MaxPower


MaxPower
 Share

Recommended Posts

03-05-2003

HST 5 reps, dag 4

En træning under middel <_< - dog med et par lyspunkter

Chinup ladder (PNG)

Fuld 4'er

Dødløft, tunge singles

10 x 1 x 105

Lidt for tunge efter min smag, men ingen problemer som sådan.

Bænkpres

2x5x80 + dropsæt 6x70 og 8x60

SEJT - de regulære sæt gik helt fint, den sidste i andet sæt som godkendt pause :D.

Dropsæt med lige så mange reps som sidst, men hhv 5kg og 10kg mere på stangen :w00t:

Barbell bent over row

2x5x60 + dropsæt 5x50 og 7x40

Super - taget i betragtning hvordan det gik under 10 reps ugerne, så er der vild fremgang.

Ville ikke være så ringe, hvis jeg kunne komme op på 5 reps med 70kg. jeg ælsker de røde skiver :devil:

Military

2x5x50

Fin nok. Jeg tager det stille og roligt med skuldrene, ikke fordi jeg har haft nogen problemer, men jeg skal ikke risikere noget.

Tager nok dropsæt igen næste gang

Squat

2 x 105

Hård, men super teknik - tror jeg :)

Der er altid til en rep mere i squat...

Chinup ladder (PNG)

1-4

DB incline bænk

2 x 27,5

Rimelig nem

Glemte helt mine Kabel-laterals

Udført med en arm af gangen.

1 x 15

Jeg synes der var lidt for stor tendens til snyd når jeg laver den med en arm af gangen, men to-arm var rimelig akavet. Springene i vægt er rimelig store, så næste gang vil jeg prøve at tilpasse med håndvægte ovepå stakken.

Preacher curl

2x5x37,5 + dropsæt 5x27,5 og 6x20

De regulære sæt at ubehageligt hårde. Jeg kan ikke lige forestille mig at jeg kan tage 2,5kg ekstra om 4 dages tid.

Men nice PUMP efter dropsæt

Dip (85kg BW)

2x5x115 + dropsæt 10x85

Lidt hårde, men det gik. Dropsæt føles total sjovt

Chinup ladder (PNG)

1-3, 1-2, 1

Bæ!

Chinup Total: 40

:angry: jeg fatter ikke hvad der går galt.

Tiden: 1:40

Da squat var gennemfør havde det taget ca 1 time. Derefter gik det rigtig sløvt.

Ikke den bedste træning jeg har haft, men bænkpres var helt i orden med et godt pump bagefter, BOBR er stadig dejlig nem :w00t: og biceps fik da også lidt pump til sidst, så:

:banana: :banana: :banana:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

05-05-2003

HST 5 reps, dag 5

En blandet landhandel, men generelt ok.

Havde planlagt kun at tage 1 sæt + evt. dropsæt i de fleste øvelser, for at se hvor meget hurtigere det ville gå. Men jeg kom i snak med en fra kollegiet, så det tog alligevel lidt tid og jeg nuppede to sæt i det meste alligevel. Han kunne slet ikke forstå hvordan 2 sæt kunne være nok :lol:

Chinup ladder (PNG)

Fuld 4'er

Lavede dem i powerracket idag og det var helt rart at kunne holde med en mere passende afstand. Eneste problem var at det var lidt tæt på gulvet :D

Bænkpres

2x5x85 + dropsæt 6x70 og 6x60

Helt raket. :devil: Der var ingen større problemer i at få de 5 reps i begge sæt og dropsættene var også gode. Godt pump.

Hvor meget mere mon det kan blive til?

Squat

2x5x105

Lækker. ikke ligefrem nem :D , men der var da overskud

Barbell bent over row

1x5x60 + dropsæt 6x50

en stykke kage

Military

1x5x50 + dropsæt 5x40

Ok, der er lidt endnu

Dødløft, rumænsk

2x5x105

Pænt hård, men fin teknik (tror jeg nok). Det var også den gamle 5RM

Chinup ladder (PNG)

1-4

DB incline bænk

2x5x30

YEAH BABY. Tog endda 6 reps i første sæt uden problemer. Så vidt jeg husker kæmpede jeg med 4 reps da jeg skulle finde 5RM i sin tid, men tog 30kg alligevel, da 10RM var 25kg.

