321's log - 2015


321
 Share

Recommended Posts

Onsdag

Dagen idag har budt på ømme arme :crazy:

Morgen

Så fik jeg liige tid til at få styr på den dårlige samvittighed for igår. Og idag havde jeg en sjælden lyst til at dødløfte...

Dødløft

1 x 05 x 60kg.

1 x 05 x 70kg.

1 x 05 x 80kg.

1 x 05 x 85kg.

1 x 05 x 90kg.

Det er længe siden jeg har trukket så meget i dødløft og oven i købet med overskud.

Jeg føler endelig at der, er til flere kilo :4thumbup:

Eftermiddag

Løb

Type: 2 x 20 minutter.

1.

- 04:24/km.

- 04:40/km.

- 04:21/km.

- 04:10/km.

- 03:56/km.

Distance: 4620m.

------- 5 minutters pause -------

2.

- 04:45/km.

- 04:58/km.

- 05:32/km.

- 05:38/km.

Distance: 4000m.

Distance, ialt: 8620m.

Første runde, blev løbet hurtigere end "lang distance" tempo, hvilket er 5 minutter pr. kilometer, eller 12km/t. Dette lykkedes meget godt på trods af bakker og vind.

Anden runde, skulle være løbet langsommere end "lang distance" tempo. Det lykkedes ikke så godt, da jeg ikke er så god til at sætte tempoet ned, oven på en tempo tur. Men det anser jeg nu ikke for det store problem :tongue:

Istedet blev tempoet gradvist sænket og endte ud i afjog. Hvilket egentlig var meget rart.

Aften

Push ups

50.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Morgen

Push ups

50.

Middag

Løb

Type: Uniform & støvle løb.

Distance: 4000m.

De første 2 kilometer blev tilbagelagt på over 12km/t. De sidste 2 kilometer blev tilbagelagt på lige omkring 12km/t. Der er bare en verden til forskel fra gummisko til støvler :crazy:

Eftermiddag

Squat

1 x 05 x 40kg.

1 x 05 x 50kg.

1 x 05 x 60kg.

1 x 05 x 60kg.

1 x 05 x 65kg.

Rigtig god teknik på skvatten idag. Og jeg må sige at jeg forelsker mig mere og mere i denne øvelse, så der vil helt sikkert blive skvattet mere og tungere i fremtiden :superman:

Thrusters

1 x 05 x 20kg.

1 x 05 x 30kg.

1 x 03 x 35kg.

1 x 03 x 35kg.

1 x 01 x 40kg.

1 x 01 x 40kg.

Teknik træning, som dog endte ud i noget semi tungt. Der kunne sagten være skubbet flere kilo. Men jeg har været lidt øm i skuldrene igår og idag så jeg havde bestemt mig for at køre ket på skuldrene.

3 runder af

30m Walking lunges.

10 x Handstand push ups.

Tid: 03:36.

En fin lille WO for skuldrene og benene.

Men FØJ hvor er mine HSPU'er GRIMME :crazy:

Eftermiddag II

Svømning

- 2000m GLID.

- 3 x Sten, Saks, Papir. På 4m dybde, med bly lodder.

- 3 x 1 minuts statisk apnea. På 4m dybde, med bly lodder.

Det var en stille og rolig tur i svømmeren i selskab med Nico, hvor vi fik leget lidt med bly lodder om anklerne osv.

Nu vil jeg lave en omgang biksemad, massere mine achilessener og slappe lidt af!

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Fed træning makker! Godt at se du smider en cirkel ind i ny og næ!

Hvilke støvler løber du i? Jeg tror stadig Lowa Combat bliver udleveret derovre til UDD?

Link to comment
Share on other sites

Fed træning makker! Godt at se du smider en cirkel ind i ny og næ!

Hvilke støvler løber du i? Jeg tror stadig Lowa Combat bliver udleveret derovre til UDD?

Tak :smile:

Jeg kan egentlig godt li' at krydre det hele lidt med cirklerne.

Det er lidt forskelligt hvilke støvler jeg løber i.

Marcherne bliver gået i Meindl island pro, og på sigt skal støvle løbene også fortages i disse.

Men hér i opstarts fasen, hvor jeg stadig har restitutionen af achilessenerne for øje, løber jeg i et par Bates GX-8 som er en del lettere end vandre støvlerne. Men det er vidst også det eneste de kan bruges til :wink:

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Middag

Løb

Type: 10 x 400m intervaller.

- 2000m Opvarmning.

- 10 x 400m.

|01:35| |01:28| |01:30| |01:29| |01:29| |01:29| |01:26| |01:28| |01:29| |01:30|

- 2500m Afjog.

