Hvor lidt træningstid?


jsc
 Share

Recommended Posts

Inspireret af min seneste tråd med de 6 øvelser, kunne jeg egentlig godt tænke mig at høre hvor lidt tid der skal være til rådighed før I gider tage afsted?

Vi kender det jo allesammen. Vi skal til familiefrokost, centeret lukker om 1/2 time og vi er lige kommet....

Og hvordan ville et virkeligt komprimeret program fra jeres side se ud? Jeg tænkte også dette kunne give os allesammen nogle gode nødplaner, når vi står i situationen, så vi ikke bare giver op.

Nogle gode bud fra min side til ca 15-20 minuter tid inklusivt opvarmning, kunne være:

a:POWER CLEANS & PUSHPRESSES

60% x 3

80% x 3

100% x 3 x 5-8

hvil et minut (eller mindre hvis muligt)efter hvert sæt og lav så:

b:CHINS-VARIATION

5 x max

Eller

D.SNATCH + CLEANS

tag tre håndvægte med 50%, 75% og 100%, fx 16, 24 og 32 kg og stil dem på gulvet foran dig. Du udfører så 3 reps i snatch med hver hånd med 16, så med 24 og til sidst 32 kg. Så starter du uden pause med at lave cleans a 3 reps igen startende med 16 med hver hånd og så fremdeles.

Hvil 1 minut og gør det igen 2-4 gange for en total af 3-5 runder. Det skulle tage ca 15 min at lave fem runder, og man har lavet 190 reps på den tid. Det er en dræber for den posteriore kæde og skuldre og traps, for ikke at nævne undergunz og gunz. Det er også en utroligt effektiv omgang intervaltræning, der sparker røv på enhver. Bliver man ikke forpustet er man en kylling og bruger for lidt vægt, eller død!

REN DISCOPUMP

a:DIPS

armbøjninger 2 x 5, 20 sek puase

BW x 5

WEIGHTED x 3 x 5

hvil et minut efter sæt og lav så

b:CHIN-UPS

BW x 1 x 5

WEIGHTED x 4 x 5

Link to comment
Share on other sites

De første 2 øvelser jeg lavede idag, repræsentere det jeg kalder et respektabelt træningspas, og kan overståes på en lille ½ times tid.

DE- Bænkpres

2 sæt x 5 reps med 50 kg

1 sæt x 3 reps med 80 kg

8 sæt x 3 reps med 100 kg (1 minut mellem sæt)

Dødløft fra midtskinneben

7 singles med 100, 120, 140, 160, 180, 200, 220 kg

Her får man ramt langt de fleste muskler.

Men man kan jo lave ufatteligt mange øvelses-komboer, og sæt/rep komboer.

Front squat + clean and pushpress

Backsquat + Incline presses

Dips + Chins

Dødløft + Bænkpres

Listen er nærmeste uendelig.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk stået i situationen før, men kan ikke lige huske hvordan jeg gjorde den gang, men i dag ville jeg nok gøre det på følgende måde, så fremt tiden var knap, 15-30 min.

Dødløft

3 x 5

Dips

3 x 5

Pulldowns

3 x 5

Naturligvis med korte pauser og minimal opvarmning, så kan det overståes meget hurtigt. :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner kun tre gange om ugen hvilket betyder at jeg vælger passet fra ved under to timer.

Jeg har dog kørt squat, bænkpres og dødløft med fuldt udstyr inden for 75 min. Dvs 3-4 set af hver øvelse ud over opvarmning. Æ wa presset

Damn :blink: , det plejer mig at tage mindst 45 min. at træne minimalt squat med alt udstyret. Det er måske så også fordi jeg snakker for meget og holder for lange pauser vel... :chicken:

Zoa

Hvis jeg tog mig lidt sammen og begyndte at chinne igen, så kunne jeg nok sagtens klare 6-8 reps, hvis altså... :chicken:

Edited by xax
Link to comment
Share on other sites

Jeg træner kun tre gange om ugen hvilket betyder at jeg vælger passet fra ved under to timer.

Jeg har dog kørt squat, bænkpres og dødløft med fuldt udstyr inden for 75 min. Dvs 3-4 set af hver øvelse ud over opvarmning. Æ wa presset

Damn :blink: , det plejer mig at tage mindst 45 min. at træne minimalt squat med alt udstyret. Det er måske så også fordi jeg snakker for meget og holder for lange pauser vel... :chicken:

Zoa

Hvis jeg tog mig lidt sammen og begyndte at chinne igen, så kunne jeg nok sagtens klare 6-8 reps, hvis altså... :chicken:

Der skal jo ryges og drikkes kaffe en masse mellem sættene hvilket tager tid.

Link to comment
Share on other sites

Minimum 40 min til rådighed.

Og så SKAL der trænes supersæt:

1) ben + bænk 25 min inkl. opvarmning.

2) dødløft eller chin + skulder eller smal bænk 15 min, ingen opvarmning.

Lidt kan man da nå!

Så kommer man hjem og lyver og siger at man HAR været i bad. Blir man alligevel afsløret i sin løgn af konen, så må man jo i bad derhjemme. Ellers 06... :(

Link to comment
Share on other sites

Jamen for at være lidt seriøs så vil jeg selvfølgelig kun bruge fler-leds-øvelser... dvs. ingen maskiner også mange aktive muskelgrupper som mulig... hvis vi kun snakker en halv time ville jeg allerhøjest kunne nå 3 store øvelser... det ville være squat, dødløft og bænk/dips... måske ville jeg kun nå 2 og derfor ville jeg med sorg i sindet vælge squat fra :) heldigvis er det meget sjældent jeg står i sådanne situationer... situationen ville også afhænge af om det kun var denne ene gang eller det er generelt tidsrummet er så kort ;)

Link to comment
Share on other sites

Thomas J, frontsquats + clean and push press? Mener du at man skal udføre det hele ud i et (dvs. først "cleane" vægten op, dernæst udføre et front squat, for til sidst at presse vægtstangen over hovedet) - det ville godt nok være en øvelse der ramte hele kroppen. Jeg har forøvrigt læst en artikel på T-mag på et tidspunkt der beskrev en øvelse lidt der henad - "The Bear" her skulle man dog også udføre et behind neck press og back squat ud i et!

Hvad synes I om denne øvelse til at få ramt hele kroppen på kortest mulig tid? Er den for ineffektiv i forhold til bentøjet? Man kan jo ikke presse så meget over hovedet som man kan presse med benene.

Hvis jeg skulle vælge øvelser til et stramt program, skulle det være:

Chins og dips (gerne udført uden pause imellem for at spare tid) - 5 reps og ca. 4-5 sæt.

Derudover frontsquat + clean and press 5 reps og 4-5 sæt (evt. skulle der køres dødløft istedet - måske sumodødløft da benene rammes mere - har dog aldrig prøvet sumodødløft) - hvad siger I til det?

P.S. Check evt. mit øvelsesvalg i tråden omkring de 6 øvelser og giv dem en kommentar med på vejen

P.P.S. Flere forslag til "tidspressede" programmer ønskes, da jeg er i fuld gang med mit speciale, og derfor ikke forventer mere tid til træning efter jul, snarere tværtimod!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share