MaxPower


MaxPower
 Share

Recommended Posts

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg tror det nu ikke. Det er jo ikke styrketræning.

Den form for pilates jeg er begyndt på, træner primært maveregionen og fleksibilitet i benene. De få øvelser der bruger overkroppen er stort set kun statisk træning af ryggen og udstrækning af rygsøjlen.

Der er immervæk også en del forskel på 20-25 minutters pilates og 1½ times styrketræning.

Jeg har også kun tænkt mig at lave det 2-3 gange om ugen.

Link to comment
Share on other sites

Vi laver lige en opdatering af kropsmålene her inden næste periode.

30-03-2003

Vægt: 85,5kg (morgenvægt) Jeg bliver jo kæmpestor af det skidt her :lol: :lol:

Kropsmål (alle i cm):

Bryst - 102

skulder - 122

Overarm, spændt - 36,5 højre, 36 venstre :blink:

Overarm, afslappet strakt - 32

underarm, afslappet - 31,5

talje - 82

Hofte - 104

Lår (top) - 62 :devil:

Læg - 38

Så er det i morgen det går løs - ka' næsten ikke vente :lol:

Jeg nupper lige en halv times pilates og så i seng -_-

Hej hej :wave:

Link to comment
Share on other sites

31-03-2003

HST 15 reps, dag 1

Så startede min tredje periode HST - finally :)

Det skal nok blive godt. B)

Jeg har tænkt mig at lave chinups med varierende greb, så her kommer en lille forklaring. Det vigtigste er at jeg får lavet MANGE reps :devil:

Første bogstav: S for supineret (underhåndsgreb), P for proneret (overhåndsgreb)

Resten:

CG - Close grip (10-20cm)

NG - Normal grip (30-40cm) lidt mindre end skuldrebredde

WG - Wide grip (ca. 60cm) lidt bredere end skulderbredde

Programmet (Sæt x Vægt):

Chinup ladder (SNG)

1-5

Bænkpres

2 x 45

Starter godt. Den var så tilpas nem at jeg kunne variere lidt på hastigheden, dog ikke alt for nem. De sidste reps i andet sæt var stadig lidt hårde.

Squat

2 x 60

15 reps squat er hårdt uanset vægten ;) . Det virker som om at det ikke er musklerne der bliver trætte (ok, måske lidt :lol: ), men jeg bliver temmelig forpustet efter sådan en omgang.

Barbell row

2 x 35

Meget nem. Strict stil og god vejrtrækning

Military

2 x 25

Ret hård faktisk :(. Det går nok. Skuldrene er godt gennemtæsket efter 2 sæt.

Dødløft, rumænsk

2 x 55

Fyffer pyffer!!! Tog første sæt i en køre og damn det var hårdt. Andet sæt tog jeg som 3 x 5 reps med ca 15 sekunders pause. Først med overhåndsgreb, næste som mixed og sidste som mixed modsat. Efter den omgang var jeg helt færdig og det var meget tæt på jeg blev svimmel. Ikke sjovt :(

Upright row

2 x 20

På trods af "dødsløftet" umiddelbart inden gik det faktisk rigtig fint. Den føles mindst lige så god for skuldrene som military. Jeg er ikke helt god til at trække lige op med begge arme, så det bliver lidt skævt en gang i mellem.

Chinup ladder (SNG)

1-5

Den sidste skulle lige med. :kj:

DB incline bænk

2 x 15

Nem, giver et godt stræk. Balancen halter en smule, men det skal jeg nok komme efter.

Preacher curl

2 x 15

Meget nem, men gav stadig et pænt pump i biceps bagefter. Vildt!!!

Jeg kører den med ez-bar og jeg er lidt i tvivl om det er bedst at holde om det yderste eller inderste greb. Hvad er forskellen?

Sidst da jeg kørte stående curl med ez-bar brugte jeg det yderste gerb, så det tror jeg, jeg fortsætter med.

