MaxPower


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Centeret havde lukket idag (:angry3: de slamberter) så det blev til en improviseret omgang hjemmetræning.

Jeg lagde hårdt ud med en 10 minutters armstrækkertest. Min gamle rekord var 112 (det var også første gang jeg prøvede)

Det blev til følgende: 15, 15, 10, 10 (3 min gået), 10, 5, 5 (5 min), 10, 5, 5 (7 min), 5, 5 (8 min), 5, 5, 5, 5, 5 SLUT

I alt: 125 PR Ikke ligefrem fittsmoker-niveau :D , men det var da en forbedring.

Et-bens squat - 10 reps på hver. Venstre er klart svagere end højre <_<

Handstand pushups - 2 reps

Db curl - 12x15kg

Chinup ladder med vanskeligt greb - 2 x 1-4

Stående db shoulder press - 15x15kg

Laver en omgang Pilates lidt senere.

Dagens træning var lidt udenfor kategori, men giver den alligevel: :banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

11-04-2003

HST 15 reps, dag 6 - JUHUU

Sidste 15 reps dag - endelig :D

Både Dines og Soulfly i huset B)

Doms Didi Doms Dididi Doms Doms

Dagens fysiske udfoldelser (Sæt x Vægt):

Chinup ladder (SNG)

1-5, 1-3

Dødløft singles dyn. dag

15 x 1 x 85kg

God fart. Lækker.

Bænkpres

2 x 62,5

Onsdagens 125 pushups havde foresaget en solid omgang DOMS i patværket, så jeg var lidt spændt på hvordan det ville gå.

Det kunne mærkes fra første rep, men jeg fik sgu' dem alle sammen alligevel. COOL

Military

1 x 32,5

perfekt 15RM. Der blev kæmpet lidt på den sidste. 1 sæt var rigeligt

Barbell row

2 x 47,5

Overkroppen var ikke helt i ro, men det er vel også ok. Holdt lidt smallere end sidst for større ROM

Upright row

2 x 25

God, passende

Squat

1 x 80

AAAAAARRRGGGHHH

15 reps med 80 kg er altså ikke for børn!!!

Er det normalt at grebet begrænser blodtilførslen til hænderne?

Efter 10 reps begynder mine hænder nemlig at prikke lidt og de føles lidt sjovt bagefter. Det går over efter ½-1 minut.

Chinup ladder (PWG)

1-3

DB incline bænk

2 x 20

Endnu mere til patterne, men det gik fint. Første sæt var faktisk nemt.

Dip (85kg BW)

2 x 95

Synes slet ikke jeg havde power idag, og jeg fik da heller ikke alle 15 :(

"Op i r*ven med antallet af reps", som Cilius siger :)

Preacher curl

2 x 25

Blev i dagens anledning erstattet af stående bb-curl. Gik ok, men jeg gik lidt død i andet sæt.

Udmærket pump bagefter.

Chinup ladder (SNG)

1-4

Chinup Total: 37

Selvom totalen sneg sig op på et nogenlunde acceptabelt niveau, så føltes de altså meget tunge.

Tiden: 1:35

Jeg er ved at falde af på den...

Det bliver forhåbentlig bedre, når der er lidt færre reps på programmet.

Dagens træning blev en godt blandet landhandel. Noget kørte fint og andet kørte knap så godt.

Der var dog trods alt mere positivt end negativt, så:

:banana: :banana: :banana:

Pga. påskeferien rykker jeg næste uges træning en dag frem, så det er 10 reps allerede søndag - og 10 singles med 100kg i dødløft :bigsmile:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

13-04-2003

HST 10 reps, dag 1

Så er vi endelig nede på en acceptabel reprange :lol:

Programmet (Sæt x Vægt):

Chinup ladder (SNG)

1-5, 1-4

mums

Dødløft, singles 75%

10 x 1 x 100kg

Lidt tung i starten, men når den først er 10cm oppe kommer der god fart på.

Bænkpres

2 x 65

helt ok

Military

2 x 35

Lidt for tung, men det går nok

Barbell row

2 x 47,5

God form.

