321's log - 2015


321
 Share

Recommended Posts

Tirsdag

Push ups

50.

Onsdag

Push ups

50.

Torsdag

Push ups

50 (med fødderne på skammel)

100.

Grundet meget arbejde, alt for lidt søvn hvilket jeg kompenseret for, med kaffe. var træningen ikke optimal, faktisk burde jeg nok have ladet den ligge. Men for at få styr på samvittigheden gik jeg i styrkehulen, med Bantz som var i den samme tilstand som mig...

A1 Military press

1 x 12 x 20kg.

1 x 10 x 30kg.

1 x 08 x 35kg.

1 x 05 x 40kg.

Kunne mærke at jeg ikke havde ret meget at skyde med.

A2 Squat

1 x 12 x 40kg.

1 x 10 x 50kg.

1 x 08 x 55kg.

1 x 08 x 60kg.

Kørte super let i bentræningen da energien overhovede ikke var til det.

B1 Clean & press

3 x 08 x 16kg.

The usual.

B2 Leg curl

1 x 08 x 36kg.

2 x 08 x 41kg.

Godt nok længe siden jeg har kørt denne øvelse. den blev indsat idag fordi jeg var for ynkelig til at kømpe med lunges

Efterfølgende var samvittigheden tøjlet og jeg kunne tage hjem.

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Fredag

Efter 14 timers søvn var jeg stadig ør i hovede. Godt at det er lav intensitets uge :smile:

Løb

Type: Distance.

Distance: 8500m.

- 04:59/km.

- 04.43/km.

- 04:49/km.

- 04:57/km.

- 05:13/km. Stejl bakke, kombineret med hård modvind, føltes nærmeset som om jeg stod stille.

- 05:09/km. Fortsat modvind og bakke.

- 05:06/km. Fortsat modvind og bakke.

- 05:19/km. Jogging.

Tid: 40:14.

+500m afjog uden tid.

Manglet virkelig energi. Både søvn og mad...

Link to comment
Share on other sites

Lørdag

Efter en hyggelig aften på den lokale :beerchug: gad jeg ikke rigtig en tur i svømmeren, specielt ikke nu hvor vejret var så smukt...

Push ups

50.

March

Beklædning: Cowboy bukser, soft shell jakke, Häglöf sko :crazy:

Vægt: 18kg.

Distance: 12km (inklusive 6 x 500m løb, 500m gang)

6 x 500m løb, 500m gang intervallerne:

- 07:25/km.

- 07:31/km.

- 07:39/km.

- 07:27/km.

- 07:35/km.

- 07:34/km.

En god lille gå tur. Det var dejligt intensivt med intervallerne hvilket gjorde at de små 12km blev rimelig hårde :smile:

Vejret var jo fantastisk, blå himmel, ingen vind, hvilket gør det meget mere hyggeligt med march træningen. Turen blev selvfølgelig gennemført uden musik.

Pull ups

50.

Dette var så enden på "lav intensitets" ugen. Det har nu ikke været lav intensitet på arbejds siden, hvor den er sneget sig et godt stykke over de 80 timer hvilket har tærret lidt på energien. Men nu har jeg ferie og regner derfor med at få futtet en del :innocent:

Link to comment
Share on other sites

Søndag's pump :smile:

Tiden tilrådighed begrænset mit aktivitets niveau idag. Planen stod på svømmeren, men efter en sen brunch med konen og svogeren, gik det op for mig at jeg skal til familie fødselsdag idag. Så svømmeren blev sløjfet og istedet indsatte jeg lidt pump :dumbbell_lift:

A1 Barbell curls

1 x 12 x 30kg.

1 x 10 x 35kg.

1 x 08 x 37kg.

1 x 20 x 25kg.

Den brændte godt i bizp'ne

A2 Barbell shrugs

1 x 12 x 30kg.

1 x 10 x 35kg.

1 x 08 x 37kg.

1 x 20 x 25kg.

B1 Push ups

10 x 10 x BW.

