TUN


Pumba
 Share

Recommended Posts

Lige en opfølger på den anden tun-post.

Hvad giver i for jeres tun? jeg køber altid mit i Netto men de har for nyligt sat prisen op fra 5 til 6 kr dåsen så det har fuldstændig slået bunden ud af mit budget.....well okay så meget tun spiser jeg heller ikke, men jeg er da altid interesseret i at finde det billigere. Tror i evt det ville være muligt at få rabat hvis man købte 100 eller 200 dåser? Sådan noget kan jo holde sig i årevis.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Cheap bastard.. :p

Har du prøvet Tun bøffer fra fiskehandeleren??

Ellers køber jeg også i Netto og til dels i Bilka da de tit kører tilbud på konserves. ca. 20 for 5dåser.

Ellers hvis du kender til Metro..det er et kæmpe varehus forbeholdt forretnings førende, de har også tit gode tilbud på store mængder tun.

Link to comment
Share on other sites

mon ikke Morten kunne tjene på at investere i sin egen tunbåd i middelhavet og sælge videre til os? LOL

nu findes der jo også andre slags fisk end tun, som faktisk koster det samme.

Prøv fx. at marinere jeres egne sild - SUPER! :)

Eller kast et par stykker skrubbe i gryderetten(man kan jo bare kalde det spansk madlavning, så går den rent ind hos partneren :) )

masser af protein og den smule fedt der er, er af den gode type :)

Link to comment
Share on other sites

Hej tun-ædere :)

Den tun jeg har på lager lige nu er LA MIRANDA Thunfisch-Stücke (skipjack) in eigenem Saft und Aufguss... mmm!!! :spam:

Det har jeg købt i Fuptex - 30kr/5ds, mener jeg... eller også så var det 35kr...

Det er bare mums... eller det smager godt nok... ok, det kan spises... men det lugter egentlig lidt af tis... ej det er faktisk ret klamt, men der er protein i, og jeg har betalt for det!!!'

Det med tunbåden er en cool ide!!

Gyver

Link to comment
Share on other sites

Kan man spise andet end tun?......jeg troede der var en lov om at alle bodybuildere skulle spise 2 dåser tun om dagen og hvis de ikke gjorde det blev de for evigt låst inde i et motioncenter udelukkende med techno-gym maskiner og TV-shop "tab dig 10 kg i ugen og få en totalt pumpet krop ved at bruge "indsæt smart navn her" 2 min hver dag med du sidder og ser fjernsyn og æder frysepizzaer." dimser.

...nej jeg har desværre ikke mulighed for selv at lave mad i øjeblikket så mulighederne indenfor fisk er begrænset til makrel i tomat, torskerogn og tun.

Ja jeg skal lige have fundet ud af noget med Metro, de skulle have alle mulige fede tilbud, men det er vist noget med at de kun sælger til firmaer.

Link to comment
Share on other sites

Damn en underlig diskussion!

Om tun koster 5 eller 6 kr. er nok ikke det vigtigste når man "kun" spiser 2 dåser om dagen!

Tun er nemt - det er bare at tømme en dåse på tallerknen, ind i mikro ovnen og tilsidst en klat karry ketchup på - nammenam!!!

Jeg har for øvrigt Metro kort....

Link to comment
Share on other sites

Drenge, I læser for lidt Steen og Stoffer. Stoffer er forlængst holdt op med at spise tunfiskesandwich, fordi tunbestanden er stærkt overfisket, hvilket er problematisk, da de udgør det øverste led i fødekæden og derfor er af helt afgørende betydning for økosystemet. Desuden er fiskemetoderne generelt kendetegnet ved meget store bifangster af hajer, delfiner, søfugle og havskilpadder. Følg Stoffers eksempel.

Link to comment
Share on other sites

"det øverste led i fødekæden" må da vist være dem der spiser tun på dåse eller hva? - og iøvrigt burde tigre også spise andet end tunfiskesandwich, f.eks andre dyr/mennesker.

Prøv iøvrigt laks på dåse som et alternativ. Det er dyrere, men smagen er lidt anderledes og olien er en del bedre!!

/Niels

Link to comment
Share on other sites

Morfar det er faktisk ret vigtigt om det koster 5 eller 6 kr. Lad os antage at du spiser to dåser om dagen. Dvs du bruger 2 kr mere om dagen fordi de har sat tun prisen op.7 dage om ugen gange 2 kr giver 14kr. 14kr X 4 uger om måneden giver 56kr.

56kr gange 12 måneder giver 672kr. Lad os antage at du træner i 10 år. 10år gange 672kr så har du brugt 6720kr fordi din tun kostet 1 kr mere pr dåse. Jaja man kan komme på mange rejser til spanien for de penge.

måske jeg skulle starte tun salg og salg af XXXL Tshirts på www.blackice.dk

Det kunne da være cool.

Jeg æder alt muligt fisk. Både i og uden for dåse. Både markrel, sardiner , ansjoser, torskerogn, markrel, muslinger, rejer, stegte øjne :biggrin: Desværre er frisk fisk meget dyrt og det er ikke lige hver dag man har mulighed for at tage på fiske auktion.

Link to comment
Share on other sites

Se xax det var jo for engangs skyld et væsentligt spørgsmål. hvad siger i til det drenge?

Jeg mener jo helt afgjort ja. Da vi i koncentrerede mængder indeholder massere af proteiner. Men ok en tun må da have det vilde potientale som vægttræner med de protein lagre den har i kroppen.

Giver mig en vanvittig god ide til en ny web side.

www.Tunaworkout.com

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share