Jeg kører dem nok med overkroppen 10-20 grader over vandret og fører stangen op til de øverste mavemuskler.

Upright row

2 x 27,5

Dejlig nem

Squat

1 x 80

Lækker. Ingen problemer med fingrene som sidst.

Chinup ladder (SNG)

1-4

DB incline bænk

2 x 20

nem

Preacher curl (superset)

2 x 25

Lidt tung. Godt pump efter andet sæt

Dip (85kg BW) (superset)

2 x 95

Gik ok denne gang, men det var ikke overbevisende

Chinup ladder

1-3 PWG, 1-4 SNG

Chinup Total: 51

YEAH baby. Så begynder det at ligne noget. Det kostede til gengæld og lidt hård hud

Tiden: 1:25

De første ladders og dødløft tog sin tid, så det er ok.

God træning idag, det meste kørte rigtig fint, og jeg nåede over 50 chinups.

:banana: :banana: :banana: :banana:

Glemte for øvrigt sidste gang at skrive om mit forsøg på bodyraises. Det virker som om det er fysisk umuligt for mig at lave bare en strict rep. Jeg tager hatten af for dem der kan (selvom jeg ikke går med hat, men alligevel). Det blev til 3-5 pseudo-bodyraises med benene i ca 45 grader før hoften flyttede på sig. :blink:

Fik lavet pilates igår, og jeg kan mærke at maven er lidt mærket, så den får pause til tirsdag.

Link to comment
Share on other sites

15-04-2003

HST 10 reps, dag 2

Det kører bare på skinner B) B)

Programmet (Sæt x Vægt):

Chinup ladder (SNG)

1-5, 1-4

Bænkpres

2 x 65

helt fin

Dødløft, rumænsk

2 x 80

kørte rigtig godt og føltes ret nem :D

Military

2 x 37,5

hård, men ikke for hård

Barbell row

2 x 47,5

ingen problemer, god stil

Upright row

2 x 27,5

god

Squat

1 x 85

Mums

Chinup ladder (SNG)

1-4, 1-3

DB incline bænk

2 x 22,5

fin fin

Preacher curl

2 x 27,5

En anelse hård...

Dip (85kg BW)

2 x 100

Yes!! Endelig kører den godt igen

Chinup ladder (SNG)

1-4, +2 PWG :pullup:

Chinup Total: 53

Muhahaha

Tiden: 1:20 + lidt snakkeri med soulfly

En god træning hvor alt bare kørte på skinner. Squat var overraskende nem og det samme med rumænsk dødløft. Triceps er tilbage i topform, så det er helt perfekt.

:banana: :banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

Men undrer mig lidt over, hvordan du kan kører singles i dødløft under en HST cyklus

Jeg ved godt at det sikkert ikke er 100% optimalt, men jeg regner med at singles ikke har den helt store betydning på HST delen.

Og så synes jeg dødløft er SEJT, så jeg vil godt blive rigtig stærk i den. Når mit dødløft og squat ligger så tæt regnede jeg også med at kunne hente en del kilo i dødløft.

Høj reps dødløft er heller ikke skide sjovt :D

Så har det måske også en lille smule betydning, at det kunne være sejt med en total omkring de 400 til MOL træf 3.

Hvem ved, måske er der en styrkeløfter gemt i mig...

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

17-04-2003

HST 10 reps, dag 3

Som træning til MOL træf 3 laves alle chinups nu med overhåndsgreb

Programmet (Sæt x Vægt):

Chinup ladder (PNG)

6 - Skulle lige se hvor jeg lå. Det var nok 1 fra failure

1-4, 1-3

Dødløft, singles dyn

15 x 1 x 85

Havde jeg glemt at sætte vægt på :D

Den var meget nem idag

Bænkpres

2 x 70

YEAH BABY

Military

2 x 37,5

Nemmere end sidst. I første sæt var det faktisk kun den sidste der var lidt hård. I andet sæt skulle der kæmpes lidt for de sidste 3, men det gik.

