MaxPower


MaxPower
 Share

Recommended Posts

04-02-2003

HST 10 reps - dag 1

Alle chinups lavet med BW

Øvelse - sæt - vægt

Chinup ladder - 1-4

Bænkpres - 2 - 60

Squat - 2 - 72,5

Standing calf raise - 2 - 70

Dødløft, rumænsk - 2 - 60 - total ynglings-øvelse

Military - 2 - 25

Barbell row - 2 - 42,5

Chin-up ladder - 1-4

Dip - 2 - BW+2,5 - også en favorit

Flyers machine - 1 - 60

EZ bar curl - 2 - 26

Lying triceps extension - 1 - 26

Lateral raise - 1 - 9

Sitting rear lateral raise - 1 - 6

Vertical hip raise - 2 - mig - det bliver ikke gjort så meget ved maven, for jeg synes den er rigeligt med i de andre øvelser

Chin-up ladder - 1-4

Temmelig god træning - der var masser af energi, jeg havde også spist en pæn frokost + ½L matilde en halv time forinden - og jeg var godt mør bagefter. Det er godt at være igang igen. Alle øvelser kørt i god stil og med overskud.

Idag blev alle ladders kørt helt igennem, dvs. 30 chinpus i alt :w00t::w00t: , selvom den sidste var en stykke tid undervejs. Mens jeg stod og sundede mig inden de sidste 4 kom der lige en gut og lavede ca 15 med bredt greb og håndfladerne væk :dropjaw: - det vil jeg også gerne kunne snart :devil:. Jeg blev så lidt skuffet over ham bagefter, da han satte sig i skidt-stativet og lavede behind-the-neck press, men det må han jo selv om ;)

I DL skiftede jeg lidt mellem over-under og over-over greb i begge sæt, og faktisk virkede det som om over-over var nemmmest - MEGET mystisk.

Og så havde jeg også lige fået lyst til at prøve stød. En af mine venners bror har gået til VL i 1 år vist og han kan tage 35kg i stød med en kropsvægt på 48. Det mente min ven ikke jeg kunne gøre efter - så det blev jeg jo nødt til.

Uden skyggen af teknik fik jeg nogenlunde komfortabelt stødt 60kg - ikke dårligt hvis jeg selv skal sige det, taget i betragtning af det var første gang jeg forsøgte :D . Og vægten blev endda sat ned igen uden at larme :lol: Faktisk løftede vi samme procentdel af vores kropsvægt - ca 72%

Tiden blev 1:25 - helt fin. Det var trapperne der tog tid :)

Fingrene var lettere mærkede efter mine chinups igår - men ikke noget større problem

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

06-02-2003

HST 10 reps - dag 2

Aaaahh - "Morgen"-træning, dvs. fra kl 10. Havde lettere DOMS i lænd og baglår (mon ikke pga DL :) ), men jeg regnede ikke med det var noget problem. Det var det heller ikke...

Øvelse - Sæt x Vægt

Chinup ladder - 1-5xBW

Bænkpres - 2x60 - passende

Squat - 2x75 - pænt hård, men god form hele vejen

Standing calf raise - 2x75 - for nem, kunne uden større problemer tage hele stakken på 115kg et par reps (forsøgte ikke på mere)

Dødløft, rumænsk - 2x62,5 - HÅRD! på den fede måde

Military - 2x27,5 - rimelig nem

Barbell row - 2x42,5 - lidt hård

Chin-up ladder - 1-4xBW

Dip - 2xBW+2,5 - I lov' it

Flyers machine - 1x60 - føles næsten mere som stræk af biceps end en brystøvelse :confused2:

EZ bar curl - 2x26

Lying triceps extension - 1x26

Lateral raise - 1x9

Sitting rear lateral raise - 1x6

Vertical hip raise - 2xMig

Chin-up ladder - 1-4xBW

Halløjså - fremskridt med chinup - for første gang to jeg 1-5. I alt blev det til 35 stk.

Hvis noget læser min log :) , så kan de måske svare på om det er ok jeg har droppet pulldown helt. Der er jo ikke meget progression over mine ladders endnu, men jeg er vel dækket ok ind mht rygøvelser med Rumænsk DL og Bent-over Row?

Både squat og RDL var pænt hårde, så jeg var temmelig forpustet efter de to, og mine ben var lettere eksede... Jeg kom dog stærkt tilbage og det ødelagde ikke på noget måde resten af træningen.

RDL og chinups er som sædvanlig hårde for hænderne, selvom der nu er kommet nyt greb på chinup stangen. Rart at se at der bliver gjort noget ved de mangler man påpeger. Men hænder må jo blive hærdede på et eller andet tidspunkt... Jeg kan ta' det :devil::devil:

Tiden endte på 1:20 - helt fint som det plejer

Bagefter stod menuen på 150g spaghetti (kogt hjemmefra), 1 dåse tun (180g vidst) og en liter matilde - NAM. I alt ca. 80g protein

Hvis det er ok med arne, så vil jeg tillade mig at benytte banansystemet om dagens træning.