Preacher curl

1x3x40, 1x4x37,5 + dropsæt 5x30

BAAAAH. Kiksede den planlagte vægt totalt, ØVØVØV

Dip (85kg BW)

2x5x115 (+30kg) + dropsæt 7x85

Ok, men der var ikke helt så mange kræfter til dropsæt som sidst

db lateral raise

1x5x9

1x5x10

rimelig nem

Mave skæg og spas:

Russian Corner Twist (beskrevet tidligere)

4 reps med OL stang + 10kg

4 reps med OL stang + 15kg

Partial Dragon Flags

1x4 + 1x3

Jeg tror jeg kom ned til omkring 30-40 grader over vandret og så op igen nogenlunde strakt, men det var lidt svært at vurdere. Der er vist ingen tvivl om at det er verdens hårdeste maveøvelse.

Chinup ladder (PNG)

1-4

I det alm. stativ denne gang. Også ok, jeg var bare færdig.

Chinup Total: 40

Tiden: 1:30

Snakkede en del så tiden er ok.

Generelt ok træning, men floppet i preacher trækker ned på den samlede bedømmelse. :D Bryst trækker til gengæld lidt op B) Chinups er heller ikke for godt, men jeg synes bare ikke der er energi til de ekstra ladders. Jeg når trods alt 4'eren hver gang.

:banana: :banana: :banana:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

07-05-2003

HST 5 reps, dag 6

Udmærket træning med en enkelt F**king misser, GRRRRR

Chinup ladder (PNG)

Fuld 4'er

Bænkpres

2x5x85 + dropsæt 6x70 og 6x60

Super lækker. Rigtig hård, men vist ikke helt til failure

Dødløft, dynamiske singles

15 x 1 x 90

KABOOM :firebounce:

Nemme og eksplosive. Holdt pauserne under 1 min.

Military

2x5x52,5

Rimelig hård, skyder 55kg til 5RM, men det finder jeg ud af meget snart

Barbell bent over row

2x5x62,5

Ikke super strict, men meget passende.

De sidste par reps kan jeg ikke få fart nok på til at komme op og ramme maven uden at bruge hoften en lille smule. Ikke fordi det giver noget specielt moment, men den bliver bare lidt nemmere :rolleyes:

Squat

2x5x110

Nu begynder det at ligne noget :devil:

Rimelig tæt på 5RM vil jeg sige, men lad os se hvad det kan blive til.

Chinup ladder (PNG)

1-4

DB incline bænk

2x5x30

MUHAHAHA. No sweat. En stykke kage. A walk in the park! (find selv på flere)

God fremgang

Kabel laterals

2x5x15 (på hver side)

Udmærkede, 20 havde været for meget. Prøver med ekstra håndvægte på næste gang.

Preacher curl

1x4x37,5 + 1x4x35

RØV! :jehon:

Belastende at det er gået så skidt med preacher.

Måske er alle de chinups inden lidt for udmattende.

Næsten gang vil jeg nøjes med en ladder til start og slut og se hvordan det går.

Testmålinger har dog vist at mine overarmen er vokset ca 1cm, så helt skidt er det ikke :D

Dip (85kg BW)

2x5x120 + dropsæt 7x85

YEAH, 35kg i bæltet. Passende 5RM. Første sæt var hård, andet sæt var rigtig hård.

Chinup ladder (PNG)

1-4, 1-3

Partial dragon flag

3x2 reps

Den er alt for grum!!!

Chinup Total: 46

Jeg må gøre et eller andet galt med de chinups.

Selvom jeg først startede med pronerede d. 17-04 kan jeg stadig kun lave første ladder med 1-4 :angry:

Mon det er for meget med 3 gange i løbet af en træning?

Det ville være rart med en stang derhjemme så jeg kunne sprede mine ladders mere ud, men jeg må strengt taget ikke lave huller i væg/døre eller nogen som helst - selv tegnestifter er faktisk forbudt ifølge regelbogen på kollegiet. Så det er nok ikke skide smart at lave nogle kæmpe huller i dørkarmen.

Tiden: 1:40

Blabla blabla bla - så det er ok

Planen for resten af perioden er at tage ca en uge hvor jeg forhåbentlig kan øge lidt med 5RM og ellers bare køre op til negativer, så det bliver 5 reps uanset hvad. Derefter de to sædvanlige uger med negativer.