B2 Pull ups

10 x 10 x BW.

Hammer curls

2 x 08 x 15kg.

1 x 12 x 15kg.

Nu må vi se om jeg klemmer lidt mere ind senere... :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Morgen

Jeg væltet lige ud af sengen og gik igang...

3 x Bronze cirkel

Tid: 05:24.

Den første omgang blev brugt på at komme i omdrejninger. Aldrig behagligt at vælte ud af sengen og give sig i kast med den slags :crazy:

Formiddag

Generalt syntes jeg at jeg løber for lidt, og lysten til at rykke nogle flere kilometer og interval pas er der bestemt, jeg bliver bare nød til at passe på mine achilessener hvis "projektet" skal lykkedes.

Løb

Type: Interval, 7 x 400m.

- 1500m Opvarmning. Stærk medvind.

- | 01:32 | 01:40 | 01:52 | 01:49 | 01:43 | 01:36 | 01:37 |

- 600m Afjog.

Ialt: 4900m.

Det var den første omgang 400m intervaller jeg har løbet meget længe.

Opvarmningen forgik med en stærk medvind og det varslet ilde, for da jeg kom ud på lang siden af min rute hvor intervallerne skulle fortages var der en modvind på 15m/s, hvilket gjorde intervallerne MEGET hårde, ikke at man kan se det på tiderne :blush: . Men det var alligevel dejligt med en afveksling fra mandagens sædvanlige 5km'er.

Middag

Svømning

- 3000m GLID (Inklusive Crawl teknik, 10 x 25m dynamisk apnea, bryst teknik, 500m finneslag)

Et roligt svømme pas hvor jeg bare ville få høvlet nogle baner...

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag

Jeg er endnu engang gået igang med at læse 789's log, hvilket gjorde at jeg fik skudt mit morgen pas til et formiddags pas :tongue:

Jeg finder ham (789) og hans logbog, ekstremt inspirerende. Alt hvad han gør/gjorde var bare ultra dedikeret det vidner hans workload om.

Distancerne/tiderne på hans løb og svømning er for mig beundringsværdige. For ikke at snakke om hans resultater indenfor statiske og dynamiske apnea :crazy:

Nå, nok pludren...

Formiddag

Løb

Type: Jogging.

Distance: 3,5km.

En lækker hygge tur med hunden, som forøvrigt er ved at blive rigtig god til at løbe pænt ved siden af mig :4thumbup:

Jeg tillod mig, da dette jo var mente som aktiv restitution med mulighed for km i benene, at tage højde for vind retningen. Vinden kom fra S/Ø med en styrke på 16 m/s så jeg forsøgte at lægge ruten så jeg for så vidt muligt ville ligge i læ på den strækning hvor der var modvind. Dette lykkedes kun delvist. Men alt ialt en dejlig kort morgen tur.

Middag

300

- 25 x Pull ups. (unbroken)

- 50 x Dødløft. (35kg. 25-25)

- 50 x Push ups. (unbroken)

- 50 x Boxjumps. (50cm. 10-15-15-10)

- 50 x Floorsweepers. (35kg. unbroken)

- 50 x Clean and press (singlearm 13,5kg. 25-25)

- 25 x Pull ups. (15-10-5)

Tid: 13:03.

Denne workout må gøre det ud for den planlagte ryg og mave træning. Der var burn out på armene under de sidste pull ups :devil:

Nu hvor jeg ikke har adgang til tunge vægte her i ferien, er det ganske rart med en burn out :tongue:

Bench press

1 x 12 x 45kg.

1 x 10 x 55kg.

1 x 08 x 60kg.

Push ups, m klap

1-2-3-4-5-4-3-2-1.

1-2-3-4-3-2-1.

1-2-3-2-1.

Sluttet af med lidt biceps og nakke gøgl...

Senere står den på træning af det lokale fodboldhold, så nu må vi se om jeg hopper med på en af de 2 planlagte workouts...

Du er din tankes, tanke og din følelses følelse!

