Jøgge


Jørgen L
 Share

Recommended Posts

Dagens morgentræning med G:

Dødløft:

1 x 120

1 x 160

1 x 182,5 miss..

1 x 160

1 x 160

1 x 160

1 x 140

1 x 140

1 x 120

1 x 120

Benpres i technogym maskine:

5s x 5r x en bunke skiver..

Mili press:

5s x 5r x 60 kilo.. Det haltede lidt med udførslen i de sidste, var ved at være mør.. :chicken:

Pullups:

2s x 5r

Full contact twist:

Eleiko + 20 kilo

3s x 5r

DB bænk:

3s x 5r x 30 kilo (Sådan cirka, kom til at træne med 2 forskellige vægte en af gangene)

DB snatch:

3s x 3r x 30 kilo (i hver hånd)

3 x 1 x 40 kilo i højre

Det var vist det :dozingoff:

Og så baldrede vi løs på sandsækken i ½ times tid. Hele træningen tog cirka 2½ time.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Træning fredag morgen i selskab med G:

Det var jo så sidste gang træning med G ind til videre. Ærgerligt, ikke på grund af at det var G, men nu mangler jeg een til at holde sandsækken :tongue:

Jeg kan ikke huske alle de øvelser jeg lavede (kørte lidt på slump.)

Men der blev ihvertfald:

Dødløft:

1 x 120

1 x 160

1 x 185 miss x 2..

1 x 170 også miss.. Jeg giver forkølelsen skylden. <_<

1 x 160

1 x 160

1 x 160

1 x 140

1 x 140

1 x 120

1 x 120

DB bænk:

3s x 5r x 30 kilo

Chins:

Benpres i technogym maskine:

5s x 5r x en bunke skiver..

Disse tre technogymmaskiner blev kørt til noget nær udmattelse, med så høj intensitet som muligt:

Benspark:

Nedtræk

Skulderpres

Cable crunch:

5s x hele stakken

Det var det - så er der dømt familiehygge :)

Link to comment
Share on other sites

Første dag på nyt arbejde. Det er en specialafdeling for genoptræning af patienter med apopleksi (hjerneblødning/blodprop i hjernen).

Starter lige med 2 dages kursus, og så lærer jeg da forhåbentlig om det sidste nye inden for bobath konceptet (Terapeutisk behandling af førnævnte). Der kommer hele tiden nye "regler", da der ikke er nogen der har fundet "de vise sten" endnu..

Skulle dog lige have et ryghold på mit gamle arbejde her til aften, derfor:

Chins:

4s x 5r

Dips:

3s x 5r

Det var alt - glæder mig til anden dag på kurset i morgen!

Link to comment
Share on other sites

Jo... :unsure: Jeg må bare erkende, at min "pressekraft" ikke står mål med min "trækkekraft"... (Hvilket igen kommer til udtryk i misforholdet mellem chins/dips og dødløft/bænk)

Jeg tror simpelthen bare at jeg nyder chins og dødløft mere end de andre øvelser.. Er det unaturligt? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hmm, men det er jo ikke anderledes end en discopumper, der ikke kan lide at træne ben. Man bider tænderne sammen og går i gang. Hvis du kan køre otte(!) f...... sæt a 5 reps med 30eren, kan du også sætte vægten op i den øvelse.

Link to comment
Share on other sites

Discopumper? :freaked: :lol: Næh tak, ikke her... Men jeg takker for opsangen - og griber nok de tungere vægte næste gang B)

Iøvrigt: Hvis der er nogen som læser med i denne log som måtte have nogle "syrede" teknikker ala' "full contact twist", AB-wheel eller lign, må i meget gerne poste dem! Har brug for lidt anderledes øvelser ifbm. en snarlig "sjov dag" i et center!