Den er klart over middel, der var energi og overskud hele vejen igennem (måske på nær ligeefter RDL :D ), så jeg giver træningen:

:banana::banana::banana::banana:

Link to comment
Share on other sites

Så nåede jeg også en smule træning idag.

2 gange 10 kip ups. Virkelig noget der kan gøre en forpustet :ninja:

Og en enkelt chinup ladder 1-4 blev det også til - med vanskeligt greb endda

laver nok en til lige om lidt.

Og 2 handstand pushups singles op af en dør - fuck den er hård, men SEJ :w00t:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

08-02-2003

HST 10 reps - dag 3

Øvelse - Sæt x Vægt

Chinup ladder - 1-5xBW - troede virkelig de 6 reps var der i starten, men det var de ikke :angry: i will get it next time!!

Bænkpres - 2x65 - god, kan godt mærke det skal køres lidt hurtigere for at nå de 10 reps

Squat - 2x77,5 - 1. sæt var hård. 2. sæt var en killer

Standing calf raise - 2x80 - stadig ret nem, jeg øger med 5kg hver gang og ser hvor længe den går

Dødløft, rumænsk - 2x65 - kørte vildt godt. Ingen grebproblemer. 1. sæt med over-over i en køre. 2. sæt med mixed byttet rundt halvvejs

Military - 2x27,5 - stadig forholdsvis nem. Jeg vil se om 32,5 kan lade sig gøre som 10reps

Barbell row - 2x45 - god form

Chin-up ladder - 1-4xBW

Dip - 2xBW+5 - 1. sæt var der ingen problemer. 2. sæt måtte jeg stoppe ved 8 reps. Lidt skidt men WTH

Flyers machine - 1x65 - ok, men føles lettere overflødig

EZ bar curl - 2x27 - venstre biceps ved albuen brokkede sig lidt, når den blev strakt helt. Lidt irriterende, men det gik ok alligevel

Lying triceps extension - 1x27 - igen var venstre arm lidt underlig. Nu er der 2 hvilkedage i vente så jeg håber det går

Lateral raise - 1x9 - lidt hård

Sitting rear lateral raise - 1x6 - rimelig nem, mon ikke jeg kan tage 10 reps med 8. Går i hvert fald til 7 næste gang

Mave - Jeg havde egentlig tænkt at lave "the dragon flag" fra denne artikel, men det var nærmest umulig. Kan man holde røven over bænken mens man hæver og sænker benene, så har man killer-abs.

I stedet blev det til leg raises nogelunde på samme måde som Dragon, bare med røven i sædet.

2. øvelse var nr 3 fra samme artikel, specielt designet til at ramme "Obliques". Det må man sige den gjorde, for jeg har aldrig prøvet en øvelse, der kunne mærkes så tydeligt der. 8 reps med 8kg DB blev det til

Chin-up ladder - 1-4xBW

Tiden endte på 1:40, ok for kæben blev trænet noget mere end normalt.

Alt i alt en ok-træning. Jeg var ikke specielt oplagt inden, men det gik hurtigt væk.

:banana::banana::banana:

Hov, jeg glemte helt mit rekordforsøg med Dip. Lige efter opvarmningen, da jeg stadig var frisk, prøvede jeg at finde den højeste vægt jeg kunne tage i dip. Det lykkedet at lave 2 reps med 35kg ekstra vægt (BW på ca 82kg) - mest fordi jeg ikke var sikker på jeg kom langt nok ned første gang. Kunne måske have taget 40, men der var lige et program jeg skulle igennem også.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

En lille omgang miniladders her til aften.

2x 1-3 med smalt greb, håndfladen væk.

1-3 og 1-2 med smalt grebt, håndfladerne mod hinanden.

Og det er uden brug af tommelfinger - det er simpelthen ikke muligt

Det virker som om jeg skal bruge væsentlig flere kræfter i underarmen (ikke så mærkeligt pga. grebet) men også i overarmen i forhold til chinups med stangen i træningscentret. Jeg kan næste ikke mærke at det bruger ryggen.

Mon jeg gør noget forkert, hvis man da næsten kan det med chinups, eller kan det bare være fordi mit greb fejler før ryggen?

Det føles nu for det meste som om det er biceps, der går død først.

Jeg har desværre ikke mulighed for at lave dem med andre greb herhjemme, men det er vel også ok med lidt variation i grebet.