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Sne og blæst :crazy: nu må det fandme snart stoppe!!!

Jeg havde planlagt at sove længe med konene, men jeg vågnet tidligt og hoppet i løbeskoene.

Morgen

Push ups

50.

Sit ups

50.

Lige for at få løsnet op i min stive ryg.

Løb

Type: Løb, + 8 x stignings løb.

Distance: 4300m.

Tid: 19:47.

Efter planen skulle jeg have løbet lange intervaller, men da jeg senere på dagen skulle til fys måtte jeg hellere slappe lidt af, da jeg har halv dårlige erfaringer med at gå amok lige inden. Så jeg valgte at løbe en kort tur men med indlagte stignings intervaller.

jeg havde lagt ruten således, at hvor der ikke var strid modvind og sne, var der lange seje bakker. det var på disse bakker stignings løbene blev afviklet. Det er en af de første gange jeg stifter bekendskab med stignings løb og jeg syntes egentlig at det er ganske underholdende :tongue:

Middag

Fysioterapeut

Her til morgen havde jeg haft en let spænden midt på min venstre akilessene, og det skal jeg da lige love for at han fik taget sig af.

Eftermiddag

Svømning

- 300m Opvarmning, ink 30m dynamisk apnea uden afsæt.

- 10 x 100m, crawl, bryst.

- 25-50-75-100-75-50-25m crawl sprint.

- 500m Afsvømning.

Ialt: 2200m.

Hallen var fuld af ferie børn, men efter en kort snak med livredderne fik jeg lokket dem til at smide en ekstra bane i :cool:

Jeg havde rigtig godt fat i vandet idag. Crawlen føltes langt mere ubesværet end bryst svømningen :smile:

næste gang jeg er i vandet tror jeg at jeg skal køre noget vandtilvænding...

Resten af dagen skal den stå på restitution. jeg er stadig en smule stiv i ryggen oven på dødløft igår og jeg kan trods laser smertestilling godt mærke mine akilessener...

Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Igår aftes strammet min ryg virkelig op og jeg var jævnt immobil :blink: og her til morgen var ryggen stadig usmidig og øm.

Men endelig var blæsten taget lidt af, og der drysset kun en smule sne ned fra himlen...

Morgen

Push ups

50.

Inden jeg snørret skoene, tapet jeg akilessenerne ind/"op". Min fysioterapeut mente at det ville kunne gøre en forskel. Så jeg tapet senerne ind og smuttet ud af døren...

Løb

Type: Jogging.

Distance: 3500m.

Løbeturen var i selskab med hunden, som virket rimelig træt :smile:

Tapen på venstre fod sad rigtig godt, men tapen på venstre fod var ikke strammet nok op :dry: men øvelse gør vel mester. Desuden tror jeg at jeg bliver nød til at barbere en stribe på bagsiden af læggen for at få tapen til at fæstne bedre :wink:

Formiddag

OH Squat

2 x 12 x 15kg. Skulle lige have styr på teknikken.

2 x 10 x 19kg. Første sæt fik jeg nogle lidt "ujævne" skub. Men det var jeg opmærkson på i andet sæt.

2 x 08 x 21kg.

2 x 05 x 25kg. Jeg kunne sagtens have smidt mere vægt på. Men teknikken skal sgu være på plads! :cool:

Jeg har længe gerne ville prøve kræfter med OH squats og da jeg ikke har adgang til tunge vægte var dette jo en perfekt dag til dette. Jeg var lidt spændt på hvordan ryggen ville té sig men der var ingen problemer. Først smed jeg 25kg på men det var ALT for meget, jeg mangler virkelig smidighed i bunden.

Military press

1 x 12 x 25kg.

1 x 10 x 30kg.

1 x 08 x 35kg.

1 x 05 x 40kg.

Rotatorcuff, vandret

3 x 12 x 10kg.

