Begrænse ens "tyrenakke"..


JohnJohn
 Share

Recommended Posts

Ja uha, du træner lidt shrugs og squat så bliver du pludselig et stort frådende monster med en abnorm stor tyrenakke og kæmpestore ben næste dag. Not likely...

Selv Ronnie Coleman kan passe et jakkesæt, men ok, det er vel mange derude som er langt større end ham så jeg kan da sagtens se at folk har et problem med dette...

Ahh, mon ikke at han benytter en skrædder 'from scratch' det tror jeg nok han gør

- og det rimer ikke skide godt på en SU !

jeg squatter i.ø. tit og fråder næsten ligeså hyppigt

Men det hænger også ligeså meget sammen med, at jeg skruet sådan sammen, at der er ikke er så forfærdeligt langt ml mine skuldre, så med bare tendenser til en tyrenakke, vil jeg komme til at ligne trekant og se endnu mere smalskuldret ud - det gider jeg sku ikke !

jhax

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 162
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ahh, mon ikke at han benytter en skrædder 'from scratch' det tror jeg nok han gør

- og det rimer ikke skide godt på en SU !

Nu er du vel hellere ikke så stor som Coleman, vel?! ;)
Men det hænger også ligeså meget sammen med, at jeg skruet sådan sammen, at der er ikke er så forfærdeligt langt ml mine skuldre, så med bare tendenser til en tyrenakke, vil jeg komme til at ligne trekant og se endnu mere smalskuldret ud - det gider jeg sku ikke

Så må du bygge nogle større skuldre i stedet for. :4whip:

Link to comment
Share on other sites

Men ok, det er lidt snyd DBM, så vidt jeg husker, så træner du mest for at være en allround atlet, var det ikke sådan?

hehe, det er også rigtig nok .... hvad laver jeg dog også i det her forum - kan du SÅ komme ud. Slemme bi!!!

Link to comment
Share on other sites

Har ikke læst hele tråden igennem.

Grunden til at visse personer får en "grim" tyrenakke uden reelt at have det er IKKE pga af for mange shrugs eller en overudviklet øvre trapez MEN fordi skuldrene er trukket fremefter grundet for meget bænkpress kombineret med en relativt underudviklet trapez på det midterste af ryggen mellem skulderbladende og ISÆR en underudviklet nedre del af trapez der sørger for at holde skulderbladende nede!

Man får altså ikke tyrenakke nakke af at bænke, køre pulldowns og køre laterals med 12 kgs håndvægte. Folk der træner stærkmand - se der kan vi tale om tyrenakker.

Forvrøvlet vrøvl at man ikke kan passe jakkesæt med "tyrenakke" Det er derimod ikke særlig flot hvis ikke man kan fylde jakkesættet ud med en nakke og brede skuldre. Der er ikke noget så grimt som en pencil neck.

Hvis man synes man "lider" af tyrenakke så skal man nok prøve inden man stiller en sådan diagnose prøve at trække skuldrene tilbage og ned og vurdere om man stadig har tyrenakke eller bare har krum ryg og "runde" skuldre. Det kunne nemlig meget vel være fordi ryggen og musklerne der sidder omkring skulderbladet er blevet nedprioriteret.

Vil man for alt i verden undgå at træne denne yderst funktionelle muskel, så kan man rulle håndvægtene på gulvet og ellers be andre om at sætte skiverne på stangen når man skal l bænkpresse, faktisk er maskinetræning nok noget af det bedste, der skal man ikke holde noget op imod tyngdekraften :bigsmile:

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Vil man for alt i verden undgå at træne denne yderst funktionelle muskel, så kan man rulle håndvægtene på gulvet og ellers be andre om at sætte skiverne på stangen når man skal l bænkpresse, faktisk er maskinetræning nok noget af det bedste, der skal man ikke holde noget op imod tyngdekraften :bigsmile:

:lol: :D

Link to comment
Share on other sites

sas: uden at kende de øvrige debatører, så vil jeg antage, at du forenkler situationen en anelse for meget.

Jeg kender dog udmærket til typen, du beskriver.

Der var en af slagsen, som instruerede sin kæreste i cable rowing i søndags.

Den sidste del af instruktionen lød: husk at trække skuldrene op til sidst.

Men man skal jo også være lidt dum for at lytte til en fyr, som ser sådan ud.

Set fra siden fyldte hans arme den forreste halvdel af kroppen, fordi skuldrene sad så langt fremme.