Barbell row

2 x 50

Næsten perfekt stil

Upright row

2 x 30

helt fjong

Squat

1 x 85

Kørte rigtig godt

Chinup ladder (PNG)

1-4, 1-3

DB incline bænk

2 x 22,5

Første sæt blev lidt akavet fordi jeg ikke fik positioneret dem ordentligt ved at støde fra med benene. De blev nærmest curlet op. Men det gik og andet sæt var fint.

Preacher curl

2 x 27,5

Efter chinups og upright row føles biceps allerede pænt brugt, så preacher var lidt hård. Andet sæt nåede vist ikke helt til 10 - men op i r*ven med reps :lol:

Dip (85kg BW)

2 x 100

Udmærket

Chinup ladder (PNG)

1-4, 1-2

KOM SÅÅÅÅÅ - DU SKAL OVER 50

Chinup Total: 51

Meget positiv overraskelse at tage næsten det samme antal som supineret

Tiden: 1:30

Det kørte bare super. Gode chinups og godt vejr. Næsten tomt i centret.

:banana: :banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

21-04-2003

HST 10 reps, dag 4

Efter at have ligget brak og spist uhæmmede mængder føde :eatchicken: :pint: i påsken er jeg på banen igen.

Programmet (Sæt x Vægt):

Chinup ladder (PNG)

1-4, 1-3, 1-2, 1

Bænkpres

2 x 70

Den blev noget hård allerede fra sjette rep, men jeg kom igennem

Dødløft, singles tung

5 x 1 x 110

Kan godt mærke den var lidt tung nu. Efter de første 10cm er hastigheden rimelig konstant

Military

2 x 40

Første sæt fint, de to sidste skulle kæmpes lidt. Andet sæt var en kæmper næsten fra start til slut :bigsmile:

Barbell row

2 x 52,5

Ikke 100% statisk i lænden, men det går nok

Upright row

2 x 30

Fin fin

Squat

1 x 90

HA - som om 90kg skulle være noget problem. Er helt overbevist om at jeg kan tage 10 reps med 100kg :devil::devil:

Chinup ladder (PNG)

1-4, 1-3, 1-2, 1

Dip (85kg BW)

2 x 105

MUMS

Preacher curl

2 x 27,5

En fighter

DB incline bænk

1 x 25

ikke de store vanskeligheder

Lidt Pavel mave-spas:

Først lidt en-arms dødløft foran - mere en grebstest end noget andet

2x40kg, 2x50kg både med højre og venstre.

En-arms dødløft fra siden

3x50kg med hver side. Kræver en del stabiliserende arbejde af obliques

Og så den rigtig sjove... ved ikke hvad den hedder, men jeg så den i et videoklip med Pavel Tsatsouline, så den kunne passende hedde:

Russian Corner Twist

4x 20kg + 15kg stang.

Man placerer stangen med den ene ende i et hjørne og sætter vægtskiverne i den anden ende.

Enden med skiverne holdes ud i strakt arm.

Selve øvelsen går ud på at man drejer stangen ned til siden i strakt arm og op igen, gentag for modsatte side.

Den er rigtig rigtig ond for obliques

Og til sidst: ab-wheel lavet af en olympisk stang og 2 stk 2,5kg skiver, 5 reps. Det var absolut ikke helt strakt, men jeg var lidt bange for at den skulle løbe fra mig, så jeg faldt lige på næsen.

Chinup ladder (PNG)

1-4, 1-3, 1-2, 1

Chinup Total: 60

:w00t::w00t::w00t:

Tiden: 1:35

Mave halløjet tog 10-15 min så det er helt fint

Genrelt en god træning, bænk gik godt, dødløft ikke så ringe og squat rigtig godt - og 60 CHINUPS.

:banana: :banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

23-04-2003

HST 10 reps, dag 5

Det var ikke skide meget energi idag, men jeg kom da helskinnet igennem :)

Programmet (Sæt x Vægt):

Dip BW rekordforsøg

Jeg fik næsten spontant (havde tænkt lidt over det igår :D ) lyst til at prøve om jeg kunne slå min tidligere rekord på 21 reps, og for at se hvor jeg lå henne af til MOL træf :)

25 reps blev det til. Ny PR i dips

Det første 20 føltes ret nemme, men pludselig blev det hårdt. Kunne måske have lavet et par mere, men det synes jeg ikke der var nogen grund til.