Jeg er ret sikker på jeg ikke må bore en chinup-stang ind i dørkarmen, selvom det er fristende. Det skal lige nævnes at jeg bor på kollegie, og i reglerne står i ikke engang må sætte tegnestifter i væggen, så 4 store huller i begge sider af døren = BAD IDEA

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

11-02-2003

HST 10 reps - dag 4

Øvelse - Sæt x Vægt

Chinup ladder - 1-5xBW - de 6 reps var der ikke alligevel <_<

Bænkpres (ov)- 2x65 - god, jeg skal nok klare de 70 næste gang

Squat (ov)- 2x80 - stjerne god, 2. sæt var "lidt" hårdt :D

Standing calf raise - 2x80 - fin fin, 85 eller 90 er nok 10RM

Dødløft, rumænsk (ov)- 2x65 - super. Ingen grebproblemer. begge sæt med over-over

Military - 2x30 - god. 32,5 eller 35 er 10RM. Venstre overarm brokker sig lidt, når den bliver strukket helt over hovedet <_< Skideirriterende

Barbell row - 2x47,5 - vi nærmer os...

Flyers machine - 1x65 - ok

Dip - 2xBW+7,5 - begge sæt til 10 - perfekt

Chinup ladder - 1-4xBW

EZ bar curl - 2x28,5 - ingen probs med venstre biceps/albue denne gang

Lying triceps extension - 1x28,5 - god og hård

Lateral raise - 1x9 - ikke så hård som sidst

Sitting rear lateral raise - 1x7 - ok, 8 kg næste gang

Mave 1, Ben løft - 1x10reps lettere halvhjertet, liggende på en måtte og holdt fast med armene i en ribbe bagved og strakte ben. Det gav et lidt mærkeligt jag i lårene var det vist - måske pga squat og RDL, så den var ikke sjov

Mave 2 - Gagne´s Cyclone: 1x10 reps med 8kg DB, begge sider - Total psykopatøvelse, men god

Chinup ladder - 1-5xBW - skulle lige have lidt mere end sidst :)

Efter Squat og dødløft var jeg rimelig ristet. Mine ben var nærmest eksede og lænden gjorde virkelig opmærksom på sig selv. Ikke fordi det gjorde ondt, men den var bare færdig.

Næste gang vil jeg bytte om på Bent-over Row og RDL, så benene lige får en chance for at komme sig. Squat kan også mærkes i lænden.

Jeg tror også jeg vil "nøjes" med 1 sæt i de SQ og RDL her sidst i minicyklus'en. De tager lidt for meget energi her til sidst synes jeg.

Jeg er ikke så glad for min venstre overarm lige i øjeblikket. Efter træningen i tirsdags kunne jeg mærke at det var ømt på indersiden mellem biceps og triceps, muskel nr 2 på dette link. Den gør ondt, når jeg strækker armen over hovedet eller trykker ind på den med en finger (dog kun på den øverste del). Der er ingen problemer med højre arm. Til træningen idag gik det ok, bare jeg ikke strakte 100% ud i military, men nu efter træningen synes jeg det er mindst ligeså slemt som i tirsdags.

Hvad kan det være kommet af, og hvad gør jeg ved det?

Tilføjelse: Nu jeg lige tænker nærmere efter, så tror jeg det kom efter lying triceps extension i tirsdags. Ved omkring rep 8 (hvis jeg husker rigtigt :) ) ville venstre arm ikke mere. Den eksede nærmest

Da jeg desværre ikke har mulighed for at træne hverken fredag eller weekenden, vil jeg tage sidste 10rep dag på torsdag og så starte 5reps på mandag.

Jeg har vist efterhånden fået hærdet mine hænder :D . Grebet i både chinups og DL kører helt fint med de nuværende vægte i hvert fald, og selvom jeg stadig får hård hud især ved ringfinger, så kan det ikke mærkes.

Tiden - 1:30, lidt sløvt, men jeg var som sagt lettere busted efter squat og RDL, så pauserne blev nok længere end de plejede

En ok gennemsnitlig træningsdag : :banana::banana::banana:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Hey Dines

Havde faktisk tænkt at spørge dig om det samme, men fik aldrig gjort det.

På torsdag er jeg deroppe om formiddagen.

Fra næste uge er mit program følgende:

Mandag - omkring middag vil jeg tro - helt afhængigt af hvornår jeg gider stå op, hehe

Onsdag - efter kl 15 (måske lidt tidligere)

Fredag - eftermiddag

Har du nogle særlige kendetegn? :D

Jeg har nok en hvid t-shirt på, hvor der er en stor grøn trekant på ryggen og sorte bukser :)

Ellers kan jeg kendes på at jeg laver en masse chinups og en hel del nede omkring squat-stativet

Link to comment
Share on other sites

Denne uge er underlig, for jeg har været syg de sidste to dage og missede fredagens træning, så derfor er jeg lige kommet tilbage fra træning. Resten af denne uge har jeg ikke fundet ud af. Næste uge træner jeg mandag ved 2-3 tiden vil jeg tro, ons omkring kl. 4 og fredag ved 2-3 tiden. Træner for det meste i en gammel hvid SuperBrugsen t-shirt og lidt forskellige bukser. Er også selv begyndt på chin-ups for nyligt, de er sq onde B) !

