→ Armlægning ←


Dennis1992
 Share

Recommended Posts

Jeg mener, at man bl.a. skal træne sin rotator cuff, så den kan holde. Det kan min ikke, og derfor holder jeg mig fra armlægning. Det er ellers sjovt. Jeg var pænt god til det i skolen.

Se i øvrigt denne side:

http://www.armwrestling-supersite.com/

Edited by Oksen fra Århus N
Link to comment
Share on other sites

Tilmeld dig Grip Board. De har en hel sektion for armwrestling.

Min overall styrke taget i betragtning har jeg altid været en god armlægger. Mine bedste råd må være; KLEM så hårdt du kan til at starte med, prøv om du kan skubbe lillefingerknoglen "op over" hånden og ind mod dig selv. Folk er ofte ikke forberedte på det helt fra start. Ryger du i en deadlock så prøv om du kan trække din modstander lidt hen imod dig selv. En meget lille forskydning giver dig overtaget.

Når alt det her så er sagt, så er armlægning prol af helvede til

Link to comment
Share on other sites

Tilmeld dig Grip Board. De har en hel sektion for armwrestling.

Min overall styrke taget i betragtning har jeg altid været en god armlægger. Mine bedste råd må være; KLEM så hårdt du kan til at starte med, prøv om du kan skubbe lillefingerknoglen "op over" hånden og ind mod dig selv. Folk er ofte ikke forberedte på det helt fra start. Ryger du i en deadlock så prøv om du kan trække din modstander lidt hen imod dig selv. En meget lille forskydning giver dig overtaget.

Når alt det her så er sagt, så er armlægning prol af helvede til

Det er vel egentlig ikke så prol som at trække krog, eller slå søm i er det? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Har du stærke hænder? Btw man har jo ingen muskler i fingrene, kan man være- wait for it- senestærk? :blush:

Selvom selve muskelbuen ikke ligger i fingrene selv, har vi skam muskler der virker fingerleddene, de bliver bare til sener inden de rammer de yderste fingerled. Sener(hvid) er forsættelse af muskler(rød) som så hæfter/udspringer på knoglen, så man kan ikke skille sene og muskel fra hinanden når det kommer til styrke, simplificeret :smile:

flex_digit.jpg

edit: billedesnask.

Edited by Krumborg
Link to comment
Share on other sites

Kan huske jeg så et program på Discovery Channel omkring dette med armlægning. De beskrev det som om, at der er meget teknik i det også og at det langt fra kun er rå styrke det kommer an på. Kan ikke huske hvornår det blev sendt eller hvad det hed. Det er ret længe siden.

Eurosport 2 sender desuden fra konkurrencer i armlæning i ny og næ :smile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share