Målet er 30+ til MOL træf.

Chinup ladder (PNG)

1-4, 1-3, 1-2, 1 (denne stige kaldes herefter "en fuld 4'er", når man kommer helt ned til 1)

Bænkpres

2 x 75 (10RM vægt)

So close!!! 9 reps i første ig 8 i andet sæt. Forholdene taget i betragtning var det ok, men den var temmelig tung allerede efter 3-4 stykker. Havde ingen spotter, så jeg skulle ikke risikere noget.

Dødløft, rumænsk

2 x 90

Tog 10RM vægten idag, fordi det er dynamiske singles på fredag.

Og det gik jo helt RAKET. Der var mindst til 12-13 reps, så det kunne tyde på at der er god mulighed for fremskidt med min single cycle.

Andet sæt kørte jeg omvendt mixed greb, dvs. venstre håndflade udaf. Det var lige før grebet blev et problem hen mod slutningen, men det gik.

I singles er der ingen problemer med grebet, hverken alm. eller omvendt.

Military

2 x 40

Der var bare ikke energi til alle reps i andet sæt idag. Det går nok... :)

Barbell row

2 x 52,5

Kan ikke lade være med at bruge lænden lidt.

Upright row

1 x 32,5

Meget passende 10RM

Squat

1 x 90

Puha, noget hårdere end sidst, men jeg kan godt klare mere :devil: - især hvis jeg er lidt friskere

Chinup ladder (PNG)

1-4

Var noget forpustet på dette tidspunkt så jeg nøjedes med den første ladder

DB incline bænk

2 x 25

Også her gik jeg lidt ned i andet sæt med 8 reps

Preacher curl

2 x 30

Kun 7 reps i andet sæt :dead: - men hul i det, jeg havde et ok pump bagefter

Dip (85kg BW)

2 x 105

Første sæt gik godt. Andet sæt nåede jeg fik ikke helt de ti

Chinup ladder (PNG)

1-4, 1-3, 1-2, 1

Chinup Total: 50

Tiden: 1:35

Tog nok lidt længere pauser idag end ellers.

Lidt imponerende der bare ikke var energi til sæt nummer 2, men sådan kan det vel gå en gang i mellem. Kom måske også lidt sent i seng igår :bigsmile:

Jeg kom da nogenlunde igennem, dødløft gik rigtig godt, og jeg var da også på mærkerne bagefter, så:

:banana: :banana::banana:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Det er flot med din PR i dips :kickass:

Hvor mange og hvor hurtigt er du gået frem??.....og synes du udelukkende at ladders har været medvirkende til din stigning eller har dips med BW+ også hjulpet dig meget?

Du har da inspireret mig til måske også at inkludere ladders i min næste cyklus.

Link to comment
Share on other sites

Tak tak.

Som der står i mit første indlæg i loggen :D , så startede jeg med at kunne lave ca 6 reps i dip med kropsvægt, som nok var 78kg på det tidspunkt (januar 2002). Inden nytår da jeg afsluttede første omgang HST testede jeg mit max til 21 reps og vejede 82kg. Idag vejer jeg omkring 85,5kg.

Jeg laver ikke dip som ladders, så jeg ved ikke helt hvad du mener med det, men de weighted dips giver rigtig godt. jeg gik 10kg op i både 5RM og 10RM fra anden til tredje omgang HST (5RM fra +25kg til +35kg, 10RM 15kg mindre). Jo stærkere man bliver i weighted dip, jo nemmere vil dips kun med kropsvægt være. At jeg så har taget lidt på i vægt æder selvfølgelig noget af det, men det er stadig en ok forbedring.

Jeg kører chinups som ladders, og det kan jeg også se resultater ved.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ladders kommer mest til sin ret, når man ikke kan lave særlig mange reps. Jeg kan nok lave 6-8 chinups med overhåndsgreb.