Link to comment
Share on other sites

13-02-2003

HST 10 reps - dag 5 (sidste dag)

Øvelse - Sæt x Vægt

Chinup ladder - 1-6xBW - der var 6'eren :w00t:

Bænkpres (ov) - 2x70 - stjernegod. Ramte de 10 reps helt perfekt. 8reps i 2. sæt :)

Squat (ov) - 1x85 - nøjes med 1 sæt. 85 passede fint som 10RM. 5RM er mindst 95 kg

Standing calf raise - 2x90 - fin fin, var nok nærmere 12RM. Tror bare jeg losser 5kg på hver gang i 5reps cyklus'en, starter med 90

Barbell row - 2x50 - super form. 5RM må være omkring 60

Military - 2x35 - godt med overskud (i hvert fald i 1. sæt). Eneste øvelse venstre overarm brokkede sig i, men bare jeg ikke strakte helt ud gik det ok

Dødløft, rumænsk (ov) - 1x10x70 + 1x10x75 - LIGHT WEIGHT, BABY!!! TOTAL GUDEØVELSE :bowdown::bowdown: . I LOVE IT!!! Begge sæt med over-over, og masser af overskud. Efter første sæt var der mindst til 2 ekstra reps, så jeg blev nødt til at prøve 75kg. og den fløj op.

Flyers machine - 1x70 - helt fin, godt stræk i bryst og biceps

Dip - 2xBW+10 - ramte 10RM perfekt

Chinup ladder - 1-5xBW

Lateral raise - 1x10 - passende

Sitting rear lateral raise - 1x8 - også passende, måske havde de 9 kg også været der

Mave 1 - Siddende mavebøjninger - 1x10reps , eksperimenterer lidt med maveøvelser i øjeblikket. Den her var faktisk ret god.

Mave 2 - Gagne´s Cyclone: 1x10 reps med 8kg DB, begge sider - sejt

Barbell curl - 2x30 - EZ baren var optaget. var pænt hård, men jeg fik da hevet den hjem

Lying triceps extension - droppet. Tager ingen chancer med armen - ok ikke større chancer end højst nødvendigt :)

Chinup ladder - 1-4xBW - Der var ikke helt så meget power til sidst, men nu havde jeg også lavet curl lige inden.

Tiden: 1:20 - helt fin

Sidst kunne jeg fornemme at military var blevet lettere undervurderet i starten. Derfor måtte jeg lige se hvad jeg kunne tage.

Ny PR i Military - 50kg :pumpin: Efter Bent over row sad der tilfældigvis 50kg på stangen, så det passende find med at tage den inden de almindelig sæt. Det var uden de helt store vanskeligheder, så 55 eller 60 havde måske også været der. Vi sætter 5RM til 45kg.

Hvis spejlet taler sandt, så har jeg fået en hel del masse på ryggen, siden jeg tog billederne for en måned siden. Regner med at tage nye billeder når denne HST-periode er færdig.

Klart den bedste træning jeg har haft i lang tid. Det var en rigtig god ide at nøjes med 1 sæt squat, og bytte om på Bent-over row og RDL, for at få lidt afstand til squat. Det gav meget mere energi til alle øvelser.

Alle 10RM's blev nået eller forhøjet :) :D :w00t:

Chinup total på 46. :pullup:

Mit lille problem med venstre arm og en smule hård hud på fingrene rør mig ikke en smule efter sådan en super træning.

:banana::banana::banana::banana: :banana: - intet mindre :D

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Ladder princippet er meget simpelt.

Lav 1 rep - hold en kort pause (cirka så længe det ville tage en makker at lave det samme)

Lav 2 reps - hold pause igen

Lav 3 reps - pause

osv...

Sådan fortsætter du indtil du er 1-2 fra failure

Det skulle være den bedste måde at lave mange reps på.

Når jeg kan lave en ladder til 10 regner jeg med at tage ekstra vægt på.

Læs mere her

Link to comment
Share on other sites

Lyder interessant. Har godt læst den første artikel fra Pavel om at træne chins halvvejs til failure meget ofte, men har misset denne. Det må jeg nok også hellere komme igang med. Må lige finde ud af en god måde at kombinere det med resten af min træning :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg blev inviteret med til Lalandia her i weekenden af forældrene, og det kunne jeg jo ikke sige nej til. :)

Så det blev en rigtig aktiv weekend med badminton, badeland, bordtennis, pool B) , bowling og en lille smut i deres fitness center fordi min lillebror gerne vil prøve styrketræning.