Dip (85kg BW)

2 x 85

Kørte rigtig godt. Najs...

Chinup ladder (PWG)

1-3

Damn, overhånds er MEGET hårdere end underhånds

Chinup Total: 36

Tiden: 1:25

Efter træning: 1 liter Lille lise kakao lige i løgneren :pint:

Den burde nok køles ned næste gang :sneaky:

Karakteren:

:banana: :banana: :banana:

Den må blive en lille tre'er. Det ødelagde det lidt at jeg blev lidt svimmel efter RDL, men så slemt var det heller ikke. Det kunne være meget værre. Det var meget blandet hvor tunge vægtene var, men det ser da ud til at SD'en har virket. Lækkert!!!

Den hårde hud på hænderne var næsten gået væk, men kom meget hurtigt tilbage efter chinups og dødløft. Øv øv. Det er ikke fordi grebet svigter på nogen måde, så grebsstyrken mangler sådan set ikke. Jeg holder stangen helt inde i hånden, men lige meget hjælper det.

Jeg har for et stykke tid siden købt nogle "træningshandsker" i intersport (tror jeg nok), men de hjælper ikke en fløjtende - faktisk synes jeg de gør mit greb dårligere, så stangen nemmere glider ned i fingrene.

Nogen der kan anbefale et godt sæt handsker - eller skulle jeg måske prøve trækremme, selvom de vel kun kan bruges i dødløft?

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Mine "Ideal-mål":

Sted --------- nuværende ----- ideal

Håndled ---- 18 cm ----------- 18 cm - det er svært at få større håndled!

Hals --------- 40 cm ------- 43,29 cm - øhh

Bryst ------- 102 cm --------- 117 cm - det kommer vidst til at tage tid, og nogle ordentlige vinger

Overarm ---- 36 cm ------- 42,12 cm - kan anes i horisonten - NOT <_<. Om et års tid måske (krydser fingre)

Underarm --- 32 cm ------- 33,93 cm - det følger vel med overarmen

Talje --------- 82 cm --------- 81,9 cm - perfekt. Et par cm mindre ville nu ikke gøre noget

Hofte ------- 104 cm ------- 99,45 cm - MEGET urealistisk. Jeg ER bare bred om hoften

Lår ----------- 62 cm ------- 62,01 cm - med alt den squat jeg laver bliver den nok svær at holde ;)

Læg ---------- 38 cm ------- 39,78 cm - det kan jeg godt leve med

Det passer sådan set meget godt med at undervognen er meget passende, men overkroppen mangler en god del.

There's work to do...

Hvor svært kan det være??? Mine lår er store nok, så for at de ikke bliver "særlig" meget større var det måske en ide at holde lidt igen med bentræningen. Derfor kun 1 sæt squat fra nu af. Ved ikke helt om jeg også vil nøjes med 1 sæt rumænsk dødløft. Det kommer lidt an på om den påvirker resten af programmet som den gjorde idag.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Jeg prøver, jeg prøver. Mindre KAN også gøre det.

Hvis min arm kan betragtes som havende et cirkulært tværsnit, så kræver de 42cm at jeg øger diameteren næsten 2 cm. 40cm er nok mere passende, der skal diameteren øges med 1cm.

Det er jo ikke min skyld jeg har så store håndled. Jeg giver mine forældre skylden :lol:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

02-04-2003

HST 15 reps, dag 2

SYRE!!!

Jeg fandt lige ud af grebsbredden ved "normale" chinups kun var omkring 25 cm, så jeg ændre lige en smule i definitionerne.

NG : Normal Grip, 25cm

WG: Wide Grip, 55-60cm.

Close grip bruger jeg ikke.

Programmet (Sæt x Vægt):

Chinup ladder

6 PWG - HÅRDT

1-4 SNG

Bænkpres

2 x 50

Total SYRE! Det er ikke noget problem at nå de 15, men ved de sidste 3-5 reps er brystet godt syret til. Føles rimelig sjovt faktisk.