Distance: 8500m.

Benene føltes tunge og jeg var meget opmærksom på achilessenerne, så jeg gav den ikke alt hvad den kunne trække. Men jeg blev stadig forpustet og fik stadig trætte ben :bigsmile:

Eftermiddag

Push ups

50.

Lidt af det sjældne til bizp'ne

Barbell curls

1 x 05 x 30kg.

1 x 05 x 35kg.

1 x 05 x 37kg.

1 x 05 x 39kg.

1 x 08 x 39kg.

Det var det for idag. Jeg tror jeg skal til at kigge lidt på Rotator cuff øvelserne igen, da jeg har forsømt dem her på det sidste :blush:

Men nu står den på hygge med konen...

Imorgen er planen; Aktiv restitution med lidt orienterings løb og lidt statisk apnea.

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Lørdag

Morgen

Push ups

50.

Formidag

Løb

Type: Orientering.

Sted: Anneberg skov.

Distance: 4,2km.

En udemærket tur hvor der blev eksperimenteret lidt med kompas gang.

Der var ingen BUM påtrods af at der blev satset lidt. Jeg brugte i høj grad højdekurver og grøfter for at angive min position på kortet.

Middag

Vandtilvænding

- 50m dynamisk apnea. uden afsæt.

- 2 x 5 POW dyk.

- 1 x 10 POW dyk.

- 4 x 30 sekunders statisk apnea. på bunden.

- 2 x 45 sekunders statisk apnea. på bunden.

- 2 x "bottom walk". Med vægt poser om anklerne gik jeg hen over bunden.

- Makker øvelse. Dukke skub, dukken må kun flyttes når begge 2 rør ved denne og der er hele tiden en der skal have en hånden på dukken. Så man skal skiftes til at trække vejret.

- 50m bjærgning. Dette går bedre og bedre.

Eftermiddag

Renovering :bigsmile:

- 3 timer.

De første 2 vægge på gården, blev revet ned.

Se dét er funktionelt :4thumbup:

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Søndag

- OFF

Mandag

Morgen

Push ups

50.

Vandtilvænding

- POW dyk på 5m.

- Vandtrædning.

- Hajer & Guld fisk.

Eftermiddag

Tabata gone navy seal

- Tabata Squats (167)

- 1200m Løb (04:56)

- Tabata Pull ups (85)

- 1200m Løb (05:15)

- Tabata Push ups (180)

- 1200m Løb (05:04)

- Tabata Crunches (165)

- 1200m Løb (05:22)

En fin omgang hvor jeg fik løbet lidt osv. Jeg gav den ikke fuld gas på løbet da jeg ville skåne senerne lidt. Armene blev fuldstændig slagtet under pull ups'ne :laugh:

Dips

1 x 08 x 20kg.

1 x 08 x 25kg.

1 x 08 x 30kg.

1 x 08 x 35kg.

Dumbell press

3 x 08 x 21kg.

Jeg smed bryst træningen ind idag isted for imorgen hvor jeg, grundet arbejdet, er lidt presset på tid. Men der var ikke meget energi at skyde med :blush:

Rotator cuff, vandret

3 x 08 x 8,5kg.

EZ curls

3 x 10 x 25kg.

Der var lidt tid til overs og den tid valgte jeg at bruge, på min skulder og mine bizp's :smile:

Føde indtaget har IGEN idag været nærmest ikke eksisterende og det kunne godt mærkes på energi niveauet :nonono:

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Voldsom WOD med voldsomt meget løb :cool:

For en mand i din størrelse må det ikke ske, at fødeindtaget på en dag er nærmest ikke eksisterende :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Søndag

Tabata gone navy seal

- Tabata Squats (167)

- 1200m Løb (04:56)

- Tabata Pull ups (85)

- 1200m Løb (05:15)

- Tabata Push ups (180)

- 1200m Løb (05:04)

- Tabata Crunches (165)

- 1200m Løb (05:22)

:crazy::crazy: Fy for den lede! Den ser godt nok rigtig, rigtig nasty ud!!! :crazy::crazy:

Link to comment
Share on other sites

Lasseb --> Ja det var lidt mængden af løb der tiltrak mig, da det så var "2 fluer med ét smæk".

Du har ret. Det er overhovede ikke iorden at jeg ikke har styr på føde indtaget. Jeg er ganske sikker på at jeg ville få meget mere ud af min træning, og se heftigere resultater, hvis jeg fik styr på kosten. Det virker, trods flere ynkelige forsøg, bare så kompliceret og styret at følge en kost plan.

