321's log - 2015


321
 Share

Recommended Posts

Med fare for at stille spørgsmålstegn ;)!

Jeg kan godt følge pointen i en langsom excentriske fase når du laver Dips, men hvad er problemet i en Eksplosiv Koncetrisk fase?

- Ligger der en bagtanke gemt bag den langsomme gennemkørsel, eller? JEG ER SUPER NYSGERRIG :4thumbup:

Vi skal forresten helt klart, have kørt nogle Sealfit WOD's på arbejdet en dag!!

Edited by sødmælk
Link to comment
Share on other sites

Med fare for at stille spørgsmålstegn ;)!

Jeg kan godt følge pointen i en langsom excentriske fase når du laver Dips, men hvad er problemet i en Eksplosiv Koncetrisk fase?

- Ligger der en bagtanke gemt bag den langsomme gennemkørsel, eller? JEG ER SUPER NYSGERRIG :4thumbup:

Vi skal forresten helt klart, have kørt nogle Sealfit WOD's på arbejdet en dag!!

Jeg ved ikke hvor Froggy ville hen med dét midt i mit PR forsøg. Han fablet noget om at det så gav begge veje, og ikke kun den ene. Jeg har nu altid bare banket dem af hurtigst muligt og haft det fint med det.

Jeg tænker at det er ligesom når man skal blive bedre til pull ups. Der er det jo også en god idé at køre super langsomme excentriske reps, for så i sidste ende at blive bedre til at tage dem eksplosivt.

Og ja vi skal helt sikkert kører noget af det dersens SEALFIT :devil:

Link to comment
Share on other sites

Altså jeg vil jo sige at der helt klart er en ide i at køre den excentriske udførelse langsomt, det giver jo på den negative del af øvelser.. Meeeeeen.. Jeg ville nu helt sikkert køre den resterende del af øvelse eksplosivt, der er jo ingen grund til at være stærk og langsom, når man kan være stærk og eksplosiv :superman:

Link to comment
Share on other sites

Morgen

Push ups

50.

Englehop

25.

Sit ups

25.

Fluttekicks

25.

Løb

Type: Rolig, rolig.

Distance: 5K.

Tid: <25:00

Idag skulle have stået på intervaller, men da jeg senere skulle til fys holdt jeg det til en let løbe tur.

Middag

Fysioterapeut

Han spurgte som sædvanligt hvordan det stod til og var ovenud tilfreds med at jeg kunne holde en 9km med en fart på 5 min pr km, uden at få ondt.

Ellers gav han god gas og fandt en lille udposning af betændelse, højt oppe på akilessenen, på min venstre fod. Som han masseret væk.

Havde overvejet en tur i svømmeren her til eftermiddag med da konen havde bilen var jeg stuck at home. Så den tur tager jeg forhåbentlig imorgen.

Men jeg fik da bestilt mine nye løbesko :4thumbup:

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Eftermiddag

A1 Military press

1 x 15 x 20kg.

1 x 08 x 30kg.

1 x 08 x 35kg.

1 x 05 x 40kg.

God bundstyrke.

A2 Lunges

1 x 12 x 40kg.

1 x 10 x 45kg.

1 x 08 x 50kg.

1 x 08 x 55kg.

God stabilitet, ikke så meget vaklen :innocent:

B1 Clean & Press

3 x 08 x 16kg.

Forsøgte mig med en kettelbell, men kunne ikke helt få det til at du. Og havde ikke tid til at rode med det.

B2 Squat

1 x 08 x 50kg.

2 x 08 x 55kg.

God eksplosivitet.

Passet gik stærkt men vil stadig betegne det som solidt. Ikke så mange svinke ærinder. Dog var jeg i selskab med Syberg hvor vi fik planlagt weekendens tur :4thumbup:

Aften

Vandtilvænding

- 35m dynamisk apnea, uden afsæt.

- 15m dynamisk apnea, uden afsæt. (Skulle lige ind til kanten)

- 2 x 50m med maske og finner, direkte neddyk + aftagning af grej, op til overfladen, træde vande i 1 minut. Neddyk + påtagning af grej.

- Udspring: Dødmur + direkte neddyk + påtagning af grej + 15m dyk.

- Ned dyk påtagning af grej + 25m dynamisk apnea.