Udemærket omgang skulder træning. Følte overskud på den sidste omgang mili :wink:

Alt ialt en udemærket omgang styrke. Fik kørt teknik på OH squats, vedligeholdt mit mili pres og skades forbygget med lidt rotatorcuff :smile: og alligevel fik jeg holdt lidt igen så jeg ikke driller den ømme ryg og achilessenerne alt for meget, bla derfor jeg undlod clean & press og pistols

Planen for imorgen er at komme op på en times løb, uden tanke på tid osv...

Link to comment
Share on other sites

Ohøj 321

Solid ferietræning :4thumbup: Er kun en lille smule misundelig :wink:

Jeg har bemærket, at du ofte laver "rotator cuff" øvelser. Hvorfor laver du dem? og hvilke øvelser kører du?

Thanks buddy!

Ja der er visse fordele ved at have mit arbejde :wink:

Da jeg ikke har adgang til et ordentligt trænings center her i ferien har jeg dedikeret ferien til at få nogle ekstra kilometer i benene (dette gør jeg ved at smide lidt jogging ind imellem løbe pasne) og i vandet (Forsøger at få lagt turen forbi svømmehallen noget oftere end normalt. Jeg er dog inde i en periode hvor det tiltaler mig mere at svømme end at dykke :nonono: ).

Rotator cuff øvelserne, som jeg ikke ved hvad hedder, er for at skades forebygge, skader i skulderen :4disguise: Får man først en skade i skulderen er man efter sigende rimelig presset da det tager lang tid at få styr på. Og da der de kommende par år (forhåbentligt) vil være tale om en masse slæbe arbejde, vil jeg godt være lidt på forkant med det :blush:

Link to comment
Share on other sites

Fredag

ryggen var stadig lidt stiv men regnet med at den ville løsne op under løbet.

Idag var jo som bekendt dagen hvor jeg ville over 1 times løb...

Morgen

Push ups

50.

Løb

Type: Distance.

Distance: 13160m.

Tid: 01:05:13.

- 05:19/km. Benene skulle lige igang.

- 04:49/km.

- 04:56/km.

- 05:04/km.

- 04:58/km.

- 05:08/km. Løb langs strandstierne, i topperne.

- 05:17/km. Løb langs strandstierne, i topperne.

- 05:03/km. Lang lige bakke med modvind. Jeg mærket en krampende fornemmelse i højre læg

- 05:02/km. Lang lige bakke med modvind, fortsat.

- 05:00/km. Top af bakke, Fornyet energi :w00t:

- 04:49/km.

- 04:41/km. Nu var mål efterhånden i sigte.

- 04:30/km. Så skulle det sidste krudt brændes af!

- 04:05/km, 160m.

Det er 8 måneder siden jeg sidst har løbet i over en time, så jeg er ganske tilfreds nu hvor jeg kan se at tiderne ligger stabilt omkring de 5min pr km. Dette forstærker min tro på at min manglende distance på coopertesten ligger imellem ørerne :nonono:

Inden afgang bandt jeg achilessenerne "op", jeg ved ikke om det var dét der gjorde udslaget men jeg havde ingen problemer undervejs :4thumbup: så det er bestemt ikke sidste gang jeg benytter dette "trick" desuden var det en hel fornøjelse at pille sports tapen af, nu hvor jeg har barberet en stribe på bagsiden af læggen, it looks funny, but i works :laugh:

Middag

Svømning/Vandtilvænding

- 62,5m dynamisk apnea, uden start afsæt. PR :superman:I stor stil, og så enda med overskud!

- 25m dynamisk apnea, uden start afsæt.

- 25m dynamisk apnea, med afsæt.

- 300m.

- 200m.

- 100m.

- 4 x ABC træning på 4m. Ned + aflæg udstyr + træd vande + dyk ned + på tag udstyr. Masser af overskud, takket være træningen på 5m.

- 500m.

Ialt: 1225m.

En sølle distance, men lidt har også ret.