Link to comment
Share on other sites

Synes lige jeg ville have et øjebliksbillede fra byturen igår med i loggen.. (Man fortryder at man drak så meget 1000 gange - for så at gøre det samme næste gang.. Go figure :blink:

Nåmmen her er altså hvad Whiskey, bailey (i den forbindelse: www.bomc.dk), øl oa. gør ved mig kl. 01.00 en fredag nat :afro:

post-12-1073759416.jpg

Link to comment
Share on other sites

Træning med G..

DB snatch:

Højre arm: 3 singles x 40 kilo.

Een arms pushup:

Højre: 3s x 4r

Venstre: 3s x 2r :chicken: (testede hvor mange kilo jeg skal presse med armen, for at komme op: 55 kilo.)

DB bench:

3s x 4r med 40 kilos håndvægte. PR!

1s x 3r - udsolgt

Dødløft:

1 x 130

1 x 160

1 x 185 miss :4ranting:

1 x 180 miss :pissed:

1 x 170

1 x 170

1 x 160

1 x 160 Jeg må til at køre nogle sæt med lidt flere reps.. Tror måske også det ville være en ide at begynde på noget frivend. Det MÅ give lidt mere drive..

Gik og mobbede G i al gemytlighed med hans manglende dødløft.. Det skulle jeg nok ikke have gjort - han gik lige ind og løftede 180 :crazy: Eller rettere sagt - nu er jeg glad for det, for det har faktisk motiveret mig til at jeg nu vil forsøge at træne lidt oftere..

Benpres i skråslæde:

5s x 5r x 200 kilo

Chins:

1s x 8r

5s x 5r

Herlig dag, kan næsten ikke vente til næste lørdag, hvor G skal prøve med 190. Og jeg skal overgå det. Måske. :)

Link to comment
Share on other sites

Træning med G..

DB snatch:

Højre arm: 3 singles x 40 kilo.

Een arms pushup:

Højre: 3s x 4r

Venstre: 3s x 2r :chicken: (testede hvor mange kilo jeg skal presse med armen, for at komme op: 55 kilo.)

DB bench:

3s x 4r med 40 kilos håndvægte. PR!

1s x 3r - udsolgt

Dødløft:

1 x 130

1 x 160

1 x 185 miss :4ranting:

1 x 180 miss :pissed:

1 x 170

1 x 170

1 x 160

1 x 160 Jeg må til at køre nogle sæt med lidt flere reps.. Tror måske også det ville være en ide at begynde på noget frivend. Det MÅ give lidt mere drive..

Gik og mobbede G i al gemytlighed med hans manglende dødløft.. Det skulle jeg nok ikke have gjort - han gik lige ind og løftede 180 :crazy: Eller rettere sagt - nu er jeg glad for det, for det har faktisk motiveret mig til at jeg nu vil forsøge at træne lidt oftere..

Benpres i skråslæde:

5s x 5r x 200 kilo

Chins:

1s x 8r

5s x 5r

Herlig dag, kan næsten ikke vente til næste lørdag, hvor G skal prøve med 190. Og jeg skal overgå det. Måske. :)

Du kan da ikke blive ved med ikke at kunne tage dem med venstre hånd Jøgge, men jeg er godt tilfreds med dine incline presses. Sådan skal den ged barberes. Nu må vi så bare have dig op på 50'erne i en fart :devil::chicken:

Link to comment
Share on other sites

Du kan da ikke blive ved med ikke at kunne tage dem med venstre hånd Jøgge, men jeg er godt tilfreds med dine incline presses. Sådan skal den ged barberes. Nu må vi så bare have dig op på 50'erne i en fart :devil::chicken:

Så sandt - jeg forsøger også at snatche den med venstre, den går bare ikke :unsure:

Iøvrigt var det ikke incline, men på flad bænk :chicken:

50'ere bliver et problem - der er ikke større end 40 (og så rimer det..)

Hvad siger du til min plan om noget mere frivend, for at holde trit med min makker i dødløft? (Og ja, jeg begynder at træne noget oftere og med nogle flere reps i død, men bortset fra det?)

