Begrænse ens "tyrenakke"..


JohnJohn
 Share

Recommended Posts

  • Replies 162
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Er der ikke i virkeligheden mange som NETOP render rundt og træner for at skræddersy deres krop efter hvordan de mener at omverdenen vil have dem til at se ud?

Jo, og det er også totalt forskruet synes jeg. Man bør træne med det formål at komme til at se bedre ud for ens EGEN skyld. Hvis jeg f.eks synes store traps er pæne, så er det da ekstremt tåbeligt at jeg undlader at træne traps fordi visse personer i min omgangskreds synes det er grimt. Jeg gider ikke være slave af samfundsidealer. At mange bliver påvirket ubevidst er en ting, noget helt andet er når man helt bevidst skræddersyer sin personlighed og sin krop, efter andres behov.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner IKKE for at skræddersy min krop efter min kærestes idealer...

jeg træner KUN for at blive stærkere.. ikke for at behage min kæreste eller hvordan man nu kunne forstå indlægget.. (doh, det var så ikke så velformuleret det første indlæg <_<

)

Selvfølgelig kan det da godt være jeg syntes at jeg kan tåle lidt større benmuskulatur (grundet min skade i fodbold for snart 4 år siden. Det var grunden til jeg startede styrketræning.) Jeg havde en brusktumor i knæet på størrelse med lidt under en knytnæve.. den blev fjernet og erstattet med noget hofteleds knogle så vidt jeg husker :blink:

Muskelmasse osv. havde intet at gøre med jeg startede styrketræning.. genoptræning var essensen. At jeg så blev fanget af styrketræning, da jeg prøvede andre øvelser end Squat er så en anden sag. Det blev en hobby for mig som erstattede fodbold, og det er jeg sgu glad for det gjorde. :)

Så synes jeg du skal skifte dinavatar ud med John Travolta. Kongen skal ikke være billede på en diskopumper 

Jeg tror ikke du behøver at bekymre dig. Hvis du ikke går efter at bygge den, gror den nok ikke ud af propertioner. Det er de færreste der har den slags "problemer".

-discopumper, nej.

-okay jeg stopper bekymringen, så håber jeg ikke du kløjedes for meget i mit newbie spørgsmål ;)

John

Edited by JohnJohn
Link to comment
Share on other sites

Jeg kan sku godt forstå dig johnjohn.

Jeg gider træner heller ikke specielt meget nakke.. Synes det kommer til at se kluntet ud hvis den bliver for stor.

F.eks. så ligner ham styrkeløfteren der, sku da en som er faldet ned fra en anden planet.. Sorry til jer som ser op til manden!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan da også godt forstå argumentet hvis man har en gruppe som man ikke ønsker skal vokse mere - alt er jo relativt, og hvis symmetrien skrider, så er det da et punkt der har stor vigtighed for mit vedkommende.

Men er enig med TJ, at man da ikke skal tilpasse sig andres idealer / kommentarer - jeg hører da ofte at jeg er blevet "for stor" - men sålænge jeg selv er tilfreds og selv kan se ideen med min krop, er det det der tæller.

Men havde jeg en kæreste som satte mig gun'en for hovedet - så kunne hun altså selv smække døren udefra, det ville jeg slet ikke kunne tage seriøst.

Tænk hvis jeg sagde det modsatte, at hvis hendes talje blev meget større, så måtte hun ud på landevejen; så ville jeg jo blive betragtet som et kæmpesvin:

Hvis jeg skal forholde mig til nakken, så synes jeg det ser tåbeligt ud med en for stor nakke, og det ser tåbeligt ud med en for lille nakke - for mit vedkommende er det symmetrien der tæller........men jeg er også BB'er - kontra hardcore styrkesvin, hvor det måske er underordnet.

Link to comment
Share on other sites

Tænk hvis jeg sagde det modsatte, at hvis hendes talje blev meget større, så måtte hun ud på landevejen; så ville jeg jo blive betragtet som et kæmpesvin:

Jeg kan huske for et stykket tid siden jeg zappede forbi ricky lake eller tilsvarende hvor dette netop var emnet.

Manden siger til kvinden at hun kan skride, hvis vægten ryger over så og så mange kg :o

Link to comment
Share on other sites

Hvis du kun træner for at blive stærkere så kan jeg ikke forstå du går så meget op i om dine trapz bliver for store  jeg læser det altså også som om du sigter efter et bestemt krops-ideal men det er forkert kan jeg forstå eller...??? 
jo, der har du fat i noget, men det er IKKE det, som kommer først.
Tror nu det oftest er folks røvere der bliver for store.