Planen er at lave chinups ladders i hvert fald til jeg kan lave en ladder til 10 (eller deromkring). Derefter burde jeg være stærk nok til at begynde på noget weighted chinups.

Ladders med dips hvor man kan lave 20-30 stykker kan godt blive en langtrukken affære

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

25-04-2003

HST 10 reps, dag 6

Sidste gang med 10 reps - LÆKKERT :devil:

Pga. alle de mange mennesker der skulle have deres sædvanlige weekend pump blev der rykket en lille smule på øvelserne, men når jeg bare får besat powerracket på det rigtige tidspunkt er jeg godt tilfreds :D

Programmet (Sæt x Vægt):

Chinup ladder (PNG)

fuld 4'er (i alt 20 reps)

Dødløft, dynamiske singles

15 x 1 x 85

God eksplosivitet. Det var temmelig mange mennesker så jeg blev nødt til at bruge tøsestangen (15kg), men da det var dynamiske var grebet ikke noget problem, selvom halvdelen at stangen hvor jeg holdt var uden mønster.

Dines sagde god for teknikken. Skuldrene er på linje med stangen og den bliver trukket lige op. Ryggen er selvfølgelig strakt/svajet så meget det er muligt, dvs. ikke ret meget :lol: .

Bænkpres

2 x 75

YES, fik alle 10 i begge sæt. Meget passende 10RM

Det var rigtig rart :w00t:

Squat

1 x 95

Puhadada. Fik dem alle, men de sidste 5 foregik med ca 2 vejrtrækninger mellem hver. Der var til gængæld god dydbe på alle sammen.

Military

2 x 42,5

I første sæt var der ikke nogen problemer i at nå de 10. I andet sæt måtte der kæmpes lidt.

ok 10RM (måske 45kg)

Barbell row

2 x 55

Kørte overraskende godt. Tror faktisk der havde været til et par mere.

Upright row

2 x 32,5

Dagens nemmeste øvelse

Tog alle 10 og der par pænt overskud. Fortsætter efter planen og ser hvor meget den kan presses efter 5'erne.

Chinup ladder (PNG)

fuld 4'er

DB incline bænk

2 x 25

Udmærket ramt 10RM, ikke så meget andet at sige

Dip (85kg BW)

2 x 105

Helt ok, ramte 10RM meget godt i første sæt. Jeg troede jeg ville gå helt død i andet, men fik alligevel klemt 9 reps ud af triceps.

Chinup ladder (PNG)

1-4, 1-2

preacher var optaget, så jeg tog denne først

Preacher curl

2 x 30

WATCH OUT - IT'S GONNA BLOW :firebounce:

33 chinups næsten lige inden preacher = det vildeste PUMP :4flex:

Fik underligt nok kun 8 reps i først sæt :blink: :D , hvor jeg også kørte armene helt ud i strakt.

Andet sæt nøjedes jeg med at køre ned til vandret og fik alle ti. Gør det nogen forskel af betydning om man strækker biceps helt ud? Det sidste stykke under vandret en _meget_ hårdere end resten af turen op.

30kg er under normale omstændigheder nok en meget passende 10RM

Sluttede af med 8-10 sekunders loaded stretch, bare sådan for skæg. :devil:

Chinup Total: 53

Tiden: 1:35

God træning. Fik alle 10RM's og det kørte bare godt.

:banana: :banana: :banana: :banana:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Jeg har konstateret at vægten har stået fuldstændig stille de første 4 uger af denne cyklus, så jeg tænkte det var nødvendigt at få analyseret lidt på min kost.

Det stod faktisk ikke så slemt til som jeg troede, og jeg har fået spist godt idag.

Men først et par tal...

Basisforbrænding BMR = 66 + (13.7 X 85kg) + (5 X 182cm) - (6.8 X 22år) = 1990kcal (der er styr på enhederne :D )

Aktivitetsfaktor: 1,5 svarende til motion 3-5 gange om ugen (½ times cykling næsten hver dag, 3 gange HST)

Total forbrænding: ~3000kcal

Idag nåede mit indtag op på 4100kcal, fordelt på 200g protein, 600g kulhydrat og 100g fedt.