Mangen til TechnoGym park skal man vist lede længe efter. Håndvægte op til 30kg, resten maskiner :angry:

Ikke desto mindre blev det til en lille let omgang træning:

Bænkpres i smith - ret tung faktisk, tror jeg kan tage mere i fri (vurderede stangen til 15kg), så det højeste jeg lavede var 5x65kg.

Squat i smith - havde aldrig troet jeg ville lave squat sådan, men det gik ok

chinups i smith :) - 8 reps. endelig en ordentlig øvelse i smith (den eneste :confused2: )

siddende row

benpres

skulderpres - meget mærkelig maskine

triceps pushdown

db curl

lidt mave

Og så skulle jeg lige prøve lidt one-arm DB snatch. Ret sjov øvelse faktisk. 22kg var ikke specielt svær, men jeg gad ikke presse mig selv for meget.

Regner dog stadig med at træne rigtigt i morgen med første 5 reps dag.

Jeg fik også målt mit blodtryk og puls, sådan lidt for sjov.

Blodtryk: 126/78 det var vist helt normalt :)

Puls: 61 lækkert

Link to comment
Share on other sites

17-02-2003

HST 5 reps - dag 1

Øvelse - Sæt x Vægt

Chinup ladder - 1-6xBW

Bænkpres (ov) - 2x70

Squat (ov) - 1x85

Standing calf raise - 2x95

Barbell row (ov)- 2x50 - masser af overskud

Military - 2x37,5 - nem, tog et par reps ekstra, bare for sjov :)

Dødløft, rumænsk (ov) - 2x75 - stadig lækker :wub:

Flyers machine - 1x70

Dip - 2xBW+10 - dejlig nem

Chinup ladder - 1-5xBW

Lateral raise - 1x10 - lidt irriterende at vægtene springer fra 10 til 12,5, så det bliver ikke til meget progression her

Sitting rear lateral raise - 1x9 - ret nem

Mave 1 - Siddende mavebøjninger - 1x12reps

Mave 2 - Gagne´s Cyclone 1x8 reps med 9kg DB

EZ Bar curl - 2x30

Lying triceps extension - 1x30. Kunne mærke armen havde det bedre så jeg prøvede. Det gik fint

Chinup ladder - 1-5xBW - den sidste holdt hårdt

Tiden: 1:15 - det går lidt stærkere, når man kun laver 5 reps.

Der var endda tid til at snakke med Dines, som jeg mødte for første gang. Hyggelig fætter :)

Chinup total: 51 (måske 55, glemte hvor langt jeg var i sidste ladder, så måske tog jeg fire reps to gange :) ). Det går fremad...

Glemte helt bananvurderingen:

:banana::banana::banana::banana:

Helt fin træning, føltes ret let ift 10reps. Der var godt humør før, under og efter :)

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

19-02-2003

HST 5 reps - dag 2

Øvelse - Sæt x Vægt

Pullup overhånds - 4xBW skulle lige prøve hvor meget sværere overhånds er. Grebet var som i military, lige uden for skuldrene.

Jeg har hermed valgt at kalde det pullups i stedet for chinups, underhånds med skulderbredt greb med mindre andet er nævnt

Opvarmning - den sædvanlige kilometer på løbebåndet, 6min

Pullup ladder - 1-6xBW

Bænkpres (ov) - 2x72,5

Squat (ov) - 1x87,5 - begynder at blive hård nu

Standing calf raise - 2x100

Barbell row (ov) - 2x52,5 - stadig godt med overskud

Military - 2x40 - fin

Dødløft, rumænsk (ov) - 2x77,5 - hård, sej og lækker. Over-over holder endnu

Flyers machine - 1x70 - keeeeeedelig

Dip - 2xBW+12,5 - var flyvende :w00t: :angel:

Pullup ladder - 1-5xBW

Lateral raise - 1x10 - nem , mere vægt næste gang

Sitting rear lateral raise - 1x9 - nem, more more more

EZ Bar curl - 2x31

Lying triceps extension - 1x31. Kunne mærke armen havde det bedre så jeg prøvede. Det gik fint

Mave 1 - Siddende mavebøjninger - 1x12reps

Mave 2 - Alm. crunch +5kg - 1x10reps

Mave 3 - Gagne´s Cyclone 1x10 reps med 9kg DB

Pullup ladder - 1-5xBW

Udstrækning - det skulle være så sundt :D 10-15min

Og så kunne jeg simpelthen ikke lade være med at forsøge ny PR i military. :rolleyes:

Military - 55kg NY PR - den var lidt svær... men op kom den.

Nu må jeg nok hellere vente med resten af mine max-forsøg til negativer.