Alt undtagen preacher kørte rigtig fint, så dagens banantal bliver:

:banana: :banana: :banana: :banana:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Hmm ser det går ret godt fremad for dig (lidt for godt i bænk :angry: ), men tænkte at vi kunne træne sammen fredag? Jeg har tid hele dagen, men bare ikke for tidligt, da jeg er med til at arrangere noget housefest i kælderbaren på DTU i morgen...

Link to comment
Share on other sites

09-05-2003

HST ekstra 5 reps, dag 7

Ved du hvad det er i dag?

Det er nemlig PR-dag

(skal synges cirka som BR-sangen :D )

Trænede sammen med Dines og fik spottet nogle gode sæt negativer

Chinup near-max test (PNG)

7 reps PR (+1)

Helt raket. Lidt har det altså virket. Kunne helt sikkert have kæmpet en mere hjem hvis det skulle være.

Det betyder så at jeg tager GTG-sæt (Grease The Groove) med 3-4 reps

Bænkpres

2x5x87,5 PR (+2,5) + dropsæt 5x75 og 5x65

YEAH BABY. Lagde ud med sædvanlig opvarmning + to tunge singles på 95kg inden første worksæt.

Om det var singles der gjorde udslaget eller om jeg bare er blevet stærkere skal jeg ikke kunne sige, men det virkede i hvert fald ikke negativt.

Super PUMP efter sådan en omgang dropsæt

Dødløft, "ik' så tunge" singles

5 x 1 x 115

Kanon god fart. Virkede absolut ikke som 15kg fra max.

Military

2x5x55 PR (+2,5)

Hårdt, meget hårdt, men den var der.

Barbell bent over row

2x5x65 PR (+2,5)

HUHAA, den er der vist lidt tilbage i endnu

Squat

2x5x110

HÅRD. Jeg kan godt mærke det er bagkæden der er det svage led. Når jeg trykker godt igennem med benene sker det af og til at jeg ikke får holdt igen og ryger lidt forover, så der næsten bliver lavet goodmorning på den. Det må der arbejdes lidt på.

Prøver 115 næste gang og tager den som noget af det første.

DB incline bænk

2x5x32,5 PR (+2,5)

MUHAHAHA. Kiggede tilbage i loggen og så at under max-testen til denne cyklus havde jeg kæmpet mig op på 3 reps med 30kg, og nu laver jeg 5 med 32,5. :devil::devil:

Holder samme vægt næste gang og prøver måske 35 gangen efter.

Preacher curl

2x5x35

Godt nok har jeg ikke haft noget fremgang i denne øvelse, men jeg tror vist jeg har lavet en bummert der gjorde det lidt værre.

Da jeg satte min 5RM til 40kg er jeg ret sikker på det var med smalt greb på ez-baren, men af en eller anden grund følte jeg det var bedre at holde med bredt greb.

Idag prøvede jeg første sæt med bredt greb og andet sæt med smalt. Andet sæt var betydeligt nemmere, så jeg kan nok øge lidt igen fra 35, hvis jeg bliver ved med smalt greb.

Dip (ca. 85kg BW)

2x5x120 + dropsæt 7x85

Meget tung. Fik 4 i andet sæt, så det er nok ikke blevet til meget ekstra her :blink:

Chinup "GTG" 1 min pause (PNG)

5x3

For fremtiden skal disse laves i starten, for her til sidst var det altså hårdt.

Chinup Total: 22

Tiden: 1:25

Meget passende. Lidt hurtigere end normalt på trods af en smule snak, men jeg lavede også kun en omgang chinups.

FOR VILLOS TRÆNING.

Synes min albue beklagede sig lidt, men den var ikke noget problem i nogen øvelser og der er ikke rigtig noget nu. Nu er det også to hviledage, så hvis der var et problem skal det nok nå at gå væk.