Idag husket jeg dog måltider og mellem måltider :tongue:

Kauf --> Den var også nasty. Pulsen røg op og armene blev slatne.

Specielt pull ups'ne var slemme og de forfulgte mig faktik hele vejen i mål. Også på mit løb hvor jeg ynkeligt forsøgte at svinge med de slatne armene :laugh:

Det skal lige siges at jeg aldrig kører "kipping pull ups". Alle pull ups og chin ups bliver altid kørt strict...

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Dagens træning blev som ventet til træninger. Da det skulle passes ind under jobbet.

Morgen

Push ups

50.

Middag

Dødløft

1 x 05 x 60kg.

1 x 05 x 70kg.

1 x 05 x 80kg.

1 x 05 x 90kg.

1 x 05 x 95kg BUM!

Så var der sgu lige en lille PR! og den har været længe ventet!

Så nu kan jeg snart hakke 8 x 100kg af :w00t: hvilket har været lidt et mål.

Pull ups

1 x 08 x 10kg.

1 x 08 x 12,5kg.

1 x 08 x 15kg.

1 x 08 x 17,5kg.

1 x 01 x 20kg.

1 x 01 x 22,5kg.

Ville se hvor mit 1RM lå, men da kroppen var lidt mæret af igår og dagens dødløft lod jeg det blive ved dette :dry:

Eftermiddag

Apollo

- 50 Push ups. unbroken.

- 50 pull ups. 5 x 10.

- 50 Hanging leg raises. 5 x 10.

- 50 Squats. unbroken.

- 50 Crunches. 2 x 25.

- 50 Jumping jacks. unbroken.

Tid: 08:11.

Mit greb er gradvist blevet svækket igennem de sidste 2 dage, så det var den største udfordring og denne udspillet sig under leg raises som jeg blev nød til at køre i sæt af 10 :blink: grundet bøsset greb.

Jeg har ikke helt fattet hvad de der jumping jacks skulle være gode for. Men jeg er jo heller ikke "Full blodded CrossFitter" og det kan vel derfor ikke forventes at jeg fatter dette.

Konklusionen er at denne tid SAGTENS kan slås! Men at jeg ikke har planer om det forløbigt.

Excentrisk træning af achilessenen

1 x 15 x 20kg.

5 x 10 x 40kg.

Ingen problemer under udførelsen. Men efterfølgende kan jeg godt mærke det i senerne.

Imorgen tror jeg at overkroppen får en hviler :smile:

Istedet kunne det være rart med lidt løb og lidt vand :wub:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Stærkt med PR! Den skal nok være der, om ikke andet laver du 8x 100 på dagen. Hvad siger kampvægten?

Mht. mellemmåltider. Hver gang jeg laver aftensmad, laver jeg en anelse mere mad end jeg spiser. Det kan jeg så spise som mellemmåltid dagen efter. Elsker rester :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Stærkt med PR! Den skal nok være der, om ikke andet laver du 8x 100 på dagen. Hvad siger kampvægten?

Mht. mellemmåltider. Hver gang jeg laver aftensmad, laver jeg en anelse mere mad end jeg spiser. Det kan jeg så spise som mellemmåltid dagen efter. Elsker rester :4thumbup:

Nemlig! Jeg burde være i stand til at hive den hjem til en test!

Vægten siger stadig under 60kg :blink:

Men jeg har heller ikke arbejdet ihærdigt nok på den :nonono:

Men det er helt klart noget jeg skal have mere styr på...

Det med at lave en smule ekstra mad og så benytte det dagen efter som mellemmåltid skal helt klart praktiseres noget mere.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Morgen

Løb

Type: Distance.

- 8500m. Tid: 38:00.

- 1200m Afjog.

Distance: 9700m.

Middag

Renovering

4 timers arbejde med et bræk jern. Jeg fik væltet de gamle bokse bagerst, i hvad der kommer til at blive et sadel rum. Efterfølgende gav jeg min hustru en hånd med den SATANs Efui der havde indtaget den ene gavl og så småt vokset sig ind igennem murstenene :crazy:

Det var fandme hårdt arbejde at få bugt med den. Men det lykkedes til sidst...

Eftermiddag

Vandtilvænding

- 20m dynamisk apnea, i uniform. Svømmet til midten af bassinnet og vandte så om, med afsæt på midter kanten..

- 4 x Afklædning + iklædning i vand.

- 10 minutters vandtrædning. Første 5 minutter holdt jeg en bold over hovedet.

- 25m dynamisk apnea i uniform.

- 15m skrå dyk i uniform.