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

XAX - Nu er du vel hellere ikke så stor som Coleman, vel?!
vi har været der før :) - ifbm træn af ben - der kan vist blot konstateres at der foreligger en 'kulturkløft', og det synes jeg egentligt er meget kool B)
Så må du bygge nogle større skuldre i stedet for

tjoh, jeg arbejder da på sagen, men der er visse ting som man jo ikke kan træne fx. knoglernes længde og - ja, gæt selv - Du (og alle jer andre) er meget velkomne til at kigge forbi min log, og i såfald så giv endelig jeres meninger til kende.

jhax

Link to comment
Share on other sites

Okay :blink: ....det var åbenbart underligt det med bryst ? :blink:

Men jeg giver XAX ret i at nogle måske overgearer den lidt, hvis de reelt slet ikke har opbygget en grund-masse overhovedet - så skal man nok ikke hænge sig alverden i at der er en gruppe som måske går lidt over gevind.

Men man skal også lige huske på at gener er forskellige fra person til person - nogle har altså grupper som enten er store fra naturens side, eller har ekstremt nemt ved at vokse - sådan har jeg det med bryst, og så er der nogle der synes det må være "fedt" - men det er det altså ikke rigtig- ville da 10 gange hellere have at det var mine lægge der havde det på den måde, da det er noget sjovere at træne bryst, fremfor lægge..... :devil:

Men gener har altså en stor del af gamet, og tingene skal følges ad - men man skal selvfølgelig have en hvis masse før man skal begynde at tænke på symmetrien.

XJyden:

Den sidste del af instruktionen lød: husk at trække skuldrene op til sidst.

Mente han ikke at du skulle trække skuldrene bagud ? - fordi det vil jeg mene er en rigtig måde at køre den øvelse, kontra hvordan man ser mange lave den.

Link to comment
Share on other sites

jeg kender dog udmærket til typen, du beskriver

Heeey <_< :lol:

Hvad angår tyrenakke så synes jeg ikke det er noget problem at den er stor.. Man kan sagtens passe tøj osv. Men jeg kan dog sagtens forstå at nogen ikke vil træne nogle muskelgrupper for store!

For at tage et meget relevant eksempel.. BEN.

Mange er bange for at træne deres ben for store, og det kan jeg sgu da godt forstå. Jeg kan ikke se det fede i aldrig, at kunne købe de bukser som man gerne vil have. Det er ikke ligefrem baggybukser der er på mode! (ikke at man behøver at følge moden, men mange går vel op i sit udseende og vil gerne kunne købe nogle fede jeans).

Jeg har set andre MOL'ere udtale sig om, at hvis de rendte over et par bukser som de overraskende kunne passe, var de simpelthen nød til at købe dem.. det må da være surt! Ligeledes skraber lårene mod hinanden hvis de bliver for store, og det er jo ikke særlig funktionelt! :blink:

Jeg mener selv at man skal træne sine ben i forhold til resten af kroppen, men der er helt klart grænser for hvor store nogle af mine lemmer skal være!

Edited by typen
Link to comment
Share on other sites

Folk, som bitcher over for store ben, har det som regel ikke. 60 cm fordelt på 190 m er ikke stort. 70 cm over 175 cm er en ok størrelse, nok til at se at man træner dem, men ikke stort som sådan.

Tyg lidt på den.

Og tag højde for at normalt tøj ikke er lavet til folk som træner. Løsningen er enten at købe større bukser og så bruge bælte, eller at købe noget ordentlig tøj. Dette er vægttræning og ikke skak i pensionistklubben.

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke særlig store ben, men heller ikke en særlig stor overkrop, så jeg bitcher skam ikke!

Men alle siger altid at folk med stor overkrop og små ben er totalt latterlige!

Jeg siger at folk med lille overkrop og store ben er lige så latterlige!

Tyg lidt på den!

Løsningen er enten at købe større bukser og så bruge bælte, eller at købe noget ordentlig tøj

Jeg har ikke lyst til at gå i bukser som jeg kunne være i 2 gange i taljen!

Hvad er ordentlig tøj egentlig?

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener selv at man skal træne sine ben i forhold til resten af kroppen, men der er helt klart grænser for hvor store nogle af mine lemmer skal være!
Worry about that, når du rent faktisk når det punkt hvor det er aktuelt. Man får ikke enorme uproportioneret lemmer natten over.
Jeg har ikke særlig store ben, men heller ikke en særlig stor overkrop, så jeg bitcher skam ikke!