Tiden: 1:20 - Jeg er ret stabil med tidsforbruget. Der blev lavet rigeligt med opvarmningssæt idag. (opvarmning og udstrækning regnes ikke med)

Pullup Total: 55 - Bemærk her at det totale antal pullups er mere end fordoblet på en måned :pullup: :pullup:

Var lidt hårdt for grebet idag, men ellers ok træning. Dejlig hård

:banana: :banana: :banana:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

En hurtig omgang hjemmetræning

Ryg:

2 sæt pullup ladders 1-4 - et med håndfladerne mod hinanden, og et med overhånds. Greb er meget svært, fordi det er i kælderen op af en betonbjælke, så fingrene var lidt mærkede bagefter

Skulder:

Udad rotation, liggende - 2x10x7kg

Indad rotation, liggende - 2x10x7kg

10 x kipup - det er SAT'ME hårdt :devil::devil:

Vægten siger i øvrigt 84kg nu - en stigning på 2kg siden starten af nuværende HST-periode. Det er jo fint nok og jeg tror en del af det er ryggen, der er vokset. Desværre viser spejlet også tydeligt at sidebenene er vokset lidt, og min talje måler nu 81cm mod 79cm ved sidste måling.

Jeg vil kraftigt overveje nogle lange gåture, måske endda løb ;).

Link to comment
Share on other sites

21-02-2003

HST 5 reps - dag 3

Der var sindsygt crowded idag, har aldrig set så mange mennesker deroppe før - og PIGER var der også!!! CRAZY

Derfor var det nødvendigt at rykke en smule på de første øvelser.

Øvelse - Sæt x Vægt

Pullup ladder - 1-6xBW

Bænkpres (ov) - 2x75 - det er mere endnu - heldigvis :) . De sidste to reps i 1. sæt blev kørt langsomt og kontrolleret ned med pause i bunden.

Standing calf raise - 2x105 - det begynder at ligne noget

Dødløft, rumænsk (ov) - 2x77,5 - skulle egentlig have taget 80, fordi jeg øger hver gang, men det glemte jeg. Next time...

Military - 2x42,5 - lidt hård efterhånden, men god

Barbell row (ov) - 2x55 - stadig godt med overskud igen igen. Jeg holdt vist vejret under hele første sæt, sådan lidt ved et uheld. Men det var faktisk ok og det var nemmere at holde spændet.

Squat (ov) - 2x90 - begynder at blive hård nu. Var faktisk lettere end jeg regnede med, når den nu lå efter dødløft, men det gik fint.

Flyers machine - 1x75

Dip - 2xBW+15 - rigtig rigtig najs. De 20kg er der helt sikkert, og nok mere end det.

Pullup ladder - 1-5xBW

Lateral raise - 1x12,5 - ok, eneste problem er at næste spring er 15kg, kører med 12,5 de næste gange og ser hvordan det går

Sitting rear lateral raise - 1x10 - stadig lidt let

EZ Bar curl - 2x32,5

Lying triceps extension - 1x32,5

Mave 1 - Alm. crunch - 1x15reps - gad ikke lige tage ekstra vægt på. Kørte langsomt og holdt den på toppen. Gav et godt burn

Mave 2 - Gagne´s Cyclone 1x10 reps med 9kg DB - den er for vild med obliques

Pullup ladder - 1-5xBW

Tiden blev 1:25 - lidt sløvt, men det er ok, for der blev også snakket lidt og squattens placering krævede lidt ekstra pause.

Pullup total: 51 - igen!!! der må godt snart ske noget :pullup:

Ok træning:

:banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

23-02-2003

HST 5 reps - dag 4

Dagens træning og den kommende uge er rykket en dag baglæns, fordi jeg ikke har mulighed for træning i weekenden. Så kan jeg lige nå at afslutte 5reps.

Sindsyg god formiddagstræning. Jeg vågnede kl 8 og var FRISK. Helt uhørt på en søndag :D

Øvelse - Sæt x Vægt

Pullup ladder - 1-4 overhånds, 1-4 under

Bænkpres (ov) - 2x77,5 – meget tæt på max. Regner dog stadig med at de 80 er der.

Squat (ov) - 2x92,5 – For villos. Lidt sej

Standing calf raise - 2x110 – god, mere endnu

Barbell row (ov) - 2x57,5 – udmærket

Military - 2x45 – god, vi øger igen næste gang

Dødløft, rumænsk (ov) - 2x80 – Første sæt med over-over = AV. Det var ikke fordi jeg var ved at miste den, men det var satme hårdt. Andet sæt mixed, meget bedre

Pullup ladder - 1-5xBW

Flyers machine - 1x75

Dip - 2xBW+17,5 - Føles stadig rigtig god. More more more

Lateral raise - 1x12,5 – hård, tvivler på at de 15 er mulige

Sitting rear lateral raise - 1x10 – ikke så slem

EZ Bar curl - 2x33,5 - ok hård, ikke max endnu

Lying triceps extension - 1x33,5 - ditto

Mave 1 - Alm. crunch - 1x15x5kg + 1x10x10kg – keeeedelig

Mave 2 - Gagne´s Cyclone 1x10x10kg DB – fin

Pullup ladder - 1-4xBW

Udstrækning af ben

Pullup ladder - 1-4xBW

Udstrækning af resten

Tiden blev 1:30 – Lavede to opvarmningssæt i de tre store og et i row, så det er ok. Der var også 4 ladders denne gang

Pullup total: 55 – Ok total. Lettere modificeret strategi denne gang. Jeg skal ikke i nærheden af failure, alle reps skal laves i god form, så jeg lavede en ekstra ladder til sidst for at komme op på samme antal som før. Det skal ikke være nødvendigt at KÆMPE for den sidste rep!

