Gregers TF

Medlemmer
  • Content count

    12,696
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    161

Everything posted by Gregers TF

  1. Langt pokker i MOL

    Jeg orkede ikke at køre. Men så begyndte nogen at feste og så kunne jeg lige så godt også larme - HVIS turbo’en altså gør det. Det blev til 4 x 2,5 minut på vo2max. Fuldstændigt drænet for noget der minder om overskud. Jeg kunne nok have hevet mig gennem et par mere men hvis jeg skal nå at blive “hel” henover weekenden, så skulle jeg nok lade være at fylde mere på.
  2. Got legs?

    Forventnings glæde er også hurtigt brændt af. Det er kun sådan RIGTIGT ekstra-lækkert at køre på sommerlågen de første gange. Så er det blevet standarten.
  3. Langt pokker i MOL

    89,3kg efter 3175kcal ...er lidt opgivende på forhånd, da jeg skal til ex´en i weekenden og det ender altid i ædeorgie. Nå, men kollegaens vægttab er også gået lidt i stå (dog ikke så meget), så jeg har ikke tabt endnu. Ballerne er kun moderat ømme og lår-DOMS er også i den moderate ende. Ingen tvivl om at det er den frekvente træning der holder DOMSen i skak. En lille hurtig omgang før arbejde: Kropshævninger: 10, 10, 6 Tåhævninger på et ben: 2 sæt med 25kg Tåhævninger på begge ben: 100 Dips: 2 sæt Er jeg ekstremt målrettet, kan jeg nå en bette triller efter fyraften men før jeg har tid i vaskekælderen. Ellers begynder en nul-weekend allerede nu
  4. Langt pokker i MOL

    Jeg glemte at lukke i går, da jeg luftede ud af træning. Det var en kølig lejlighed at komme hjem til. Jeg er også totalt kvast i benene, da jeg ikke fik spist før efter et par timer. Det er fint at være presset på tiden men jeg skal lige løsne tidsskemaet lidt 89,2kg efter 3200kcal - spejlet antydede at jeg var tæt på 88, så det var egentlig lidt skuffende. Jeg fandt en træning som jeg hele tiden har tænkt var meeega led. Jeg kyllingede ud halvvejs og havde heller ikke regnet med at kunne fuldføre den og slet ikke i dag med så off ben. Men vældig træningstændt og havde lidt tid, nu turen ikke blev kørt til ende, så lidt styrk Tåhævninger på et ben: 2 sæt ss Benopvarmning Bulgarsk split squat: 3 x 10 x 35 Skateboardsquat: 2 x 8 x 50 - det gik til gengæld fint
  5. Langt pokker i MOL

    88,6kg efter 3125kcal. Man skal aldrig skrive at man har styr på tingene, for kosten skred en del i går før sengetid. Og jeg kom også til at spise, da jeg var vågen det sædvanlige kvarter - det er ellers en af de unoder, jeg har har fået luget ud. Nå men jeg blev vækket alt for tidligt og faldt i søvn igen, så jeg kom først op lidt i 10 Jeg har ligget for længe og hygget mig i “komfortzonen” på Zwift og nu er det på tide at få noget ubehagelig puls på igen. Jeg fandt min hjemmestrikkede vo2max-træning som jeg kun har fuldført, når FTPen har været sat lavt. Nu hvor den ikke er og det også var længe siden sidst, faldt jeg noget igennem men det var jeg forberedt på. Fik klippe-klistret lidt og kørt mig ud på kvalmegrænsen. Bagefter: 3 sæt kropshævninger ss 2 sæt tåhævninger på et ben 3 sæt bænkpres
  6. Langt pokker i MOL

    I går 88,5kg efter 2800kcal I dag 88,4kg efter 3250kcal. Dermed nåede jeg målet for vægten, når vi går til sommertid. Jeg tænker at jeg nok bare fortsætter uændret og ser hvor jeg ender når vi skifter tid. De fleste ændringer er så lette at leve med, at jeg lige så godt kan fortsætte. Eneste ting jeg savner og planlægger at gå tilbage til, er LIDLs lækre snaskede tebirkes. Når det en en gang igen er OK at sjathandle hver dag, så vil jeg nok igen “fejre” mine fridage med sådan et. Dagen begyndte med en tur til tandlægen. Røntgen viste at en amalgamfyldning har tabt en flig og det kunne også mærkes da hun prikkede på tanden. Så kan jeg glæde mig til næste uge, hvor den skal skiftes Ud på eftermiddagen fik jeg trillet en halv time på grænsen mellem zone 2 og 3. Jeg må modvilligt indrømme, at sneen har været meget hyggelig. Jeg “bryds” mig dog stadig ikke om kulde, så håber at vinteren nu synger på sidste vers. Det bliver nogenlunde lunt i weekenden. Men lidt længere sydpå vil man kunne køre i korte rør. Jeg er da slet ikke misundelig.
  7. Langt pokker i MOL