Men alle siger altid at folk med stor overkrop og små ben er totalt latterlige!

Jeg siger at folk med lille overkrop og store ben er lige så latterlige!

Sjældent finder du nogen med store og lille overkrop i samme latterlige forhold som ved stor overkrop og små ben som de fleste diskopumpere har. Hvis du først dødløfter +200 kg for reps, så har du en ryg der matcher dette. De fleste som gør det, ved også hvad vægttræning drejer sig om og træner hårdt på de store overkropsøvelser ligeledes.

Tyg på den.

Jeg har ikke lyst til at gå i bukser som jeg kunne være i 2 gange i taljen!

Det er der hellere ikke tale om. Et bælte gør underværker, ligesom et besøg hos Jørgen&Jørgine også gjorde for mit vedkommende, og det var cowboybukser vel og mærke, og på et tidspunkt hvor jeg var størst(fedest om man vel).

Link to comment
Share on other sites

Som tidligere nævnt har jeg respekt for skak i pensionistklubben.  Poweryoga er godt  Prøv du positionen "Lyset"  
Ja ja :lol:
Worry about that, når du rent faktisk når det punkt hvor det er aktuelt. Man får ikke enorme uproportioneret lemmer natten over.

Nej det er jeg faktisk rimelig klar over. Jeg har endnu ikke oplevet, at vågne op med hverken store lår eller arme og jeg gør det heller aldrig, for det er ikke mit mål!

Som jeg sagde er der grænser for hvor store mine lemmer skal være, herunder også bryst og biceps. Jeg fokuserer ikke kun på ben!

Sjældent finder du nogen med store og lille overkrop i samme latterlige forhold som ved stor overkrop og små ben som de fleste diskopumpere har. Hvis du først dødløfter +200 kg for reps, så har du en ryg der matcher dette. De fleste som gør det, ved også hvad vægttræning drejer sig om og træner hårdt på de store overkropsøvelser ligeledes.
Matcher hvad?

Det kan da også se mærkeligt ud med en kæmpe ryg og samtidig ingen bryst!

Men jeg vil give dig ret i at mange har større overkrop end underkrop, og ja de burde træne deres ben!

Store lår og små lægge ser da også tåbeligt ud, som man finder på de fleste styrkeløfter, selvom de dødløfter 200+.

Tyg på den!

Det er der hellere ikke tale om. Et bælte gør underværker, ligesom et besøg hos Jørgen&Jørgine også gjorde for mit vedkommende, og det var cowboybukser vel og mærke, og på et tidspunkt hvor jeg var størst(fedest om man vel). 

Okay, men hvad nu hvis man ikke har lyst til at købe sine bukser hos JørgenJørgine?

De seneste Diesel bukser jeg købte var der ikke meget plads til tilbage i, og dem kan jeg ikke forestille mig at man køber 10 numre større og så bare bruger et bælte.. det kan man ganske simpelt ikke!

Edited by typen
Link to comment
Share on other sites

Nej det er jeg faktisk rimelig klar over. Jeg har endnu ikke oplevet, at vågne op med hverken store lår eller arme og jeg gør det heller aldrig, for det er ikke mit mål!

Som jeg sagde er der grænser for hvor store mine lemmer skal være, herunder også bryst og biceps. Jeg fokuserer ikke kun på ben!

Du er vel hellere ikke nået den grænse endnu.
Matcher hvad?

Det kan da også se mærkeligt ud med en kæmpe ryg og samtidig ingen bryst!

Læs igen, hvad jeg skriver. Folk som dødløfter +200 kg for reps ved som regel hvad træning handler om. De neglierer ikke ordentligt brysttræning for dens sags skyld og så er der lige det med de store basisøvelser indflydelse på resten af kroppens vækst.

Store lår og små lægge ser da også tåbeligt ud, som man finder på de fleste styrkeløfter, selvom de dødløfter 200+.

Tyg på den!

Total irrelevant kommentar, da styrkeløftere ikke træner for udseendets skyld og ikke som regel ikke træner læg. Disse er nok nær det eneste som squat eller dødløft ikke træner i underkroppen.
Okay, men hvad nu hvis man ikke har lyst til at købe sine bukser hos JørgenJørgine?

De seneste Diesel bukser jeg købte var der ikke meget plads til tilbage i, og dem kan jeg ikke forestille mig at man køber 10 numre større og så bare bruger et bælte.. det kan man ganske simpelt ikke!