NY SQUAT PR: 2x100KG - :devil::w00t::smilerock::smilerock: :mandance:

Jeg kunne ikke lade være. De 2 regulære sæt gik så godt, at jeg lige ville prøve en walkout med 100kg. Da jeg så gjorde klar tænkte jeg, what the hell, vi tager den. Første rep var med godt overskud, og kun lige akkurat godkendt dybde (vurderede jeg selv) - SÅ JEG TOG SGU' EN TIL HELT I BUND. Den var lidt hård :D

Taget i betragtning af det var efter 2x5x92,5 og at jeg kunne lave to reps, bør mit max være omkring 105-110kg.

Helt raket træning, eneste minus er grebet som sædvanlig. Ikke fordi det svigter, men mine hænder er lettere bustede.

:banana: :banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Jeg var tidligt ude af starthullerne, så jeg kunne lige nå et par ladders inden jeg skulle møde.

Pullup ladder: 1-5 + 1-4

25-02-2003

HST 5 reps - dag 5

Øvelse - Sæt x Vægt

Pullup ladder - 1-5xBW

Bænkpres (ov) - 2x80 – YEAH, BABY, YEAH. 5 reps på begge sæt i rigtig god stil. Kontrolleret ned og røre og op igen :lol:

Squat (ov) - 2x95 – LIGHT WEIGHT, BABY - NOOOOT. men den var god og hård

Standing calf raise - 1x7x115, 1x5x50+100 – De lægge nægter bare at give sig. Hele stakken på 115 var ikke noget problem, så jeg satte 50kg ekstra på og tog 70kg, alt for nem. Så måtte vi op på 50 ekstra og 100 fra stakken, før det begyndte at ligne noget. Meget mærkelig muskel :D

Barbell row (ov) - 2x60 – kørte fint, men lige hårdt nok til at jeg kunne holde vejret under hele sættet, så jeg måtte lige have luft på halvvejen.

Military - 2x47,5 – Meget tæt på 5RM. Ved ikke helt om jeg skal prøve 50 næste gang. I første sæt hev jeg den op som hang clean uden brug af ben. Det var sværere end jeg troede :D

Dødløft, rumænsk (ov) - 2x82,5 – Lænden føltes lidt underlig efter squat og row, men da jeg først kom igang gik det fint. Mixed greb var GODT

Pullup ladder - 1-5xBW

Flyers machine - 1x80 - godt stræk

Dip - 2xBW+20 - rigtig hård og god. +25kg skal prøves næste gang. PR er pt +35kg, så ifølge RM-beregneren skulle det passe med 5RM

Pullup ladder - 1-4xBW

EZ Bar curl - 2x35 - hård, men udført med minimal snyd kun på den sidste rep.

Lying triceps extension - 1x35 - god, ikke alt for hård

Lateral raise - 1x12,5 – max

Sitting rear lateral raise - 1x10 – utrolig nem. prøver 12,5 næste gang

Mave 1 - Hanging Reverse Crunch - 2x5 – total sindsyg øvelse. Jeg syrede fuldstændig til i armene. Prøvede "reverse bench crunch" først, men den gav ingenting.

Mave 2 - Gagne´s Cyclone 1x8x12,5kg – obliques-killeren

Pullup ladder - 1-3xBW

Tiden blev 1:30 – Det er ok det går lidt langsommere her til sidst, når det er hårdt. Svarer til lidt under 4min pr sæt

Dagens Pullup total: 71 – Vildt! :w00t: men så er det også fordelt på 6 ladders (godt regnet jesper!!!)

Rigtig god og meget meget hård træning idag. Jeg svedte en hel del, selvom jeg ikke fik lavet den sædvanlige opvarmning med 1km på løbebånd. Alle cykler og bånd var optaget, så jeg måtte ty til en crosstrainer uden strøm. Joggede et par min på den og besluttede at det var et skod-apparat, der ikke gav en skid, så resten af opvarmningen blev bare lidt hop og armsving.

Ingen træning uden PR i et eller andet: :lol: :lol: - næsten...

Military - 60kg PR - umiddelbart efter row hvor det lige sat den rigtige vægt på stangen. Den var meget tæt på at gå i stå i øjenhøjde, men jeg fik presset igennem og den kom op. Så skulle max også været fundet i den øvelse - punktum.