- 300m, i uniform. Tid: 10:12.

- 5 minutters vandtrædning, i uniform. Sidste minut var med hænderne over hovedet.

Af og iklædningen var skide god vandtilvænding. Tøjet skulle først hentes på bunden hvor jeg i samme dyk tog bukserne på.

De 25 dynamisk apnea var sgu hårdt. Man bevæger sik ikke skide hurtigt i uniformen og det er psykisk belastende.

De 300m tog sgu sin tid. Men jeg svømmet lige op med et par motions svømmere :tongue:

5 Minutters vandtrædning i uniform er MEGET mere belastende end 10 minutter uden. Men det var god træning.

Alt ialt et super vandpas. Når man lægger vådt tøj til regne stykket bliver det hele bare så meget mere belastende...

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Morgen

Push ups

50.

Formiddag

Squat

1 x 05 x 50kg.

1 x 05 x 60kg.

1 x 05 x 70kg.

1 x 05 x 75kg.

1 x 05 x 75kg.

Det er stadig teknikken der holder mig tilbage fra at løfte tungere, for der er POWER nok i stængerne :innocent:

Military press

1 x 05 x 25kg.

1 x 05 x 30kg.

1 x 05 x 35kg.

1 x 05 x 40kg.

1 x 05 x 35kg.

For at holde en bare nogenlunde teknik måtte jeg hoppe ned på 35kg i sidste sæt :4disguise:

Thrusters

1 x 03 x 20kg.

1 x 03 x 25kg.

1 x 03 x 30kg.

1 x 03 x 35kg.

1 x 03 x 35kg.

Kunne godt have smidt lidt ekstra vægt på. Men mine håndled brokket sig lidt :blush:

3 runder af

- 33 Box jumps.

- 33 Walking lunges step.

- 33 Squat.

God syre træning for be'nerne :smile:

Jeg vil sgu kalde det for en dag. Det føltes helt mærkeligt "kun" at have ét trænings pas på en dag. Det virker nærmest lidt svagt, når jeg nu er vant til at yde noget mere :tongue:

Men grunden er at jeg i denne uge har haft deload på løb for at skåne sener og ben så disse kan være klar til de næste 2 ugers belastning, og i sidste ende tror jeg at dette er en god løsning :cool:

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Morgen

Push ups

50.

Løb

Type: 12 x 100m intervaller.

- 2000m Opvarmning.

- 12 x 100m.

- 3300m Afjog.

Distance: 6700m.

Et kort men effektivt interval pas. Dette var det sidste løbe pas i denne uge og altså også det sidste løbe pas inden jeg starter på Banelægger kurset.

Middag

Renovering

4 timer i stalden, hvor jeg fik flytte alle de tunge, tunge genstande ud. Udover det fik jeg tømt ud i alt ragelsen og revet 2 vægge ned.

Eftermiddag

Fysioterapeut

Det var også sidste besøg hos fyssen inden mit 2 ugers kursus. Og i den forbindelse fik jeg et par råd med på vejen.

- RICE (Brug det hver dag).

- Lav stretching øvelser for achilessenen.

- Stop hvis muskel styringen mindskes.

- Stop hvis senerne skal løbes varme.

Desuden fik jeg en brutal omgang massage af fusserne. Så hårdhændet at jeg valgte at droppe svømningen.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag

Morgen

Push ups

50.

Formiddag

Vandtilvænding

- 25m dynamisk apnea i uniform.

- 2 x af/iklædning under vand (1 dyk).

- Konkurrence: 25m dynamisk apnea + fuld iklædning (jeg vandt :bigsmile: ).

- 10 x POW dyk i uniform.

- Walk around på bunden med 16kg bly.

- Konkurrence: 25m crawl i uniform (jeg vandt)

- Konkurrence: 25m bryst i uniform (jeg tabte :nonono: )

- 25m dynamisk apnea i uniform.

- 3 minutters POW dyk.

- Og en masse blandet dykkeri :tongue:

Middag

A1 Barbell curls

1 x 05 x 39kg.

1 x 05 x 39kg.

1 x 08 x 35kg.

1 x 08 x 35kg.

1 x 30 x 30kg.

A2 Push ups.

5 x 50.

Lige lidt pump til strimlerne :cool:

Nu står den på GOD mad til et slagter svendegilde :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Vandtilvænding

- 25m dynamisk apnea i uniform.

- 2 x af/iklædning under vand (1 dyk).

- Konkurrence: 25m dynamisk apnea + fuld iklædning (jeg vandt :bigsmile: ).

- 10 x POW dyk i uniform.

