Jøgge


Jørgen L
 Share

Recommended Posts

Idag:

Det "onde" indslag til en poterabend. De (min kollega og hans kammerater) ville gerne have gommen "arbejdet" lidt igennem. Og jeg meldte mig velvilligt til det beskidte arbejde :tongue:

Jeg havde sørget for judogier til ca. halvdelen af selskabet, og vi gik igang. Nu viste det sig at næsten alle var roere, og derfor i rimelig form. Så jeg fik lov at bestille lidt for mine flasker drue.

Men gommen blev da smidt lidt rundt, stranguleret og låst i smertefulde stillinger i en lille time. Han var dog så høflig at sige tak bagefter :lol: De var alle overraskede over hvor hårdt det var. Men sådan ville jeg jo nok også have det, hvis jeg nu skulle ro med dem.

Hyggeligt, og skulderen holder stadig :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Le coq: De morede sig kosteligt.. Gommen vidste hvad der ventede ham, og hans nervøsitet blev ikke mindre da det lød: "Vær mod ham som med en jomfru: Forsigtig, men det må gerne gøre ondt og bløde lidt". :D

Gårsdagens træning - var noget mat i koderne, det er altid svært at slæbe sig igang når man er alene i centret. Det hjalp dog lidt på kræfterne, da en høj flot pige kom og trænede også ;)

Skvat:

5 x 60

5 x 110

7s x 5r x 130

Bænk, meget bredt greb:

7s x 5r x 70

Dødløft:

Spredt fægtning med lavere vægt

10 singles x 150

Chins:

3s x 5r

DB bænk:

3s x 5r x 30

AB Wheel:

3s x 5r

Hjemkommen ventede haven, 4 timers fælden træer og klippen hæk :crazy:

Idag:

Havearbejde i 4 timer

Løb. Idag tog løberiet 17 minutter, hvilket ikke er specielt opmuntrende. Men jeg nød det, ihvertfald hjemturen. Duften af syrenerne er for tiden så kraftig at man næsten mister pusten. Og varmen var specielt intens her ved 1500 tiden. Dejligt. :sun:

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

I går:

Træning i judoklubben.

Ikke noget særligt, der var ingen fra kampholdet, men så blev jeg da heller ikke skadet :tongue:

Lidt gulvkamp med lægen blev det da til - han er næsten så tung som jeg, og det er altid godt med sparring mod en anden sværvægter. Han mente dog at jeg brugte for mange kræfter og for lidt teknik - aner ikke hvor han har det fra :D

I morgen står den på kursus. D'herrer Zacho og Søndergaard gæster Aalborg, og jeg har endnu engang tiltusket mig en plads på kurset, som er til og med lørdag B) Der skal nok svedes..

Link to comment
Share on other sites

Idag:

Trænings- og test teori + praksis med den dynamiske duo.

Rigtig interessant dag, med mange nye pointer. Eks. vis. overraskede det mig, til trods for et rimeligt kendskab til MOL og træning i det hele taget, at vægt havde SÅ lidt at sige, ifht træningsmængde, når vi snakker behandling og forebyggelse af livsstilssygdomme. Selvf. har vægten noget at sige, men ikke en lille overvægt. (En trøst til mange, ikke mindst mig selv.. B) )

Dagens dårlige nyhed: Min kondition ER virkelig så ringe som jeg frygtede. Eller måske ringere. Nåmmen det er da i det mindste nemt at gøre noget ved.

For nørder: http://www.xlab.dk masser af spændende ting under "downloads"..

I morgen står den på styrketræning :devil:

Link to comment
Share on other sites

2. og sidste dag med the toxic twins B)

Testede maxstyrke i venstre ben og nedtræk.

Idag var igen spændende, dog var der jo selvf. en hel del kendt viden. Men især doseringen til forskellige patientkategorier var god at få ord på :)

Hjemkommet: Løbetur på 1 stk trælår (Fra judo) og et udaset ben fra testene idag:

14 min. 45 sekunder PR!! :w00t:

Måske jeg skulle påføre benene yderligere skader, med forventelige fremskridt for øje :lol:

Bagefter:

Chins:

4s x 3r

Pushups:

4s x 10r

Link to comment
Share on other sites

Problemet med at lave et rygprogram som dækker alle, er at det er umuligt 

Ingen rygge ligner hinanden, så det skal altid være individuelt.