Skal vi ikke bare sige en banan for hver PR :) :bigsmile: :D :lol: :devil: :

:banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Som belønning på den gode dag har jeg lige indtaget den vildeste proteinbombe (inspireret af opskrifter-tråden)

1 liter kakao efter træning som altid = 35g protein

1½ time efter træning: 2 æg + 1 ds tun i vand stegt på panden og spist på rugbrød sammen med et stort glas mælk = ~80g protein + det løse :D

Næste gang jeg laver det nøjes jeg bare med en ½ ds tun

Link to comment
Share on other sites

Håber du også krydrede din ret, for ellers lyder det ret kedeligt. Kan anbefale karry, oregano og cayenne peber, og så spise det med ketchup (heinz). Du kan også vælge at droppe rugbrødet og smide nogle pastaskruer i istedet. Fetaost og oliven er også godt hvis du er til den slags.

Og så endnu en gang tillykke med alle dine PR's! Hvor fandt du det med at singles skulle have en positiv effekt på din 5rm?

Edited by Dines
Link to comment
Share on other sites

Håber du også krydrede din ret, for ellers lyder det ret kedeligt.
Hehe, det blev vist kun til salt og peber, men så er der jo plads til forbedringer.
Hvor fandt du det med at singles skulle have en positiv effekt på din 5rm?

Hvor har jeg sagt det?

Men helt generelt er det vel rimelig fair at antage, at øger du din 1RM væsentligt, så vil det også have en vis overførlighed på din 5RM

Link to comment
Share on other sites

Ok så misforstod jeg dig bare mht de bænkpres singles du fyrede af. Men hvis HST teorien holder vand 100% så ødelægger du jo din progression ved at køre med vægte der ligger over din 5RM inde i programmet. Nu får du jo konditioneret dine muskler til at kaste rundt med vægte på 95 kg, og det kan da ikke være optimalt. Hvis du virkeligt vil køre tungt (singles), så skal du nok køre dem efter negativer eller gøre som i dødløft, hvor den øvelse trænes udenfor HST.

Link to comment
Share on other sites

Glemte helt at notere jeg fik lavet noget Pilates igen igår efter en mindre pause - dels pga. mit mindre problem med baglåret, som dog er gået væk igen.

Det gik fint og idag synes jeg godt det kunne mærkes i mavsen.

jeg tror du kan få den samme effekt på nervesystemet bare ved at unracke den med en meget høj vægt

Det har jeg vist også læst et sted - kan det passe det er noget Pavel Tsatsouline bruger - men jeg har ikke prøvet det i praksis.

Link to comment
Share on other sites

Njaa, jeg kan godt se hvor du vil hen :) , men det er den samme trommerum hver gang, så jeg synes ikke rigtigt det er værd at bedømme.

Så hvis det er i orden med Hr. MUBSVET formand vil jeg tillade mig kun at bedømme min "rigtige" vægttræning :D

Link to comment
Share on other sites

12-05-2003

HST ekstra 5 reps, dag 8

Efter en veloverstået weekend er jeg igang igen.

Og da det gik så glimragende sidst kunne jeg jo lige så godt gentage successen :devil:

Chinup GTG (PNG)

3x4, 3x3

1min mellem hver

Gik ok, lidt hårdt til sidst. Planen er at køre en omgang på denne måde, så jeg kommer op på mindst 20 reps. Og der skulle gerne være sådan at de kan udføres på færre og færre sæt, men ikke i nærheden af failure.

Bænkpres

2x5x87,5 + dropsæt 4x75 og 4x65

Denne gang lavede jeg ikke nogen tung single inden, og den var mærkbart hårdere (også dropsættene).

Sidste rep i andet sæt var stort set sidste kraftanstrengelse jeg kunne klare. Der var helt sikkert ikke til mere.

Men jeg skal jo op på negativer inden længe, så det bliver 90 næste gang med en tung single inden hvert sæt, så må vi se hvordan det går.

Squat

2x5x115 PR (+5kg) :devil::devil:

:kickass:

Det var satme ikke ringe!!!

Når jeg får koncentreret mig om ikke at ryge forover på vej op igen går det meget bedre.

Squat skal af naturlige årsager ikke laves excentrisk, så der er masser af tid til at øge lidt endnu.

Satser kraftigt på 120 inden excentrisk er færdig.

Military (superset)

2x5x57,5 PR (+2,5kg) :4whip:

Det kører sgu' bare :devil::devil:

Der er nok ikke til mere, men jeg øger op til neg. og tager de sidste reps som negativer hvis det bliver nødvendigt.