Find anden butik, skift tøjmærke og/eller nøjes med at køb 1-2 størrelser større end du har brug for. Så store lår har du overhovedet ikke. Alternativt kan du overveje med dig selv om du så bør finde noget andet at lave i stedet for at vægttræne.

Link to comment
Share on other sites

Synes det er en pseudodiskussion.

Muskelvækst er en laaangsom affære, og medmindre man har en meget god muskelgruppe, responderer godt på træning vil det sjælden se uproportioneret ud.

Trapezius er en utroligt vigtig muskel for skulderleddets stabilitet, og for sundhed generelt. At træne den kan sikkert afværge mange spændingshovedpiner.

Jeg træner heller ikke scrugs specifikt, men det er fordi jeg er for doven. En veludviklet trapezius, der er fyldig fra top til bund er noget af det mest imponerende syn man kan se.

Personligt ved jeg at jeg rammer de øvre fibre med olympiske varianter og den masse der følger med den ønskede styrke er ok med mig.

>>Typen: Jeg tror aldrig du kommer til at se et bryst der er uproportioneret i forhold til ryggen. Brystet behøver ikke være ret fyldigt, bare det ikke er for store forskelle fra top til bund. Du kan aldrig få for stor ryg.

Link to comment
Share on other sites

>>Typen: Jeg tror aldrig du kommer til at se et bryst der er uproportioneret i forhold til ryggen. Brystet behøver ikke være ret fyldigt, bare det ikke er for store forskelle fra top til bund. Du kan aldrig få for stor ryg.

Enig med ryg, den kan ikke blive for stor. Bryst derimod - kan dog sagtens blive for stort !

Ben kan også sagtens blive for store i forhold til resten af kroppen.

Link to comment
Share on other sites

Er den møntet på folk der ikke har helkropsspejle, eller går du bare ud fra, at andre heller ikke ser ned, når de er afklædte, fordi du personligt synes naturen håner dig, når du ser derned i spejlet :tonguew: :biggrinhat: :tongue:

Siger ham den fede bodybuilder...

Folk tror tit jeg har 3 ben. B) :tonguew:

Undskyld at vi går OT... :4oops:

Link to comment
Share on other sites

Du er vel hellere ikke nået den grænse endnu.
Nej, men det er stadigvæk ikke et mål for mig at blive kæmpe stor!
Total irrelevant kommentar, da styrkeløftere ikke træner for udseendets skyld og ikke som regel ikke træner læg. Disse er nok nær det eneste som squat eller dødløft ikke træner i underkroppen.

Nej det er absolut ikke en irrelevant kommentar! For som du selv siger, så træner styrkeløftere ikke for udseendet, det gør de fleste BB'er til gengæld!

Mens du synes at en "discopumper" ser latterlig ud, synes "discopumperne" sikkert at en styrkeløftere ser latterlige ud pga små lægge og overdimensionerede lår!

Jeg synes bare at du og mange andre kritiserer discopumpere for at have små lår, mens i selv har små lægge, hvilket egentlig er lidt ironisk!

Miin pointe er at det hele er en smagsag! Derfor burde folk være ligeglade med om nogle ikke træner ben eller om nogen ikke træner læg!

Jeg kan ikke se hvorfor du har så meget imod "discopumpere"???

Find anden butik, skift tøjmærke og/eller nøjes med at køb 1-2 størrelser større end du har brug for. Så store lår har du overhovedet ikke. Alternativt kan du overveje med dig selv om du så bør finde noget andet at lave i stedet for at vægttræne. 

Du bør overveje at få en anden attitude! Jeg elsker at træne og har aldrig tænkt mig at stoppe!

Hvis du læser hvad jeg skriver, kan du se, at jeg har skrevet" Jeg har hverken særlig store ben, eller en særlig stor overkrop" så det har jeg aldrig påstået at jeg har!

Men jeg har skam ingen problemer med at have "små" ben, som du nok vil kalde dem.

For mig lyder det til gengæld som om, at du har et problem med at jeg har "små" ben???

Jeg har tænkt mig at købe de bukser jeg har lyst til, og ikke dem jeg er nød til!

Link to comment
Share on other sites

Jamen det er da bare dejligt for dig. Og os, for så kommer du jo nok aldrig op og optager de store håndvægte, eller optager squatracket (med mindre du skal curle).

BTW, så har XAX ikke små lægge. Han er for doven til at træne dem, og kunne måske få noget ud af stærkere lægge, men de er meget godt proportionerede med hans små fede lår.

Så det er hus forbi, Typen.

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share