- 25m dynamisk apnea + aftagning af grej.

Det var et kort pas, hvor motivationen ikke rigtig var til stede. Men de dyk jeg fik fortaget var af høj kvalitet, med masser ro :smile: og vigtigst af alt fik jeg arbejdet lidt med ABC prøven, som jeg finder underligt stressende :blink:

Link to comment
Share on other sites

Imorges var benene en smule trætte efter gårdsdagens ben træning men ikke i nærheden af at være lige så ukampdygtige som de plejer at være om fredagen.

Mine nye løbesko kom ind ad døren og det var lige i tide til ugens distance tur, så jeg besluttet mig for at holde tempoet nede på dagens løbe tur også få løbet de nye sko til :bigsmile:

Middag

Løb

Underlag: Asfalt, Is, Sjap.

Distance: 8500m.

1. 05:01 km/t.

2. 04:58 km/t.

3. 05:19 km/t. (Jeg fik en underlig smerte på ydersiden af mit højre knæ. Så jeg satte tempoet ned.)

4. 05:18 km/t.

5. 05:19 km/t. (Smerten havde fortaget sig men holdt tempoet nede.)

6. 05:09 km/t. (Begyndte så småt at sætte hastigheden op igen, uden problemer.)

7. 04:57 km/t.

8. 05:02 km/t.

Tid: 43:15

En ganske udmærket tur, både for krop og sjæl, altså hvis man ser bort fra irretationen i knæet.

Da jeg manglet 2,5km kom en varevogn kørende imod mig. I god tid trak han ud, men jeg må ha set svedt ud, for efterfølgende placeret han yderste hjul lige på striben af sjap som sprøjtet ud og gasset så op da han var ud for mig. Efterfølgende var jeg ikke så svedt, men rimelig våd :laugh:

Eftermiddag

Svømning

- 200m Opvarmning (Inklusive 30m Dynamisk apnea, uden afsæt).

- 300m Crawl, tid: 05:10.

- 300m Bryst, Tid: 06:15.

- 3 x 100m Crawl, Tid: 01:33, 01:36, 01:39.

- 4 x 50m Crawl, Tid, 00:42-00:47.

Ialt: 1300m :blush:

Ikke et langt pas, men jeg fik da kørt et par 300m og de lidt kortere distancer men med lidt højere hastighed. Jeg var begrænset af tiden tilrådighed for konen krævet opmærksomhed :tongue: og god mad :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Ren & Skær PUMP :smile:

Her til morgen fik jeg lyst til at køre en af de sjældne omgange pump for patter og guns.

A1 Barbell curls

1 x 10 x 30kg.

2 x 08 x 35kg.

A1 Push ups

3 x 50.

B1 Hammer curls

1 x 08 x 15kg.

1 x 10 x 15kg.

1 x 12 x 15kg.

B2 Bench press

1 x 20 x 35kg.

1 x 25 x 35kg.

1 x 30 x 35kg.

Ren styrke mæssigt har det nok været totalt ubrugligt :wink:

Resten af dagen kommer til at stå på hygge, god mad og øl i Københavns gader :beerchug:

I selskab med drengene fra 1st Vidar.

Link to comment
Share on other sites

Løb

Underlag: Asfalt, Is, Sjap.

Distance: 8500m.

1. 05:01 km/t.

2. 04:58 km/t.

3. 05:19 km/t. (Jeg fik en underlig smerte på ydersiden af mit højre knæ. Så jeg satte tempoet ned.)

4. 05:18 km/t.

5. 05:19 km/t. (Smerten havde fortaget sig men holdt tempoet nede.)

6. 05:09 km/t. (Begyndte så småt at sætte hastigheden op igen, uden problemer.)

7. 04:57 km/t.

8. 05:02 km/t.

Tid: 43:15

Pas nu på - det er symptomer på løberknæ. Og sådan et er en rigtig led satan :blink:

Men godt at se, du får nogle kilometer i benene.

Link to comment
Share on other sites

Hey mester.

Det er ikke meget, du får logget. Er du her endnu?

Ja da.

Men som du ved er mit arbejde engang imelem ganske tidskrævenden og det her har været en af disse uger. Den har stået på 102 timers arbejde, (med børn :blink: ) og kun 16 timers søvn. Så jeg har manglet tid til både træning og loggen :cool:

Men nu er jeg på igen :wink:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

March

Vægt: 20kg.

