB bænk:

3s x 2r x 40 :chicken:

Squat:

5s x 5r x 100

+ diverse mave.

10 minutters afstraffelse af skinneben på sandsæk :4whip:

I næste uge står den på leisnere en' masse, og træning på fyn. Formodentlig i ÅBBC, "min" gamle klub. Så fyn: Pas på!! :D

Link to comment
Share on other sites

Judo træning:

20 min. fodbold som opv.

6 x 2 minutters gulvkamp. Tabte til en ung sortbælte fra de mindre vægtklasser :( Nåmmen jeg vælger at forklare det med at jeg løwtede jarn igår B)

Tekniktræning - assorterede kast på tyk måtte..

På onsdag kommer landstræneren til Aalborg og underviser (Thomas Beck)

Kunne nok blive interessant.. :)

Link to comment
Share on other sites

Judo træning

Landstræneren, som er gammel Aalborgdreng, kom som annonceret og underviste. Det var hårdt, men jeg kom da igennem hele træningen.

Efter opvarmningen var der lidt gulvkamp teknik, og så gik det løs med kampene. Der var en del af dem som for nyligt vandt guld i DM for hold, så modstand var der nok af!

Jeg vandt nogle kampe, også mod et par af dem fra guldholdet. Det var dog stadigt kun i gulvkamp. Så var det min tur til at kæmpe mod Beck, som indtil for få år siden var DK's bedste kæmper. Behøver jeg sige at jeg blev pakket sammen som et stykke A4 post :D

Stående kamp gik også OK, vandt da over et par stykker. Trænede hele aftenen teknikker med lægen, som er en stor kleppert fra medicinsk afd.

Der var en ubehagelig udsendelse i tv. Den handlede om en ung fyr fra Amager judoklub, som for år tilbage var blevet misbrugt af en leder, som alle indenfor sporten ved hvem er.

Meget modbydeligt, og jeg håber det er det sidste vi ser til ham (lederen), og til den slags sager :unsure:

Her til formiddag går turen til fyn, og så skulle det gerne blive til en træning i OBBC på fredag. Håber jeg når det :)

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Jeg nåede det :)

Træning i OBBC:

Et dejligt gensyn, omend meget havde ændret sig siden 95’. :blink:

Efter at have talt med den flinke receptionist, lukkede hun mig igennem døren. Inden da havde hun spurgt om jeg havde været der før. Jeg løj, og sagde at det havde jeg ikke. OK, helt løgn er det vel ikke, for det var praktisk talt et nyt center jeg trådte ind i! Eneste genkendelige ”item” fra dengang, var det fælles toilet i forbindelse med styrkerummet. Badefaciliteterne var LANGT bedre end dengang, men der skulle heller ikke så meget til.

Nåmmen jeg spankulerede lidt rundt, for at finde squat rack og et sted hvor man kunne dødløfte. Det var godt gemt af vejen bagest i rummet, og jeg styrede lige derned. Der var et par lapsede (dejligt ord) fyre som stod og diskuterede på ”platformen”, men de blev gennet venligt væk af en lille hærdebred fyr. Jeg nuppede stativet ved siden af og gik i gang med squat.

Squat:

5 x 60

4s x 3r x 100

Dejligt igen at squatte frit.

Den ”lille” fyr kom og spurgte om jeg var færdig med stangen, for han ville låne den til sine benbøj. Vi aftalte at han fik stangen, og så kunne jeg dødløfte bag ham med en stang, som var pudret helt til..

Dødløft:5 x 100

1s x 3r x 140

1s x 3r x 160

3s x 2r x 160

1 x 160

Det viste sig at han havde en fortid i styrkeløft, og han havde lige et par ting som han synes kunne gøres bedre. Det var faktisk rart, for jeg har aldrig fået kvalificeret vejledning til øvelsen. Han havde løftet på højt niveau, men var stoppet med konkurrence fordi han synes han var blevet for gammel. Senere deltes vi om chinsbarren og dips/chins maskinen. Sidstnævnte kunne heldigvis stilles til ikke at give støtte. :4sport:

DB snatch:

1 x 38

1 x 42

1 x 44 PR

1 x 46 PR

Dips:

5s x 8

1s x 10 PR (Der var mere at komme efter!)

Stående DB Press:

2s x 4r x 30

4 x 32,5

3 x 34 PR

En god dag, og jeg tror at det bliver her, næste gang jeg er på fyn! Det er nu også meget sjovt at have andre i nærheden, som ved lidt om træning!

