Fra styrkeløfter til løber


kyneb
 Share

Recommended Posts

  • Replies 650
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Træning d. 20 november

12 km løb

halv times cirkeltræning med vægte

Hej Rod.

Jeg føler selv det er meget afslappende den måde jeg træner på nu. Tit passer det med jeg kan løbe til og fra arbejde. Styrkeløft var mere tidskrævende forstået på den måde jeg skulle sørge for at spise og hvile efter arbejde inden jeg kunne påbegynde dagens træning.

Hilsen Per

Link to comment
Share on other sites

Hej Per

Ang. din brok. Jeg kan forstå på andres indtryk at det var ret smertefuldt for dig, da det brød op - og formentlig derfor et slemt tilfælde. Men normalvis (nu er det heller ikke "normen" at løfte +300 kg), kan brok i bughulen jo opereres væk, og mig bekendt uden de store eftervirkninger. Det svage punkt i bughulen bliver vel(?) fjernet helt - så vidt det er muligt ved operationen. Var det ikke tilfældet for dig - og i såfald hvorfor ikke? Jeg kan selvfølgelig gætte mig til, at det ikke var muligt at få helt bugt med det hos dig - ellers var du vel ikke stoppet mens du var på toppen, men en forklaring savner jeg. :)

I øvrigt held og lykke med helbredelsen.

/Bellini

PS.: Det er ellers noget af en gang cardio du ligger for dagen. Næsten ligeså imponerende som dine tidligere styrkeløft - dit foregående år taget i betragtning.

Link to comment
Share on other sites

Hej Bellini.

Du har helt ret i at operativt indgreb ville have gjort at jeg kunne have genoptaget træningen igen. Jeg valgte i samråd med lægen at tabe mig, idet han mente at der var mulighed for at undgå operation ved et stort vægttab. Jeg har indtil nu undgået operationen, men skal til kontrol igen i marts. En anden grund til jeg stoppede efter skaden var at jeg under alle omstændigheder var stoppet efter VM i Vejle (hvis jeg var blevet udtaget) idet jeg bliver 40 år næste år. Jeg har altid drømt om at vende tilbage til løberiet og det bliver man jo ikke for gammel til hvis man ellers kan holde sig skadesfri. Modsat skal man jo aldrig udelukke at jeg engang vender tilbage som mastersløfter engang dog i anden vægtklasse. (MAX 110) :)

Hilsen Per Kyneb

Link to comment
Share on other sites

Hej igen,

Ok - det forklarer jo en del. I sær det med din interesse for løb. For ellers ville jeg ikke mene, at et vægttab (for vægtens skyld) vil hjælpe. Det er vel rettere et større fedttab der vil gavne, idet der så er det mindre der trykker i bugen.

I øvrigt sjovt som ens billlede af folk kan ændre sig. Jeg ville æde min hat, at de fleste tunge drenge i gamet hader al form for cardio - og så alligevel er der en (dig) som "drømmer" om at vende tilbage til løbe-sporten.

hvis jeg var blevet udtaget

Hvis?? - selvfølgelig!! :devil: Og det var ærgeligt du ikke var med - set fra en tilskuers plads.

/Bellini

Link to comment
Share on other sites

Træning d. 24 november

75 km på racercykel

7 km. hurtigt løb

Træning d. 25 november

6 km løb + 5 km jogging

Hej Casper.

Du har ret i at man skal sørge for at være restitueret for at undgå overtræning m.m. Det mener jeg også jeg er, da jeg sørger for at variere min træning meget. Eksempelvis løber jeg sjældent hurtigt to dage i træk. Cykling på landevej er ikke specielt hårdt for kroppen + at en tur i svømmehallen er restitution i sig selv. (sauna + boblebad ). Det jeg virkeligt finder hårdt er når vi træner på mointainbike i skoven hvor jeg ofte er oppe at ramme min makspuls.

Hilsen :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share