De 60kg skal sgu være der GRRRRR

Barbell bent over row (superset)

2x5x67,5 PR (+2,5kg)

Uhadada. Lige til øllet. I starten var der pænt go i den, især fordi jeg kunne klemme godt om stangen, men det blev sværere mod slutningen og sidste rep var nok ikke den kønneste. Men det er godkendt :rolleyes:

Dødløft, rumænsk

2x5x110 PR (+5kg)

MAX POWER!!!

super løftet, hvis jeg selv skal sige det. Ellers det samme som ved squat, bliver på 110 lidt, men der er til mere.

DB incline bænk

2x5x32,5

Sådan nogle sataner er ikke lige til at jonglere med. :bigsmile:

I første sæt fik jeg startet lidt for højt og den ville bare ikke op :4oops:

Men lidt længere nede gik det ok. Den var dog hårdere end sidst.

Dip (85kg BW)

1x4x120, 1x5x115 + dropsæt 7x85

Ikke skide smart at tage den lige efter incline, men der var optaget ved preacher meget længe.

DB laterals

1x5x10

1x5x12,5

Hva' ska' jeg sige? De 12,5 var hårde og var vist også 5RM sidst. Der er ingen chance for at 15kg vil lykkes.

Preacher curl

2x5x37,5 + dropsæt 5x30

Helt ok. Det smalle greb er både mere behageligt og jeg kan løfte mere :devil:

Hov, jeg fik jo også lavet mavse idag:

Russian Corner Twist

2x5x10

Ingen ben i den

Partial dragon flags

2x5

Sindsyg hård, desværre også lige hård nok ved armene synes jeg. Mine triceps er pænt bustede på den ufede måde efter sådan en omgang.

Chinup Total: 21

Tiden: 1:25

Efter bænk og squat klarede jeg mig uden opvarmningsæt og det var ikke noget problem overhovedet. Allerede efter chinups og bænk er jeg godt oppe i temperatur og sveder som en hest! :swim: (det var det tætteste jeg kunne komme på en hårdt arbejdende, storsvedende smiley :) )

Jaaa, nu var det godt nok kun fire PR's denne gang, men mon ikke vi kan snige os op på en god håndfuld bananas igen, nu to af dem var squat og RDL :devil:

:banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

Planen for de næste træninger er at øge op til negativer i de øvelser det er muligt, og så formentlig lave både alm og negativer i samme sæt så jeg får de 5 reps. Rene negativer + dropsæt bliver nok 1-2 uger afhængig af hvordan det går

Til mit næste træningsprogram vil jeg nøjes med 5 reps ugerne fra HST, for det er sgu' dem der er sjovest og man sætter rekorder hele tiden!!!

DEEEET GAAAASSSSSSHHH

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Pæne PR's du har fået i denne omgang HST.

Til mit næste træningsprogram vil jeg nøjes med 5 reps ugerne fra HST, for det er sgu' dem der er sjovest og man sætter rekorder hele tiden!!!

Hehe god idé! 4 ugers 5 rep, 1 uges deload og start igen... :)

Link to comment
Share on other sites

Squat skal af naturlige årsager ikke laves excentrisk, så der er masser af tid til at øge lidt endnu.

Du har et i at det er ressourcekrævende at køre eksentrisk i squat, grundet behovet for 2 spottere, men bortset fra det vil jeg da påstå, at det er den suverent bedste øvelse at køre eksentrisk i.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

men bortset fra det vil jeg da påstå, at det er den suverent bedste øvelse at køre eksentrisk i.
Hvorfor, sådan nærmere bestemt? Fordi det bare er den største øvelse, der involverer mest?

Jeg er ikke sikker på jeg kunne finde to kompetente spottere i centeret

Pæne PR's du har fået i denne omgang HST.

tak, tak

Og jeg er ikke færdig endnu :devil:

Jeg skal i hvert fald gå efter 5x90 i BP og 5x60 i Mili. RDL og SQ får også en tand mere godt inde i negativerne. Bare vent...

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor, sådan nærmere bestemt? Fordi det bare er den største øvelse, der involverer mest?

Ja, det er mit argument. Man får virkelig aktiveret understellet og presset det sidste ud af citronen. Endvidere tror jeg også at det er den øvelse der giver størst kontrol under den eksentriske fase selv med ret tunge vægte, selvfølgelig afhængig af ens teknik.

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share