Distance: 15km.

Var lidt spændt på hvordan knæet ville reagere, men der var ingen problemer.

Torsdag

March

Vægt: BW, støvler+uniform.

Distance: 6km (inklusive 1500m løb).

Ingen problemer med knæet, men var dog meget opmærksom på det.

300 workout

- 25 x Pull ups (Unbroken)

- 50 x Dødløft, 40kg (5x10)

- 50 x Push ups (Unbroken)

- 50 x Box jumps (5x10)

- 50 x Floorwipers, 50kg (2x25)

- 50 x Clean & press, ??

- 25 x Pull ups (10,15)

Lidt blandet

- Dips, med vægt.

- Chin ups, med vægt.

- Planke.

- Rundsving.

Fredag

Restitution

Søvn, mad og hvile! :innocent:

Har desuden været rimelig øm omkring knæet idag. Jeg må få fyssen til at kigge på det næste gang. Jeg lader bentøjet være, hen over weekenden og ser så ellers tiden an.

For jeg har sgu ikke tid til en længerevarende skade :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

March

Vægt: 20kg.

Distance: 15km.

Var lidt spændt på hvordan knæet ville reagere, men der var ingen problemer.

Torsdag

March

Vægt: BW, støvler+uniform.

Distance: 6km (inklusive 1500m løb).

Ingen problemer med knæet, men var dog meget opmærksom på det.

300 workout

- 25 x Pull ups (Unbroken)

- 50 x Dødløft, 40kg (5x10)

- 50 x Push ups (Unbroken)

- 50 x Box jumps (5x10)

- 50 x Floorwipers, 50kg (2x25)

- 50 x Clean & press, ??

- 25 x Pull ups (10,15)

Lidt blandet

- Dips, med vægt.

- Chin ups, med vægt.

- Planke.

- Rundsving.

Fredag

Restitution

Søvn, mad og hvile! :innocent:

Har desuden været rimelig øm omkring knæet idag. Jeg må få fyssen til at kigge på det næste gang. Jeg lader bentøjet være, hen over weekenden og ser så ellers tiden an.

For jeg har sgu ikke tid til en længerevarende skade :crazy:

Og hvilket comeback :superman: Godt at se.

Er du begyndt at slæbe rundt på børn??

Fornuftigt at pleje dit knæ, for det skidt skal tages i opløbet...

Link to comment
Share on other sites

Og hvilket comeback :superman: Godt at se.

Er du begyndt at slæbe rundt på børn??

Fornuftigt at pleje dit knæ, for det skidt skal tages i opløbet...

:4thumbup:

HAHA, ja jeg har brugt ugen på at kontrollere 20 unge mennesker som var i praktik på mit arbejde, disse var i alderen 14-17 og skulle derfor nurses i døgnets 24 timer og det har efterladt mig mentalt forpustet og stemmeløs :laugh:

Ja det skal sgu ikke hive mig i gruset.

Så jeg giver benet en masse hvile, for købt ét knæbind til at støtte og for fyssen til at kigge på det, så jeg evt kan komme igang med behandling. Heldigvis rgener jeg med at tage det her i opløbet og ignorer det som jeg gjorde med achilessenerne :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag

Jeg har idag været ganske øm, nu på indersiden af højre knæ :blink:

Mærkeligt at det bliver værre flere dage efter jeg har lavet noget...

Men da jeg også har været en lille bitte, bitte, bitte smule snottet, hvilket jeg nok kan tilskrive 20 børn, valgte jeg at indstille al motion til imorgen hvor jeg ser hvordan kroppen har det.

For jeg har sgu ikke tid til at rende ind i en skade eller sygdom :dry:

"History has demonstrated that the most notable winners usually

encountered heartbreaking obstacles before they triumphed. They won because they refused to become discouraged by their defeats." --Bertie C. Forbes

:bigsmile:

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Søndag

Klog af skade blev jeg hjemme fra svømmeren idag. Da jeg i nat har været meget snottet og generalt ikke har følt mig helt på toppen. Normalt ville jeg have ignoreret dette men da min erfaring siger mig at jeg 1. ikke for noget ud af det 2. min tilstand bliver for værret...