Specielt mit PR dyk er jeg oven ud tilfreds med. Jeg havde inden dykket ingen intentioner om at gå så meget som et armtag over 50m, men jeg fandt hurtigt roen og slappet rigtig meget af, på trods af at hallen var FULD af børn og smukke piger. Next stop 75m :cool:

300-200-100m'erne blev svømmet med forholdsvis høj intensitet og korte pauser.

ABC træningen var med masser af overskud. Motivationen var der bare ikke...

Da jeg ikke gad mere hoppet jeg en tur i sauna i en halv times penge, hvor jeg førte en samtale med svømmehallens mest ripped fyr, om danskernes tiltagende ligegyldighed, i trænings øjemed. Han indledte samtalen ved at spørge om min alder og berette om en samtale hans kone og han havde haft omkring veltrænet mænd, i denne samtale var jeg åbenbart blevet refereret til adskillige gange, positivt vel og mærket :blush:

Resten af dagen står på god mad og vin med hustruen og et par venner :wub:

Efter sigende står menuen på blandt andet jomfru hummere og tornadoer :4mewantfood:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag

Morgen

Løb

Type: jogging.

Distance: 3,5km.

Push ups

3 x 50.

Middag

Svømning

- 300m Opvarmning, ink 25m dynamisk apnea, uden start afsæt.

- 3 x 200m crawl.

- 2 x 20sek statisk apnea + 25m dynamisk apnea.

- 25-50-75-100-200-100-75-50-25m.

- 500m Afsvømning.

Ialt: 2150m.

Nu står den på restitution resten af weekenden :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil tillade mig at opsummere ugen der gik.

Dette var den første af 2 ugers arbejds fri, som helt sikkert skulle stå i træningens tegn. Jeg havde og har stadig ikke, adgang til tunge vægte så jeg satte mig for at slå et slag på lande vejene og i svømmehallen :cool:

Løb

Mandag morgen besluttet jeg mig for at få hævet kilometer antallet i den kommende uge i jagten på en bedre cooper-distance og en generalt bedre løbe form.

Normalt har jeg løbet ca 20km pr uge fordelt over en tempo tur, en interval tur og en distance tur, dvs tre "kvalitets ture".

Jeg har imidlertid stadig lidt udfordringer omkring mine achilessener, så at hæve kilometer antallet skal gøres varsomt. I den forbindelse er jeg begyndt at tape mine achilessener ind, inden løbe turene også her er jeg blevet klogere og har klog af skade barberet en stribe på mine lægge :laugh: . Jeg imødgik ønsket om et højere kilometer antal ved at smide en 3,5km morgen jogging ind, de dage hvor der ikke normalt skulle løbes. Derudover hævet jeg distancen på fredagens distance tur til lidt over 13km.

Ialt blev det til 32,860km

Svømning

I svømmehallen har fokus været lagt på at få tilbagelagt nogle seriøse km.

Jeg har i ugen der gik været mere optaget af svømningen end af den decideret vandtilvænding.

Jeg har kørt en masse teknik og nogle korte intervaller. Jeg forsøgte alligevel at presse lidt vandtilvænding ind, men det blev vidst rimelig symbolskt :laugh:

Dog vil jeg lige prale lidt af min PR i dynamisk apnea, uden start afsæt og uden finner, nemlig 62,5m. Jeg har sjældent turde håbe på et så flot resultat og jeg skal selvfølgelig heller ikke frasige mig at det kan være rent held. Men det fortæller mig stadig at min drømme distance på 75m er inden for rækkevide :wink:

Ialt blev der tilbagelagt 8575m

Uge 8

Næste uge har jeg også arbejdsfri, dog i selskab med konen så det kan jo ske at hun kræver lidt samvær :wub:

Men jeg vil stadig forsøge at få holdt et forholdsvis højt kilometer antal i svømmehallen og på vejene.

Jeg har lagt et løbe program for ugen der ser således ud:

1. Lange intervaller.

2. Kort jogging tur.

3. 2x20min, løbet lige under 10km tempo.

4. Kort jogging tur.

5. 400m intervaller.