Link to comment
Share on other sites

Jane Fonda træning:

Inspireret af G's fabebelagtige dødløft forleden, vil jeg nu til at træne hyppigere og mere målrettet :blink: Ja - mere skal der ikke til for at motivere mig til at gøre en voksen indsats. Men når jeg skal være helt ærlig: Jeg har nok ikke presset citronen nok til træning, og een gang seriøs træning om ugen ER for lidt!

Så idag skulle stængerne ristes i det dejlige smith stativ, og jeg forsøgte mig med ren aerobic i frivend:

Squat:

2s x 8r x 90 kilo (Puha jeg får ondt i stængerne i morgen..)

Bænk: (Igen IKKE en af mine favoritter, men med det dårlige udvalg i håndvægte er jeg jo nok nødt til at bide i det sure æble. Samtidigt hjælper det mig til at presse ens!)

4s x 5r x 80 kilo. (Det var hårdt!)

Frivend:

3s x 10r x 60 kilo (MUHAA.... Den sved... Nu mangler jeg bare pandebåndet og det anstrengte smil)

Full contact twist:

3s x 10r x eleiko + 15 kilo

Chins:

3s x 5r

Cable crunch:

3s x 8r x 80 kilo

Shoulder DB Press:

3s x 5r x 30 kilo

Næste gang hedder det kalkuleret 5 RM:

Squat: 96 kilo

Bænk: 80 kilo

Frivend: 74 kilo

dødløft: 155 kilo :blink: (Beregnet ud fra 170, da jeg nok er for meget :chicken: til at bruge 180, som jeg trods alt kun har trukket een gang..)

Link to comment
Share on other sites

Også min egen overvejelse med cleans i starten - men nu skulle squat lige testes.. Jeg må sige: Jeg var ikke imponeret :lol:

Tror det sån' cirka er de øvelser jeg vil køre - og så med lidt færre reps (som i slutningen af indlægget) Dødløft skal jo selvf. med!!

Mon ikke den er i vinkel..

Link to comment
Share on other sites

Sådan cirka forestiller jeg mig mit forgyldte program for den kommende uge..

Evt ændringer kan komme på tale, hvis det bliver for hårdt med både dødløft og frivend.. Måske kunne man i så fald køre dem hver anden gang?

5 Reps, 3 sæt

Frivend: 74 kilo

Squat: 96 kilo

Bænk: 80 kilo

Shoulder DB Press: 30 kilo

Full contact twist: Eleiko + 20 kilo

dødløft: 155 kilo :blink:

Cable crunch: Hele stakken (Der er ikke nok skiver!)

Chins: Kropsvægt

Regner med at køre lidt op og ned i reps og belastning de kommende uger. Er bare bange for at det ikke ville du' for mig, hvis jeg skulle følge en gang sheiko ell. lign. (Ikke helt stabil træningsrytme)

Evt kommentarer til dette vanvid, er meget velkomne :)

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Så fik jeg testet mit program! Og det viser sig at det ikke var helt ved siden af. Dog vil det nok være fint med et par smårettelser:

5 Reps, 3 sæt

Frivend: 75 kilo (Tungt men OK)

Squat: 95 kilo (Alt for nemt)

Bænk: 80 kilo (Fint)

Shoulder DB Press: 30 kilo (Her missede jeg en rep på de to sidste sæt. Følte jeg sad forkert <_< )

Full contact twist: Eleiko + 20 kilo (Easy peasy)

dødløft: 155 kilo (Holy f... hvor var det hårdt - blev da også nødt til at droppe de 4 sidste reps i sidste sæt!) :wacko:

Cable crunch: Hele stakken (A walk in the park)

Chins: Kropsvægt (huden på fingrene - eller manglen på samme B) - udgjorde det største problem..)

En god dag, lige indtil der var en der bakkede ind i min bil.. Men han var så flink at komme ind og sige det, og skaden var minimal.. Pyha)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share