Men som sædvanligt blev jeg rastløs.

Angie

- 100 Pull ups.

- 100 Push ups.

- 100 Sit ups.

- 100 Squats.

WOD'en blev fortaget uden tid og med ultra forsigtige air squats, som ikke gav anledning til problemer.

Link to comment
Share on other sites

Træls med sygdommen - og knæet. Du er snart ovenpå igen :superman:

Ja det er sgu træls med al den snot og små ondt i halsen. Men har det bedre idag :smile:

Med hensyn til knæet så brokket det sig ikke igår og heller ikke under morgenes jogging tur.

Men nu må vi se hvad fyssen siger til det idag :blink:

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Stadig snottet, men ellers ganske frisk og lidt mere mod på at træne end de sidste dage har budt på :blush:

Morgen

Push ups

50.

Sit ups

50.

Løb

Type: Jogging/test løb.

Distance: 4400m.

Tid: 22:10.

Idag var ren og skær test af knæet. Jeg løb meget forsigtigt og det resulteret i at underbenene syret fuldstændigt til :tongue: Men knæet gav ingen problemer så det er forhåbentligt et godt tegn :smile:

Men vil stadig høre hvad fyssen har at sige til det...

Middag

Fysioterapeut

Jeg var super spændt på hvad han havde at sige til knæet, men han mente at det havde været en blanding af nye sko og glat underlag der havde bevirket at jeg havde fået et uvant vrid som havde været årsag til en lille betændelses "bobel". Så hvis det ikke kom igen, ville han ikke gøre noget og bare lade mig fortsætte i mit vante trav :yahoo: hvilket jo var en kæmpe lettelse da jeg havde forstillet mig diverse skræk senarier.

Dog har dette mindet mig om hvor hurtigt det kan gå den modsatte vej. Og hvis dette projekt skal lykkeds så må jeg passe på mig selv. :dry:

Fusserne havde det også rimelig fint. Der var en smule med min venstre fod men ikke noget iforhold til hvad det har været.

Eftermiddag

Eftersom jeg slappet af under morgens løbe tur, fik jeg lyst til en afbrænding og der er "CrossFit" jo som skræder syet :wink:

I got 99 problems but a burpee aint one

- 11 Handstand push ups. (Unbroken)

- 22 Dips. (Unbroken)

- 33 Lunges. (Unbroken)

- 44 Pull ups. (20, 10, 10, 4)

- 55 Push ups. (Unbroken)

- 66 Boxjumps, 50cm. (10, 10, 10, 10, 10, 16)

- 77 Air squats. (Unbroken)

- 88 Sit ups. (22, 22, 22, 22)

- 99 Burpees. (10, 10, 10, 10, 10, 10, 10, 10, 10, 9

Tid: 19:59.

Tiden er noget langsommere end jeg havde håbet på, men skånet stadig knæet.

Jeg kom ikke op i håndstand i første forsøg, og da jeg endlig kom op presset 500kg snot sig på.

Pull ups: Måske jeg kunne spare noget tid hvis jeg ikke kørte 20 reps i første sæt?

Box jumps: Disse blev udført på en 50cm høj køkken stol. Hvilket føles højt for mig :blush:

Sit ups: Jeg burde være i stand til at køre dem unbroken, jeg frygter bare for at tappe mig for energi inden burpeesne.

Burpees: De er bare lede :devil:

Men det er og bliver en fed WOD, som jeg syntes gør mere ondt end den umidelbart ser ud :cooldance:

Resten af ugen står på sene og meget aktive arbejds dage, så min styrke træning vil nok blive super sættet og løbet vil være kort og intenst, hvis altså knæet holder :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Det var ikke lysten der drev imorges, men jeg havde en idé om at jeg måske kunnet få brugt kroppen i løbet af dagen, så det motiveret mig... Og ganske rigtigt!

Dagen igennem

March / Renden rundt

Distance: ca 10k (Afsluttet med 1000m løb)

Underlag: Skov bund (Hvilket skulle vise sig at være yderst vådt :laugh: )

Vægt: 25kg.

Jeg hørte intet fra hverken fødder eller knæ :4thumbup:

En god tur hvor der var skiftende hastigheder :tongue: Jeg fik ikke drukket så meget på turen, det har jeg tendens til at "glemme" når det er fugtigt i vejret.

