Leaderboard


Popular Content

Showing most liked content on 05/08/2013 in all areas

  1. 1 point
    Hurtig Update fra Mallorca. Ankom igår efter en forsinket flyver, så alle træningsplaner for igår blev spoleret, men i stedet fik vi noget god mad og lidt hygge med selskabet. Idag har den stået på lidt af det hele, cykelturen er blevet gennemført og jeg har kun et ord: Fed! Og måske et til: Hurtig! Jeg havde ihvertfald stjerne ben idag og fik flækket til på stigningen, samt de sidste 30km med fuld damp på lokomotivet. Efterfølgende røg jeg ud i et forkølet off Bike run i 5.15/km pace. Ikke noget vildt og voldsomt, men mest som det plejer at være for mig. Senere fik jeg svømmet lidt i havet hernede og det blev en adstadig tur på 1500M og mest af alt med at få følingen af dragten igen. Den sad der! Imorgen er der svøm og cykling på menuen i de helt rolige zoner og så fredag sker der lidt hurtig tapering hvor alle discipliner bliver testet hurtigt. For dem der vil følge med i billeder, tjek @nicomotta1504 på instagram! /Nico
  2. 1 point
    MamboMads

    Drømmen om mikroskopiske nosser

    Træning Opvarmning 5 sæt stående læg SS 5 sæt siddende læg Squat 5x5x100kg A1 Squat 2x15x80kg 10x80kg A2 Bulgarian Split Squat 2x6x16kg pr. hånd 5x16kg Dødshovedpine efter anden runde, og skulle knække mig uhyggelig meget. Tog en runde mere, men tænkte at jeg var nødt til at give op for mit eget bedste. Hvem fanden gider også have store ben? I dag på universitetet mødte jeg Payam, en af Danmarks flotteste mennesker. Udover at jeg selv var yderst imponeret over hans groteske massivitet (iført stor striktrøje/sweatshirt var det stadig meget (!!) tydeligt, selvom han ikke selv mener det), var mine medstuderende fuldstændig mind blown, specielt over at jeg 'kendte ham der'. Epic.
  3. 1 point
    Gregers TF