6. Kort jogging tur.

Det er dog på ingen måde hakket i granit, og det styrende er selvfølgelig mine achilesseners tilstand.

Svømningen/vandtilvændingen vil jeg lade det komme an på lyst og tid :smile:

Jeg skal dog have arbejdet lidt med svømning i uniform og bjærgning. Men det skal vidst lige aftales med livredderne :tongue:

Nu vil jeg fortsætte med at pleje mine fødder med; fodbad, sæbe, fil, saks og creme :tongue:

Fortsat god aften...

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Mandag

Morgen

Løb

Type: Lange intervaller, 3 x 1000m + 02:30.

- 1500m Opvarmning.

- 3 x 1000m + 02:30 | 03:53/km | 03:58/km | 03:48/km |

- 2600m Afjog.

Ialt: 7100m.

Jeg begav mig nærmest direkte ud på morgens løbetur, lige efter morgenmaden.

Opvarmning gik fint med et par korte stignings løb.

Allerede fra starten af første interval var det som om at der manglet noget bundgas. Jeg skød skylden på; At jeg lige var vågnet, ikke havde indtaget nogen form for væske, og lige havde spist. Jeg "morgen pisset" faktisk imellem 2 og 3 interval :blink:

Derfor blev jeg ganske overrasket, da jeg efter endt løb fik kigget på uret. Som berettet om at alle intervaller var under 4min, hvilket er ganske tilfredsstillende :bigsmile:

Aften

Push ups

2 x 50.

Resten af dagen står på papir arbejde :blush:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag

Så kom der lidt gang i træningen igen oven på lidt snotteri :wink: som stadig til en vis grad er der...

Morgen

Push ups

50.

Formiddag

Under dagens løbe træning skulle der leges en del med hastigheder.

Løb

Type: 2 x 20min +5min.

1.

| 04:47/km | 04:36/km | 04:27/km | 04:20/km | 04:09/km |

Gennemsnits tempo: 04:30/km.

Distance: 4440m.

Første 20 minutters interval stod på tempoløb, tempoet blev sat til at være lidt hurtigere end 10km tempo. Dette forløb udemærket og ovenstående illustrerer fint hvordan min hastighed ofte tager sig ud på et tempo løb, jeg stiger nærmest progresivt. Så måske jeg skal arbejde lidt med et mere stabilt tempo.

2.

| 04:46/km | 04:51/km | 04:47/km | 05:40/km |

Gennemsnits tempo: 05:01/km (Inklusive 12 x stignings løb).

Distance: 4000m.

Under andet 20 minutters interval, holdt jeg et grund tempo på lidt over 10km tempo.

Og udfra dette lavet jeg stigningsløb.

Der blev gennemført 12 stignings løb med distancer imellem 40-100m, fra 10km tempo til max.

Alle løbne blev gennemført på bakker, så jeg ikke kunne kontrollere hvornår jeg skulle igang. Dette fik suget det sidste liv ud af benene :tongue: og jeg brugte de sidste 1000m til afjog.

Distance, ialt: 8440m.

Dette var et super "forfriskende" pas hvor jeg fik kigget på; tempo løb, 10km grundtempo, stignings løb på bakker og lidt afjog :innocent:

Eftermiddag

Planen var at gå 3000m idag.

Svømning

- 2000m GLID.

- 1000m Finneslag.

- 500m GLID

Ialt: 3500m

Lækkert svømme pas. jeg lå rigtig godt i vandet og kørte med meget få pauser, på de 2000m og ingen pauser på de 500m. Finneslagne kørte bare, kan dog mærke at det er noget led og sener skal vendes lidt til :smile:

Det var så enden på en god trænings dag, med en god mængde på både løb og svømning.