Men da jeg kom ind konstateret jeg at min taske var drivende våd (godt jeg fik fjernet ansøgnings skemaet inden jeg gik ud) der var simpelthen gået hul på min camelback :crazy: så nu står den på flaske det næste stykke tid :cry3:

Eftermiddag

A1 Dips

1 x 08 x 20kg.

1 x 08 x 25kg.

1 x 08 x 30kg.

1 x 08 x 35kg.

Det går jo som det plejer. Tror at jeg vil til at læge lidt ekstra kræfter i feks dødløft også bare vedligeholde dips. Men det er der ikke rigtigt taget stilling til endnu :innocent:

A2 Chin ups

1 x 08 x 10kg.

1 x 08 x 12,5kg.

1 x 08 x 15kg.

1 x 05 x 20kg.

Længe siden jeg har skudt den af med 20kg :4thumbup:

B1 Dumbell press

1 x 08 x 21kg.

2 x 08 x 23,5kg.

Er efterhånden kørt lidt død i denne øvelse :blush:

B2 Dødløft

1 x 08 x 60kg.

1 x 08 x 70kg.

1 x 05 x 80kg.

Er i sandhed svag i denne øvelse. Og det hjælper jo heller ikke lige frem at jeg bliver ved med at smutte uden om... FÅ DET RETTET! :nonono:

3 runder af

T2B

08.

Bicickle crunches

40.

Evil wheel

10.

Den virker sgu stadig på mig. Dog tror jeg snart at jeg laver en ny mave cirkel.

Solid styrke træning hvor jeg fik nået de øvelser jeg havde sat mig for. Derudover fik jeg sludret og pludret med kammerater der har været på kursus, drenge der skal ud at "rejse" og selvfølgelig Peters og Rollo... :cool:

Link to comment
Share on other sites

God solid træning som sædvanlig.. :cool:

Hvordan ser det ud med FKP-planerne? Søger du ind i år?

Heei Mr. BFC!

Længe siden man har hørt fra dig. Er loggen gået på ubestemt ferie? (Håber da snart at du for alvor genopfrisker den :wink: )

Ja træningen går ok iøjeblikket. Jeg har nogle fokus punkter/discipliner som jeg forsøger at udvikle mig i. Bla løb :smile:

Hvordan ser din træning ud, og går du bare og venter på Enkeltkæmperen?

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Morgen

Push ups

50.

Dagen igennem

March / Renden rundt

Vægt: 20kg.

Underlag: Skovbund (Stadig våd, nu med sne :tongue: )

Distance: 8k.

Jeg formået ikke at holde fødderne tøre. Ikke fordi mine støvler, ikke kan holde vand ude, men fordi at åen gik over mit støvle skaft :dry: Så, så blev det jo en god dag alligevel :smile:

Aften

Løb

Type: 3 x 1000m Intervaller.

- 1000m Opvarmning.

1. 04:00/km.

2. 03:56/km.

3. 04:00/km.

- 600m Afjog.

Distance: 4600m.

Målet var at holde den på 4 minutter eller derunder, pr kilometer. Og det holdt jeg jo liige :laugh:

Jeg holdt antallet af intervaller til tre, da mine achilessener har fået lidt tæsk her de sidste par dage. Og jeg ikke ville friste skæbnen, nu hvor det går så godt :blush: Men jeg er alligevel ganske tilfreds da man godt kunne mærke at man ikke havde det samme overskud i benene som normalt, nu hvor jeg har fået gået lidt de sidste par dage.

Imorgen regner jeg med at fødderne får ro, men kører en let ben træning :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Aften

Løb

Type: 3 x 1000m Intervaller.

- 1000m Opvarmning.

1. 04:00/km.

2. 03:56/km.

3. 04:00/km.

- 600m Afjog.

Distance: 4600m.

Ohøj 321

Dine løb ser sgu bedre og bedre ud - sådan :4thumbup:

Hvis du skulle komme forbi en cindersbane, så prøv at fyr nogle 400 meter intervaller af. Løb fx en 6-10 styks, hold tiden under 1'30 og pauserne helst på 1'00. Det vil rykke dig det sidste stykke på din cooper.

Men ellers: Benhård og inspirerende træning du kører :superman:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share