Ved ikke om det er mig du hentyder til, men der er ingen røvere i mine indlæg. Hvad skulle man få ud af at lyve på et forum..?

Link to comment
Share on other sites

Og pudsigt så er det altid folks nakker eller ben, som bliver for store. Aldrig bryst eller biceps...

Hm, jeg har da netop problemet med bryst for tiden - at det er for stort; så det er vel ikke ALTID ben + nakke.

:blink: :angry3: :baaa: :crying: :cussing: :4whip: :dead: :enforcer: :flipa::thumb_down: :smashtard: :pissed: :bootyshake: :moon:

Link to comment
Share on other sites

Hm, jeg har da netop problemet med bryst for tiden - at det er for stort; så det er vel ikke ALTID ben + nakke.

Tilykke, du er den første som jeg nogensinde har hørt sige dette :4thumbup:

Så hvis der bare er 13.758 andre, som meler sig på banen med dette problem, så skal jeg nok æde mine ord i mig igen. :lol:

Hvis man er til bodybuilding, så er det klart at der skal være symmetri. På den anden side så forekommer det mig latterligt(Ja undskyld mig hvis jeg træder nogen over tæerne og det gør jeg nok nu) at folk tit bitcher over for store ben eller nakke for den sags skyld før de overhovedet har opbygget et solidt massefundament. Jeg kunne forstå hvis en mand som Crawdaddy bekymrede sig om sin symmetri og måske nedprioriterede squat. Han stiller op i bodybuilding og er ganske stor(Har set manden IRL) og alligevel tæsker manden igennem med de store øvelser, squat, dødløft, goodmornings, bent over rows, etc. En mand som er langt større end de fleste herinde men alligevel fortsætter med at bygge muskler på de store øvelser. Hvad pointen er med denne fortæling, kan den kvikke læser nok selv regne ud.

For mig at se virker det som om folk ikke gider de store og hårde øvelser såsom squat, dødløft, bent over rows, shrugs, lign. fordi det er langt mere interessant at træne de muskler man nu kan se i spejlet og som appelerer mest til ens ego, bryst, biceps og mave.

Så bruger man undskyldningen med at nogle af ens kropsdele er ude af proportioner i stedet for og man derfor ikke har behov for at lave andet end bænkpres, pulldowns og preachercurls. Det når man bare ikke særligt langt med, medmindre man vil spille røvdart samtidigt med.

Og hvis nogen mener at jeg lyder som en sur gammel stodder, så har de ret. Jeg er en sur gammel stodder, forundret over hvor meget folk gerne vil have, kontra deres arbejdsindsats og hvor meget folk piver over småting. Dette er VÆGTTRÆNING og ikke skak i pensionistklubben(Al respekt for skak og pensionister øvrigt :D )

Dagens bogtip: "DINOSAUR TRAINING - LOST SECRETS OF STRENGTH AND DEVELOPMENT" af Brooks D. Kubik.

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Det når man bare ikke særligt langt med, medmindre man vil spille røvdart samtidigt med.

Og hvis nogen mener at jeg lyder som en sur gammel stodder, så har de ret. Jeg er en sur gammel stodder, forundret over hvor meget folk gerne vil have, kontra deres arbejdsindsats og hvor meget folk piver over småting. Dette er VÆGTTRÆNING og ikke skak i pensionistklubben(Al respekt for skak og pensionister øvrigt :D )

Dagens bogtip: "DINOSAUR TRAINING - LOST SECRETS OF STRENGTH AND DEVELOPMENT" af Brooks D. Kubik.

Hvordan spiller man røvdart :confused2: :blink: Det må som et minimum kræve nogle specialbyggede pile.

Så gammel er du altså heller ikke, din grønskolling :tongue:

Og ja, det er en god bog, ikke?

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Hvordan spiller man røvdart  Det må som et minimum krøve nogle specialbyggede pile.

Med dit tilnavn i klubben burde du absolut vide hvad det er :D

Så gammel er du altså heller ikke, din grønskolling  :tongue:

Jeg er gammel nok til at være old'skool. B) Forestil dig så hvor gnaven jeg kommer til at lyde om 10-15 år. :o :unsure:

Og ja, det er en god bog, ikke?

Glimrende bog, omend han ikke er supervidenskabelig(men det er hellere ikke en ulempe) så har manden fat i den lange ende specielt mht. mentalitet og arbejdsmoral. En bog, som bør være obligatorisk for alle at læse, hvis man virkelig gerne vil noget med vægtene.