Der udover er der blevet gjort hovede rent og der er kommet styr på diverse opgørelser til SKAT :crazy: Så nu vil jeg tillade mig at varme en sammenkogt ret fra igår, hvor der selvfølgelig er masser af hvidløg i. Og så ellers bare hygge med konene på sofaen :wub:

Imorgen håber jeg på et svømmepas og lidt styrke. Det er jo ingen hemmelighed at lige netop styrken, er blevet forsømt, de sidste par uger :nonono:

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Dagens belastning

Idag var jeg på min kører tur til svømmehallen, så uheldig at blive udsat for nummeret:

DO IT LIKE A DUDE, med Jessie J. Hvilket jo er et ræderligt nummer, som THEVOICE ynder at smadre ens humør med, adskillige gange om dagen.

Som bekendt svømmet jeg "langt" idag, og når jeg gør dette, så slår hjernen over på autopilot og så vælter tankerne ellers ukontrolleret rundt i mit hovede. normalt er det dejligt meditativt.

Idag var det dog ikke tanker, som så, der fræset rundt. Istedet var det ovennævnte nummer som kørte på repeat, i mit hovede, i 75 minutter :newtongue:

Dagens tanke

I saunaen slog det mig hvor mange mænd der har tattoveret, fodbold logoer på deres krop.

Oftest sidder disse 'tags' på brystet eller skulderen af en halvfed (og i sauna tilfælde, svedende) mand, som ikke har spillet et spil bold, i mindst 10 år. :rofl2:

NøØJ hvor ville jeg ærger mig, hvis jeg vågnet op morgen efter en druk tur og konstateret at jeg havde fået lavet sådan noget 'bull' på min krop :eh:

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Torsdag

Den skulle have stået på 3,5km morgen jogging. Men følte ikke at fusserne var til det, og jeg ville sku ikke ofre mit fremskridt på en hygge tur :blush:

Morgen

Push ups

50.

A1 Front squat

1 x 12 x 24kg.

1 x 10 x 28kg.

1 x 08 x 32kg.

1 x 05 x 38kg.

Teknik træning af øvelsen, nu hvor jeg mangler adgang til tunge vægte.

A2 Military press

1 x 12 x 20kg.

1 x 10 x 24kg.

1 x 08 x 34kg.

1 x 08 x 40kg.

Havde god energi i pressen idag

B1 Pistols

8/8.

10/10.

12/12.

Rusten skulle lige bankes af stængerne :tongue:

B2 DB Clean & press

2 x 08 x 15kg.

1 x 08 x 17kg.

Også lidt til resten af kroppen

C1 Clapping push ups

1-2-3-4-5-4-3-2-1.

1-2-3-4-3-2-1.

1-2-3-2-1.

C2 Barbell curls

1 x 12 x 32kg.

2 x 08 x 35kg.

C3 Bend over row

1 x 20 x 32kg.

2 x 15 x 35kg.

Et udemærket pas, som dog blev afbrudt af at hunden kom til skade og skulle en tur til dyrlægen :dry:

Eftermiddag

Svømning

- 35m dynamisk apnea, uden afsæt.

- 1000m bryst. Tid: 21:30. (300m tid: 05:30)

- 5 x 100m crawl. Med fokus på korrekt vending.

- 10 x 50m. Fokus på at komme hurtigt i fart efter vendingen. Start tid: 75sek.

- 10 x 25m dynamisk apnea.

Distance: 2275m.

Var ikke tilfreds med bryst tiden :nonono: men har åbenbart hygget for meget :wink:

Efter endt svømning tog en fyr kontakt til mig og spurgte om jeg var igang med at træne op til noget specifikt. Og så gik jeg sgu der fra med en ny trænings makker :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fredag

Morgen

Push ups

50.

Løb

Type: 10 x 400m Intervaller.

- 2000m Opvarmning.

- | 01:33 | 01:32 | 01:29 | 01:25 | 01:29 | 01:31 | 01:30 | 01:37 | 01:31 | 01:28 |

- 2500m Afjog.

Distance: 8500m.