Tror jeg så Englen stå og cable den.. :)

Link to comment
Share on other sites

Bonjour Coq :)

Det stammer fra hans nyeste bog "The naked warrior".

Han rammer tit mine holdninger omkring såvel træning som genoptræning. Jeg formår bare ikke at sige det så utvetydigt og præcist som ham.

Og så er der imho altid en god portion nytænkning i hans bøger - det er dog ikke sikkert det er hans egne tanker..

Link to comment
Share on other sites

De der snatches, var det med begge hænder ;)

En skam vi ikke kunne ses i ØBBCø, men var i Gylland i påsken.

"Når min far kommer hjem, så er min mor lige gået og når min mor kommer hjem, så sover min far..."

Link to comment
Share on other sites

Ja, så var det jo tid for "lidt" judo igår.

Jeg førte ikke loggen igår, for det gjorde det for ondt i armen til. Nu her på kodimagnyler, går det lidt nemmere <_<

Der var træning med kampholdet, og jeg gav den gas :devil:

I gulvkamp vandt jeg en del kampe over førsteholdskæmpere, bl.a. Spanioleren. Ham har jeg vist ikke vundet over før :)

Så var der lidt tekniktræning, før den stod på randori (Stående kamp)

Jeg vandt over nogle sortbælter, og nappede gudhjælpemig også en af de nykårede Danmarksmestre i hold. Men så slap heldet op, for jeg skulle møde førnævnte Spanske djævel, og han skulle vist lige hævne nederlaget fra før. Eller også var jeg bare lidt for uopmærksom. :blink:

Ihvertfald låste han mine arme, og kastede mig, uden mulighed for at tage fra. Det resulterede i en sand koncert, som kunne have gjort Safri Duo grønne af misundelse, fra mine led.

Heriblandt skulderen, nakken og brystkassen.

Resultat: Tunnelsyn, snurren i fingrene og en h..... øm skulder.

Og nu har jeg lidt ondt af mig selv. Men ikke mere end at jeg lige har tilmeldt mig DM for seniorer d. 24/4 her, hvis jeg da kan blive skades fri inden da.

Det bliver dog ikke som tidligere meldt i A-klassen, men i B-klassen. Hvilket nok er fornuftigt, min nuværende status taget i betragtning. Og der skal nok blive modstand til mig B)

Tilbage til tudekiksne :sneaky:

Link to comment
Share on other sites

Første lette træning efter mit "styrt" B)

Benstem i maskine:

6s x 8r x hele stakken

Bænk:

6s x 8r x 60 Det var hvad skulderen tillod, men det er jeg meget glad for. Jeg havde frygtet at jeg slet ikke kunne!!

Pull-down:

6s x 8r x 70 "Trække" bevægelser bekommer ikke skulderen godt. Derfor heller ingen dødløft.

I morgen er der idrætsaften på anstalten, og jeg prøver at deltage. Ikke mindst fordi en af punkterne er "kampleg", og det skal jeg da prøve :devil:

På den trælse side: Det giver ingen mening at stille op til DM med en defekt skulder. Jeg ville bare risikere en forværring, og det har jeg ikke lyst til. Men ærgerligt er det da :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Træning på sygehuset igår.

En stor del af de ansatte i terapiafdelingerne på tre nordjyske sygehuse var samlet til "aktivitetsdag".

Sjovt nok var der 20 fysioterapeuter for hver ergoterapeut. Og så var der et par læger.

Nåmmen vi skulle igennem et idrætsprogram strækkende sig fra kl. 1500 til 2100!

Ikke let, især ikke for dem som slet ikke motionerer til daglig!

Jeg valgte: Kampleg, Floorball, Stomp og spinning.

Kamplegen var forskellige aktiviteter med kampen (Ja ;) ) som fællesnævner. Det synes jeg godtnok var hyggeligt. Og der var ingen der ville lege med mig :D

Floorball var sjovt og hårdt.

Stomp suttede røv. Så enkelt kan det siges. Men så er det prøvet.

Spinning var den helt store overraskelse for mig! Never say never, men jeg troede godtnok ikke at jeg skulle synes om at sidde og trampe i pedalerne - men det gjorde jeg. Hvis det ikke lige havde været for de stadigt tilstedeværende smerter fra min skade, havde jeg nydt det endnu mere. Jeg vil endda gå så vidt som: Jeg kunne finde på at betale for det :w00t:

Jeg er ikke specielt øm idag, hvilket nok skal ses som et bevis for at min fysiske tilstand nok ikke er helt så ringe endda :)

Godt så.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share