Nogle behandlere (McKenzie fysioterapeuter) deler rygproblematikken ind i tre grupper:

1: Posturalt (Forkert/dårlig holdning, som giver rygsmerter)

2: Dysfunktion (traume eller andet i yderstilling, som kun giver smerter i den specifikke stilling)

3: Derangement (Discusproblemer, som giver forskellige symtomer. Det kunne f.eks være at du havde ondt ved stillingsskift (rejse/sætte sig) eller havde svært ved at rette dig op når du har stået foroverbøjet.)

Så du kan se: Dit program skal passe til din ryg

Jeg kopierer lige dit indlæg fra en anden tråd herover for ikke at spamme en andens logbog. Og så til kommentaren:

Jeg bed mærke i, at du skriver om McKenzie fysioterapeuter, og det fik mig til at tænke på, om jeg mon skal til konsultation hos dig i morgen? B)

Du bor i Aalborg, er fysioterapeut og hvis du er McKenzie-fysioterapeut, er du vel næsten nødt til at arbejde hos Uffe Brunø Lindstrøm, da han vist er den eneste McKenzie-fysioterapeut i Aalborg?

Ærgeligt nok praktiserer Uffe ikke længere selv. Det var ham, som for mange år siden hjalp mig med mine (troede jeg) kroniske rygproblemer. Hans politik om først at fjerne skaden, og derefter forhindre den i at komme igen krævede en del hårdt arbejde, men det gjorde underværker for min ryg. Er det en generel indstilling hos McKenzie fysioterapeuter? (Det var han vist ikke officielt dengang).

Jeg har en tid i morgen hos en af hans fysioterapeuter med en skulderskade, som i bedste fald bare er noget overfladisk. Og i værste fald noget grimt noget med rotator cuff skade o.s.v.

Kan du bekræfte, at en rotator cuff skade kan vare helt op til seks måneder og kræve total pause fra vægttræning, mens den heler? I så fald vil det betyde et permanent farvel til vægttræningen for mit vedkommende. Jeg håber det bedste.

Link to comment
Share on other sites

Hej Bruno.

Jeg arbejder ganske rigtigt for Uffe (og Jan H), men ikke på klinikken i Holbergsgade. Jeg er lidt "freelance", hvis man kan sige det sådan B)

Der er rigtigt mange McKenzie terapeuter, med forskellige niveauer af uddannelsen. Uffe har den højeste, og er samtidigt præsident for McK Danmark. Han forsker mest nu. Alle hans terapeuter på klinikken har mindst "credential" eksamen, som borger for et godt teoretisk fundament i ryg og nakkebehandling. Jeg har ikke eksamen endnu, da mit nuværende jo ikke indebærer rygbehandling på klinik.

Hans politik om først at fjerne skaden, og derefter forhindre den i at komme igen krævede en del hårdt arbejde, men det gjorde underværker for min ryg. Er det en generel indstilling hos McKenzie fysioterapeuter?
Det er det, og burde være det for alle behandlere. McKenzie pricippet er så enkelt og ligetil, at alle behandlere burde kende til det. Men det gør de ikke.
Kan du bekræfte, at en rotator cuff skade kan vare helt op til seks måneder og kræve total pause fra vægttræning, mens den heler?

Ja, men så skal det nok være en overrivning. Men jeg har læst i din log at det "blot" var et derangement lavt i din cervicalcolumna (jfr. udståling i armen), og det er som du skriver relativt let at behandle. Når man ikke går for længe med det.

"Dobbelthage" øvelserne - som du sikkert er blevet sat igang med - er ligeså særdeles enkle, men meget effektive.

Selv laver jeg McKenzie på alle patienter og venner/familie med ryg/nakke problemer. Og det virker.

Dagens lette træning:

Løb. Jeg tog ikke tid, men det var heller ikke nødvendigt. Det skal ikke blive en besættelse.

(Altså tidtagningen, løbet må gerne ;) )

Chins:

5s x 3r

Pushups:

5s x 10r

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene :) . Du har ret m.h.t. dobbelt hage øvelserne. 15 gentagelser 5 - 6 gange om dagen! Det bliver kedeligt. Lige så kedeligt, som dengang jeg skulle lave McKenzie push-ups igen og igen og igen... Men det hjalp, så jeg skal nok tage mig sammen til at få lavet disse øvelser B)

Link to comment
Share on other sites

Træning på arb.

SissySquat:

5 x 60

5s x 5r x 110

5s x 5r x 140

Dødløft:

3r x 110

10 singles x 150 Jeg er blevet svagere, men det skal nok komme igen!

DB Press, stående:

5r x 20

2s x 5r x 25

4r x 30 YIPIII, min skulder er OK igen! Nu mangler jeg bare lidt styrke.

3r x 30

2r x 30

Fail x 30

Bænk:

5s x 3r x 80 Også svækket her..

