Indrømmet, efter at have læst din hjemmeside, kan jeg godt se at du er langt fra den typiske skribent, så jeg var nok lige lovlig aggresiv i mit første svar (Det ses dog ofte at folk skriver herinde, for at reklamere for deres hjemmesider, efterhånden) Med andre ord, så beklager jeg den hårde tone.Jeg henviser også til motion-online fra min egen blog - så jeg håber det skaber lige så meget trafik den vej.
men jeg tager det til efterretning - har du ellers anden kommentar til mine overvejelser? Det er jo det som er det mest interessante
Så rent faktisk at komme med nogle kommentarer til studiet, så mangler der nogle væsentlige informationer, så længe kun abstractet er tilgængeligt. Jeg har ikke kunne finde hele studiet online, desværre, da jeg sidder på min hjemmecomputer.
Jeg vil kun konstatere, at der stort set kun testes for power, at der er tale om et studie over ganske kort tid set i lyset af hvad en "almindelig diæt" varer og at kontrol gruppen er meget lille, så med tanke omkring variationen i insulinseisitivitet og proteinsyntese i blandt mænd, ville jeg se mere data for at udtale mig om noget. Der kan også formodes kæmpe forskel på niveau i performance ift erfaring med træning - og bias, eftersom de motionister på højest niveau kunne formodes at have en mindre interesse i en påtvunget diæt. Er det disse elite-motionister, eller er det unge mænd, der hyggetræner og tager på druk hver weekend? Relevansen ift et langtids-vægttab, som netop denne tråd omhandler, mangler også. Flere af delene i testapparatet ses ikke i normal træning, så har der foregået læring undervejs? Derudover kommer selvfølgelig betragtninger som hvad de foretager sig dagligt, om forskellen i mængde har været tilstrækkelig, etc.
Jeg indrømmer dog blankt, at flere af de ting jeg skriver sikkert kunne gøres til skamme, hvis jeg havde det fulde studie