    89,7kg efter 3200kcal og kun 4 timers søvn, da man havde byttet min oprindelige vagt til en tidligere De 3200kcal i går var vel i overkanten, så jeg fik styrketrænet overkroppen, så det var lidt at bruge energien på. Efter fyraften i dag, gik jeg fluks i seng og vågnede efter to timer. Stadig DOMS i læggene og med trætte lår efter i går. Fik trænet to sæt tåhævninger på et ben ss Skateboardsquat: 2 x 20 som opvarming Bulgarsk split squat: 10, 10x30, 10x30 - altså lige et step ned for mindske ømheden Mavebøjninger: 2 x 30 Krydsløft... hed den hunden? Eller noget?: 2 x 15 Nuldag i morgen pga arbejdstider ... Hvis man kigger i en hollandsk kalender over festdage, så står der ud for i dag: Carnaval. Og karnevalsmusikken var jo det som tændte min lyst til at lære sproget - omend deres vanvittige grammatik har sænket ambitionsniveauet en del. Hele det her Corona-cirkus har gjort, at jeg faktisk havde glemt årsagen. Lige nu virker det næsten urealistisk igen at samles tusindvis af mennesker på lidt plads. Der er lagt timelange “carnaval-mix” ud på nettet men det er jo ikke de samme, som i den gamle verden
  8. Mens jeg venter på bjergene....

    Interessante tanker om svenskernes bivirkninger - dem havde jeg (irriterende nok) ikke selv tænkt men det giver god mening. Spændende hvad der kommer til at ske herhjemme med en mutation der vokser skjult i tallene mens man overvejer at åbne op, trods WHO og flere danske forskere fraråder det. Og så måtte man lukke skolerne igen i Ishøj - at det lige er der, er desværre nok ikke overraskende omend ikke særligt politisk korrekt at nævne. Uanset hvad, kommer man jo nok til at finde på en varig måde at danse med sygdommen på, for den forsvinder nok ikke helt med vaccinerne. Som det er nu er det en gangbar “kort” løsning men det holder ikke i evigheder. p.s. jeg elsker simpelthen at læse om dine kampe med kaffen.
  9. Langt pokker i MOL

    89,0kg efter 3050kcal Op ved vækkeur men helt som vanligt skred tiden, så jeg ikke nåede alverden på turboen. Stadig moderat DOMS i baller og mystisk nok er læggene stadig pænt ømme Jeg kunne køre en halv time men gad altså ikke det samme igen. Tænkte 2x8 min på FTP ville være godt. Men jeg kan bedre lide pæne tal, så måske 300w i stedet. Det blev rettet til en blok på et kvarter og hved fa´en... så måtte jeg panikke på arbejde og kørte så 20 minutter i stedet og lagde lidt på. Både Zwift og Garmin har justeret min FTP op men pudsigt nok ikke til samme værdi. Godt nok kun 2 watts forskel men man skulle tro at når det var baseret på en klassisk 20 min, ville tallene være ens. 35 minutter i alt, der gav en god “eftervarme”.
  10. Langt pokker i MOL

    89,3kg efter 2775kcal. Irriterende at være tung på en fredag, hvor jeg og kollegaen udveksler vægt. Især fordi jeg var sulten det meste af dagen i går for at give den skub ned. Nu tog jeg på i stedet. Spøjst nok var han også 100g tungere end for en uge siden. Med lidt held er det det vanlige når der er DOMS, for mine ben og baller! er stadig ret ømme og overkroppen også mærket. En lille tur på turboen. Et lillei ballen under opvarmningen men ikke samme sted som i går. Valgte at give det skud mere og stoppe hvis det skete igen. Det gjorde det først under afrulning på næsten ingen watt. Men der er intet når jeg laver noget men der sidder man måske også mere “klar” og opspændt? Jeg tør i hvert fald godt køre med det. Så må jeg se hvor meget det bliver til, for jeg har træningsfjendske arbejdstider de næste tre dage.
  11. Langt pokker i MOL