Link to comment
Share on other sites

Hm, jeg har da netop problemet med bryst for tiden - at det er for stort; så det er vel ikke ALTID ben + nakke.

:lol: one in a million

Hørt, xax :4whip:

Godt kan store lår og hvepsetalje gøre det en smule sværere at finde passende bukser (se bare tidligere tråde), men hellere det end at ligne en tegneseriefigur med "kæmpe" overkrop (som ikke er så kæmpe alligevel) og stankelben :devil:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Tilykke, du er den første som jeg nogensinde har hørt sige dette 

Så hvis der bare er 13.758 andre, som meler sig på banen med dette problem, så skal jeg nok æde mine ord i mig igen

Jeg siger det også så nu mangler du kun 13.757, Xax!!

Mit bryst bryst (og faktisk også biceps) var på et tidspunkt alt for store... det er heldigvis blevet meget bedre nu, men satser stadig på at smide lidt mere!

Hva skal man i øvrigt med et stort bryst??? - Det er i hvert fald ikke særlig funktionelt!!

Link to comment
Share on other sites

Tilykke, du er den første som jeg nogensinde har hørt sige dette 

Så hvis der bare er 13.758 andre, som meler sig på banen med dette problem, så skal jeg nok æde mine ord i mig igen

Jeg siger det også så nu mangler du kun 13.757, Xax!!

Mit bryst bryst (og faktisk også biceps) var på et tidspunkt alt for store... det er heldigvis blevet meget bedre nu, men satser stadig på at smide lidt mere!

Hva skal man i øvrigt med et stort bryst??? - Det er i hvert fald ikke særlig funktionelt!!

Uhh, 2 folk i dag. Hvad skal det ikke ende med?! :lol:

Men ok, det er lidt snyd DBM, så vidt jeg husker, så træner du mest for at være en allround atlet, var det ikke sådan? ;)

jsc

Medicinmand. :tongue:

Link to comment
Share on other sites

FittSmoker -

Hm, jeg har da netop problemet med bryst for tiden - at det er for stort; så det er vel ikke ALTID ben + nakke.

AARRGHHH - I WILL DESTROY YOU :rocketwhore:
XAX  -  Så bruger man undskyldningen med at nogle af ens kropsdele er ude af proportioner i stedet for og man derfor ikke har behov for at lave andet end bænkpres, pulldowns og preachercurls. Det når man bare ikke særligt langt med, medmindre man vil spille røvdart samtidigt med
:lol:

Jeg kommer i tanke om en tråd der hed noget lignende : 'hvordan får man en tyrenakke asap' hvortil jeg tænkte ! hmmm.... er det ikke lige præcis det man ska undgå! mao - jeg kører ikke shrugs - har dog heller ikke behov for det iht til symmertrien, begynder den at halte så er det da tænkeligt at man kunne overveje det. Desuden sku man jo gerne kunne passe et jakkesæt - uden at det se helt kikset ud ! tyrenakke - nej tak ! ...og nej, det er ikke fordi jeg ikke gider at DL el SQ fx :4whip: B)

jhax

Link to comment
Share on other sites

For mig hører shrugs altså ikke med blandt de store.

Derudover har jeg foranlediget af diskussionen her spekuleret på, om jeg mon får relativt større vinger netop fordi jeg ikke træner shrugs!?

Altså fordi et eller andet skal hjælpe med at stabilisere ryggen!? (egentlig er det vel skuldrene, der stabiliseres?)

Edited by xjyden
Link to comment
Share on other sites

Uhh, 2 folk i dag. Hvad skal det ikke ende med?! 

3 stk.! Og måske flere?

Mine brystmuskler er altså meget lettere at få til at vokse end resten af mine muskelgrupper, og jo mindre jeg træner bryst, des større bliver de... :tongue::tongue::tongue:

Objektivt set er det måske fordi brystøvelser er relativt nemme at presse sig selv i - modsat f.eks. squat hvor jeg altid vælger en vægt som ligger på den sikre side af failure <_<

Link to comment
Share on other sites

Desuden sku man jo gerne kunne passe et jakkesæt -

Ja uha, du træner lidt shrugs og squat så bliver du pludselig et stort frådende monster med en abnorm stor tyrenakke og kæmpestore ben næste dag. Not likely...

Selv Ronnie Coleman kan passe et jakkesæt, men ok, det er vel mange derude som er langt større end ham så jeg kan da sagtens se at folk har et problem med dette...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share