Squat

1 x 65

Lækker. Uden spejl denne gang. Ingen problemer.

Barbell row

2 x 37,5

Military

2 x 25

Skuldrene er SÅ færdige bagefter

Dødløft, rumænsk

2 x 60

Første sæt som 3x5 med 10-15 sekunders pause, varierende greb. Andet sæt overhånds i en gøre - fordi det gik så fint :)

Upright row

2 x 20

Rigtig god. Man skal bare huske at holde albuerne højt, så hænderne ikke kommer højere end albuerne.

Chinup ladder (SNG)

1-5

5'eren var HÅRD

DB incline bænk

2 x 15

Preacher curl

2 x 17,5

Supersættet med Dip

Havde det vilde pump bagefter. Jeg tror i hvert fald mine arme var ½, måske 1cm større efter den omgang :w00t:

Dip (85kg BW)

2 x 85

Jeg reppede derudaf.

Min gamle rep-rekord er 21, og umiddelbart jeg tror jeg jeg er god for ca 25 i frisk tilstand

Chinup Total: 31

Ingen tredje ladder denne gang. Armene var helt færdige.

Tiden: 1:15

God træning. Ingen svimmel-problemer, og det gik forholdsvis hurtigt, selvom jeg synes jeg holdt lange pauser nogle gange.

:banana: :banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Joo, 25cm er vel rimelig smalt, men nu laver jeg kun med de to bredder, så det er vel ok at kalde den ene normal og den anden bred :)

Chinups kan både være med håndfladerne væk fra kroppen og ind mod kroppen - derfor betegnelserne supineret eller proneret (er det rigtigt stavet?).

http://www.exrx.net/Questions/MuscularAnalysis.html

Link to comment
Share on other sites

men nu laver jeg kun med de to bredder, så det er vel ok at kalde den ene normal og den anden bred  
Self. B)
Chinups kan både være med håndfladerne væk fra kroppen og ind mod kroppen

I now - kunne bare ikke lige se hvad du mente når du skrev "normale" chinups

Grunden til at jeg lige indskød en lille kommentar var

Close grip bruger jeg ikke.
Og der mente jeg jo at 25 cm. var noget der lignede close grip :tongue::tongue:
Link to comment
Share on other sites

hvordan kører du dine ladders?

Mht grebet? For det meste underhånds med ca 25cm mellem hænderne. Den stang jeg bruger sidder i et stativ, hvor man enten kan have hænderne ca 25cm fra hinanden eller meget bredt, fra ca 55cm og op.

Planen er at lave 3 ladders hver træning, 2 supineret med 25cm mellemrum og 1 proneret med ca. 55cm mellemrum.

Højde: 182cm.

Link to comment
Share on other sites

04-04-2003

HST 15 reps, dag 3

Og dagens ord er: SYRE

Programmet (Sæt x Vægt):

Chinup ladder (PWG)

1-4

Dødløft, singles

15 x 1 x 85

Jeg er tyvstartet lidt på min dødløft single cycle. Skulle egentlig først begynde med den "tunge" dag mandag, men jeg tog lige det dynamiske idag også. Kørte rigtig fint, god fart. Tog ca. 15 min i alt.

Bænkpres

2 x 55

Efter de første ti i begge sæt var jeg pænt syret til, så resten føltes rigtig sjove :devil:

Squat

1 x 70

Kørte godt

Military

2 x 27,5

SYRE

Barbell row

2 x 40

super

Upright row

2 x 22,5

Endnu mere SYRE

Chinup ladder (SNG)

1-4

DB incline bænk

2 x 17,5

Dip (85kg BW)

2 x 90

Meget meget skidt! Første sæt gik fint med pænt overskud. I andet sæt gik jeg helt død efter 12.

Preacher curl

2 x 20

For satan et PUMP.

