Nyt brystprogram


Don Kane
 Share

Recommended Posts

Hey MOL

Sådan her ser mit nuværende brystprogram ud

Bench Press

Incline Dumbbell Bench Press

Flat Dumbbell Flyes

Men jeg får ondt i skulderne når jeg kører flat dumbbell flyes, pga. det fjerner jeg den fra mit program.

Så vil jeg gerne have nogle ide´er til hvad jeg kan erstatte den med eller evnt. et helt nyt brystprogram, som stadig includere benchpress og Incline Dumbbell Bench Press.

Hilsen Don Kane

Link to comment
Share on other sites

Flies er efter min mening en unødvendig øvelse, som er meget hård ved skulderleddet. Jeg kunne spørge dig, hvad vil du med flere øvelser ?? Bænkpres og incline dumbell presses træner brystmusklen komplet. Og så kan du endda variere mellem bænkpres med dumbells og incline med stang. Du kan også variere vinklen på incline bænken. Og så kan du skabe yderligere variation ved at roterere dine sæt/rep kombinationer.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Et dip-trick-til:

Du kan place dinere ben således at de er i en 90° vinkel bagud, så din makker laver en "hestesko" under dine fødder (Han holder ved anklen). Så diper du hele vejen ned og på vej op kan du presse lidt imod (nedad) med dine fødder, så du hjælper dig selv lidt op.

Link to comment
Share on other sites

Black> dit råd med at træne let bænkpres, indtil man kan køre dips, det forstår jeg slet ikke. Jeg ville nærmere sige det var en god idé at træne TUNG bænkpres, så man kan opbygge styrke til at træne dips. Hvis problemet er, at Kristian ikke kan træne dips EFTER han har trænet bænkpres, så er det jo bare et spørgsmål om at ændre rækkefølgen på øvelserne, altså træne dips før bænkpres.

Link to comment
Share on other sites

Hehe Thomas B du har selvfølgelig helt ret. Jeg ved ikke lige hvad der gik galt da jeg formulerede det. Men når han ikke kan træne dips kan han nok heller ikke træne med de HELT VILDE vægte i bænkpres, som jeg dog heller ikke kan. Så derfor blev det lige til let bænkpres i mit hovede. Men selvfølgelig er det Thomas`es råd du skal følge. Og øv dig på dips ind i mellem. Pludselig er den der.

Det skal nok komme.

Link to comment
Share on other sites

Har lige trænet bryst her i eftermiddags... Dumbel Benchpress med 18kg til 12reps overvarmning - derefter 2set af 25kgx6reps + 1set 26kgx6reps. Derefter Incline Dumbel med 22kg 3set af 6reps. Derefter weighted Bench Dips...

Jeg kan da godt lave lidt Dips..ca. 3stk af de gode og derefter ryger den gode stil. Jeg må vel bare blive ved med at øve - til jeg bliver mester.

Kristian

Link to comment
Share on other sites

Hmm ja. Jeg kan forholdsvis nemt fyrre 4 sæt dips af med 8 i første sæt. 7 i andet, 6 i tredje, 5 i fjerde.

Jeg har ikke haft en ordelig bænk, og ordenlig stang, men her hjemme kan jeg bænke med 66kg.

jeg vil gerne i gang med de rigtige vægte. Men jeg harmistet gejsten lidt i dag efter den tur i centeret. På fredag er det bænkpres dag.

Link to comment
Share on other sites

øhmm - jeg kan da nemt fyrre 20 dips af pr. sæt i 3 sæt! Jeg troede da at dips var en nem øvelse hvis man ikke var fed! :-)

Jeg har da aldrig tænkt på dips som en bryst øvelse - er det ikke en triceps øvelse primært? Jeg kører den da i mit triceps program og ikke i bryst programmet!

Link to comment
Share on other sites

Dips går også meget i brystet, og kan derfor godt bruges som en mindre brystøvelse. Men primært triceps, da det er en utrolig god tricepsøvelse, fordi den faktisk træner alle 3 hoveder af triceps komplet. Dog skal man være opmærksom på, at den er hård ved skulderen.

Link to comment
Share on other sites

Mange deler dips op i Chest Dips og Triceps Dips. Generelt går dips i bryst, triceps og forreste skulderhovede, og så er der en del stabiliserende muskler.

Ved at læne dig forover i bevægelsen involverer du bryst mere (Chest Dips), og ved at holde dig så lodret som muligt øges belastningen på triceps (Triceps Dips).

Prøv evt. at kigge på www.exrx.net

Morten

Link to comment
Share on other sites

Morfar det er fordi at dips også kan udføres på mange måder.

Men det er faktisk langt fra alle som er særlig gode i denne øvelse. Du må tænke på at rigtig mange de træner kun overkrop. Mange de rammer aldrig deres Tricpes ordenligt.

Jeg så til min skræk at det gutter som trænede sammen i centeret det var 5 gamle klasse kammerater, trænede benchpres fra jeg kom til jeg gik stort set. Så kørte de lidt i en Bryst maskine og noget incline benchpres og et par koncentrated curls, og de var der 1½ time. scary

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share