    A pair of Levi's

    Fedest :-)
  4. 1 point
    Arcus

    A pair of Levi's

    Super godt at høre...
  5. 1 point
    JustALittleBit

    A pair of Levi's

    Løb Tid: 19:29 Længde: 2,51 km Gns. pace: 7:44 min/km Løb efter det nye program i dag og det fungerede rigtig godt. Programmet er ret lige til; har de første 4 gange, skal jeg løbe 2,5 km, hvor jeg går i 2 min. og så løbe i 2 min.. Distancen bliver selvfølgelig længere efterhånden og hviletiden bliver kortere. Når jeg når til uge 5, så skal jeg selv til at styre antallet af pauser. Styrketræning 10 min. opvarmning på løbebånd. Cable bicep curls 5x12 a 30 kg Cable hammer curls 2x12 a 30 kg 3x10 a 30 kg Hammer curls 5x12 a 7 kg Mavebøjninger på bold 5x12 Fornuftig træning, men der var alt for meget snak, så det tog 2 timer, men det var super hyggeligt! Samtalen i dag gik godt. Rigtig godt faktisk! Skal starte i praktik på mandag (de havde allerede fået fat i et bord til mig og manglede bare computeren) og de vil have mig i alle 13 uger, da de mener det er det jeg vil få mest ud af og planen er at jeg vil komme til at lave de samme ting, som en elev. Og de regner med at de vil ansætte en elev efter sommerferien, så der er klart en mulighed for mig der. Glæder mig til på mandag!!!
  6. 1 point
    Hvis det ene og alene drejer sig om at kunne gennemføre distancen, ville 3-4 trænings dage med fx 2-3 dages langsomt løb, med variende længte og 1 dag med en smule hurtigere løb vel kunne gøre det? Selv 3-4 dage med langsomt løb (Udholdenhed) ville vel egentligt gøre tricket?
  7. 1 point
    Jeg vil gerne præcisere lidt hvornår kort og hårdt vs volume træning er relevant - Kort og hårdt vil relativt hurtigt forbedre din vo2max hvoraf ens præstations vil øges markant som nybegynder - Får mange vil forbedring af Vo2max stagnere efter en årrække specielt hvis man har lavet meget hård og kort. - Udvejen får at øge vo2max yderligere en mere intensiv interval såkaldt HIIT. Forbedring af dette stagnere dog endnu hurtigere, helt ned til 3 ugers træning - Skal man øge vo2max yderligere kan man også øge mængden af tærskel træning og sætte gang i en ellers stagneret optimering. - Vo2max er dog ikke den eneste parameter som har betydning får en aerobe præstations evne. Udholdenhed, løbe økonomi og den anaerobe tærskel er mindst lige så vigtigt. - disse parameter forbedres ved større volume i træningen. Altså ikke hårdt og kort. - bruger mange år ved hårdt og kort, mister man mange år med stor volume træning til at forbedre de øvrige faktorer. Alle 3 parameter (udholdenhed, AT og løbe økonomien) forbedres ved større volume i træningen. - Opsummerende kan man konkludere at begynder forbedre sig mest ved hårdt og kort, men at hvis man tænker langsigtet skal man dog helt tideligt langsomt introducere flere og flere km. En glemt faktorer er dog at gode løber ofte er relativt atletiske. De kan spurte og løber let og spændstigt. Disse kvaliteter skal trænes. Løber bør lave styrketræning, blandet motorisk træning, medicin boldkast og andre power orienteret øvelser, hækkoordination, spring træning, trappe træning, sprint træning, bakke træning, koordination og teknik træning af forskellige art
  8. 1 point
    Det er nærmest "underkill" at løbe mindre end 60 km om ugen, hvis du vil løbe under 18 min. på en 5 km. Det er en tid, hvor du skal i kast med noget intervaltræning, måske lidt bakketræning, fartleg og andet godt plus nogle lidt længere ture. Og så kan du vist ikke holde det under 60 km/ugen. Den difference mellem de to distancer, du taler om, er for stor. Kan du fx løbe under 19 minutter på en 5 km, så kan du også løbe omkring 39 eller 39:30 på en 10 km. De to distancer hænger fint sammen. Gennem historien har der været mange dobbeltmestre på 5000 og 10000 meter. Kommer du helt ned under 18 km på en 5 km, så vil du formodentlig også kunne løbe omkring 38 minutter på en 10 km. Men fordyb dig i Løbesiden til at begynde med, så kan du sikkert sagtens sammensætte et godt program.
  9. 1 point
    Amazonen

    ÆVL & KÆVL & SL

    Onsdag d. 17/4 Turen gik endnu en gang til Horsens for at løfte i udstyr- havde en aftale med Eva om at hun skulle sy mine stropper ind. Ca. 6 cm på DL-dragten og knap 10 cm på squatdragten. Vi var spændte på, om det overhovedet ville blive muligt at få armene igennem stropperne. Jøsses, det var også noget af en kamp, der til tider så ud til at være dømt til at mislykkes. Især med dødløftdragten - jeg har også rigeligt med warrior-wounds i dag Men hovedsagen er, at det lykkedes. Og at den var pissegod at løfte i! Træningen: Laterals Bagskulder - bare for at holde mig i gang mens jeg ventede på at Eva blev færdig med dødløften. DL [email protected], 80 [email protected], 110 Herefter i dragt (hel dragt, kunne sgu ikke få armene ud igen ) [email protected] [email protected] [email protected] [email protected] [email protected] - PR 5 kg [email protected] - PR 15 kg [email protected] - PR 20 kg!!! Det var jo helt vildt...det her skal nok blive godt, når teknikken kommer på plads. Dragten var heldigvis nemmere at komme af, end den var at komme i! Så i squatdragten - 4. gang jeg hoppede i dragt i løbet af aftenen...det kunne efterhånden godt mærkes på lårene Også denne passede nu perfekt, men klokken var næsten 22, så der var ikke tid til at teste kg i den - det bliver på mandag (tror vi lige jeg glæder mig???) Fik heller ikke trænet mere, der var ikke tid. Pyha de her udstyrstræninger trækker ud. I dag fik jeg lidt af et chok, da jeg kiggede mig i spejlet i morges...har små røde pletter i hele hovedet og på halsen - karsprængninger tænker jeg Voldsomt nok, men de kan heldigvis dækkes af make-up. Video kommer senere...
  10. 1 point
    TRS

    TRS - Pullup FANatic!

    Ja 48eren ryger snart op.. 60kgs pres med en arm ville være for sindsygt og tar nok lidt tid. KJ har vidst lavet stacked pres med 2x32kgs i en hånd .. Poster pics og vids når jeg får min nye kølle .. Har du ik prøvet bulgarian bags bør du også recce for sådan en. Det rykker også!