Kosten har bestået af en masse mælk (ca 1,3liter), 1 liter cacao, müsli, tun, pasta, rugbrød, kødpålæg, juice og lidt spredt frugt (æbler, bananer)

På ikke træningsdage er indtaget som regel noget lavere, ikke mindst pga cacaoen, som jeg kun drikker efter træning, og mit efter-træningsmåltid er næsten altid pasta+tun eller kylling (jeg er ikke den store haj i et køkken), så der kommer en god portion protein i skuffen.

Hvad siger i til det?

Link to comment
Share on other sites

Planen for de næste to uger:

Progressionen er 2,5% og faktisk ingen zig-zag. Kun et sted bliver en vægt gentaget 3 gange, så jeg skulle mene det er i orden.

Eneste ændring er preacher og db incline bænk, der lige starter en tak lavere end progressionen lagde op til.

Jeg har sat squat op til 2 sæt igen, for et sæt til 5 var nok lige i underkanten.

Nu må vi se om jeg kan få skåret lidt ned på pauserne.

Hvis man udfører samme program, men i det ene tilfælde kommer det igennem på 1 time og det andet tilfælde på 1½-2 timer, vil der så være forskel på kroppen reaktion?

Jeg plejer bare at tage så lang pause at jeg synes jeg er klar igen til næste sæt og kan nå det antal reps jeg skal.

post-12-1051362757.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tjaa............... Du svare jo entenlig selv på spørgsmålet

Jo, måske, men min tanke var at når biceps mekanisk set er svagest i den helt strakte position, så er det måske ikke så heldigt at det også er der vægten er tungest (vinkel ift tyngdekraften).

Det er lidt samme tankegang med lateral raise. Der er det en fordel at udfører øvelsen liggende på en skrå bænk, så belastningen igennem bevægelsen er bedre afstemt med musklens kraftkurve.

Link to comment
Share on other sites

For resten af programmet vil jeg så vidt muligt træne hver anden dag i stedet for mandag, onsdag og fredag.

Desuden vil jeg tilføje dropsæt lidt afhængig af hvordan jeg har det efter de regulære sæt i bænkpres, bend over row, dip, military og preacher curl.

Dagens energiindtag endte på 3500kcal fordelt på 155g protein, 400g kulhydrat og 100g fedt.

Link to comment
Share on other sites

27-04-2003

HST 5 reps, dag 1

Så var der dømt dropsæt :devil::devil:

Da jeg vågnede igår morges var jeg lidt bange for at jeg havde fået en mindre forstrækning i højre baglår - muligvis af Pilates aftenen før. Jeg kunne mærke at det gjorde ondt på en lidt irriterende måde, når jeg strakte benet på en bestemt måde. Og det var der stadig i dag <_<

Jeg var ret spændt på hvordan det ville påvirke træningen.

Chinup ladder (PNG)

Fuld 4'er

Bænkpres

2x5x75 + dropsæt 7x60 og 7x50

I første sæt føltes vægten en smule tung, uden at det var noget problem at nå de 5. Synes altid jeg bliver overrasket over vægten første træning i en ny reprange :confused2:

I andet sæt blev alle reps lavet med pause og i dropsættene reppede jeg bare derudaf.

Dødløft, "tunge" singles

15 x 1 x 90

Dejlig nemme, holdt pauserne under 1 minut (tror jeg nok :) )

Eksperimentede lidt med startpositionen og jeg skal helt klart udnytte mit legdrive ved at starte med lårene ca vandret. Den bliver meget nemmere at få igang på den måde. Nu må vi se om det også holder når den bliver rigtig tung

Military

2x5x45 + dropsæt 7x35 og 5x30

Dropsæt virkede glimrende

Barbell row

2x5x55 + dropsæt 5x50 og 6x40

Mærkede ikke så meget til dropsættene her, men gik ellers fint

Upright row

2 x 35

Gik ok, men jeg synes håndledene beklagede sig en smule.