Godt stabilt tempo over samtlige intervaller, bortset fra 8' interval som var én stor bakke :blush:

I dag tog jeg hul på en ny rulle sports tape, købt i Matas, og dette kan KUN FRARÅDES. Hold op noget dårligt tape. Det klistrer ikke særligt godt, det er svært at rive over uden at det krøller. General mangel på kvalitet. Og så kostet det 50,- :blink:

Link to comment
Share on other sites

Ugen der gik

Som forventet var der ikke samme intensitet som den forgående uge. Men tilgengæld blev der hygget med konen, banken, SKAT osv. :innocent:

Løb

Løbet var fordelt over 5 pas. Med tempo, jog og interval.

Jeg følte mig stærkt løbende med et rimeligt overskud. Samtidag med at jeg passet på senerne...

Distance: 31.540km.

Svømning

Det blev ikke til så meget tid i vandet som jeg havde håbet på. Men der var så mange andre ting der skulle være styr på. Desuden følte jeg mig i starten af ugen lidt snottet.

Igen i denne uge var fokus på svømning og ikke undervandtræning...

Distance: 5775m.

I den kommende tid bliver ikke lige så meget trænings tid da den igen står på arbejde :dry:

Men så for jeg da øget min generalle workload.

Link to comment
Share on other sites

Mandag

Idag stod den på Test-dag for at se om min træning har har rykket sig på de parametre som jeg senerehen vil blive bedømt på.

Middag

3 x Bronze cirkel

Tid: 05:44.

Holdt igen med tempoet og havde istedet fokus på korrekt udførelse.

Øvelserne var alle sammen med korrekt "udgangsstilling".

-------- 15minutters pause --------

Løb

Type: Coopertest.

- 1000m Opvarmning.

- 05:58/km.

- 04:08/km.

- 04:04/km.

- 2300m Afjog.

Cooper distance: 2960m.

Distance: 6260m.

De sidste uger har jeg følt mig ganske godt løbende og jeg var derfor rigtig spændt på dagens coopertest hvor jeg skulle se om vinterens træning har båret frugt.

Testen blev gennemført på en kupperet asfaltvej.

AK & VE, Jeg havde sat næsen op efter de 3km og jeg følte bestemt ikke at det var umuligt. Jeg blev derfor temmelig skuffet da jeg konsulteret GPS'en og fandt ud af at jeg manglet 40m for at målet var blevet indfriet :crybaby:

Det er fandme surt!

Testen idag fortæller mig dog at, jeg nu er på samme løbe niveau som jeg var, før jeg fik løsrevet achilessenerne, for over 1år siden. Og det er jo i sig selv positivt.

Cooper test er og bliver bare noget andet, når testen gennemføres på en kupperet rute og man har cirklerne i benene :devil:

Jeg føler mig dog fortrøstningsfuld og smider en coopertest ind om 1 månede, hvor jeg burde kunne klemme den op på 3km.

Imidlertid vil jeg overveje at ændre på mit løbe program, men det kommer i et indlæg for sig...

Eftermiddag

Vandtilvænding

- 50m dynamisk apnea, uden afsæt.

- 300m crawl. Tid: 05:00.

- ABC-prøven.

- 100m crawl, med finner. Direkte efterfulgt af aftagning af finner under vand og 25m dynamisk apnea.

- 50m bjærgning.

- 4 x Dyk til bunden, hente dukken, 25m bjærgning + 25m dynamisk apnea :gal:

- Udspring: Dødmur.

Ét rigtig godt undervands pas i selskab med Nicolai.

Jeg havde ikke den samme "ro" under ABC prøven som jeg plejer. Men det var ikke noget der skabte problemer.

Jeg fik endelig taget hul på bjærgningen og det er helt klart et område som jeg skal arbejde med. Derfor valgte vi at køre en dyk+bjærgnings cirkel hvor den ene bjærget og den anden dykket. Den var rimelig strid for lungerne, men det hjalp dog lidt på bærgningen :smile:

Det blev jo ialt til en ganske udmærket dag.

Alle tests blev bestået og det må jo være success kriteriet :wink:

Jeg mangler stadig lidt på løbet. Men det er i fokus!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share