Fra styrkeløfter til løber


kyneb
 Share

Recommended Posts

Jeg har gennem længere tid siddet og læst andres indlæg omkring deres træning m.m. Det har inspireret mig selv til at starte min egen logbog.

Indtil oktober sidste år var jeg aktiv styrkeløfter. Jeg blev skadet ved JM hvor jeg fik konstateret brok. Det var alvorligt og grundet dette blev jeg enig med mig selv om at stoppe. Hvad skulle jeg så finde på ? Jeg begyndte at cykle lidt. Senere da jeg havde tabt mig begyndte jeg at løbe og så skal jeg ellers love for at der begyndte at ske noget med min form og krop.

Oktober 2002 Styrkeløfter

Kropsvægt 147 kg

Personlig bedste i trekamp 960 kg

Oktober 2003 Motionist

Kropsvægt 95 kg

Mit mål er at gennemføre to marathonløb i år 2004 og derefter en ironman i år 2005.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 650
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg har kun trænet lidt med vægte da jeg bruger meget tid på at cykle og løbe. Jeg glemte at skrive jeg er begyndt at svømme. Det kom meget bag på mig hvor svært det er at svømme crawl rigtigt. Det skyldes især jeg ikke er smidig nok i skuldrene men det bliver bedre og bedre for hver gang jeg er i vandet. Jeg regner med at få lidt bedre tid til at træne lidt vægte i vinterhalvåret.

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til og tillykke med loggen! :bigsmile: Den glæder jeg mig til at følge - man har jo hørt lidt om dig her på MOL. :w00t:

Oktober 2002 Styrkeløfter

Kropsvægt 147 kg

Personlig bedste i trekamp 960 kg

Oktober 2003 Motionist

Kropsvægt 95 kg

Mit mål er at gennemføre to marathonløb i år 2004 og derefter en ironman i år 2005.

Hvad kan jeg sige? Imponerende total! :dropjaw: Imponerende vægttab! :respekt: Imponerende træningsmål! :kickass:

Hvad har du løbet hidtil? Kunne man mon få nogle distancer og tider?

Ang. svømningen, så skal det nok komme. :swim: Crawl tager lidt tid at lære ordentligt, synes jeg. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Velkommen til. Som en anden skribent kommenterer i din log, så er du rimelig omtalt på siden. Søgte på 'Kyneb' og fandt at der er 107 indlæg hvor dit navn bliver nævnt. Måske du kan svare på nogle trådene, da nogle af dem egentlig er spørgsmål omkring din trænings osv. Linket er her: Link

Link to comment
Share on other sites

Jeg har idag været ude og løbe 10 km i skoven. Endvidere har jeg været ude til landsholdssamling for de løftere der skal deltage ved VM i Vejle. Jeg skal være hjælper dernede om fredagen i 90 kg. klassen. Det bliver spændende at se så stort et stævne på dansk jord. Jeg håber der kommer mange og bakker de danske løftere op.

Link to comment
Share on other sites

Min træning de sidste tre dage

Mandag d.27/10

12 km løb i kuperet terræn

vægttræning i en time

Tirsdag d.28/10

6 km løb med indlagte temposkift

45 min. spinning

Onsdag d.29/10

6 km løb hvor skulle løbe så hurtigt jeg kunne. 26 min.

1 times spinning med instruktør

svømmetræning

Torsdag d.30/10

Fridag. Jeg er rimelig træt efter onsdagens træningspas.

Link to comment
Share on other sites

Hej Vetö

Når jeg træner med vægte er det primært cirkeltræning med mange reps. ( Mellem 15 og 25 gentagelser ) Jeg træner slet ikke benbøj, bænkpress og dødløft mere. Grunden dertil er jeg ikke syntes at disse øvelser er særlig gode sammen med den nye type træning jeg har kastet mig ud i. En anden grund er også at jeg ikke kan have særlig meget belastning på i benbøj og dødløft p.g.a den skade jeg pådrog mig sidste år.

Hilsen per Kyneb

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share