    Jajaja Jeg har før citeret fra Olsen-Banden men den er god nok til at blive gentaget: Man er snart så gammel, at man ikke kan finde sin røv når den klør. Jeg begynder at tro at jeg slap med at det var krampe - af en underlig slags. Der er kun alm DOMS tilbage i inderlåret og DOMS er også hastigt på retur. Tina, du kan hurtigt vinde din andenplads tilbage men jeg har lige nappet 41 kropshævninger på 5 minutter. Onkel Troels er vel for langt foran til at han kan røres? Herefter: Dips (det var det med variationen): 20, 20, 16 Tåhævninger på et ben BW: 2 sæt Skulderpres: 2 sæt med 16kg Bicepcurl: 2 sæt med 16kg - bic´cerne var godt visne efter de 5 minutter.
  12. Langt pokker i MOL

    Uh - jeg er nervøs for om jeg er gået lidt i stykker Vægt i går 89,2 efter 2850kcal Vægt i dag: 89,0 efter 3350kcal I går var heldigvis en nuldag. Det er så længe siden jeg har trænet bulgarsk split squat, at min bagkæde var vanvittig øm. Isæt mine baller. Jeg kom for sent til toget da jeg skulle på arbejde, fordi de ikke rigtigt ville strækkes, så jeg kunne få sokker på. Trapperne på hovedbanen var et helvede (opad men ikke ned) og et par gange gik jeg “ud af kurs”, formodentlig fordi ballen slap grebet, så der var dømt gakkede gangarter. At jeg så også fik kvalme og længe havde mundvand,af den slags man får før man ørler, gjorde det ikke mere muntert men jeg slap dog med skrækken, da maven blev god efter jeg fik drukket noget væske. I løbet af aftenen fik jeg også pænt DOMS i lårene og især i mine inderlår. Øvelsesvariation Jeg har heldigvis fri i dag, for jeg måtte rulle ud af sengen pga DOMS. Den var aftagende, så tidlig eftermiddag hoppede jeg på turbotræneren. 10 minutter fra zone 1 til 2 og så op i zone 3, da det pludselig gør nas i venstre inderlår. Først tror jeg det er krampe men det kom igen kort efter det forsvandt, så mon det er en “fiber”? Jeg stoppede i hvert fald og går sjovt igen Men latterligt på så lav belastning og så lang inde, at jeg skulle være varm. Håber på at det er krampe et uvant sted, der føles atypisk. Den planlagte overkropstræning har jeg ikke mod på lige nu men måske senere, alt efter hvordan benet opfører sig.
  13. Motion i balance™

    Ser stadig sød ud. Det lyder meget sandsynligt at fysisk aktivitet bringer orden i sagerne igen. Du har tillige et yderst solidt fundament at bygge på så lur mig, om du ikke også hurtigt bliver tempo-giftig igen - hvis du ikke allerede er det, fordi det er der bundniveauet ligger.
  14. Cykling - Jagten på en bedre FTP (w/kg)

    Min personlige erfaring er at FTP-værdien ved en rampetest er helt i skoven. Var det 25 eller 35w den skød forkert? Det er længe siden, så jeg kan ikke huske det men det var meget. Hvis værdien skal bruges til at køre længere intervaller, så skal testen også “være længere” Skal værdien bruges til vo2max og kortere, er den bedre men jeg tror (personligt gæt) at den også her har en svaghed, alt efter hvor længe du kan “styrketræne” dig gennem den sidste tid med en kadence så lav, at man aldrig vil cykle på den måde. Jeg ville heller aldrig kunne køre korte intervaller efter resultatet fra rampetesten. Til den tvivl du beskriver, ville jeg gå efter 20 minutters testen. Den med to 8-minutters-blokke er sikkert også bedre end rampetesten.
  15. Langt pokker i MOL

    89,4kg efter 3225kcal - jeg var bare så træt i går. Og råsulten. I dag spildte jeg desværre tiden med med min nye VPN, så jeg kan se hollandsk TV. Og især at finde ud af, at den skal slås fra når man skal registrere sig på et websted Men jeg nåede 2 x 20 skateboardsquat og 100 tåhævninger som benopvarmning Bulgarsk splitsquat: 8x35, 10x35, 10x35 25 skateboardsquats, bare for sjov 13 overkorrekte kropshævninger kunne det blive til i dag
  16. Langt pokker i MOL

    89,5kg efter 2875kcal De nye indoor-bibs tørrer ellers virkelig hurtigt men de nåede ikke at tørre til i dag. Nu jeg kørte i de gamle, så ER puden bedre i de nye og de ER til gengæld også varmere med de lange ben. Jeg tror sgu jeg klipper dem alligevel, selvom jeg først ikke turde. Jeg fik rodet mig ud i noget snavs på turboen. Min gamle træning med 15/15 men uden at have justeret FTP´en ned. Man bliver ikke forholdvis bedre til HIIT fordi FTP er det. Og med trætte ben... jeg var muskulært presset til sidst. Heldigvis manglede jeg tid, så sprang den sidste blok over, mod at træne lidt overkrop. Kropshævninger: 15, 9 - langt over norm ss med at klaske en madpakke sammen Mavebøjninger: 30, 30 ss Dips: ?, ? Let i starten men til sidst hyperventilerede jeg og kroppen ville ikke rigtigt Næsten dejligt med det rædsomme frostvejr, så jeg kan køle af på vej til arb.
  17. Langt pokker i MOL