Squat

2 x 95

Sindsygt at jeg lavede 10reps med den samme vægt for 2 dage siden!!!

Efter andet sæt var min højre quad lidt busted. Det gik dog hurtigt over.

Chinup ladder (PNG)

1-4, 1-3

De er bare HÅRDE - ØV

DB incline bænk

2 x 25

Dejlig nem. Pausede den i bunden en gang i mellem for at få et godt stræk i patten, og det virkede :devil:

Preacher curl

2x5x32,5 + dropsæt 6x25 og 4x20

Så var der dømt PUMP. Allerede efter anden chinup-ladder var biceps faktisk rimelig pumpede.

Var lidt bekymret for om det ville påvirke dip, men jeg tog heldigvis fejl.

Dip (85kg BW)

2x5x105 + dropsæt 10x85

Gik fint, og jeg tor faktisk der var lidt pump i triceps også :bigsmile:

Chinup ladder (PNG)

1-4, 1-3

Skulle lige klemme det sidste ud

Chinup Total: 52

Totalen er vel ok, men det irriterer mig at de bare føles skide tunge alle sammen. Det virker ikke som om der er noget fremskridt i dem :(

Tiden: 1:20

Der var godt tempo på idag - FEDT! 10-15 miutter hurtigere end normalt med dropsæt i 5 øvelser. Lad os bare sige der var lettere forhøjet svedproduktion i panden på mig :lol:

Problemet med baglåret påvirkede slet ikke og nu kan jeg faktisk ikke mærke det mere, lækkert.

Mht. til dropsæt, så er jeg lidt i tvivl om det er en god ide at lave dem hele vejen igennem 5'erne og vel også i negativer, eller om jeg burde veksle mellem hvilke øvelser jeg laver dropsæt i. Jeg kunne godt forestille mig at det blev lidt for meget med dropsæt hver gang.

Læste lige om det i HST FAQ'en (igen :D ) og ud fra det tror jeg dropsæt bliver taget lidt på gefühl. Hvis jeg føler jeg er klar til det på dagen, så tager jeg dem med. Jeg prøvede også lidt dropsæt i sidste cyklus, men vidst nok kun med bænkpres og dip i negativerne, og ikke specielt konsekvent så hut jeg visker.

Rigtig god træning og dropsættene virkede helt som de skulle:

:banana: :banana: :banana: :banana:

Link to comment
Share on other sites

29-04-2003

HST 5 reps, dag 2

Sikke nogle BÅTnakker. Bedst som man står og træner kommer en lettere forvirret dame op i træningslokalet og siger de lukker en time, fordi der skal være nogle lydprøver i salen. :angry: :angry3:

Sådan noget bør de for helvede have planlagt i forvejen, så man ved det er lukket.

Heldigvis var jeg nået igennem alle de "store" øvelser, så jeg manglede kun incline db bench og køllerne, men det er sgu' stadig belastende...

Chinup ladder (PNG)

Fuld 4'er

Gik bedre end det plejer, så lidt fremskridt er der da, ikke helt nok til en fuld 5'er endnu.

Det bliver nået inden 5'erne er ovre :4whip:

Bænkpres

2x5x75 + dropsæt 8x60 og 7x50

Fin fin. Alle de reelle reps var med pause.

Squat

2 x 100

I forhold til de 95 for to dage siden var den næsten let :bigsmile: - i hvert fald til at snakke med.

Ingen problemer

Military

2x5x47,5 + dropsæt 5x40 og 5x30

Lidt hård

Barbell row

2 x 57,5

Næsten skræmmende nem :devil::devil:

Upright row

2 x 35

Den var også lidt hård

Dødløft, rumænsk

2 x 100

Havde sådan set tænkt at tage 95 idag og 105 på dag 5 (der er singles de andre dage) men squat var gået så godt, så det var lidt sjovere med de 100.

Første sæt var næsten et stykke kage - YEAH, andet sæt var lidt hårdere, men absolut ikke max.