Chins:

2s x 5r

3s x 3r

ABwheel og swissball ad libitum..

Her til aften:

Løb. 15½ minut, ganske godt på fuld mave B)

Weekenden bliver hektisk. :beerchug: Men der skal blive tid til lidt træning!

Link to comment
Share on other sites

DB Press, stående:

5r x 20

2s x 5r x 25

4r x 30 YIPIII, min skulder er OK igen! Nu mangler jeg bare lidt styrke.

3r x 30

2r x 30

Fail x 30

Godt at se, at du er tilbage i sadlen igen :devil: Så er der kun en vej og det er frem over sletterne :w00t:

Link to comment
Share on other sites

I går: Smadring af lever :beerchug:

Idag, afstraffelse af kroppen..

Dødløft:

5 x 100

5 x 130

10 singles x 160

Squat:

3s x 15r x 60

Bænk:

5s x 2r x 90

Stående DB press:

5s x 3r x 30

Chins:

3s x 3r

Det var tilpas til at jeg sover godt i nat..

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Idag var kroppen noget påvirket af en uges forkølelse, som næsten er ude af kroppen (og næsen :tongue: )

Dødløft:

5 x 100

3 x 130

7 singles x 160

Stående DB press:

5 x 25

5 x 27,5

3s x 3r x 30

Bænk:

10 x 60

5 x 70

3s x 3r x 80

3s x 2r x 90

Squat:

15 x 60

15 x 70

15 x 80

Chins:

3s x 5r

+ lidt mave og et par timers havearb. God samvittighed. :)

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Synes lige jeg ville dele denne lille beauty med alle de kampsportsinteresserede:

http://mars.walagata.com/w/nacirema/unbreakable.gif

En anden vinkel:

http://s90146897.onlinehome.us/og/fedor_randleman.gif

Som en tilføjelse kan siges: Fedor, som den hvide kæmper hedder, vinder kampen efter lidt kæmpen videre! :cry:

Næste uge skal jeg til fyn en uges tid. Og lidt til Kolding. Så det bliver nok til lidt træning i OBBC, og så skal jeg have fundet et godt center på Kolding egnen. Synes ikke der er nogle oplagte i centerguiden, så hvis der er nogen med kendskab til egnen, vil jeg være taknemmelig :)

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

Fedor er jo også en syg syg mand :devil: han sagde i et interview "My motivation is to beat all enemies in front of me and to be invincible and never be defeated"

hvilket han også (næsten) har gjort. Jeg mener kun han har tabt en ud af omkring 20 kampe

Randleman har tilgengæld den sygeste fysik :)

Link to comment
Share on other sites

Synes godt nok det er utroligt hvad menneskekroppen kan holde til, selvom det selvfølgelig giver skader ind imellem!

*host* :bblush: Ja, nogen gange skal der ikke så meget til (Når man tænker på min skade..)

Men nu er det også atleter i absolut topform (de fleste af dem), og ikke en sport for tøsedrenge. Vi har selv en dansker lidt med fremme: Lars "badboy" Besand fra Skagen Fight Gym. Hans fysik (og kampstil) er ikke at spøge med. :)

Link to comment
Share on other sites

Træning efter arb:

Centret var idag fuldt af mennesker. Een skilte sig ud fra mængden: "Overkroppen", som jeg så hjerteligt har valgt at kalde ham.

En svulmende brystkasse og skuldre, og minus ben. Han går og skræpper som en fasankok, og imponerer de unge. Jeg har dog svært ved at se det store i en fyr som råber "FISSE" hvert andet minut B)

Nåmmen jeg ignorerede hans brøleri, og gik igang med træningen:

Dødløft:

5 x 90

3 x 110

3 x 130

10 singles x 160

Stående DB Press:

5s x 4r x 30 kilo!!!!! Hellfuckinggreat!!

Squat (halve/trekvarte B) ):

5s x 5r x 110

Chins:

5s x 4r

DB Snatch:

3 singles med højre x 40

Masser af mavearb..

Tæv til sandsækken :sneaky:

Fodbold i aften, life is sweet :)

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

FED træning idag!

Ikke fordi jeg løftede specielt godt - tværtimod næsten.. Men jeg kunne blive ved - som den berygtede duracell lapin :bounce:

Dødløft:

15 singles x 160

Stående DB Press:

5 x 27,5

3s x 3r x 30

Bænk:

5s x 5r x 80

Flad bænk med DB:

5s x 5r x 30

Squat:

5s x 3r x 100 - med god dybde!