Ligesom i Dip gik der et eller andet galt i andet sæt. Første sæt gik ok, måtte dog kæmpe en smule til sidst. Andet sæt var jeg færdig efter 12. Øv øv.

Bagefter føltes det som om mine biceps ville eksplodere, hvis jeg bare spændte dem hårdt nok. Total sjov fornemmelse :D

Chinup ladder (SNG)

1-4

Chinup Total: 30

Skuffende

Tiden: 1:30

Ok træning, lidt op og ned i de forskellige øvelser, så det bliver en:

:banana: :banana: :banana:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Hej

JL og mig selv træner også man, ons, fre. Mandag ca. kl. 1030, onsdag træner jeg ca. kl 11, mens JL vistnok træner senere på eftermiddagen. Fredag træner vi kl. 14.

Om vi har nogle specielle kendetegn......hmm......tja......jeg er ret høj, mens JL er knap så høj :) For mit eget vedkommende så løber jeg rundt i et par sorte træningsbukser. Vi holder også mest til i den "rigtige" ende af træningslokalet :lol:

Vi har sikkert set hinanden deroppe på et tidspunkt. Måske ses vi på mandag omkring kl. 11.

Du skulle vist forresten med til MOL-TRÆF III ik'? Vi har også¨tænkt på at tage derud, så måske skulle vi fra DTU følges ad derud?

Link to comment
Share on other sites

Måske ses vi på mandag omkring kl. 11
Det gør vi nok :)
så måske skulle vi fra DTU følges ad derud?

Nu kan det godt tænkes at jeg allerede er på amager på det tidspunkt, men ellers kunne vi nok finde ud af et eller andet.

Link to comment
Share on other sites

07-04-2003

HST 15 reps, dag 4

Så er jeg for alvor i gang med min dødløft single cycle.

Programmet (Sæt x Vægt):

Chinup ladder (SNG)

1-5, 1-3

Det er ok.

Bænkpres

2 x 55

Kørte godt. Ingen problemer med at nå de 15.

Dødløft, singles

15 x 1 x 85kg

Lækker. Tror jeg holdt mig under 1min pause mellem hver.

Military

2 x 30

Sej, der måtte kæmpes for de sidste i andet sæt, men de kom

Barbell row

2 x 42,5

God, første sæt nemt, andet ikke 100% strict, men det er ok.

Squat

1 x 70

Lidt hård, men der skulle gerne være til 10kg mere :huh:

Upright row

2 x 22,5

Endnu en killer for skuldrene. Nam nam

Chinup ladder (SNG)

1-4

DB incline bænk

2 x 17,5

Gik super. Slingre stadig en smule, men de er da under kontrol.

Preacher curl

2 x 22,5

Præcis som sidst - desværre. Første sæt gik fint, andet sæt "kun" til 13.

Til gengæld var min biceps totalt pumpet bagefter, så det er vel ok.

Dip (85kg BW)

2 x 90

En kopi af preacher, blot nåede jeg 14 i andet sæt.

Chinup ladder (PWG)

1-2

Nej, hvor var jeg færdig <_<

Chinup Total: 34

Ikke helt godt nok :angry:

Tiden: 1:20

Det er helt ufattelig så lav min work capacity er i øjeblikket. Når jeg er færdig med barbell øvelserne, dvs. til og med upright row, er der ikke meget power tilbage. Jeg fik en lille snak med Soulfly, og det hjalp da lidt, men jeg missede stadig de 15 i to sæt. Jeg ved godt det ikke betyder det store, men det er stadig skuffende. På trods af misserne og den ynkelige ladder til sidst så var det en ok træning:

:banana: :banana: :banana: - Og det er så første officielle karaktergivning efter jeg blev medlem af MUBSVET :D

Træningen blev som altid sluttet af med de 6 L'er:

1 Liter Lille Lise Lige Lukt i Løgneren :D

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share