Licens


Tomas
 Share

Recommended Posts

Jeg træner på Odense uni. Lad os antage at jeg på et tidspunkt kunne tænke mig at konkurrere. Så bliver jeg nødt til at melde mig ind i obbc til en million om måneden, på trods af jeg ikke har tænkt mig at benytte deres faciliteter??

Eller se om en anden klub vil acceptere dig som "distance-medlem", dvs. du har licens der men træner for det meste et andet sted. F.eks. er der også en styrkeløft klub i Bogense, som måske er billigere...

Det er dog helt op til den enkelte klub, for ikke mindst med nye medlemmer er det vigtigt at komme til at kende dem - med henblik på at sikre, det ikke er kemikalie-ryttere, man får i stalden.

Link to comment
Share on other sites

Klaus har en god pointe i det han siger mht. andre langdistanceklubber. På den anden side så finder du ikke mange centre rundt omkring, som er så godt udrustet som OBBC så pengene er ikke nødvendigvis givet dårligt ud. Jeg kender da et par stykker som også læser idræt på Odense universitet, men alligevel træner tit i OBBC.

Desuden så ved jeg at der er del flere på din egen alder, som træner styrkeløft i OBBC end i den anden klub på Nordfyn. Det skal dog lige pointeres at jeg er lettere inhabil i denne sag :tongue: , da jeg koordinerer alt styrkeløft i OBBC og ligeledes står for at rekruttere nye løftere til klubben. ;)

Link to comment
Share on other sites

Nu ser jeg ikke mig selv som den store styrkeløfter, men finder det dog lidt interessant.

HEHE Klaus, tvivler på, der er nogle der vil beskylde mig for at være kemikalierytter :lol: - altså efter de har set mig. Men god ide, kunne tænkes jeg på et tidspunkt vil lege lidt med styrkeløft. Men holder mig nu til universitetes lokaler indtil mine løft er bare nogenlunde ok.

Xax Har skamt været inde og træne en enkelt gang i obbc og må sige det er fine forhold! Har bare ikke mønten til at træne i et "rigtigt" center. Og hvis jeg skal være helt ærlig, synes jeg også der er noget charmerende ved at rive hjern i et lidt mere primitive omgivelser :unsure:

Og så kan man endda selv vælge musikken også ;)

Men det er selvføgelig en mulighed, den dag jeg kan løfte tungt.

Link to comment
Share on other sites

Hej. jeg trænner i en Vægkløftnings klub (bagsværd vægktløftningsklub), men så var det jeg tænkte på om det er mugeligt at få licens til styrkeløft... eller skal man være medlem af en styrkeløfter klub?

hvor meget koster det at være medlem i den klub du træner i?

og hvor ligger den i præcist i bagsværd, og hvordan ser det ud med faciliteter er der bænkpres osv og lidt håndvægte

Link to comment
Share on other sites

Der er overdrevet god faciliteter...!!! der er et stort gulv areal kun med stenger og squat stativ, og så er der et andet gulv areal med cabel torn og alle de ben maskiner som der findes, alle vægte og stenger er eliko!!! og så koster det kun 180 kr i kvatalet! der er også mange hånd vægte fra 12 kg til 47 kg og så er der også en del bænkpress bænke. det er helt klart beder en de hjemme sider jeg har set fra styrkeløfter kluber! jeg vil lige undersøge det der med om de skal være medlem af dsf...

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor egentlig det?

Sådan er det i alt organisert foreningsidræt. Skal man stille op i atetik, js aå skal man være medlem i en atletikklub. Tilsvarende med styrkeløft. Dansk idræt er bygget op om foreningstanken - hvis du vil stille op - så må du betale dit kontigent så klubberne kan fungere - herunder med redskaber, trænere o.lign. - det er vel da logik for burhøns...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share