Alverdens mave:

F. C. Twist:

3s x 6r x 15 kilo

Cable crunches:

3s x 10r x hele stakken

Sandsæk prygl:

15 minutter med skinneben og håndbind

Jeg kunne godt have blevet ved. Det kunne jeg. Men det kunne huden på fingrene ikke :chicken:

Chins'ne gemmer jeg til i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Træning i OBBC:

75,- for en gæstetræning!!! Det MÅ være prisrekord.

Nåmmen jeg betalte, og træningen gik fint, trods alt.

Squat: Vægtene føltes lettere - er skiverne lettere i fra squat end i stativet?

5 x 60

3s x 3r x 90

4s x 3r x 110

DB Press:

5 x 28

4s x 4r x 30

Dødløft:

5 x 110

5s x 3r x 140

DB Snatch:

1 x 44

1 x 48

1 x 50 PR!! Den var tung, men der var mere at komme efter..

Chins, dips, og mave.

Link to comment
Share on other sites

Træning i OBBC:

75,- for en gæstetræning!!! Det MÅ være prisrekord.

Nåmmen jeg betalte, og træningen gik fint, trods alt.

Snik-snak! Fitness.dk på Vesterbro i Aalborg tager 90 kr!

Fin Form i Randers tager 110kr :blink:

Hvad ligger dine max løft på for tiden?

Kan se du har løftet 190 kg i dødløft og prøver kræfter med de magiske 200kg og 105kg i bænk(dog en del sider tilbage) og squatten var ikke til at finde så den opgav jeg lidt at lede efter :tongue:

Mvh Jenz

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. Jeg synes nu det er dyrt - men de skal jo leve :)

Jenz: Mine max ligger lidt lavt for tiden (onde tunger vil sige at de altid har gjort det), da jeg er på vej op fra en skade.. Som du kan se nedenfor er der endnu et lille stykke til fordums..... styrke B)

Træning i KIF Kolding:

Jeg havde en ”grøn” træningsmakker med, og vel bevidst om min mission, indviede jeg ham i frivægtstræningens herligheder. Vi har trænet sammen for mange år siden, hvor jeg mest sværgede til maskinøvelser.

Vi startede med:

Squat:

3s x 5r x 100

Han sagde på eget initiativ, at træningen med fri squat, var langt mere behagelig end i det smith stativ, som stod lige ved siden af.

Forskellige skulderøvelser

DB Bænk

Chins:

5s x 5r

Dødløft:

90

110

140

160

180 Miss!!

3s x 3r x 140

Han synes virkelig at det var en fed øvelse. Mere ville have mere, og inden vi fik set os om, havde han nuppet 130! Ganske godt gået, når man ikke har trænet i 2 år!

En enkelt af pigerne fra KIF’s hold var nede og træne, og det gjorde godt at se piger gå sådan til vægtene. ;)

Link to comment
Share on other sites

Træning i OBBC:

75,- for en gæstetræning!!! Det MÅ være prisrekord.

Nåmmen jeg betalte, og træningen gik fint, trods alt.

Hvorfor hulen sagde du ik bare, du ville ha en prøvetime? Det gjorde jeg da i sin tid. 75 kroner er vist ret standard rundt om for enkelte timer.

Noget andet: Vi planlægger en forlænget weekend i Kolding og Aalborg kommende weekend (evt. næste igen). Hvad skal man lissom ha set i Aalborg? Ud over Gaden altså.

Nogen gode træningsmuligheder der??

Hvis du har tid, må du da gerne komme med ud og se på en øl. B)

Edited by mdk
Link to comment
Share on other sites

Efter at have været internet-amputeret i nu en hel uge, er det tiden at få styr på sagerne B)

Det er blevet til 2 træninger i OBBC (fik et par gratis gæstetrænings blanketter af hende den lille med de store, som står ved indgangen)

Endvidere er det blevet til yderligere en træning i KIF Kolding. Jeg kan ikke huske den præcise indsats, blot at jeg i lørdags (under træningen i OBBC) regnede 50 kilo forkert i dødløft, og som følge deraf fik lidt ondt i ryggen. Men jeg har lavet mine bagoverbøjninger, og ryggen er i bedring tak B)

Spørg mig ikke hvordan det kan lade sig gøre at regne så meget forkert, måske hænger det sammen med hende blondinen som absolut skulle køre hasecurl mens jeg løftede? Nåmmen hun var en frisk pige (!) og jeg fjollede rundt med vægtene. Et kønt syn.

Tilbage i Aalborg, med een resterende ferieuge, skulle det gerne blive til lidt flere træninger..

MDK: Send mig lige en PM, så finder vi ud af det!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share