    Du har egentlig ret, for 20 min testen er jo ikke super hård før til sidst. Men den er stadig frygtelig kedelig Jeg fik gravet løbsresultaterne frem - nedslående. De to eneste i min vægtklasse trådte hhv 336 og 372w i snit i hele løbet. Der er jeg jo ikke engang i nærheden. I første gruppe lå alle pænt over 4w/kg og det er jeg også lysår væk fra. Hvis jeg smider 10-12kg, så passer wattene til gruppe to Nå pyt, det havde været en OK afveksling men heldigvis, er det ikke noget der har prioritet at kunne deltage i. Men fint at få gravet tallene frem og få det taget af bordet og der er jo heldigvis bunker af andre muligheder. .... Mærkelig nummer. Som rap er ikke det liiiige det... Der er ikke så meget tant og fjas. Måske enkeltheden der virker. Spørgsmålet er så om den i dag er for krænkende Men der er i hvert fald sol og sommer
  18. Langt pokker i MOL

    Det skal så tilrettelægges bedre. Jeg prøvede i dag om jeg kunne skrue min FTP ned og blive sat i en mulig gruppe men det hoppede den ikke på. Det var ellers et kriterium og ikke så langt og også fladt. OK - stor fejl at jeg kun havde varmet op i 70 sekunder - det er jo intet når man lægger fra land “som idioter”. Efter halvandet minut på 4-500watt var frontgruppen forsvundet ud i det fjerne og det var lige voldsomt nok at koldstarte sådan, så jeg stoppede så jeg kunne køre nogle intervaller bagefter. Om der havde samlet sig en mulig gruppe at køre med, det ved jeg ikke. Jeg må også indrømme, at jeg ikke gider sidde på limit hele vejen igennem. Det er fint i små bidder men ikke hele tiden. Det er vel også derfor jeg aldrig får taget mig sammen til at køre en FTP-test - det er også røvsygt. Kan være man i stedet skal se om der er nogle fællestræninger, der er lidt mere socialt anlagt men stadig med lidt puls (og variation) på. Salbo - navnet er absolut kendt men jeg ikke lige placere ham. Det klinger lidt af cykelbanen? Jeg vågnede et kg tungere efter en skodnat. Festaben gik i gang med høj musik i går omkring midnat. Jeg trak i ørebøfferne med støjreduktion og surfede rundt på youtube. Jag kan ikke ligge på siden med dem og så kan jeg ikke sove. Omsider blev der skruet ned men kun til klokken 5, hvor høj musik vækkede mig igen. Efter det floppede løbsforsøg, nulrede jeg rundt i en halv times tid og fik også spist lidt og fandt en “ny” træning med nogle FTP-blokke. 13 minutters opvarming i z1 var lidt til grin, så den snittede jeg og kørte lidt i z2/3 bagefter i stedet, indtil 60 minutter var nået. ... Jeg kan blive ret misundelig over Instagram-opslag fra Holland. En helt anden positiv tilgang end herhjemme i sure København. Spontan snedans i gaderne (uden bilister, cyklister mm bliver tossede over at blive forsinkede et øjeblik) Trykke sne på træstammerne, så de har glade ansigter. Alle mulige små ting, som er HELT utænkelige herhjemme. Måske gør man også sådan ude på landet - det ved jeg ikke... https://www.instagram.com/p/CK_70HeJE12/?igshid=hftn1bww4ptt
  19. Langt pokker i MOL

    Billederne skal klippes til. Det er derfor jeg aldrig har “rammen” med overskrifter mm med, for så fylder de for meget Hvis du ryger af efter 5-10min, så kan jeg jo glemme alt om det. Der var jo også det der skete, dengang jeg prøvede. Havde lidt håbet der var en fejl. Sur mås, at der ikke er flere kategorier nedad og egentlig også lidt underligt. Så dårligt kører jeg trods alt heller ikke og når jeg er umuligt langsom, så må der sidder i hobevis af folk samme situation. Nu løbene ER digitale, skulle man tro at det kunne favne bredere. .
  20. Langt pokker i MOL