Chinups (PNG)

5 reps

Og så var det ellers ud af vagten...

Chinup Total: 25

Tiden: 55min

Træningen gik skide godt. Squat, dødløft og BOBR var flyvende og resten gik også ok.

Så træningen får:

:banana: :banana: :banana: :banana:

og DTU får:

:clown: :clown: :clown: :clown: :clown:

for elendig planlægning!!!

Link to comment
Share on other sites

01-05-2003

HST 5 reps, dag 3

En god omgang træning uden de store dikkedarer.

DOH. kom lige til at slettet hele lortet, så på den igen :4slap:

Chinup ladder (PNG)

Fuld 4'er

Bænkpres

2x5x80 + dropsæt 6x65 og 8x50

Pause på de tre første reps i første sæt. Godt pump efter dropsæt.

Dødløft, dynamiske singles

15 x 1 x 85

fin fin. God fart som sædvanlig.

Eksperimenterede lidt med optakten. Først det normale hvor jeg går ned og tager ordentlig fat i stangen, suger luft ind, og indtager startpositionen. Og så den alternative hvor jeg står oprejst, tager luft ind og går hurtigt ned til stangen og løfter med det samme. Tror bare jeg holder mig til standard metoden :)

Military

2x5x47,5

Pænt hård. Var ikke lige i humøret til dropsæt.

Barbell bent over row

2x5x57,5 + dropsæt 6x47,5 og 6x40

Havde egentlig heller ikke lyst til dropsæt her, men første sæt gik vildt godt, så jeg tog dem alligevel.

Godt valg! :4thumbup:

Sveden piblede ud af panden på mig bagefter :D

Upright row

2 x 37,5

Gik ok, men jeg må erkende at mine håndled ikke er glade for den.

Har eksperimenteret med grebsbredde uden held. Jeg trækker ikke stangen specielt højt op, kun til overarmen er lige omkring eller over vandret.

For resten af perioden laver jeg kabel-laterals i stedet, som Cilius er så glad for. :)

Gør det forskel om man laver den i det dobbelte træktårn med begge arme samtidig eller kun en af gangen?

Squat

2 x 100

Hård som altid.

Er noget spændt på de næste par træninger

Chinup ladder (PNG)

Fuld 4'er

DB incline bænk

2 x 27,5

Bortset fra at det var en smule besværligt at få vægtene i position <_< , så gik det ret nemt. Der var masser tilbage efter 5 reps.

Preacher curl

2x5x37,5 + dropsæt 4x30 og 8x20

Rigtig hård. Det "første" dropsæt var ikke helt optimalt, men pumpet bagefter var helt ok :devil:

Missede vist 5. rep i andet sæt :blink:

Dip (85kg BW)

2x5x110 + dropsæt 10x85

Rigtig gode sæt. Dropsæt føles vildt sjovt - nærmest både nemt og hårdt på en gang

Chinup ladder (PNG)

1-4

Chinup Total: 50

Kunne være bedre :retard:

Tiden: 1:35

Ved ikke lige hvorfor jeg var så længe om det idag, men som man siger, "En god træning tager den tid en god træning skal tage"

Jeg havde fået lyst til at se hvordan det stod til med kondien så jeg prøvede en watt-max test, bare sådan lidt for sjov, og lidt inspireret af at MZ havde postet sit resultat.

Den anvendte cykel var absolut ikke optimal, mest fordi springene i belastning var ret store, så det var nødvendigt at justere en del på omdrejningstallet for at ramme det rigtige watt-tal. Det gjorde også at jeg stoppede en smule før jeg var kørt helt ud.

RPM lå mellem 70 og 85.

Og resultatet: 60 sekunder ved 310W. Jeg gætter på kropsvægten er 86kg pt, så det giver en iltoptagelse på 3,58 L/min og et kondital på 41,7 ml/kg/min. Lidt under middel ifølge kondital-artiklen. Havde jeg kørt de 310W helt ud var det blevet 44.

Jeg var badet i sved bagefter :devil:

Ok træning:

:banana: :banana: :banana:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share