Hvorfor sker der aldrig noget


Hessel
 Share

Recommended Posts

Jeg har ofte tænkt det samme. I styrketræningsfora'ene er der megen aktivitet, og af og til på et meget højt plan. Her: Gaaaab! Det er jeg ked af, for det er faktisk her, at min interesse først og fremmest ligger.

Bare for at illustrere min pointe: Jeg fik 0,0 svar på mit indlæg omkring den aldersbetingede nedgang i præstationsevnen. Årsagen kunne være:

1: Almindelig sløvhed

2: Jeg er den eneste, der finder sådan noget interessant

3: Ingen gider at klikke på et link

4: Det er bare for banalt

5: Indlægget taler for sig selv og siger alt, hvad der er at sige

6: Hvad synes I?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ofte tænkt det samme. I styrketræningsfora'ene er der megen aktivitet, og af og til på et meget højt plan. Her: Gaaaab! Det er jeg ked af, for det er faktisk her, at min interesse først og fremmest ligger.

Bare for at illustrere min pointe: Jeg fik 0,0 svar på mit indlæg omkring den aldersbetingede nedgang i præstationsevnen. Årsagen kunne være:

1: Almindelig sløvhed

2: Jeg er den eneste, der finder sådan noget interessant

3: Ingen gider at klikke på et link

4: Det er bare for banalt

5: Indlægget taler for sig selv og siger alt, hvad der er at sige

6: Hvad synes I?

Der er nok mange grunde til at man ikke får så mange svar i det her forum

1: Vi er ikke så mange med vores gang her, som i Mathildenarkomanernes højborg

2: Det er kun allerup der svarer på indlæg han ikke ved noget om, alle andre holder sig til ting de har en viden om

3: Det er kun dig der er så gammel at det er interessant at se på aldersbetinget nedgang i præst.evnen

Og hvorfor er vi ikke så mange? Er det fordi der er andre steder på indernettet hvor den slags diskuteres? På cykling.info er et forum hvor cykelryttere kan diskutere dette og hint, og der er nogen gange langt mellem indlæggene..

Eller er der simpelt hen ikke så meget at diskutere omkring eks. løb? Man kan ikke diskutere hvordan en øvelse skal udføres, det er bare det ene ben foran det andet?

Vi ved det ikke <_<

Link to comment
Share on other sites

Det er det samme for run4fun eller dourun som den jo hedder nu. Der er heller ikke så meget gang i snakken. Men der er som sagt jo heller ikke så fandens meget at snakke om med hensyn til løb...

Noget man måske kunne bruge lidt tid på var alternative træningsformer her i vinterperioden, hvor nogen ikke har lyst til at træne ude. Ja, jeg ved sku ikke hvad vi ellers skulle snakke om.

- Tolle

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ofte stillet det spørgsmål for mig selv. For det passer jo ikke at der ikke er noget at dikutere. Konditionstræning er fuldt så kompliceret som styrketræning. Det lader blot til at vi ikke er lige så inovative eller nysgerige efter at prøve nyt, som styrkefolket er det. Vi har jo folk på boadet med stor viden - men hvis de ikke bliver stillet nogle spørgsmål - så dukker der ikke nogen cardiofolkets svar på TJ frem...

Der har været lidt generel snak om intensitet - noget diskussion om "Det bedste løbeprogram" og lidt andet - men ikke meget ellers. Måske skulle der være et forum for "træningsprogrammer" - kun for konditionskrævende idræt...

Link to comment
Share on other sites

Jeg lægger mest tid i FS forummet, simpelthen fordi det er mit svage punkt. Jeg kommer i form, bare jeg løber efter bussen enkelt gang. Modsat skal igennem en krig for bare at få en lille bule på armen, som så forsvinder hvis jeg holder et par dages pause.

Sådan nogen cardio-prinsesser har godt af lidt muller på kroppen

Ha, muskelnarcisister er da det mest forfængelige og feminine, der findes - "han spejler sig i spejlet for hans spejl er hans ven".

Link to comment
Share on other sites

Ha, muskelnarcisister er da det mest forfængelige og feminine, der findes - "han spejler sig i spejlet for hans spejl er hans ven".

Tuché dit siv! :tongue:

Der er aldrig nogen, der har taget skade af at spejle sin overarm nogen timer om dagen. B)

Cardio derimod, det gør sgu da ondt i lung'eren her om vinteren!

Link to comment
Share on other sites

Ziggymunds top 5 over årsager til at der er så lidt aktivitet i konditionstræningsforaet.

5: Vi ved alt der er værd at diskuttere (tak til Allerup)

4: Vi træner næsten hele tiden (modsat neandertalerne, der skal restituere 4 dage med cacao i drop før de igen kan flytte rundt på lidt jern)

3: Der er altid en låge, der skal pudses eller en dims, der skal strammes

2: Vi barberer ben

1: Vi dater alle de lækre tøser, som synes vi er vildt lækre pga. vores glatte ben

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

Ziggymunds top 5 over årsager til at der er så lidt aktivitet i konditionstræningsforaet.

5: Vi ved alt der er værd at diskuttere (tak til Allerup)

4: Vi træner næsten hele tiden (modsat neandertalerne, der skal restituere 4 dage med cacao i drop før de igen kan flytte rundt på lidt jern)

3: Der er altid en låge, der skal pudses eller en dims, der skal strammes

2: Vi barberer ben

1: Vi dater alle de lækre tøser, som synes vi er vildt lækre pga. vores glatte ben

Ziggymund :bike:

Du er jo bare misundelig fordi du ikke både kan være muskelnarcisist og cardioprins!(med muskler) på en gang.. :tongue:

DOg er der nogle fra FS og MM fora der godt kunne trænge til at barbere ryg... :lol:

Link to comment
Share on other sites

tjah for at få folk lidt ud ad busken, kunne vi måske se om vi kan lokke cardiofolket med til næste moltræf...

Der må da kunne være nogle discipliner vi kan hygge os med der, istedet for at det hele skal gå op i tunge vægte, matilde og rippede muskuløse fyre.

Vi kunne introducere en glatbarberet-ben-poseringsworkshop til næste træf :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har smilet bredt over Ziggymunds indlæg - og andre - men jeg ærger mig nu alligevel over at det skal være de eneste svar - jeg havde håbet på noget mere konstruktivt... :unsure:

All right, men prøv lige at sætte antallet af indlæg i hhv. konditionstrænings- og styrketræningsforaerne ift. ant. af medlemmer med hhv. cardio- og styrke som interesse.... burde det ikke kunne forklare et og andet :blink:

Men jeg glæder mig meget til Zachos artikel om AT kommer for dagen, så kan det være der kommer lidt gang i løjerne. I det hele taget trænger temaet "højintens træning i praksis" gevaldigt til at blive behandlet. Ingen er vel i tvivl om højintens trænings betydning for f.eks. at begå sig i et væddeløb enten til fods eller på 2 pedaldrevne hjul, men hvornår er træning højintens, hvor meget højintens træning kan man klare i perioder med konkurrencer hver uge, hvor meget højintens træning skal der til at erstatte 65 timer lavintens træning i januar (og kan man overhovedet stille det sådan op?).

Søg selv på nettet og bliv klar over hvor få kvalitetssvar, der er at finde på spørgsmål af den karakter :thumb_down:

Zacho, vi venter!

Ziggymund :bike:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share