    88,9kg efter 2775kcal 25 minutter på turboen, kunne jeg nå. Sulten efter morgenmaden og stadig en lille smule DOMS i lårene. Skiftevis zone 2 og 3 (det skulle jeg have fundet på i november ) og et minuts forcering til sidst, før 5 min afrulning Der bliver ikke talt kalorier i dag, da jeg skal til Hundested og besøge min lillebror. Vi skal æde flødeskumskage og mad udefra - han bor på en kro. De savner kunder, så han bor der for samme pris som et lejet værelse. Mor er stadig i lejligheden men er nu også sur på ham, fordi han ikke vil være hendes private SOSU. Oei, jeg er presset på tid...
  21. Langt pokker i MOL

    Jeg kan heller ikke mærke når jeg drafter. Men jeg er næsten helt sikker på at min avatar i stedet sætter farten op men ville hellere have kunnet mærke at tråden blev lettere, som på Bkool. Med lidt øvelse lærer man sikkert selv at lette gassen for at holde farten men jeg synes faktisk, det er svært at styre at ligge “pænt på hjul. Var det et wattmæssigt ragnarok da du kørte løb? ... Jeg HAR fået styrketrænet her til aften. Jeg er ret sikker på at i morgen bliver en nuldag. Dels skal jeg møde semi-tidligt og dels har trappegang været “ret” udfordrende i dag.
  22. Langt pokker i MOL

    Tak, de 375w er desværre kun en spids - den stod i ERG til 121% af 285w Hvordan går det med din indendørstræning? Har du fundet en foretrukken platform at køre fra og hvad laver du på den - strukturerede intervaller, videoture eller.... fortæl-fortæl Vægt uændret efter 3125kcal. Jeg er begyndt at spise om natten igen. I starten jeg var på kur, spiste jeg lidt havregryn en god times tid før jeg gik i seng, for at “lukke minden” på maven. Det har jeg prøvet at skære væk i en uges tid og det er tydeligvis ikke en succes, så min aftensnack kommer tilbage. I dag stod jeg op allerede 8:30 og havde griflet et fint tidskema som underligt nok holdt. Men kun til jeg ville have en lille bid energi, før jeg gik i bad før turbotræneren og opdagede jeg, at jeg havde glemt at handle til madpakkerne. Mig i LIDL og så skred tidsplanen selvfølgelig. Jeg fik kørt dog lidt 15/15 intervaller inden en amputeret gang styrketræning 2 x 10 Kropshævninger ss knæopvarmning 2 sæt tåhævninger på et 1 ben + 25kg 3 x 8 skateboardsquat + 50kg med den mest vilde iltgæld jeg har oplevet længe. 15/15´erne sad i kroppen og allerede fra 4de rep i andet sæt, måtte jeg lægge småpauser ind. Tog dog en længere pause før sidste sæt, for ikke at gå helt kold. Jeg nåede ikke mere, da jeg ska på arb (sidder i toget på vej ind og skriver). Satser på at træne bryst, skulder og mave i aften - det kan godt klares uden at larme.
  23. Langt pokker i MOL

    89,5kg (tror jeg) efter 2975kcal - jeg sov helt til 9:30 Inden jeg fik gang i de gamle knogler, var tiden knap og jeg ville finde en kort træning til turboen. A Langvads plejer at være gode, så jeg snuppede en 3 blokke 5 x 1/1, hvor jeg ville snitte i opvarmingen, den sidste blok og pausen mellem de to første. Men for en gangs skyld passede hendes belastinger ikke super godt og det var lidt for let, så jeg kørte alle 1/1 ud i en køre. Det gjorde dog så jeg ikke nåede at spise før arbejde men det overlever jeg nok.
  24. Onkel T's muskeleventyr i abeskuret

    Ubeha´lig
  25. Langt pokker i MOL

    90,4kg efter 3650kcal - altså en totalt madmæssig nedsmeltning. Godt der er fire arbejdsdage til at komme ind i den gode rytme igen. Om det var kaffen ved jeg ikke men jeg sov også først henad 1:30. Jeg var ikke så energisk fra den årle (host-host) morgen og benene også lidt ristede efter spurterne i går. Men jeg fik kørt lidt zone 2 og 3 med 8 minutter på ftp. Puden i de nye bibs er virkelig rar. Det var kke så køligt om benene som vanligt, nu de ikke er klippet af. Jeg tror ikke jeg tør, så stramt de sidder til. Men OK, mod sædvane har jeg også varme i lejligheden, så her er faktisk varmere end normalt og det tæller jo også. Med lidt held er de tørre så de kan bruges igen i morgen. ... og ja, jeg kørte det i frihånd, så kurverne er lidt krøllede