- Walk around på bunden med 16kg bly.

- Konkurrence: 25m crawl i uniform (jeg vandt)

- Konkurrence: 25m bryst i uniform (jeg tabte :nonono: )

- 25m dynamisk apnea i uniform.

- 3 minutters POW dyk.

- Og en masse blandet dykkeri :tongue:

Sådan :superman: Stærkt undervandspas. Du må være noget af en frø :wink: i vand.

Hver gang jeg ser i din log, er der ny benhård og inspirerende træning. Du napper de par prøver med hænderne på ryggen.

Godt banelæggerkursus, mester :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Sådan :superman: Stærkt undervandspas. Du må være noget af en frø :wink: i vand.

Hver gang jeg ser i din log, er der ny benhård og inspirerende træning. Du napper de par prøver med hænderne på ryggen.

Godt banelæggerkursus, mester :4thumbup:

Jeg svømmer bare som en sten :wink:

Jeg prøver også at variere indenfor de forskellig discipliner. Og det syntes jeg egentlig fungerer meget godt. Specielt i vandtilvændingen har jeg perioder hvor jeg laver mere af det ene end det andet. Feks bader jeg meget i tøj iøjeblikket og træner ikke så meget statisk, hvilket jeg burde lægge mere vægt på.

Én ting er at man har overskud i vandet når man har sovet ordentligt, spist godt, kroppen er i fin stand og man selv kan styre tempoet.

Noget andet er det når man er kold, træt, sulten og der hviler et præstations pres på ens skuldre. I det tilfælde kan jeg forstille mig at man har en del lettere ved at blive presset i det våde miljø. :smile:

Din træning ser også fornuftig ud. Du får løbet nogle lange ture og gået nogen kilometer :4thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Søndag

Igår stod den på god mad, vin og øl og det hævnet sig idag, iform af tømmermænd :gal:

Formiddag

Spadseren

45 minutters i selskab med hustru og hund.

Turen ude i den friske luft gjorde godt :smile:

Eftermiddag

3 x Bronze cirkel

Tid: 05:16.

I den kommende uge bliver der hverken styrketrænet eller svømmet. Men tilgengæld bliver der løbet en hel masse orienterings løb :4jumpy:

Så jeg håber at vejret holder...

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Dag 1.

Morgen

Push ups

50.

O - Løb

Sted: Tisvildeleje hegn.

Kattegori: Bronze / Let-middel svær.

Antal poster: 15.

Distance, fugl: 5,9km.

Distance: 8000m.

Tid: 00:58:05.

Dette første løb i ugen var et test løb, for at se om vi vidste hvad der var op og ned på et kort. Tiden tilrådighed var 90minutter så det må siges at være OK.

Ruten var smuk og varieret med faste stier, mos og sand som underlag. Området var forholdsvis fladt dog med en større bakke sidst på løbet. Jeg havde et mindre BOM fra post 1-2, hvor jeg løb op ad den gale vej, hvilket gjorde at jeg spillet meget sikkert resten af løbet.

Jeg havde fra start af bestemt mig for at køre mit eget løb og ikke lade mig presse af de andre kursister. Hverken i tempo eller rute valg og det holdt jeg :innocent:

Under løbs analysen fandt jeg et par punkter jeg skal arbejde med imorgen.

- Færre, men markante sikrings punkter (1-3 på de lange stræk hvor jeg bare skal give gas).

- Ikke lade mig styre for meget af vejene (Brug terrænet og kom væk fra stierne for på den måde at spare kilometer).

- Brug terrænet til egen fordel (Undgå at angribe højderne lige på).

- Hav en plan for hvordan jeg kommer fra posten, inden jeg er ved denne.

- Hav sikre opfang før og efter (Så jeg ved hvornår jeg er kommet for langt).

- Brug sidste sikre udgangs punkt mere aktivt. (Læg dette så tæt på post området som muligt så jeg lettere kan korrigere ved BOM).

Afjog: 2000m.

Distance, ialt: 10km.

Det er et super kursus sted. Lækker indkvartering, god mad og smukke omgivelser. Og instruktøren virker kompetent, med mange guldkorn.

Jeg er afsted på kursus med Omeg@ som er en stærk sparrings partner i O-faget. Ham vil jeg suge til mig fra og så ellers forsøge at skubbe mine grænser :smile:

Hele dagen har senerne været tapet til og det har fungeret fint. Der er blevet strukket ud og fødderne er nu eleveret. Imorgen får jeg fat i nogle engangs isposer da jeg ikke har en fryser tilrådighed til min genbrugs pose :dry:

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share