Samlet vurdering:

:banana: :banana: :banana: :banana:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Jeg fik lige lyst til at tælle sammen, hvor mange pullups jeg har lavet siden jeg startede på ladders d. 20-01-2003.

602 registrerede pullups + plus en del herhjemme, der ikke er skrevet i loggen.

Med en kropsvægt på ca 84kg giver det en total "Tonnage" på 50568kg. :w00t: Sindsygt

Nå, i seng med mig, Go'nat! -_- -_- -_-

Link to comment
Share on other sites

Lidt synaptisk træning :)

Morgen:

Pullup ladder - 1-5, 1-4

Eftermiddag:

Pullup ladder - 1-5

handstand pushups - 3 reps

Pullup ladder - 1-4

Handstand pushups - 3 reps

Pullup total: 50

Jeg vil prøve at begrænse antallet af ladders på træningsdage til 2-3 stykker, og så lave nogle stykker på "ikke-træningsdage" også.

Link to comment
Share on other sites

27-02-2003

HST 5 reps - dag 6 - sidste

Helt raket træning. Havde besluttet at det ene sæt bænk skulle udskiftes med et maxforsøg, og lad os bare sige at det gik godt... :D

Trænede i øvrigt sammen med Dines.

Øvelse - Sæt x Reps x Vægt

Pullup ladder - 1-5xBW - same old

Bænkpres Max - (5x40, 3x60, 2x70) 1x80, 1x85 PR, 1x90 PR, 1x95 PR :w00t: , 1x100 MISS - FOR VILDT!!! :firebounce::ilovemuscle: :mandance: :mandance:

Bænkpres alm. - 1x5x80 - pænt hård efter max-test. Der var ikke mere at give af.

Squat (ov) - 2x5x95 – Hård, kører med den en gang eller to mere under negativerne og vil så se om den kan øges lidt.

Standing calf raise - 1x10x50+110, 1x8x50+115 – Den mærkligste muskel. Jeg losser vægt på og læggen er skideligeglad :confused2:

Barbell row (ov) - 2x5x60 – 5RM, men god stil. En lille bitte smule cheat i slutningen af andet sæt.

Military - 1x5x50, 1x4x50 – 5RM. Den sidste glippede i andet sæt, skulle nok have taget lidt mere pause

Dødløft, rumænsk (ov) - 2x5x85 – Rigtig god, der burde være basis for at øge stille og roligt op til 90

Dip - 2x5xBW+25 - YEAH BABY. Det må siges at være 5RM

Flyers machine - 1x5x85 - Måske ikke helt de 5RM, men tæt på.

Pullup ladder - 1-5xBW - lækker, som sædvanlig

Lateral raise - 1x5x12,5 – 5RM

Sitting rear lateral raise - 1x5x12,5 – 5RM

EZ Bar curl - 2x5x37,5 - super. 5RM

Lying triceps extension - 1x3x37,5 - venstre albue viste svaghedstegn, så jeg stoppede. Tror jeg dropper den til negativerne

Mave 1 - Siddende mavebøjning - 1x10 – udmærket, men føles lidt sjov i benene

Mave 2 - Gagne´s Cyclone1x8x12,5kg – that's a keeper

Pullup ladder - 1-5xBW - intet nyt under solen

Tiden blev 1:35 – OK, opvarmningssæt, maxforsøg og kæbetræning tager også tid

Pullup total: 45 – jaja, sådan er det, når man kun laver 3 ladders

Bænkpres max:

Så tæt på de 100 - damn!!! Jeg havde regnet med et sted mellem 85 og 90, for det sagde RM-beregneren ud fra mine 5x80 sidst (80 er 5RM pt, måske 82,5). Men efter de 90 var det tydeligvis mere endnu. 95kg var hård og jeg fik wrestlet en del med stangen omkring mit stickingpoint 5-10cm fra brystet. Men op kom den :devil: . Så måtte jeg jo også prøve 100, selvom jeg havde på fornemmeren at det var et longshoot, men hellere misse 100 end misse 97,5 :D. 100kg er der helt sikkert efter næste cyklus HST, måske endda efter negativerne. Vi får se...

Plan for negativer:

Pullups - ikke helt sikker endnu, enten fortsætter jeg med ladders, eller også kører jeg negativt med vægtbælte (5-10kg)

Bænkpres - 90kg, hvis jeg kan finde en spotter

Military - 60kg, push press op

Dip - +35kg. Giver sig selv

EZ bar curl - 45kg. Cheat op (hang-clean-shrug-curl eller noget :D) eller få hjælp af en spotter

Resten køres med 5RM, og for de enkelte øvelser hvor 5RM ikke er nået endnu, øges stille og roligt op til den.

Dagens træning - rigtig god, men lidt for sløvt tempo til at være helt oppe og ringe:

:banana: :banana: :banana: :banana:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share